Begin van mijn factuur is mijn meter gereset: 10/01/2008
Nu vandaag zie ik opeens staat mijn meter al op 0%
16/01/2008 > zie niet veranderd in de CRM maar alles staat dus wel op 0.
Bij telenet zou ik blij zijn als mijn meter niet werkt maar bij dommel wil ik eigenlijk zien hoeveel ik download.
Ben echt super tevreden van dommel
Nog iemand dit aan de hand?
Nieuwe reset van meter?
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
meter telt al meer dan een week niet, zie ander topic
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik vind het niet slecht zo. Ik denk zelfs dat ik iets minder gedownd hebt de laatste weken. Limiet afschaffen zie ik nog niet gebeuren, anders zouden ze nieuwe boostback klanten niet meer volume aanbieden.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Natuurlijk wel. Ze weten dat mensen niet meer gebruiken dan dat ze aanbieden, er zullen maar weinig mensen zijn die meer als 100 GB gaan verbruiken (buiten de extreem grootverbruikers en mensen die van de duopolisten komen).crapiecorn schreef:Ik vind het niet slecht zo. Ik denk zelfs dat ik iets minder gedownd hebt de laatste weken. Limiet afschaffen zie ik nog niet gebeuren, anders zouden ze nieuwe boostback klanten niet meer volume aanbieden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
KK of ze dit nu aan het testen zijn of niet weet ik niet.KK schreef:Misschien zijn ze gewoon aan het testen of ze het aankunnen om limietloos te gaan
Maar er komt amper een 0.5 % van de klanten aan hun limiet dus internet zonder limiet zou voor Dommel geen probleem mogen zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Op dit moment.Lord Utopia schreef:Natuurlijk wel. Ze weten dat mensen niet meer gebruiken dan dat ze aanbieden, er zullen maar weinig mensen zijn die meer als 100 GB gaan verbruiken (buiten de extreem grootverbruikers en mensen die van de duopolisten komen).crapiecorn schreef:Ik vind het niet slecht zo. Ik denk zelfs dat ik iets minder gedownd hebt de laatste weken. Limiet afschaffen zie ik nog niet gebeuren, anders zouden ze nieuwe boostback klanten niet meer volume aanbieden.
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17
als iedereen het wat eerlijk speelt en niet 24u op 24u vanalles en nog wat zit te downloaden om toch maar de zoveelste harde schijf vol te hebben, zouden al die limieten niet nodig zijn.
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Daar ben ik het niet echt mee eens. Ik download mss 4 uur per dag en kom niet toe met de limiet die ik krijg (zit wel bij EDPnet en gebruik (liefst) maar 20 gig per maand). OK, met wat je bij Dommel krijgt tegenwoordig zullen de meeste mensen wel toekomen zonder problemen, maar dan nog.staartmees schreef:als iedereen het wat eerlijk speelt en niet 24u op 24u vanalles en nog wat zit te downloaden om toch maar de zoveelste harde schijf vol te hebben, zouden al die limieten niet nodig zijn.
Het feit dat in de meeste andere landen geen limiet meer wordt toegepast is juist voor mij een reden waarom er hier ook zoiets zou moeten komen. Ik ga zeer waarschijnlijk nooit meer als 100 gig gebruiken (zolang ze niet met HD streams komen ofzo), maar gewoon het feit dat je je niets meer moet aantrekken van wat je op internet doet en dat je eventueel over je limiet kan gaan is voor mij al heel goed.
Ik heb 8 jaar geleden ofzo FUP gehad bij UPC, en ik moet zeggen dat ik het heel moeilijk had toen ik op scarlet was overgestapt om mij aan die limiet te houden omdat ik gewoon was van maar af te halen wat mij aanstond. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ze nadat ik 50 gig had gedownload een brief hadden gestuurd dat het mijn schuld was dat iedereen in mijn straat onstabiel internet had, waardoor ik ook direct er ben weggegaan.
Dus zo goed was die FUP toen niet, maar goed, tegewoordig zou dat toch geen probleem meer mogen zijn. En zelfs toen was dat redelijk zever, ze hadden naar de 20% hoogste verbruikers die brief gestuurd.
Nonsens, limieten zijn broodnodig. De gebruikers moeten weten waar ze staan; een duidelijk afgelijnd kader waarbinnen men opereert heeft alleen maar voordelen.staartmees schreef:als iedereen het wat eerlijk speelt en niet 24u op 24u vanalles en nog wat zit te downloaden om toch maar de zoveelste harde schijf vol te hebben, zouden al die limieten niet nodig zijn.
Ze moeten alleen hoog liggen (en 100 gig met onbeperkte upload is best heel hoog).
