Test-Aankoop: dommel bestaat niet... allez dan

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

In de meest recente uitgave van Test-Aankoop (februari 2008) staat er een nieuwe vergelijking van internetproviders voor wat betreft de kabel enerzijds en adsl(1) anderzijds (adsl2+ is nog niet significant genoeg volgens hen en wordt bij de volgende vergelijking volgens hen wel opgenomen, over vdsl waarbij ze de vdsl2 variant bedoelen denk ik wordt er ook niet gerept, buiten dispuut bipt <> bgc))... ok, het aandeel is dan mssch nog niet significant van adsl2+, het zou op zn minst volgens mij wel besproken mogen worden. kort samengevat de conclusie van hun artikel voor de verschillende abonnementen in de verschillende niches (BK: Beste Koop; BT: Beste uit Test; BV: Beste qua voordelig)

Lightformules (heel af en toe internet) = BK kabel: Telenet ComfortNet (€ 30,64 per maand) en BK adsl: Euphony EuSurf 0,5

Standaardformules (typisch gezin) = BK kabel: Tvc@blenet base (€ 36 per maand); BT kabel: Telenet Standard Pack (€ 50 per maand) en Telenet
ExpressNet
(€ 42,91 per maand). BV adsl: Full ADSL (€ 29,5 per maand), EDPnet ADSL Max6 Dyn (€ 29,95 per maand of € 26,95 per maand indien u Test-Aankoop-abonnee bent) en Euphony EuSurf 4

Plusformules (de internetfanaat) = BT kabel: Telenet TurboNet en Chello Extreme zijn de beste uit de test.


--> conclusie: dommel netconnect en varianten erop wordt nog eens niet besproken in zowel standaard- als plusformules en cityconnect wordt niet behandeld wegens adsl2+... allemaal toch serieus scheefgetrokken hier vind ik toch ze... dommel netconnect met al die voordelen en op het turboline netwerk had wssch op 1 moeten staan
Laatst gewijzigd door SVDE 30 jan 2008, 13:22, in totaal 4 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Kheb de indruk dat daar ook steekpenningen zitten, zoals bij overstappen.be ...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Komt inderdaad niet overeen met wat ik uit mijn website haal. Tijd voor een eigen klassementje dus:

1) Light
ADSL: EDPnet Max Starter
Kabel: Telenet Basicnet

2) Standaard
ADSL: dxADSL Home
Kabel: Telenet Expressnet

3) Plus
ADSL: Dommel Netconnect
Kabel: Telenet Office Access ( :P )
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

stuur een mail naar test-aankoop over hun grove vergissing en het zal volgende keer wel rechtgetrokken worden zeker?
Please help, looking for a way to get rich and fast
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

SVDE schreef:
Plusformules (de internetfanaat) = BT kabel: Telenet TurboNet en Chello Extreme zijn de beste uit de test.

Chello Extreme bestaat nu gewoon niet meer en is al een jaar of zo niet meer te verkrijgen. :roll:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

En is Tvc@blenet base (lees: Voo) trouwens niet slechts zéér beperkt te verkrijgen? :???:

EDIT: nu ik er eens echt over nadenk slaat TA toch wel sérieus de bal mis...

BK adsl: Euphony EuSurf 0,5

Dit abo biedt 1Gb volume, 1Mbps down & 128Kbps up aan 19,99€. Voor welgeteld 4 eurocent minder heb je EDPnet Max Starter: ook 1Gb volume, maar wel 6Mbps down & 640Kbps up. 6 keer sneller voor eenzelfde prijs. Mij lijkt de keuze eenvoudig?

BK kabel: Tvc@blenet base (€ 36 per maand)

Enerzijds bestaat Tvc@blenet niet meer (nu Voo), anderzijds is dit voor de meerderheid der Belgen niet beschikbaar. Zo ken ik er nog een paar hoor...

