Nieuwe reset van meter?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Begin van mijn factuur is mijn meter gereset: 10/01/2008

Nu vandaag zie ik opeens staat mijn meter al op 0% :p

16/01/2008 > zie niet veranderd in de CRM maar alles staat dus wel op 0.

Bij telenet zou ik blij zijn als mijn meter niet werkt maar bij dommel wil ik eigenlijk zien hoeveel ik download.

Ben echt super tevreden van dommel :)

Nog iemand dit aan de hand?
Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

meter telt al meer dan een week niet, zie ander topic
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
KK
Elite Poster
Elite Poster

Misschien zijn ze gewoon aan het testen of ze het aankunnen om limietloos te gaan ;)
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Persoonlijk denk ik dat het een test is en dat we binnerkort wel eens limietloos zouden kunnen surfen... Dit is wel mijn persoonlijke mening, dus er is geen onderbouwing aan.

Edit: KK was mij dus voor ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik vind het niet slecht zo. Ik denk zelfs dat ik iets minder gedownd hebt de laatste weken. Limiet afschaffen zie ik nog niet gebeuren, anders zouden ze nieuwe boostback klanten niet meer volume aanbieden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

crapiecorn schreef:Ik vind het niet slecht zo. Ik denk zelfs dat ik iets minder gedownd hebt de laatste weken. Limiet afschaffen zie ik nog niet gebeuren, anders zouden ze nieuwe boostback klanten niet meer volume aanbieden.
Natuurlijk wel. Ze weten dat mensen niet meer gebruiken dan dat ze aanbieden, er zullen maar weinig mensen zijn die meer als 100 GB gaan verbruiken (buiten de extreem grootverbruikers en mensen die van de duopolisten komen).
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

KK schreef:Misschien zijn ze gewoon aan het testen of ze het aankunnen om limietloos te gaan ;)
KK of ze dit nu aan het testen zijn of niet weet ik niet.
Maar er komt amper een 0.5 % van de klanten aan hun limiet dus internet zonder limiet zou voor Dommel geen probleem mogen zijn.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Lord Utopia schreef:
crapiecorn schreef:Ik vind het niet slecht zo. Ik denk zelfs dat ik iets minder gedownd hebt de laatste weken. Limiet afschaffen zie ik nog niet gebeuren, anders zouden ze nieuwe boostback klanten niet meer volume aanbieden.
Natuurlijk wel. Ze weten dat mensen niet meer gebruiken dan dat ze aanbieden, er zullen maar weinig mensen zijn die meer als 100 GB gaan verbruiken (buiten de extreem grootverbruikers en mensen die van de duopolisten komen).
Op dit moment.
staartmees
Plus Member
Plus Member

als iedereen het wat eerlijk speelt en niet 24u op 24u vanalles en nog wat zit te downloaden om toch maar de zoveelste harde schijf vol te hebben, zouden al die limieten niet nodig zijn.
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

staartmees schreef:als iedereen het wat eerlijk speelt en niet 24u op 24u vanalles en nog wat zit te downloaden om toch maar de zoveelste harde schijf vol te hebben, zouden al die limieten niet nodig zijn.
Daar ben ik het niet echt mee eens. Ik download mss 4 uur per dag en kom niet toe met de limiet die ik krijg (zit wel bij EDPnet en gebruik (liefst) maar 20 gig per maand). OK, met wat je bij Dommel krijgt tegenwoordig zullen de meeste mensen wel toekomen zonder problemen, maar dan nog.

Het feit dat in de meeste andere landen geen limiet meer wordt toegepast is juist voor mij een reden waarom er hier ook zoiets zou moeten komen. Ik ga zeer waarschijnlijk nooit meer als 100 gig gebruiken (zolang ze niet met HD streams komen ofzo), maar gewoon het feit dat je je niets meer moet aantrekken van wat je op internet doet en dat je eventueel over je limiet kan gaan is voor mij al heel goed.

Ik heb 8 jaar geleden ofzo FUP gehad bij UPC, en ik moet zeggen dat ik het heel moeilijk had toen ik op scarlet was overgestapt om mij aan die limiet te houden omdat ik gewoon was van maar af te halen wat mij aanstond. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ze nadat ik 50 gig had gedownload een brief hadden gestuurd dat het mijn schuld was dat iedereen in mijn straat onstabiel internet had, waardoor ik ook direct er ben weggegaan.

Dus zo goed was die FUP toen niet, maar goed, tegewoordig zou dat toch geen probleem meer mogen zijn. En zelfs toen was dat redelijk zever, ze hadden naar de 20% hoogste verbruikers die brief gestuurd.
Drewvt
Plus Member
Plus Member

staartmees schreef:als iedereen het wat eerlijk speelt en niet 24u op 24u vanalles en nog wat zit te downloaden om toch maar de zoveelste harde schijf vol te hebben, zouden al die limieten niet nodig zijn.
Nonsens, limieten zijn broodnodig. De gebruikers moeten weten waar ze staan; een duidelijk afgelijnd kader waarbinnen men opereert heeft alleen maar voordelen.