Zoals Mette aangeeft, een FUP leidt tot de bizarre situatie dat iedereen wel beseft dat er ergens een grens ligt, maar niemand weet waar die precies ligt, ook omdat het verschilt van geval tot geval en afhangt van de situatie. Da's een inherente contradictie. En onvermijdelijk wordt de provider snel verdacht van willekeur en selectiviteit. Geeft mij maar de uniformiteit van het limietensystem (maar wel hoge limieten, nogmaals).
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Mmmm... Waarom staat de mijne dan op 1,39 MB??xenne schreef:meter telt al meer dan een week niet, zie ander topic
Of staat de meter gewoon "stil"? 'k Zal een oogje in het zeil houden.
Meter staat idd stil, of wordt in ieder geval niet meer geupdate. Mogelijk worden de resultaten nog gelogd, maar er gebeuren in ieder geval geen updates meer...Koelreuteria schreef: Mmmm... Waarom staat de mijne dan op 1,39 MB??
Of staat de meter gewoon "stil"? 'k Zal een oogje in het zeil houden.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
idd; laatste update was op 10 januariKoelreuteria schreef:Mmmm... Waarom staat de mijne dan op 1,39 MB??xenne schreef:meter telt al meer dan een week niet, zie ander topic
Of staat de meter gewoon "stil"? 'k Zal een oogje in het zeil houden.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
affirmatief... geen update meer sinds meer dan een week.xenne schreef:idd; laatste update was op 10 januari
Ben ik het nu is helemaal met eens ze. Heb al genoeg miserieverhalen gelezen over zogenaamde FUP's in de UK en USA.Drewvt schreef:Nonsens, limieten zijn broodnodig. De gebruikers moeten weten waar ze staan; een duidelijk afgelijnd kader waarbinnen men opereert heeft alleen maar voordelen.staartmees schreef:als iedereen het wat eerlijk speelt en niet 24u op 24u vanalles en nog wat zit te downloaden om toch maar de zoveelste harde schijf vol te hebben, zouden al die limieten niet nodig zijn.
Ze moeten alleen hoog liggen (en 100 gig met onbeperkte upload is best heel hoog).
Zoals Mette aangeeft, een FUP leidt tot de bizarre situatie dat iedereen wel beseft dat er ergens een grens ligt, maar niemand weet waar die precies ligt, ook omdat het verschilt van geval tot geval en afhangt van de situatie. Da's een inherente contradictie. En onvermijdelijk wordt de provider snel verdacht van willekeur en selectiviteit. Geeft mij maar de uniformiteit van het limietensystem (maar wel hoge limieten, nogmaals).
Liever een een goede (hoge) limiet, dan zo een wazige fup. Dommel doet dat trouwens zeer goed, hoge limiet + mogelijkheid om nog (veel) extra volume bij te kopen (prijs extra gigs zou nog iets lager mogen zoals bij EDPnet denk ik, maar kom).
En een goede overbooking ratio is ook broodnodig natuurlijk, 1/8 bij Dommel (zie trends artikel) tov wat andere hanteren....
- ctgilles
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
- Locatie: 016
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik leech een pak, maar ik blijf eerlijk 's nachts leechen en niet alles-en-nog-wat om maar te kunnen profiteren. Komt trouwens de rest van het netwerk niet ten goede.
En ge weet, als ge u gedraagt zien ze dat En dat leidt dan in de toekomst tot nog meer versoepeling misschien? (alhoewel dat ge 100GB amper volkrijgt)
edit: aan de newsserver te zien heeft iedereen door dat het kapot is ^^
En ge weet, als ge u gedraagt zien ze dat En dat leidt dan in de toekomst tot nog meer versoepeling misschien? (alhoewel dat ge 100GB amper volkrijgt)
edit: aan de newsserver te zien heeft iedereen door dat het kapot is ^^
De maandelijkse reset van de meter werkt trouwens nog wel. Mijn meter stond ook stil, vandaag was mijn maand om, reset gehad en nu staat alles al de hele voormiddag op 0.
Daarvoor kan je ook NetLimiter 2 gebruiken, die meet WAN verbruik apart.snakeboots schreef:Bij telenet zou ik blij zijn als mijn meter niet werkt maar bij dommel wil ik eigenlijk zien hoeveel ik download.
Mijn meter staat ook stil vanaf 10 januari (bleef op 82 GB staan) De 14de is die gereset en staat nu nog steeds op 0GB.
Laatst gewijzigd door Perkele 19 jan 2008, 12:29, in totaal 1 gewijzigd.
- ctgilles
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
- Locatie: 016
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Aangezien ik ook veel lokale traffiek heb op hetzelfde IP kan ik mij ook niet baseren op mijn DUMeter en ISPMonitor. Ik blijf toch maar tijdens de happy hours een queue zetten om niet voor een onaangename verrassing te komen staan.