BV adsl: Full ADSL (€ 29,5 per maand), EDPnet ADSL Max6 Dyn (€ 29,95 per maand of € 26,95 per maand indien u Test-Aankoop-abonnee bent) en Euphony EuSurf 4

Hier zijn duidelijk enkele providers niet in de running, ik denk bv. aan Dommel & dxADSL.
Laatst gewijzigd door cloink 30 jan 2008, 13:58, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Kheb de indruk dat daar ook steekpenningen zitten, zoals bij overstappen.be ...


Dat wist ik al langer :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Enkel maand sturen die gasten van TA mij reclame, gaat altijd direct de vuilbak in.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ljd schreef:Enkel maand sturen die gasten van TA mij reclame, gaat altijd direct de vuilbak in.

Niet doen! Altijd direkt ingaan op het proefaanbod, de geschenken incasseren en vervolgens opzeggen. ;-)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

wat verwacht je van een clubje dat mensen wil paaien met een prulrekenmachientje bij een abonnement...

J.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

ik ben abonnee bij TA en ik lees het boekje wel met plezier.
Natuurlijk hou ik altijd in mijn achterhoofd dat ze ook niet volledig onafhankelijk zijn, en moet je een dosis gezond verstand hebben.
Maar dit vind ik inderdaad ook wel een beetje ver gaan. Er is zoveel te doen omtrent de limieten etc, en dan ga je even de belangrijke spelers aanprijzen...
Ik vind het ook raar ruiken eerlijk gezegd en vind het heel spijtig, want de geloofwaardig daalt wel...
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

tomg1804 schreef:
SVDE schreef:
Plusformules (de internetfanaat) = BT kabel: Telenet TurboNet en Chello Extreme zijn de beste uit de test.

Chello Extreme bestaat nu gewoon niet meer en is al een jaar of zo niet meer te verkrijgen. :roll:


ze geven hier wel aan dat upc/chello inmiddels overgenomen is door telenet...
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Waar hebben jullie dit boekje voor februari al gevonden?
Kan je dit ook zomaar in de winkel kopen? Ben wel eens curieus, mocht er iemand zin hebben om het in te scannen en hier te plaatsen, dat zou fijn zijn :)
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

komt uit de onlineversie van testaankoop
Bijlagen
internetproviders_feb_2008.pdf
(114.04 KiB) 75 keer gedownload
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Heb het nog niet in de bus gehad (ben abbonee) .. vind idd ook dat op sommige vlakken TA tekort schiet.

Wat dit artikel betreft zou het onkunde zijn of steekpenningen van de grote? Of durft TA geen kleintjes meer aanraden ?

Een aantal nummers geleden was er een artikel over Digitale TV ... dat kwam anders wel min of meer objectief over .. was geschreven uit belang van de consument en de nadelen worden mooi besproken alsook de schandalige maffia praktijken ;)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

digitale TV is ook maar onder 2 te verdelen, 2 groten dan nog...

J.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tsja; een test die dommel negeert kan je niet serieus nemen natuurlijk. tijd dat mensen van TA eens wakker worden :roll:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

SVDE schreef:komt uit de onlineversie van testaankoop

Goed dat je dit hier zet, dan kan iedereen het lezen en fouten zoeken.
Ik heb er alvast nog enkele gevonden in de overzicht-tabel:
telenet extra volume kost €1,02 per gig extra en men kan tot 95 blokken bijkopen, niet zoals TA vermeld maar max 20 blokken aan €1/gig.