Ze moeten alleen hoog liggen (en 100 gig met onbeperkte upload is best heel hoog).

Zoals Mette aangeeft, een FUP leidt tot de bizarre situatie dat iedereen wel beseft dat er ergens een grens ligt, maar niemand weet waar die precies ligt, ook omdat het verschilt van geval tot geval en afhangt van de situatie. Da's een inherente contradictie. En onvermijdelijk wordt de provider snel verdacht van willekeur en selectiviteit. Geeft mij maar de uniformiteit van het limietensystem (maar wel hoge limieten, nogmaals).
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

xenne schreef:meter telt al meer dan een week niet, zie ander topic
Mmmm... Waarom staat de mijne dan op 1,39 MB?? :eek:
Of staat de meter gewoon "stil"? 'k Zal een oogje in het zeil houden. :curt:
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Koelreuteria schreef: Mmmm... Waarom staat de mijne dan op 1,39 MB?? :eek:
Meter staat idd stil, of wordt in ieder geval niet meer geupdate. Mogelijk worden de resultaten nog gelogd, maar er gebeuren in ieder geval geen updates meer...
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Koelreuteria schreef:
xenne schreef:meter telt al meer dan een week niet, zie ander topic
Mmmm... Waarom staat de mijne dan op 1,39 MB?? :eek:
idd; laatste update was op 10 januari
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

xenne schreef:idd; laatste update was op 10 januari
affirmatief... geen update meer sinds meer dan een week.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Drewvt schreef:
Nonsens, limieten zijn broodnodig. De gebruikers moeten weten waar ze staan; een duidelijk afgelijnd kader waarbinnen men opereert heeft alleen maar voordelen.

Ze moeten alleen hoog liggen (en 100 gig met onbeperkte upload is best heel hoog).

Zoals Mette aangeeft, een FUP leidt tot de bizarre situatie dat iedereen wel beseft dat er ergens een grens ligt, maar niemand weet waar die precies ligt, ook omdat het verschilt van geval tot geval en afhangt van de situatie. Da's een inherente contradictie. En onvermijdelijk wordt de provider snel verdacht van willekeur en selectiviteit. Geeft mij maar de uniformiteit van het limietensystem (maar wel hoge limieten, nogmaals).
Ben ik het nu is helemaal met eens ze. Heb al genoeg miserieverhalen gelezen over zogenaamde FUP's in de UK en USA.

Liever een een goede (hoge) limiet, dan zo een wazige fup. Dommel doet dat trouwens zeer goed, hoge limiet + mogelijkheid om nog (veel) extra volume bij te kopen (prijs extra gigs zou nog iets lager mogen zoals bij EDPnet denk ik, maar kom).
En een goede overbooking ratio is ook broodnodig natuurlijk, 1/8 bij Dommel (zie trends artikel) tov wat andere hanteren....
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik leech een pak, maar ik blijf eerlijk 's nachts leechen en niet alles-en-nog-wat om maar te kunnen profiteren. Komt trouwens de rest van het netwerk niet ten goede.
En ge weet, als ge u gedraagt zien ze dat ;) En dat leidt dan in de toekomst tot nog meer versoepeling misschien? (alhoewel dat ge 100GB amper volkrijgt)

edit: aan de newsserver te zien heeft iedereen door dat het kapot is ^^
Afbeelding
Krekkie
Premium Member
Premium Member

De maandelijkse reset van de meter werkt trouwens nog wel. Mijn meter stond ook stil, vandaag was mijn maand om, reset gehad en nu staat alles al de hele voormiddag op 0.
Perkele
Plus Member
Plus Member

snakeboots schreef:Bij telenet zou ik blij zijn als mijn meter niet werkt maar bij dommel wil ik eigenlijk zien hoeveel ik download.
Daarvoor kan je ook NetLimiter 2 gebruiken, die meet WAN verbruik apart.
Mijn meter staat ook stil vanaf 10 januari (bleef op 82 GB staan) De 14de is die gereset en staat nu nog steeds op 0GB.
Laatst gewijzigd door Perkele 19 jan 2008, 12:29, in totaal 1 gewijzigd.
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Aangezien ik ook veel lokale traffiek heb op hetzelfde IP kan ik mij ook niet baseren op mijn DUMeter en ISPMonitor. Ik blijf toch maar tijdens de happy hours een queue zetten om niet voor een onaangename verrassing te komen staan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”