Tele2 Allin 12Mb
Ik heb sinds vrijdag die Allin 12Mb en kmoe zeggen dak tot hier toe meer dan tevreden ben , de upload is trager dan ik had verwacht maar de download is super vind ik , ik kom van BGC Adsl GO en mijn downloadsnelheid is bijna verdrievoudigd , ook gedaan met de 5de al op de 12GB te zitten want ik heb de onbeperkte downloadoptie genomen. Rapidshare here i come , ook de aansluiting ging veel vlotter dan verwacht , 14/01 aangevraagd , actief sinds 26/01 , alleen was BGC wel nen avond te vroeg afgesloten maar daar kon ik nog met leven.
Nu hopen dat zo blijft
Nu hopen dat zo blijft
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wat is uw snelheid dan precies?
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
hmmm
kheb ook op 14/01 aangevraagd, maar nog geen internet en modem is nog niet binnen
ff wa vragen stellen
hoe is de stabiliteit? hoe werkt de telefoon? moet belgacom langskomen? en belangrijk hoe heb je uw oude telefoon afgesloten?
kheb ook op 14/01 aangevraagd, maar nog geen internet en modem is nog niet binnen
ff wa vragen stellen
hoe is de stabiliteit? hoe werkt de telefoon? moet belgacom langskomen? en belangrijk hoe heb je uw oude telefoon afgesloten?
yuan_lee86 schreef:hmmm
kheb ook op 14/01 aangevraagd, maar nog geen internet en modem is nog niet binnen
ff wa vragen stellen
hoe is de stabiliteit? hoe werkt de telefoon? moet belgacom langskomen? en belangrijk hoe heb je uw oude telefoon afgesloten?
Stabiliteit is prima , kzal u weten te zeggen hoe de telefoon werkt de moment dak ene gekocht heb , Belgacom moest niet langskomen , en ik dacht dat met nummeroverdracht mn oude telefoon automatisch werd afgesloten , indien niet moek dringend nen brief sturen.
Ma modem nog ni binnen ? Ben je zeker dat je de koerier niet gemist hebt ? Ik heb 14/01 besteld en had 17/01 mn modem , buurman heeft hem wel moeten aannemen anders haddek hem ook gemist.
Ik heb mijn bestelling geplaatst eind november, drie weken later was de lijn actief. Bij mij is er iemand van Belgacom langsgekomen voor de lijn te activeren. Ik ben namelijk een ex-telenet klant (kabel dus). Ja ja, ik heb zelf op de knop gedrukt de lijn is stabiel, hier zat ik een beetje mee in daar het voor de eerste keer was dat ik met ADSL werkte maar loopt prima. Het telefoon gedeelte ook niet direct klagen over tot op heden.
[/url]
[/url]
pm schreef:Hoever zit je van de centrale? Ik kan me hier ook aansluiten maar ik twijfel wat omdat ik 3251m van de centrale zit.
Ik heb geen flauw idee , volgens de helpdesk vlakbij ma ze hebben niet gezegd hoever precies , hoe kannek dat te weten komen ?
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Eerst via mail naar Tele2 en daarna nog eens telefonisch via de technische dienst van Tele2.Corleone schreef:pm schreef:Hoever zit je van de centrale? Ik kan me hier ook aansluiten maar ik twijfel wat omdat ik 3251m van de centrale zit.
Ik heb geen flauw idee , volgens de helpdesk vlakbij ma ze hebben niet gezegd hoever precies , hoe kannek dat te weten komen ?
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
yuan_lee86 schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/Forward_error_correction
Ja nu snap ik het lol , zo ne keilange ingewikkelde onintressante uitleg
Hoe moek dat testen ?
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
vandaag modem ontvangen na 16 dagen
@Corleone: wat moest je allemaal betalen (voordat uw lijn actief is)? kreeg je ook 2 maanden gratis?
@Corleone: wat moest je allemaal betalen (voordat uw lijn actief is)? kreeg je ook 2 maanden gratis?
yuan_lee86 schreef:vandaag modem ontvangen na 16 dagen
@Corleone: wat moest je allemaal betalen (voordat uw lijn actief is)? kreeg je ook 2 maanden gratis?
Betalen ? Ik heb niks moeten betalen , gratis activatie en idd ook 2 maanden gratis zonder verplichting. Mijn Belgacom ADSL Go is gewoon uitgevallen en Tele2 ingeschakeld.
Die 24u disconnect is wel lastig ,kwas CS aant spelen ,ma kga nu mn modem aan en uit zetten om 6u smorgens dan reconnect die altijd dan.
