Belgacom moet ADSL2+ in BROBA aanbieden

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goendi schreef:Serieus? Straf jong. Weer een statement? Ge ga er op achteruit!
Het verhaaltje dat BGC sukkelaars zijn en toch zo hard investeren nochtans ook.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:De dag van vandaag is SERVICE is van de belangrijkste punten. De meeste produkten die op de markt worden aangeboden zijn goed, maar wat dus telt is de service.
Niet alléén is hun prijs hetzelfde, hun aanbod hetzelfde... maar nu komen BGC en Telenet zelfs al met hetzelfde "SERVICE" verhaaltje af terwijl ze beide de betekenis van het woord amper kennen.
belgacom levert de beste service van het land.
nee, dat is gene zever, dat is een feit. en nu moogt ge nog zoveel klagen en zagen als ge wilt, zoals de anderen hier, jullie zijn er immers zeer sterk in, het is nu eenmaal zo.
als ge alles neutraal bekijkt, dan moet je nu eenmaal toegeven dat dit zo is, maar dat kunnen jullie niet omdat jullie op voorhand belgacom al veroordelen, in zo geval is jullie commentaar eigenlijk compleet niets waard
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

hollebollegijs schreef:belgacom levert de beste service van het land.
nee, dat is gene zever, dat is een feit.
Het is niet omdat één of andere afdeling binnen BGC een prijsje heeft gewonnen dat nu gans BGC garant staat voor service. Service is trouwens ook een eerlijke prijs voor een eerlijk product, en dat is er duidelijk niet.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Het is niet omdat één of andere afdeling binnen BGC een prijsje heeft gewonnen dat nu gans BGC garant staat voor service. Service is trouwens ook een eerlijke prijs voor een eerlijk product, en dat is er duidelijk niet.
sorry maar ik heb het deze keer niet over een award gehad. het is blijkbaar moeilijk te verkroppen dat belgacom een zeer goede service levert en dat vele firma's daar jaloers op zijn. jongen, ge moogt nog zoveel opmerkingen geven als ge wilt, dat zal niets veranderen aan dit feit.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Hmmm, de beste service? Tja, gratis fotokes en liekes, maar als ze echt service willen leveren dan moet er nog veel veranderen hoor :

1. afschaffing van de limieten
2. aanbieden van ADSL2+
3. verlagen van de prijzen zodat we op Europees niveau zitten
4. ontkoppelen van het koper
5. aanbieden van VDSL2
6. innoveren

Dat is service aanbieden aan de klanten en niet als duopolist kijken wat broertje doet en gewoon identiek overnemen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Zambo schreef:
r2504 schreef:
1.

Hmmm, de beste service? Tja, gratis fotokes en liekes, maar als ze echt service willen leveren dan moet er nog veel veranderen hoor :

1. afschaffing van de limieten
2. aanbieden van ADSL2+
3. verlagen van de prijzen zodat we op Europees niveau zitten
4. ontkoppelen van het koper
5. aanbieden van VDSL2
6. innoveren

Dat is service aanbieden aan de klanten en niet als duopolist kijken wat broertje doet en gewoon iedentiek overnemen.
ik heb 3 dingen te zeggen, aan de rest ga ik niets toevoegen, vermits jullie het niet willlen snappen.

wat de limieten betreft, geef ik je groot gelijk.
Innoveren. belgacom is al jaren bezig maar ge moet geduld hebben.
is immers een schone deugd.
belgacom is geen monopolist meer. het bipt zegt dit ook. met minder dan 50% marktaandeel klopt dit dus helemaal. als er één monopolist is op vlak van internet en televisie is dat telenet.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Innoveren????? ik heb 8 jaar skynet gehad, nul komma nul innovatie.
ik heb 8 jaar hetzelfde abonnement gehad(wegens niks beter). De beste innovatie zijn spelers zoals dommel die weten wat innoveren is.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik moet hollebolle gelijk geven: op het vlak van dienstverlening (en dan laat je de technische specificaties even ter zijde), is BGC goed bezig. Het probleem is dat jullie een ander idee hebben van wat dienstverlening is ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs, zou je me nu eens eindelijk eens wat bronnen kunnen geven i.v.m. die objectieve meting van jullie service? Het is niet dat ik je niet wil geloven, zou het graag even bevestigd zien. Lijkt me toch simpel? Dan ben je meteen van ons gezaag vanaf.