't Is verder inderdaad ontzettend spijtig dat Dommel hier gewoon nergens vermeld wordt. Net zoals het spijtig is dat er geen enkele verwijzing inzit naar onze buurlanden waar alles limietloos en goedkoper kan.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Chello classic rekenen ze dan onder de 'plus' abbonnemten... Waarvoor staat die classic dan TA ????
Mensen interpreteren op die manier die tabel volledig verkeerd ..gelukkig dat UPC niet meer bestaat .. anders zou ik in hun plaats mij zeer kwaad maken :)
Chello classic kost minder dan de meeste andere standaard abbonnementen .. en toch zet men ze bij de plus abbo's ...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

ok, niet te begrijpen dat dommel er niet bij is, maar ja dommel is een kleine speler naast Telenet; Belgacom, Tele2, Scarlet en EDPNet misschien vandaar.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Rafken schreef:ok, niet te begrijpen dat dommel er niet bij is, maar ja dommel is een kleine speler naast Telenet; Belgacom, Tele2, Scarlet en EDPNet misschien vandaar.
... en dankzij dit soort oogkleppen-artikels blijft dat ook zo.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

meon schreef:
Rafken schreef:ok, niet te begrijpen dat dommel er niet bij is, maar ja dommel is een kleine speler naast Telenet; Belgacom, Tele2, Scarlet en EDPNet misschien vandaar.
... en dankzij dit soort oogkleppen-artikels blijft dat ook zo.


maar ja, als dommel wil bekender worden, moeten ze daar eerst zelf voor zorgen. mond tot mond reclame zal niet voldoende zijn.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Daar ben ik niet geheel mee akkoord.. het is de taak van TA om het aanbod van de markt te evalueren .. het is daarom ook totaal uit den boze om één van de potentiële 'voordeligste keus' (dxadsl ! ) en de enige turboline reseller (dommel) links te laten liggen.

Btw kan iemand van de TA abbonees hierover iets op hun forum zetten .. ik kom het topic zeker steunen !
Ik vind dat we hier een rechtzetting moeten eisen
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

De harde realiteit is en blijft: Dommel en co blijven kleine spelers op de markt. Ik weet niet of men in TA Scarlet meeneemt, indien niet is dit al een probleem (omdat ze toch +- 3de grootste ISP zijn).

Hun marktaandeel weegt in de verste verte niet op tegen die van grootspelers die ieder volbombarderen met reclame.

Zoals ik nog eerder gezegd heb: sterker nog, heel wat klanten zijn erg tevreden over hun Telenet/Belgacom verbinding. Niet alleen heb ik dit zelf al mogen ondervinden, je krijgt wel dergelijke reacties te lezen bvb in kranten (of die klachtenbrieven naar een bepaalde krant die uitgesmeerd was).

Die tevreden klanten stellen zich geen vragen omrent a) prijs (vergelijking met buurlanden: Belgie => Europa) en b) houden ze hun traffiekmeter nauwlettend in het oog (voor zover dit al nodig is).
Bovenal zijn ze nog eens oerconservatief en zien ze het bijgevolg alles behalve zitten om naar een "onbekende kleine speler" te stappen. We hebben het dan nog niet over de "packs" die ervoor moeten zorgen dat deze klanten nog meer vastgenageld zijn.
Wanneer deze zelfde klanten ooit eens een probleem hadden dat per toeval snel afgehandeld werd, versterkt dit overigens alleen maar hun standpunt.

In dat opzicht snap ik ook het standpunt van Hollebollegijs (vanuit een ander topic) omtrent de service die bvb Skynet leverd waardoor klanten er zelfs niet aan denken om weg te gaan, sterker nog rotsvast overtuigd zijn om te blijven.

Gevolg: het markaandeel van alternatieve providers blijft te verwaarlozen laag. En laat ons toch duidelijk zijn: het is niet omdat iedere Userbaser Dommel/EDPnet/... heeft, dat dit ook meteen een referentie is voor de globale burger.

Jammer maar helaas. Ik vermoed dat bovenstaande een mooie schets is van de werkelijkheid.
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

TA heeft toch op zn minst de burger/lezer te informeren over het aanbod van Dommel? (ze komen zelf al in Trends dus die pikken het toch wel op, het succes is dan toch niet onbenullig ofzo) de voordelen in prijs/kwaliteit zijn zo groot en gezien men gebruikt maakt van het turboline-netwerk is de kwaliteit/continuïteit ook niet slecht... het staat de lezer vrij daarmee te doen wat hij/zij wilt en of deze dommel beter dan wel slechter als de huidige provider inschat. nu weet de lezer nog niet eens van het alternatief af..
Laatst gewijzigd door SVDE 30 jan 2008, 19:00, in totaal 1 gewijzigd.
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Joe de Mannen schreef:digitale TV is ook maar onder 2 te verdelen, 2 groten dan nog...