InderdaadGoendi schreef:Tele2/tele2 werkt hoor. Gewoon geen IE7 gebruikenZe vragen daar username en paswoord , gistren kon ik daar in met tele2 , tele2 denk nu ni meer.. Confused
Link Information
Uptime: 1 day, 3:46:31
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 910 / 13.309
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 290,07 / 4,20
Output Power (Up/Down) [dBm]: 8,0 / 9,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,0 / 19,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,5 / 13,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 14 / 726
CRC Errors (Up/Down): 1 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Lijkt me vrij veel he , wat wil dat zeggen ?
ben sinds vorige week ook bij tele2 en idd die fec errors dat ni schoon is
op men dommel lijn hebk dat toch niet
Uptime: 1 day, 7:37:46
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 927 / 13.309
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 10,0 / 1,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,5 / 23,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 13,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 35 / 0
FEC Errors (Up/Down): 18 / 42.943
CRC Errors (Up/Down): 1 / 36
HEC Errors (Up/Down): 0 / 30
op men dommel lijn hebk dat toch niet
Uptime: 1 day, 7:37:46
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 927 / 13.309
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 10,0 / 1,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,5 / 23,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 13,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 35 / 0
FEC Errors (Up/Down): 18 / 42.943
CRC Errors (Up/Down): 1 / 36
HEC Errors (Up/Down): 0 / 30
Is dat 42 duizend ?? Dan val het bij mij nog mee...Funsize schreef:ben sinds vorige week ook bij tele2 en idd die fec errors dat ni schoon is
op men dommel lijn hebk dat toch niet
Uptime: 1 day, 7:37:46
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 927 / 13.309
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 10,0 / 1,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,5 / 23,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 13,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 35 / 0
FEC Errors (Up/Down): 18 / 42.943
CRC Errors (Up/Down): 1 / 36
HEC Errors (Up/Down): 0 / 30
idd en men upstream FEC errors zijn blijkbaar nog erger, dat getal is totaal anders telkens ik refresh.
Uptime: 1 day, 8:12:26
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 927 / 13.309
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 10,0 / 1,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,5 / 23,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,5 / 13,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 35 / 0
FEC Errors (Up/Down): 603.979.794 / 44.205
CRC Errors (Up/Down): 1 / 36
HEC Errors (Up/Down): 0 / 30
toch wel iets mis denkek
Uptime: 1 day, 8:12:26
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 927 / 13.309
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 10,0 / 1,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,5 / 23,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,5 / 13,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 35 / 0
FEC Errors (Up/Down): 603.979.794 / 44.205
CRC Errors (Up/Down): 1 / 36
HEC Errors (Up/Down): 0 / 30
toch wel iets mis denkek
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Bij mij zijn ze een veelvoud, maar ik snap niet dat het bij carleone na een dag zo beperkt blijft... FF aan 320i melden per mail denkek, dat die eens ziet wat het verschil is ts zijn lijn en de onze bvb :)
Ok sinds vandaag gaat het helemaal niet goed meer , al gans de dag valt mn verbinding weg en moet ik modem herstarten , heb helpdesk gebeld en die hebben mijn profiel iets lager gezet maar dat kan toch nooit het probleem zijn als het 3 dagen lang perfect gewerkt heeft. Nu het heeft ook niet geholpen in elk geval , zal nog maar is terug bellen zeker.
En wat voor ne incompetente technische dienst is met dat daar , ne mens 25 minuten laten wachten om dan nen irriterende hollander aan de lijn te krijgen die niet weet waarover hem praat. Nu wouden ze iemand langssturen om de modem en bekabeling te controleren , zucht...dat zie er nog net hetzelfde uit als gisteren toen het wel werkte...kben al blij dat 2 maanden op proef is ..den boel zal dees week nog terug buitenliggen alst ni ophoud met onderbreken ! Bende debielen daar op den helpdesk !
Tja, ik zit ook met van die hoge FEC errors.
is dat normaal?
Wat is de oorzaak ervan?
Is het iets bij Tele2 zelf?
Kan er iets aan gedaan worden? Zo ja? Wat?
Kan het kwaad?
Heeft het gevolgen voor de verbinding?
FEC Errors (Up/Down): 983.040 / 2.473
CRC Errors (Up/Down): 1 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
is dat normaal?
Wat is de oorzaak ervan?
Is het iets bij Tele2 zelf?
Kan er iets aan gedaan worden? Zo ja? Wat?
Kan het kwaad?
Heeft het gevolgen voor de verbinding?
FEC Errors (Up/Down): 983.040 / 2.473
CRC Errors (Up/Down): 1 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Zet er een tijdschakelaar tussen, zo moet je niet snachts opstaan en is het altijd op dat uur, ook als de modem crasht/elec uitvalt enz...Die 24u disconnect is wel lastig ,kwas CS aant spelen ,ma kga nu mn modem aan en uit zetten om 6u smorgens dan reconnect die altijd dan.
