Het verhaaltje dat BGC sukkelaars zijn en toch zo hard investeren nochtans ook.Goendi schreef:Serieus? Straf jong. Weer een statement? Ge ga er op achteruit!
Belgacom moet ADSL2+ in BROBA aanbieden
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
belgacom levert de beste service van het land.r2504 schreef:Niet alléén is hun prijs hetzelfde, hun aanbod hetzelfde... maar nu komen BGC en Telenet zelfs al met hetzelfde "SERVICE" verhaaltje af terwijl ze beide de betekenis van het woord amper kennen.hollebollegijs schreef:De dag van vandaag is SERVICE is van de belangrijkste punten. De meeste produkten die op de markt worden aangeboden zijn goed, maar wat dus telt is de service.
nee, dat is gene zever, dat is een feit. en nu moogt ge nog zoveel klagen en zagen als ge wilt, zoals de anderen hier, jullie zijn er immers zeer sterk in, het is nu eenmaal zo.
als ge alles neutraal bekijkt, dan moet je nu eenmaal toegeven dat dit zo is, maar dat kunnen jullie niet omdat jullie op voorhand belgacom al veroordelen, in zo geval is jullie commentaar eigenlijk compleet niets waard
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het is niet omdat één of andere afdeling binnen BGC een prijsje heeft gewonnen dat nu gans BGC garant staat voor service. Service is trouwens ook een eerlijke prijs voor een eerlijk product, en dat is er duidelijk niet.hollebollegijs schreef:belgacom levert de beste service van het land.
nee, dat is gene zever, dat is een feit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
sorry maar ik heb het deze keer niet over een award gehad. het is blijkbaar moeilijk te verkroppen dat belgacom een zeer goede service levert en dat vele firma's daar jaloers op zijn. jongen, ge moogt nog zoveel opmerkingen geven als ge wilt, dat zal niets veranderen aan dit feit.r2504 schreef:Het is niet omdat één of andere afdeling binnen BGC een prijsje heeft gewonnen dat nu gans BGC garant staat voor service. Service is trouwens ook een eerlijke prijs voor een eerlijk product, en dat is er duidelijk niet.hollebollegijs schreef:belgacom levert de beste service van het land.
nee, dat is gene zever, dat is een feit.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Hmmm, de beste service? Tja, gratis fotokes en liekes, maar als ze echt service willen leveren dan moet er nog veel veranderen hoor :r2504 schreef:Het is niet omdat één of andere afdeling binnen BGC een prijsje heeft gewonnen dat nu gans BGC garant staat voor service. Service is trouwens ook een eerlijke prijs voor een eerlijk product, en dat is er duidelijk niet.hollebollegijs schreef:belgacom levert de beste service van het land.
nee, dat is gene zever, dat is een feit.
1. afschaffing van de limieten
2. aanbieden van ADSL2+
3. verlagen van de prijzen zodat we op Europees niveau zitten
4. ontkoppelen van het koper
5. aanbieden van VDSL2
6. innoveren
Dat is service aanbieden aan de klanten en niet als duopolist kijken wat broertje doet en gewoon identiek overnemen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ik heb 3 dingen te zeggen, aan de rest ga ik niets toevoegen, vermits jullie het niet willlen snappen.Zambo schreef:1.r2504 schreef:Het is niet omdat één of andere afdeling binnen BGC een prijsje heeft gewonnen dat nu gans BGC garant staat voor service. Service is trouwens ook een eerlijke prijs voor een eerlijk product, en dat is er duidelijk niet.hollebollegijs schreef:belgacom levert de beste service van het land.
nee, dat is gene zever, dat is een feit.
Hmmm, de beste service? Tja, gratis fotokes en liekes, maar als ze echt service willen leveren dan moet er nog veel veranderen hoor :
1. afschaffing van de limieten
2. aanbieden van ADSL2+
3. verlagen van de prijzen zodat we op Europees niveau zitten
4. ontkoppelen van het koper
5. aanbieden van VDSL2
6. innoveren
Dat is service aanbieden aan de klanten en niet als duopolist kijken wat broertje doet en gewoon iedentiek overnemen.
wat de limieten betreft, geef ik je groot gelijk.