EDIT: bedoel je deze -> http://www.contactcentres.be/award/home.php ?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

brooklyn schreef:
Innoveren????? ik heb 8 jaar skynet gehad, nul komma nul innovatie.
ik heb 8 jaar hetzelfde abonnement gehad(wegens niks beter). De beste innovatie zijn spelers zoals dommel die weten wat innoveren is.
8 jaar hetzelfde. sorry dat kan niet. het abonnement dat belgacom nu aanbiedt in vergelijking met 5 jaar geleden, is niet meer hetzelfde en dat heb ik niet over de gratis muziek en foto's.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Ik moet hollebolle gelijk geven: op het vlak van dienstverlening (en dan laat je de technische specificaties even ter zijde), is BGC goed bezig. Het probleem is dat jullie een ander idee hebben van wat dienstverlening is ;).
nee, ze hebben niet het juiste idee hieromtrent.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

hollebollegijs schreef:het is blijkbaar moeilijk te verkroppen dat belgacom een zeer goede service levert en dat vele firma's daar jaloers op zijn.
We spreken hier over consumenten... niet over bedrijven ! (maar ik weet wel dat daar je "service" vandaan komt, maar laat het dan niet uitschijnen dat het voor gans BGC is). Hetzelfde trouwens voor je verhaaltjes rond innovatie, ...
hollebollegijs schreef:jongen, ge moogt nog zoveel opmerkingen geven als ge wilt, dat zal niets veranderen aan dit feit.
Het feit is dat de perceptie van de klant over BGC en TN met de dag slechter wordt... en daar gaat jou good news show ook niets aan veranderen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

hollebollegijs schreef:8 jaar hetzelfde. sorry dat kan niet. het abonnement dat belgacom nu aanbiedt in vergelijking met 5 jaar geleden, is niet meer hetzelfde en dat heb ik niet over de gratis muziek en foto's.
Over wat heb je het dan wel... vertel ons eens welke innovatie en vooruitgang een normale ADSL klant van BGC de laatste vijf jaar heeft mogen ondervinden... en dan hebben we het niet over het achterna lopen van TN in de verhoging van 10 naar 12 GB/maand.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

hollebollegijs schreef:nee, ze hebben niet het juiste idee hieromtrent.
Oei... men begint zich elitair gaan te gedragen... onze domme klantjes weten niet wat WIJ onder service verstaan... misschien heb je het nog niet door, maar "service" is wat de domme klantjes moeten ervaren, niet wat jullie denken dat het is.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Service is toch wel een heel subjectief gegeven hoor.

Ik lees veel negatieve berichten over de service van bv. Scarlet, maar die paar keer dat ik service van hen nodig had (zowel zakelijk als kwasi-privé), ben ik meer dan goed genoeg ghelopen geweest. Misschien heb ik gewoon chance gehad. Of zij...
Moet ik dan concluderen dat hun service goed is, of slecht?

Voor Belgacom/Skynet heb ik voor zakelijke service ook zo'n tevredenheidsprecentage van 100%, voor privé (mijn eigen abonnement) ligt dat een heel stuk lager. Moet ik daar enige conclusie aan verbinden? Ik denk het niet.

We hebben hier op't werk trouwens nog een leverancier met erg goeie service. Telkens als we daar een defect melden, is dat snel en goed opgelost. Dus, goeie service. Het probleem is echter dat we die service nogal dikwijls nodig hebben, dat zegt dus iets over het produkt zelf. het management overweegt nogal sterk om naar de concurrentie over te stappen. Daar staan ze nu met hun goeie service...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:8 jaar hetzelfde. sorry dat kan niet. het abonnement dat belgacom nu aanbiedt in vergelijking met 5 jaar geleden, is niet meer hetzelfde en dat heb ik niet over de gratis muziek en foto's.
Over wat heb je het dan wel... vertel ons eens welke innovatie en vooruitgang een normale ADSL klant van BGC de laatste vijf jaar heeft mogen ondervinden... en dan hebben we het niet over het achterna lopen van TN in de verhoging van 10 naar 12 GB/maand.
Snelheid is dezelfde gebleven, dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Limieten zijn dezelfde gebleven dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Prijs is dezelfde gebleven (is zelfs geindexeerd naar boven) dus niet de algemene Europese trend gevolgd
ADSL2+ wordt niet verkocht als internet, dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Belgacom kijkt gewoon wat Telenet doet en copieert de producten en vice versa
Belgacom is niet van plan om VDSL2 als internet product aan te bieden, was wel de reden waarom men ADSL2+ heeft overgeslagen, dus de consument blijft met de 4Mbits lijntjes zitten (echt goede service en innovatie zulle)