J.


Digitale TV is niet hetzelfde als Interactieve TV.
Blijkt dat de meeste mensen dit niet snappen.

Voor Digitale TV zijn er meer dan twee aanbieders in België!
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Bof al dat gedoe rond dommel, nu wordt hun adsl2+ hier door sommigen gehypet alhoewel dommel dat bij hen niet levert, echter bij andere providers kunnen die mensen dat wel krijgen.
Als je dan de commentaren van die personen ziet dat ze niet kunnen wachten tot adsl2+ bij hen op de boerenbuiten beschikbaar komt.......
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

jaja tv vlaanderen 1 tje meer ... wauw we zitten aan 3. DVB-T niet meegerekend want dit is enkel één en canvas.

Interactieve tv of ditgitale tv .. er is een verschil ja ... Interactieve tv gaat men nog meer proberen te profiteren van de machtspositie .. legale maffia in samenwerking met de tv-zenders ..
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

ispwatch schreef:Bof al dat gedoe rond dommel, nu wordt hun adsl2+ hier door sommigen gehypet alhoewel dommel dat bij hen niet levert, echter bij andere providers kunnen die mensen dat wel krijgen.
Als je dan de commentaren van die personen ziet dat ze niet kunnen wachten tot adsl2+ bij hen op de boerenbuiten beschikbaar komt.......


Ik vermoed dat de ADSL2+ beschikbaarheid te maken heeft met het feit dat Dommel hier zelf voor infrastructuur aanbied.

In het geval van Scarlet/EDPnet, plaatst Scarlet hiervoor infrastructuur (DSLAM's, ROP's, wathever ik ben te weinig thuis in die DSL-termen).

Een gevolg daardoor is dat er dan waarschijnlijk gebieden zijn met overlapping, gebieden waar één van de 2 beschikbaar is en het grootste gedeelte waar niks beschikbaar is.

Er is inderdaad een Dommel hype aan de gang. Of dat goed is, laat ik in het midden. Ik heb globaal wel de indruk dat de mensen van Dommel er serieus hun schouders onder zetten, ongeacht de problemen die zich alsnog voordoen.

Het is ook zo natuurlijk, dat op dit forum vaak posts te lezen zijn van personen die kennelijk een hand krijgen, maar eingelijk een arm willen...
Op de eerste rij willen zitten voor een tientje.

Bovendien kan je als "early adopter" ook niet verwachten een product te krijgen die even stabiel en voldoende getest is geweest als een product dat al jaren op de markt is...

Fluppeke schreef:jaja tv vlaanderen 1 tje meer ... wauw we zitten aan 3. DVB-T niet meegerekend want dit is enkel één en canvas.

Interactieve tv of ditgitale tv .. er is een verschil ja ... Interactieve tv gaat men nog meer proberen te profiteren van de machtspositie .. legale maffia in samenwerking met de tv-zenders ..

En wat met de 800k klanten bij de overige kabel intercommunalen die INDI kunnen ontvangen? Tellen zij ook niet meer mee?
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Hier is duidelijk iets niet pluis ... vorig jaar was dx-solutions op en top nummer 1 in hun tijdschrift, dit jaar komen ze er niet meer in voor en dxADSL ook niet ...

Iets zegt me dat TA niet objectief is, wat helemaal niet zou mogen ...

massaal mailen naar testaankoop en de ombudsdienst Telecom mss informeren hierover!

dxADSL en Dommel moeten zeker de eerste plaatsen halen !!
Laatst gewijzigd door saffie 30 jan 2008, 19:24, in totaal 1 gewijzigd.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

En wat met de 800k klanten bij de overige kabel intercommunalen die INDI kunnen ontvangen? Tellen zij ook niet meer mee?