Ik heb een diditale en die springt om 6:00 af en 6:01 op (mininum 1 minuut)
Mijn verbinding doet nog altijd wreed degoutant , toen ik thuis kwam van het werk waren wel alle lichtjes terug normaal maar mn vreugde heeft niet lang geduurd want de verbinding is sindsdien toch al ne keer of 5 weggevallen . Kheb 320i gepm'd en die ging ne keer kijken , khoop dat hij de oplossing kent...
Ja, niet plezierig als het niet werkt, misschien geen geduld genoeg.Corleone schreef:al blij dat 2 maanden op proef is ..den boel zal dees week nog terug buitenliggen alst ni ophoud met onderbreken ! Bende debielen daar op den helpdesk !
Als je echter die mensen zulke termen naar het hoofd slingert (Bende debielen) zullen zij ook niet opgetogen zijn... dan noemen ze dit "geëscaleerd".
Ja, dat heb je daar waarschijnlijk niet gezegd, maar schrijft het hier wel op dit forum.
Misschien lezen die ook wel eens mee hier?
Blijkbaar zit er teveel ruis en andere zaken op mijn lijn, dus ook wel ergens de binnenbekabeling volgens de technische dienst.
Tijdens het bellen viel de telefoon plots uit (wreed ambetant).
Nu het is voor mij ondertussen duidelijk dat ADSL hier thuis niet zo goed zal werken zoals de kabel. Zal dus morgen bellen om de kabel terug te activeren.
Ik ga er vanuit dat TELE2 er niets kan aan doen (met mijn beperkte adsl kennis natuurlijk).
Men heeft het altijd heel correct en juist gedaan. Dus een pluim voor Tele2.
Jammer
Tijdens het bellen viel de telefoon plots uit (wreed ambetant).
Nu het is voor mij ondertussen duidelijk dat ADSL hier thuis niet zo goed zal werken zoals de kabel. Zal dus morgen bellen om de kabel terug te activeren.
Ik ga er vanuit dat TELE2 er niets kan aan doen (met mijn beperkte adsl kennis natuurlijk).
Men heeft het altijd heel correct en juist gedaan. Dus een pluim voor Tele2.
Jammer
Blue-Sky schreef:Ja, niet plezierig als het niet werkt, misschien geen geduld genoeg.Corleone schreef:al blij dat 2 maanden op proef is ..den boel zal dees week nog terug buitenliggen alst ni ophoud met onderbreken ! Bende debielen daar op den helpdesk !
Als je echter die mensen zulke termen naar het hoofd slingert (Bende debielen) zullen zij ook niet opgetogen zijn... dan noemen ze dit "geëscaleerd".
Ja, dat heb je daar waarschijnlijk niet gezegd, maar schrijft het hier wel op dit forum.
Misschien lezen die ook wel eens mee hier?
Dat was een uiting van emotie op dat moment , 10 minuten later ben ik al kalmer , en natuurlijk zal ik zoiets niet naar iemand zijn hoofd slingeren aan de telefoon ik ben een welopgevoede mens ze , maar ik snap gewoon niet dat die over de binnenbekabeling bleven zeuren terwijl het dagen perfect gewerkt heeft en er ook voor BGC adsl en tv geen probleem was.
Kijk morgen vertrekt mijn opzegbrief naar Tele2, zaterdag verzend ik dan de modem naar Wemmel.Corleone schreef: al blij dat 2 maanden op proef is
Als tijdens een telefoongesprek plots de verbinding uitvalt vind ik dat dit niet kan, zeker niet anno 2008 met de huidige technologie kennis.
De problemen op zich zijn nog maar enkele dagen oud, betekent dat alles reeds een maand "goed" gewerkt heeft. Na telefonisch contact met de helpdesk zegt men mij dat er iets aan de binnenbekabeling ligt. Ik geloof hen hoor, maar waarom komen deze problemen pas na een maand aan het dag licht?
Blijkbaar hebben die vele FEC errors er van ver ook wel iets mee te maken.
Ik vind het heel jammer, daar ik voor Tele2 had gekozen had voor de prijs en het aanbod.
Jammer
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
hoeveel keren heb je onderbreking ondervonden?Dédé schreef:Kijk morgen vertrekt mijn opzegbrief naar Tele2, zaterdag verzend ik dan de modem naar Wemmel.Corleone schreef: al blij dat 2 maanden op proef is
Als tijdens een telefoongesprek plots de verbinding uitvalt vind ik dat dit niet kan, zeker niet anno 2008 met de huidige technologie kennis.