Hmm, welke service wordt er dan bedoelt door Belgacom? Als consument gaan we er gewoon met een duizelingwekkende snelheid op achteruit.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zambo schreef:Snelheid is dezelfde gebleven, dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Prijs is dezelfde gebleven (is zelfs geindexeerd naar boven) dus niet de algemene Europese trend gevolgd
ADSL2+ wordt niet verkocht als internet, dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Belgacom is niet van plan om VDSL2 als internet product aan te bieden, was wel de reden waarom men ADSL2+ heeft overgeslagen, dus de consument blijft met de 4Mbits lijntjes zitten (echt goede service en innovatie zulle)

Hmm, welke service wordt er dan bedoelt door Belgacom? Als consument gaan we er gewoon met een duizelingwekkende snelheid op achteruit.
Touché!
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:
Zambo schreef:Snelheid is dezelfde gebleven, dus niet de algemene Europese trend gevolgd

Touché!
niks te touché.

snelheden zijn niet hetzelfde als 5 jaren geleden. vroeger was het maar 1 MB en dat is dan verhoogd. ook de upload snelheden zijn verhoogd in de loop der jaren, aantal mailboxen zijn toegenomen.
belgaocm heeft op 5 jaar tjd zijn prijs 1 maal aangepast aan de index. dus daarover ook geen klagen.
en daarbij service is meer als het aanbod alleen. jullie hebben totaal geen idee wat service is. bestaande klanten die bellen voor meer info of voor problemen, worden snel en goed geholpen. dat is ook service hoor. je moet een beetje verderkijken zulle
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

hollebollegijs schreef:snelheden zijn niet hetzelfde als 5 jaren geleden. vroeger was het maar 1 MB en dat is dan verhoogd.
Toen de dieren nog spraken of wat ? Je vraagt soms van ernstig te blijven, maar met dergelijke uitspraak geef je toch aan dat je dat ook niet echt bent.

Kijk gewoon waar onze buurlanden stonden vijf jaar geleden, en kijk waar ze nu staan. Als je eerlijk bent dan weet je dat we hopeloos achterop lopen...
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:snelheden zijn niet hetzelfde als 5 jaren geleden. vroeger was het maar 1 MB en dat is dan verhoogd.
Toen de dieren nog spraken of wat ? Je vraagt soms van ernstig te blijven, maar met dergelijke uitspraak geef je toch aan dat je dat ook niet echt bent.

Kijk gewoon waar onze buurlanden stonden vijf jaar geleden, en kijk waar ze nu staan. Als je eerlijk bent dan weet je dat we hopeloos achterop lopen...
de dag van vandaag zijn er ook belangrijker dingen om ons zorgen over te maken dan internetprijzen.
de voedingsprijzen, de olieprijzen, de levensnoodzakelijke dingen allemaal en dat zit je te klagen over prijzen van het internet.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

hollebollegijs schreef:
r2504 schreef:

de dag van vandaag zijn er ook belangrijker dingen om ons zorgen over te maken dan internetprijzen.
de voedingsprijzen, de olieprijzen, de levensnoodzakelijke dingen allemaal en dat zit je te klagen over prijzen van het internet.
Ja, maar daar klagen we wel over op de forums m.b.t. voeding en olie!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
deej
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:de dag van vandaag zijn er ook belangrijker dingen om ons zorgen over te maken dan internetprijzen.
Tja op een Internet forum over Internet providers kan dat wel al eens gebeuren hé. Grappig hoor hoe je plots uitwijkt naar de "belangrijkere dingen in het leven" als je wordt vastgezet, of hoe je dan mensen verwijt dat ze geen service kennen... Grappig maar totaal naast de kwestie helaas.