En het principeakkoord dan? Zowel telenet als belgacom hebben veel lobby en geld over voor deze speler ... . En sommige gemeenten verkopen maar al te graag blijkbaar. Het debat erond bij de politiekers was ronduit in het voordeel van telenet .. INDI zou slecht zijn en telenet zou een grote verbetering zijn (uniformiteit boxen , interactiviteit)

En het blijft een aanbieder die niet in heel belgië zit hé
Laatst gewijzigd door Fluppeke 30 jan 2008, 19:30, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Fluppeke schreef:
En wat met de 800k klanten bij de overige kabel intercommunalen die INDI kunnen ontvangen? Tellen zij ook niet meer mee?

En het principeakkoord dan? Zowel telenet als belgacom hebben veel lobby en geld over voor deze speler ... . En sommige gemeenten verkopen maar al te graag blijkbaar.

En het blijft een aanbieder die niet in heel belgië zit hé

Los van het onderlinge touwgetrek, blijft het weliswaar één van de aanbieders (danwel digitaal, niet interactief, tot op heden).
Wat er uit de bus valt, valt nog af te wachten. Het lijkt me praktisch gezien veel meer voor de hand liggend dat dit op termijn in de handen van Telenet terrecht komt.

Telenet bied trouwens ook zijn diensten niet in gans België aan, in tegenstelling tot bvb Belgacom.
Tv Vlaanderen is een twijel geval: in theorie is het geen probleem om het te gebruiken (ook in het buitenland, maar omwille van licentierechten niet toegestaan) maar anderzijds de naam natuurlijk...

Enfin, complot theorieën omtrent TA en objectieviteit zijn misschien ook niet meer uit te sluiten, afgaande op eerdere posts...

In dit geval is het jammer te moeten stellen geld nog steeds (en altijd al geweest) veel macht op kan leveren.
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

De dommelaars zijn weer in hun raap geschoten! *olé olé*

Van marketing hebben ze bij Dommel blijkbaar echt geen kaas gegeten en dat wreekt zich nu doordat Test Aankoop ze volledig links laat liggen. Echter, aan het begin van het artikel (als ik het mij nog goed herinner) zeggen ze dat sommige zaken links gingen laten liggen omdat de impact te klein is:

Wij testten adsl- en kabelverbindingen. Voor de andere technologieën (radiogolven, adsl2, adsl2+, vdsl) vonden wij vooralsnog onvoldoende deelnemers om verantwoorde vergelijkingen te kunnen maken.


Enough said, flame me maar!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

wat lees ik hier toch typische 'uitlok' reacties die op niets slagen.
Nogmaals TA heeft de plicht om onafhankelijk informatie te verschaffen over de adsl markt. Fulladsl test men wel ...dxadsl is technisch identiek maar wel goedkoper ... is dit nu zo moeilijk om dit op te nemen in hun artikel?

Dommel is de enige die gebruik maakt van turboline .. geeft zeer ruime limieten en komt toch ook niet voor.

TA heeft zijn huiswerk ofwel niet goed gemaakt ofwel zeer slecht opgeschreven. Ik lees bijvoorbeeld 'over de kabel kan men meer info verzenden' ...dit is zo vereenvoudigd voorgesteld dat het op niets meer slaagt. De hoeveelheid data of gegevens is gelinkt aan je limiet ... en die is juist kleiner bij de kabel. Maar bon
Ik lees in het artikel dat de nieuwe technieken grote snelheden vragen en dat adsl aan zijn limiet zit ... daar ben ik mee akkoord maar groter is het probleem van de limieten die totaal achterhaald zijn dankzij deze nieuwe technieken .. een daarover zegt men geen woord
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Er zijn nog providers die ADSL2+ aanbieden, vergelijkbaar in prijs met dommel en in tegenstelling tot dommel al op diverse plaatsen beschikbaar, en die ook niet voorkomen in dat artikel, en waar de zogenaamde prijsbewuste poster op dit forum ook telkens overheen blijkt te kijken.
Enkel de dommelaars echter hoor je hier schande roepen.