Innoveren. belgacom is al jaren bezig maar ge moet geduld hebben.
is immers een schone deugd.
belgacom is geen monopolist meer. het bipt zegt dit ook. met minder dan 50% marktaandeel klopt dit dus helemaal. als er één monopolist is op vlak van internet en televisie is dat telenet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Innoveren????? ik heb 8 jaar skynet gehad, nul komma nul innovatie.wat de limieten betreft, geef ik je groot gelijk.
Innoveren. belgacom is al jaren bezig maar ge moet geduld hebben.
is immers een schone deugd.
ik heb 8 jaar hetzelfde abonnement gehad(wegens niks beter). De beste innovatie zijn spelers zoals dommel die weten wat innoveren is.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik moet hollebolle gelijk geven: op het vlak van dienstverlening (en dan laat je de technische specificaties even ter zijde), is BGC goed bezig. Het probleem is dat jullie een ander idee hebben van wat dienstverlening is .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
hollebollegijs, zou je me nu eens eindelijk eens wat bronnen kunnen geven i.v.m. die objectieve meting van jullie service? Het is niet dat ik je niet wil geloven, zou het graag even bevestigd zien. Lijkt me toch simpel? Dan ben je meteen van ons gezaag vanaf.
EDIT: bedoel je deze -> http://www.contactcentres.be/award/home.php ?
EDIT: bedoel je deze -> http://www.contactcentres.be/award/home.php ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
8 jaar hetzelfde. sorry dat kan niet. het abonnement dat belgacom nu aanbiedt in vergelijking met 5 jaar geleden, is niet meer hetzelfde en dat heb ik niet over de gratis muziek en foto's.brooklyn schreef:Innoveren????? ik heb 8 jaar skynet gehad, nul komma nul innovatie.wat de limieten betreft, geef ik je groot gelijk.
Innoveren. belgacom is al jaren bezig maar ge moet geduld hebben.
is immers een schone deugd.
ik heb 8 jaar hetzelfde abonnement gehad(wegens niks beter). De beste innovatie zijn spelers zoals dommel die weten wat innoveren is.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
nee, ze hebben niet het juiste idee hieromtrent.Goztow schreef:Ik moet hollebolle gelijk geven: op het vlak van dienstverlening (en dan laat je de technische specificaties even ter zijde), is BGC goed bezig. Het probleem is dat jullie een ander idee hebben van wat dienstverlening is .
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
We spreken hier over consumenten... niet over bedrijven ! (maar ik weet wel dat daar je "service" vandaan komt, maar laat het dan niet uitschijnen dat het voor gans BGC is). Hetzelfde trouwens voor je verhaaltjes rond innovatie, ...hollebollegijs schreef:het is blijkbaar moeilijk te verkroppen dat belgacom een zeer goede service levert en dat vele firma's daar jaloers op zijn.
Het feit is dat de perceptie van de klant over BGC en TN met de dag slechter wordt... en daar gaat jou good news show ook niets aan veranderen.hollebollegijs schreef:jongen, ge moogt nog zoveel opmerkingen geven als ge wilt, dat zal niets veranderen aan dit feit.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Over wat heb je het dan wel... vertel ons eens welke innovatie en vooruitgang een normale ADSL klant van BGC de laatste vijf jaar heeft mogen ondervinden... en dan hebben we het niet over het achterna lopen van TN in de verhoging van 10 naar 12 GB/maand.hollebollegijs schreef:8 jaar hetzelfde. sorry dat kan niet. het abonnement dat belgacom nu aanbiedt in vergelijking met 5 jaar geleden, is niet meer hetzelfde en dat heb ik niet over de gratis muziek en foto's.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Oei... men begint zich elitair gaan te gedragen... onze domme klantjes weten niet wat WIJ onder service verstaan... misschien heb je het nog niet door, maar "service" is wat de domme klantjes moeten ervaren, niet wat jullie denken dat het is.hollebollegijs schreef:nee, ze hebben niet het juiste idee hieromtrent.
-
- Pro Member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Service is toch wel een heel subjectief gegeven hoor.
Ik lees veel negatieve berichten over de service van bv. Scarlet, maar die paar keer dat ik service van hen nodig had (zowel zakelijk als kwasi-privé), ben ik meer dan goed genoeg ghelopen geweest. Misschien heb ik gewoon chance gehad. Of zij...