By the way: EDPNet levert me zeer goede service aan een hogere snelheid voor 30€ per maand. Wat justifieert bij Belgacom dan nog die 42€ per maand? De afgeschreven lijnen of de afgeschreven apparatuur?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef: de dag van vandaag zijn er ook belangrijker dingen om ons zorgen over te maken dan internetprijzen.
Hmm, dat is dus een bewijs van ontwijkend gedrag. Tja, is ook de enige manier om nog verder te reageren als er objectieve punten naar boven komen en zien dat deze nog juist zijn ook. Tja van onderwerp proberen te veranderen die niets terzake doet

Wat hebben de prijzen van de voeding, olie en dergelijke nu te maken met internet ... ik zou het begod niet weten, einde latijn :lol: ??
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

hollebollegijs schreef: de dag van vandaag zijn er ook belangrijker dingen om ons zorgen over te maken dan internetprijzen.
Hmmm... Zeg mij dan eens wat de prijzen zijn van BC hun office line. Zeg mij dan ook eens wat de prijzen zijn van resellers van dezelfde lijn! Zoals Dommel, enz.

Even voor u doen:

Belgacom: 203.00 /maand (excl. btw) = 245euro (incl. btw)
Dommel: 159.93 euro/maand (incl. btw)
En dan krijgt men bij dommel nog wel 300MB webruimte ipv 20MB, 20Emails vs 10, 20GBackup ruimte enz ).

Zodus, 85€ voor de zogenoemde service?

Wat was je argument nu weeral dat Belgacom innoveert? :) En dan durf ik nog niet eens vergelijken met de buurlanden. ;)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Office lijnen komen met SLA's, en als je het NOC van Belgacom hebt gezien, weet je wat de service op office abbo's inhoudt. Op residentieel kun je mss veel zeggen, op Office ga het U ni lukken ze :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik zal U nog een mooi voorbeeldje geven van een bedrijf dat het verschil in prijs tracht goed te praten met "service"...

Code: Selecteer alles

Telenet Office Access Plus                     dxADSL Business
Prijs 169.4 euro                               Prijs 39.95 euro
Volume 78 GB                                   Volume 75 GB
Downstream 20 Mbps                             Downstream 6 Mbps
Upstream 512 Kbits                             Upstream 640 Kbits
Fixed IP                                       Fixed IP
Poorten Open                                   Poorten Open
Geen idee dus wie de betreffende formules aankoopt bij TN, maar als klant zou ik mij toch dik "gekl..t" voelen als ik dat wist (gelukkig weten ze het niet).
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ehm, ken jij één ISP dat een bussiness abbo heeft met een gegarandeerde reparatie binnen de 24 uur en een 24/7 ondersteuning, buiten Belgacom?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Telenet? :P
Lion
Pro Member
Pro Member

Lord Utopia schreef:Telenet? :P
HAHA
The_One_be
Pro Member
Pro Member

4 maand en 7 technieker bezoeken om een discovery lijn met werkend ADSL signaal op te leveren noem ik nu niet bepaald het toppunt van service.
Verder wacht ik nog altijd op een logische verklaring waarom raw copper dubbel zo duur is dan een discoverylijn.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Goendi schreef:Ehm, ken jij één ISP dat een bussiness abbo heeft met een gegarandeerde reparatie binnen de 24 uur en een 24/7 ondersteuning, buiten Belgacom?
Elke grote telecom operator?
En 24 uur? Als wij onze klanten 24 uur laten wachten bij een outage, dan hebben we binnen de kortste keren geen klanten meer.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Mr.T schreef:Elke grote telecom operator?
En 24 uur? Als wij onze klanten 24 uur laten wachten bij een outage, dan hebben we binnen de kortste keren geen klanten meer.
Jullie doelmarkt is nu niet bepaald dezelfde als de Belgacom office doelmarkt hé ;).
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Elke grote telecom operator?
Ola, interessant. Kun je me zeggen binnen welke termijn jullie verplicht zijn om een mankement op te lossen? :) (standaard hé, ik heb het niet over sla's binnen het uur en zo, want die kunnen professionele klanten bovenop hun abbo afsluiten).
Silence
Pro Member
Pro Member