Voor mij is het plotse hypen van een provider door sommige van zijn klanten op een forum trouwens een reden te meer om wantrouwig te staan tegenover die provider, zeker als je ziet dat er meer en meer negatieve berichten over die provider opduiken, geeft ergens aan dat ze de toevloed van klanten niet aankunnen, en in het geval van dommel zou het mij zelfs niet verwonderen als daar voornamelijk heavy downloaders naar toe trekken, iets wat ook al niet goed is voor de stabiliteit van het netwerk.

Voor het overige is het cityconnect aanbod inderdaad zeer goed, blijft echter afwachten in hoeverre grote toevloed (van heavy downloaders) dommel in staat zal stellen zijn beloften na te komen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ispwatch schreef:Er zijn nog providers die ADSL2+ aanbieden, vergelijkbaar in prijs met dommel en in tegenstelling tot dommel al op diverse plaatsen beschikbaar, en die ook niet voorkomen in dat artikel, en waar de zogenaamde prijsbewuste poster op dit forum ook telkens overheen blijkt te kijken.
Enkel de dommelaars echter hoor je hier schande roepen.
dat cityconnect er niet tussen staat is normaal, is gewoon nog te zeldzaam. maar hun netconnect produkten zijn al jaren beschikbaar, zijn die bij TA nog niet opgevallen of zitten ze te slapen... maar ah, 't zal wel geen toeval zijn. :roll: dxADSL kennen ze plots ook niet meer :roll:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ispwatch schreef:Enkel de dommelaars echter hoor je hier schande roepen.

Jij leest duidelijk wat je wil lezen... Zowel dxADSL als Dommel moeten in de lijst staan en wat Dommel betreft NIET voor hun ADSL2+ produkt, maar WÉL omwille van hun ADSL produkt (netconnect).

EDIT: wat xenne zei dus... :P
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ispwatch :
E-leven, tele2 en scarlet hun adsl2 netwerk is ook zeer beperkt hoor. Bij welke andere isp zou je dan adsl2 kunnen krijgen hé? Als je niet oppast krijg je een gewone lijn waar je de volle pot kan voor betalen , en waar je een jaar aan vast hangt
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Inderdaad hun adsl2+ produkten zijn geografisch ook beperkt maar toch al op meer plaatsen verkrijgbaar dan dommel, en de speedtesten die ik zag van dommel waren tot nu toe nog niet al te best, soit ze zijn er dan ook nog maar pas mee bezig, dus dat is geen referentie.

Voor het overige blijf ik erbij dat een provider die meer en meer negatieve feedback krijgt (zelfs op dit forum, en voor alle duidelijkheid over hun gewone adsl) duidelijk last heeft van groeipijn, en in die zin zou ik een provider in dergelijk fase van zijn ontwikkeling dan ook niet aanraden als nummer één, achteraf immers is het niet dommel maar TA die de boter gevreten heeft, ik zie de post van de ontevreden klant al voor me : die van TA hebber er ook maar geen verstand van, zou dommel hen geld geven om hen te aan te raden?
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

xenne schreef:dat cityconnect er niet tussen staat is normaal, is gewoon nog te zeldzaam. maar hun netconnect produkten zijn al jaren beschikbaar, zijn die bij TA nog niet opgevallen of zitten ze te slapen... maar ah, 't zal wel geen toeval zijn. :roll: dxADSL kennen ze plots ook niet meer :roll:


Zie ook mijn ander bericht, het is net over de adsl bij dommel dat er nu meer en meer negatieve feedback van klanten opduikt (service, administratie), dit wijst duidelijk op groeipijnen en in dergelijke fase zou ik zo'n provider ook niet op nummer één zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”