Moet ik dan concluderen dat hun service goed is, of slecht?
Voor Belgacom/Skynet heb ik voor zakelijke service ook zo'n tevredenheidsprecentage van 100%, voor privé (mijn eigen abonnement) ligt dat een heel stuk lager. Moet ik daar enige conclusie aan verbinden? Ik denk het niet.
We hebben hier op't werk trouwens nog een leverancier met erg goeie service. Telkens als we daar een defect melden, is dat snel en goed opgelost. Dus, goeie service. Het probleem is echter dat we die service nogal dikwijls nodig hebben, dat zegt dus iets over het produkt zelf. het management overweegt nogal sterk om naar de concurrentie over te stappen. Daar staan ze nu met hun goeie service...
Ik lees veel negatieve berichten over de service van bv. Scarlet, maar die paar keer dat ik service van hen nodig had (zowel zakelijk als kwasi-privé), ben ik meer dan goed genoeg ghelopen geweest. Misschien heb ik gewoon chance gehad. Of zij...
Moet ik dan concluderen dat hun service goed is, of slecht?
Voor Belgacom/Skynet heb ik voor zakelijke service ook zo'n tevredenheidsprecentage van 100%, voor privé (mijn eigen abonnement) ligt dat een heel stuk lager. Moet ik daar enige conclusie aan verbinden? Ik denk het niet.
We hebben hier op't werk trouwens nog een leverancier met erg goeie service. Telkens als we daar een defect melden, is dat snel en goed opgelost. Dus, goeie service. Het probleem is echter dat we die service nogal dikwijls nodig hebben, dat zegt dus iets over het produkt zelf. het management overweegt nogal sterk om naar de concurrentie over te stappen. Daar staan ze nu met hun goeie service...
Snelheid is dezelfde gebleven, dus niet de algemene Europese trend gevolgdr2504 schreef:Over wat heb je het dan wel... vertel ons eens welke innovatie en vooruitgang een normale ADSL klant van BGC de laatste vijf jaar heeft mogen ondervinden... en dan hebben we het niet over het achterna lopen van TN in de verhoging van 10 naar 12 GB/maand.hollebollegijs schreef:8 jaar hetzelfde. sorry dat kan niet. het abonnement dat belgacom nu aanbiedt in vergelijking met 5 jaar geleden, is niet meer hetzelfde en dat heb ik niet over de gratis muziek en foto's.
Limieten zijn dezelfde gebleven dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Prijs is dezelfde gebleven (is zelfs geindexeerd naar boven) dus niet de algemene Europese trend gevolgd
ADSL2+ wordt niet verkocht als internet, dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Belgacom kijkt gewoon wat Telenet doet en copieert de producten en vice versa
Belgacom is niet van plan om VDSL2 als internet product aan te bieden, was wel de reden waarom men ADSL2+ heeft overgeslagen, dus de consument blijft met de 4Mbits lijntjes zitten (echt goede service en innovatie zulle)
Hmm, welke service wordt er dan bedoelt door Belgacom? Als consument gaan we er gewoon met een duizelingwekkende snelheid op achteruit.
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Touché!Zambo schreef:Snelheid is dezelfde gebleven, dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Limieten zijn dezelfde gebleven dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Prijs is dezelfde gebleven (is zelfs geindexeerd naar boven) dus niet de algemene Europese trend gevolgd
ADSL2+ wordt niet verkocht als internet, dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Belgacom kijkt gewoon wat Telenet doet en copieert de producten en vice versa
Belgacom is niet van plan om VDSL2 als internet product aan te bieden, was wel de reden waarom men ADSL2+ heeft overgeslagen, dus de consument blijft met de 4Mbits lijntjes zitten (echt goede service en innovatie zulle)
Hmm, welke service wordt er dan bedoelt door Belgacom? Als consument gaan we er gewoon met een duizelingwekkende snelheid op achteruit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
niks te touché.deej schreef:Touché!Zambo schreef:Snelheid is dezelfde gebleven, dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Limieten zijn dezelfde gebleven dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Prijs is dezelfde gebleven (is zelfs geindexeerd naar boven) dus niet de algemene Europese trend gevolgd
ADSL2+ wordt niet verkocht als internet, dus niet de algemene Europese trend gevolgd
Belgacom kijkt gewoon wat Telenet doet en copieert de producten en vice versa
Belgacom is niet van plan om VDSL2 als internet product aan te bieden, was wel de reden waarom men ADSL2+ heeft overgeslagen, dus de consument blijft met de 4Mbits lijntjes zitten (echt goede service en innovatie zulle)
Hmm, welke service wordt er dan bedoelt door Belgacom? Als consument gaan we er gewoon met een duizelingwekkende snelheid op achteruit.