Ik draai het om door meer concurrentie toe te laten zakken de internet prijzen en dan heb ik veel meer ruimte om voeding , olie en de levensnoodzakelijke dingen te kopen !
Ehm, ken jij één ISP dat een bussiness abbo heeft met een gegarandeerde reparatie binnen de 24 uur en een 24/7 ondersteuning, buiten Belgacom?
Met alle respect maar ken jij andere Belgische ISP's die door een jarenlange monopolie een zodanige grote oorlogsschat heeft kunnen opbouwen dat het dergelijke ondersteuning kan aanbieden ?

Als je over zo'n kas beschikt is het is dan niet moeilijk om af te komen met service, ondersteuning, investeringen of innovatie hoor. En net daarom maakt dat op mij absoluut geen indruk.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Met alle respect maar ken jij andere Belgische ISP's die door een jarenlange monopolie een zodanige grote oorlogsschat heeft kunnen opbouwen dat het dergelijke ondersteuning kan aanbieden ?

Als je over zo'n kas beschikt is het is dan niet moeilijk om af te komen met service, ondersteuning, investeringen of innovatie hoor. En net daarom maakt dat op mij absoluut geen indruk
Het ging er over dat er een betere service was, niet over indruk maken. Bij deze is dat dus toegegeven, waarvoor dank.
Silence
Pro Member
Pro Member

Goendi schreef: Het ging er over dat er een betere service was, niet over indruk maken. Bij deze is dat dus toegegeven, waarvoor dank.
Het is niet omdat ik zeg dat meer middelen je de ruimte heeft om betere service te verlenen dat dit automatisch ook zo is in dit geval. Het kan in het geval van betere service (en of dat zo is daar tast ik in het duister) wel een verklaring zijn.
krisvb
Starter Plus
Starter Plus

Verder wacht ik nog altijd op een logische verklaring waarom raw copper dubbel zo duur is dan een discoverylijn.
De uitleg is mijns insziens als volgt :

De kostprijs (berekend door het BIPT) van het koperkabelnetwerk is 9.29€ ZBTW per maand per lijn (dit is de prijs van een BRUO Raw Copper). Deze kost omvat (vermoed ik) de aanleg, het onderhoud en de vernieuwing van de koperkabels.

Een Discovery lijn wordt verkocht aan 6.85€/maand. Op eerste zicht dus onder de kostprijs van de lijn. Dit wordt echter gecompenseerd door de 0.15€/minuut extra 'communicatiekost'. Deze 0.15€ dient dus om het 'tekort' van het abonnement op te vangen (en dus niet voor de eigenlijke communicatiekosten op te vangen). Dat deze 0.15€/minuut dient om het "abonnementstekort" op te vangen, is duidelijk te zien aan het feit dat deze kost in ieder geval doorgerekend, of je nu via Belgacom belt of via een alternatieve (CPS) operator.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Volgens mij moeten ze die kostprijs eens dringend herberekenen want de Discovery Line wordt zeker niet met verlies verkocht ;-). De communicatiekost is een extraatje bovenop de winst.
eco racer
Plus Member
Plus Member

welk voordeel biedt raw copper t.o.v. andere lijnen, een hogere snelheid, minder storingen.
discovery line is toch ook copper, kun je met bellen [enkel duur via BGC]
raw copper, enkel surfen, duurder dan een discovery line !!!
"gewone lijn", zowel surfen als telefoneren ... duurste [mogelijkheid om via alternatieve telecomprovider te bellen]
deej
Elite Poster
Elite Poster

Moest raw copper goedkoper geprijsd zijn dan zouden vele ADSL operatoren een echt unbundled aanbod kunnen bieden. Zo zouden veel mensen ook makkelijker van de kabel naar ADSL kunnen overstappen en hun Telenet telefonie behouden bv.

Dus als het BIPT Telenet niet kan reguleren zouden ze het hun het leven moeilijker kunnen maken door Raw Copper aan bv 2€ per maand in de markt te zetten.
Laatst gewijzigd door deej 31 dec 2007, 12:38, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”