De problemen op zich zijn nog maar enkele dagen oud, betekent dat alles reeds een maand "goed" gewerkt heeft. Na telefonisch contact met de helpdesk zegt men mij dat er iets aan de binnenbekabeling ligt. Ik geloof hen hoor, maar waarom komen deze problemen pas na een maand aan het dag licht?
Blijkbaar hebben die vele FEC errors er van ver ook wel iets mee te maken.
Ik vind het heel jammer, daar ik voor Tele2 had gekozen had voor de prijs en het aanbod.
Jammer
Sinds begin deze week is het iets moeilijker om de verbinding aan te maken met het internet. Eénmaal de verbinding er is blijft die wel.yuan_lee86 schreef:hoeveel keren heb je onderbreking ondervonden?Dédé schreef:Kijk morgen vertrekt mijn opzegbrief naar Tele2, zaterdag verzend ik dan de modem naar Wemmel.Corleone schreef: al blij dat 2 maanden op proef is
Als tijdens een telefoongesprek plots de verbinding uitvalt vind ik dat dit niet kan, zeker niet anno 2008 met de huidige technologie kennis.
De problemen op zich zijn nog maar enkele dagen oud, betekent dat alles reeds een maand "goed" gewerkt heeft. Na telefonisch contact met de helpdesk zegt men mij dat er iets aan de binnenbekabeling ligt. Ik geloof hen hoor, maar waarom komen deze problemen pas na een maand aan het dag licht?
Blijkbaar hebben die vele FEC errors er van ver ook wel iets mee te maken.
Ik vind het heel jammer, daar ik voor Tele2 had gekozen had voor de prijs en het aanbod.
Jammer
Gisteren is daar dan ook nog dat telefonie probleem bij gekomen dat de telefoon gewoon uitslaat terwijl ik aan het bellen was. Ik vind dit persoonlijk ongehoord voor een telefonie product anno 2008. Op de modem waren de lichtjes uit van internet en voice.
Wat me eigenlijk al was opgevallen voor het telefonie gedeelte is dat de verbinding voor een kiestoon (het overgaan van de telefoon als teken dat de verbinding met de correspondent wordt gemaakt) soms lang op zich liet wachten en dat ik soms een tweede keer moest proberen en dan lukte het wel. Dus eigenlijk snel iemand bellen is slecht voor het hart want je weet nooit of het gaat lukken.
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
mss dat het aan mij ligt, maar ik zou de feiten minimaliseren
de telefoonlijn is een VOIP, anno 2008 is dat nog "nieuw" bij belgacom ( italk is wel van 2007, ma bon) en andere providers waaronder Tele2, zeg maar een andere manier van telefoneren. iets "nieuw" heeft in zijn beginjaren wel zijn kwaaltjes.
voordeel hiervan is dat de provider een bijna nul-kostenplaats heeft terwijl de gebruiker een klein beetje bespaart
wat ik hoor van andere gebruikers, is de helpdesk echt een ramp. als ze daar iets hadden veranderd (beter opgeleidde telefoniers, juist doorverbinden waardoor de klant de juiste persoon heeft, wachtrijen (een rij da je niet ziet hoe lang het is )...) was jij misschien nog gebleven, right? Zoals corleone schreef: wat een geluk dat 2 maanden op proef is
de telefoonlijn is een VOIP, anno 2008 is dat nog "nieuw" bij belgacom ( italk is wel van 2007, ma bon) en andere providers waaronder Tele2, zeg maar een andere manier van telefoneren. iets "nieuw" heeft in zijn beginjaren wel zijn kwaaltjes.
voordeel hiervan is dat de provider een bijna nul-kostenplaats heeft terwijl de gebruiker een klein beetje bespaart
wat ik hoor van andere gebruikers, is de helpdesk echt een ramp. als ze daar iets hadden veranderd (beter opgeleidde telefoniers, juist doorverbinden waardoor de klant de juiste persoon heeft, wachtrijen (een rij da je niet ziet hoe lang het is )...) was jij misschien nog gebleven, right? Zoals corleone schreef: wat een geluk dat 2 maanden op proef is
Alé,na nog een avond vol disconnects nog ma is teruggebeld met helpdesk....zucht,nu gaan ze mn verbinding nog trager zetten alhoewel ik nu al weet dat dat niet de oplossing is,doen ze daar ook nog ander dingen dan de snelheid verlagen bij problemen? Ik zit op 856 meter van de centrale en heeft 4 dagen perfect gewerkt op volle snelheid! Mij is het duidelijk dat het probleem of bij hun of in de centrale zit...nu hen nog overtuigen...