snelheden zijn niet hetzelfde als 5 jaren geleden. vroeger was het maar 1 MB en dat is dan verhoogd. ook de upload snelheden zijn verhoogd in de loop der jaren, aantal mailboxen zijn toegenomen.
belgaocm heeft op 5 jaar tjd zijn prijs 1 maal aangepast aan de index. dus daarover ook geen klagen.
en daarbij service is meer als het aanbod alleen. jullie hebben totaal geen idee wat service is. bestaande klanten die bellen voor meer info of voor problemen, worden snel en goed geholpen. dat is ook service hoor. je moet een beetje verderkijken zulle
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Toen de dieren nog spraken of wat ? Je vraagt soms van ernstig te blijven, maar met dergelijke uitspraak geef je toch aan dat je dat ook niet echt bent.hollebollegijs schreef:snelheden zijn niet hetzelfde als 5 jaren geleden. vroeger was het maar 1 MB en dat is dan verhoogd.
Kijk gewoon waar onze buurlanden stonden vijf jaar geleden, en kijk waar ze nu staan. Als je eerlijk bent dan weet je dat we hopeloos achterop lopen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
de dag van vandaag zijn er ook belangrijker dingen om ons zorgen over te maken dan internetprijzen.r2504 schreef:Toen de dieren nog spraken of wat ? Je vraagt soms van ernstig te blijven, maar met dergelijke uitspraak geef je toch aan dat je dat ook niet echt bent.hollebollegijs schreef:snelheden zijn niet hetzelfde als 5 jaren geleden. vroeger was het maar 1 MB en dat is dan verhoogd.
Kijk gewoon waar onze buurlanden stonden vijf jaar geleden, en kijk waar ze nu staan. Als je eerlijk bent dan weet je dat we hopeloos achterop lopen...
de voedingsprijzen, de olieprijzen, de levensnoodzakelijke dingen allemaal en dat zit je te klagen over prijzen van het internet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ja, maar daar klagen we wel over op de forums m.b.t. voeding en olie!hollebollegijs schreef:de dag van vandaag zijn er ook belangrijker dingen om ons zorgen over te maken dan internetprijzen.r2504 schreef:Toen de dieren nog spraken of wat ? Je vraagt soms van ernstig te blijven, maar met dergelijke uitspraak geef je toch aan dat je dat ook niet echt bent.hollebollegijs schreef:snelheden zijn niet hetzelfde als 5 jaren geleden. vroeger was het maar 1 MB en dat is dan verhoogd.
Kijk gewoon waar onze buurlanden stonden vijf jaar geleden, en kijk waar ze nu staan. Als je eerlijk bent dan weet je dat we hopeloos achterop lopen...
de voedingsprijzen, de olieprijzen, de levensnoodzakelijke dingen allemaal en dat zit je te klagen over prijzen van het internet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Tja op een Internet forum over Internet providers kan dat wel al eens gebeuren hé. Grappig hoor hoe je plots uitwijkt naar de "belangrijkere dingen in het leven" als je wordt vastgezet, of hoe je dan mensen verwijt dat ze geen service kennen... Grappig maar totaal naast de kwestie helaas.hollebollegijs schreef:de dag van vandaag zijn er ook belangrijker dingen om ons zorgen over te maken dan internetprijzen.
de voedingsprijzen, de olieprijzen, de levensnoodzakelijke dingen allemaal en dat zit je te klagen over prijzen van het internet.
By the way: EDPNet levert me zeer goede service aan een hogere snelheid voor 30€ per maand. Wat justifieert bij Belgacom dan nog die 42€ per maand? De afgeschreven lijnen of de afgeschreven apparatuur?
