staartmees schreef:als iedereen het wat eerlijk speelt en niet 24u op 24u vanalles en nog wat zit te downloaden om toch maar de zoveelste harde schijf vol te hebben, zouden al die limieten niet nodig zijn.
Daar ben ik het niet echt mee eens. Ik download mss 4 uur per dag en kom niet toe met de limiet die ik krijg (zit wel bij EDPnet en gebruik (liefst) maar 20 gig per maand). OK, met wat je bij Dommel krijgt tegenwoordig zullen de meeste mensen wel toekomen zonder problemen, maar dan nog.
Het feit dat in de meeste andere landen geen limiet meer wordt toegepast is juist voor mij een reden waarom er hier ook zoiets zou moeten komen. Ik ga zeer waarschijnlijk nooit meer als 100 gig gebruiken (zolang ze niet met HD streams komen ofzo), maar gewoon het feit dat je je niets meer moet aantrekken van wat je op internet doet en dat je eventueel over je limiet kan gaan is voor mij al heel goed.
Ik heb 8 jaar geleden ofzo FUP gehad bij UPC, en ik moet zeggen dat ik het heel moeilijk had toen ik op scarlet was overgestapt om mij aan die limiet te houden omdat ik gewoon was van maar af te halen wat mij aanstond. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ze nadat ik 50 gig had gedownload een brief hadden gestuurd dat het mijn schuld was dat iedereen in mijn straat onstabiel internet had, waardoor ik ook direct er ben weggegaan.
Dus zo goed was die FUP toen niet, maar goed, tegewoordig zou dat toch geen probleem meer mogen zijn. En zelfs toen was dat redelijk zever, ze hadden naar de 20% hoogste verbruikers die brief gestuurd.