Hmm, dat is dus een bewijs van ontwijkend gedrag. Tja, is ook de enige manier om nog verder te reageren als er objectieve punten naar boven komen en zien dat deze nog juist zijn ook. Tja van onderwerp proberen te veranderen die niets terzake doethollebollegijs schreef: de dag van vandaag zijn er ook belangrijker dingen om ons zorgen over te maken dan internetprijzen.
de voedingsprijzen, de olieprijzen, de levensnoodzakelijke dingen allemaal en dat zit je te klagen over prijzen van het internet.
Wat hebben de prijzen van de voeding, olie en dergelijke nu te maken met internet ... ik zou het begod niet weten, einde latijn ??
Hmmm... Zeg mij dan eens wat de prijzen zijn van BC hun office line. Zeg mij dan ook eens wat de prijzen zijn van resellers van dezelfde lijn! Zoals Dommel, enz.hollebollegijs schreef: de dag van vandaag zijn er ook belangrijker dingen om ons zorgen over te maken dan internetprijzen.
Even voor u doen:
Belgacom: 203.00 /maand (excl. btw) = 245euro (incl. btw)
Dommel: 159.93 euro/maand (incl. btw)
En dan krijgt men bij dommel nog wel 300MB webruimte ipv 20MB, 20Emails vs 10, 20GBackup ruimte enz ).
Zodus, 85€ voor de zogenoemde service?
Wat was je argument nu weeral dat Belgacom innoveert? En dan durf ik nog niet eens vergelijken met de buurlanden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Office lijnen komen met SLA's, en als je het NOC van Belgacom hebt gezien, weet je wat de service op office abbo's inhoudt. Op residentieel kun je mss veel zeggen, op Office ga het U ni lukken ze :)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik zal U nog een mooi voorbeeldje geven van een bedrijf dat het verschil in prijs tracht goed te praten met "service"...
Geen idee dus wie de betreffende formules aankoopt bij TN, maar als klant zou ik mij toch dik "gekl..t" voelen als ik dat wist (gelukkig weten ze het niet).
Code: Selecteer alles
Telenet Office Access Plus dxADSL Business
Prijs 169.4 euro Prijs 39.95 euro
Volume 78 GB Volume 75 GB
Downstream 20 Mbps Downstream 6 Mbps
Upstream 512 Kbits Upstream 640 Kbits
Fixed IP Fixed IP
Poorten Open Poorten Open
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Telenet?
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37
4 maand en 7 technieker bezoeken om een discovery lijn met werkend ADSL signaal op te leveren noem ik nu niet bepaald het toppunt van service.hollebollegijs schreef:belgacom levert de beste service van het land.
Verder wacht ik nog altijd op een logische verklaring waarom raw copper dubbel zo duur is dan een discoverylijn.
A post without a signature is like a fish without a bike
Elke grote telecom operator?Goendi schreef:Ehm, ken jij één ISP dat een bussiness abbo heeft met een gegarandeerde reparatie binnen de 24 uur en een 24/7 ondersteuning, buiten Belgacom?
En 24 uur? Als wij onze klanten 24 uur laten wachten bij een outage, dan hebben we binnen de kortste keren geen klanten meer.
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Jullie doelmarkt is nu niet bepaald dezelfde als de Belgacom office doelmarkt hé .Mr.T schreef:Elke grote telecom operator?
En 24 uur? Als wij onze klanten 24 uur laten wachten bij een outage, dan hebben we binnen de kortste keren geen klanten meer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Ola, interessant. Kun je me zeggen binnen welke termijn jullie verplicht zijn om een mankement op te lossen? :) (standaard hé, ik heb het niet over sla's binnen het uur en zo, want die kunnen professionele klanten bovenop hun abbo afsluiten).Elke grote telecom operator?
En 24 uur? Als wij onze klanten 24 uur laten wachten bij een outage, dan hebben we binnen de kortste keren geen klanten meer.
Ik draai het om door meer concurrentie toe te laten zakken de internet prijzen en dan heb ik veel meer ruimte om voeding , olie en de levensnoodzakelijke dingen te kopen !de voedingsprijzen, de olieprijzen, de levensnoodzakelijke dingen allemaal en dat zit je te klagen over prijzen van het internet.
Met alle respect maar ken jij andere Belgische ISP's die door een jarenlange monopolie een zodanige grote oorlogsschat heeft kunnen opbouwen dat het dergelijke ondersteuning kan aanbieden ?Ehm, ken jij één ISP dat een bussiness abbo heeft met een gegarandeerde reparatie binnen de 24 uur en een 24/7 ondersteuning, buiten Belgacom?
Als je over zo'n kas beschikt is het is dan niet moeilijk om af te komen met service, ondersteuning, investeringen of innovatie hoor. En net daarom maakt dat op mij absoluut geen indruk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Het ging er over dat er een betere service was, niet over indruk maken. Bij deze is dat dus toegegeven, waarvoor dank.Met alle respect maar ken jij andere Belgische ISP's die door een jarenlange monopolie een zodanige grote oorlogsschat heeft kunnen opbouwen dat het dergelijke ondersteuning kan aanbieden ?
Als je over zo'n kas beschikt is het is dan niet moeilijk om af te komen met service, ondersteuning, investeringen of innovatie hoor. En net daarom maakt dat op mij absoluut geen indruk
Het is niet omdat ik zeg dat meer middelen je de ruimte heeft om betere service te verlenen dat dit automatisch ook zo is in dit geval. Het kan in het geval van betere service (en of dat zo is daar tast ik in het duister) wel een verklaring zijn.Goendi schreef: Het ging er over dat er een betere service was, niet over indruk maken. Bij deze is dat dus toegegeven, waarvoor dank.
De uitleg is mijns insziens als volgt :Verder wacht ik nog altijd op een logische verklaring waarom raw copper dubbel zo duur is dan een discoverylijn.
De kostprijs (berekend door het BIPT) van het koperkabelnetwerk is 9.29€ ZBTW per maand per lijn (dit is de prijs van een BRUO Raw Copper). Deze kost omvat (vermoed ik) de aanleg, het onderhoud en de vernieuwing van de koperkabels.
Een Discovery lijn wordt verkocht aan 6.85€/maand. Op eerste zicht dus onder de kostprijs van de lijn. Dit wordt echter gecompenseerd door de 0.15€/minuut extra 'communicatiekost'. Deze 0.15€ dient dus om het 'tekort' van het abonnement op te vangen (en dus niet voor de eigenlijke communicatiekosten op te vangen). Dat deze 0.15€/minuut dient om het "abonnementstekort" op te vangen, is duidelijk te zien aan het feit dat deze kost in ieder geval doorgerekend, of je nu via Belgacom belt of via een alternatieve (CPS) operator.
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Volgens mij moeten ze die kostprijs eens dringend herberekenen want de Discovery Line wordt zeker niet met verlies verkocht . De communicatiekost is een extraatje bovenop de winst.
welk voordeel biedt raw copper t.o.v. andere lijnen, een hogere snelheid, minder storingen.
discovery line is toch ook copper, kun je met bellen [enkel duur via BGC]
raw copper, enkel surfen, duurder dan een discovery line !!!
"gewone lijn", zowel surfen als telefoneren ... duurste [mogelijkheid om via alternatieve telecomprovider te bellen]
discovery line is toch ook copper, kun je met bellen [enkel duur via BGC]
raw copper, enkel surfen, duurder dan een discovery line !!!
"gewone lijn", zowel surfen als telefoneren ... duurste [mogelijkheid om via alternatieve telecomprovider te bellen]
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Moest raw copper goedkoper geprijsd zijn dan zouden vele ADSL operatoren een echt unbundled aanbod kunnen bieden. Zo zouden veel mensen ook makkelijker van de kabel naar ADSL kunnen overstappen en hun Telenet telefonie behouden bv.
Dus als het BIPT Telenet niet kan reguleren zouden ze het hun het leven moeilijker kunnen maken door Raw Copper aan bv 2€ per maand in de markt te zetten.
Dus als het BIPT Telenet niet kan reguleren zouden ze het hun het leven moeilijker kunnen maken door Raw Copper aan bv 2€ per maand in de markt te zetten.
Laatst gewijzigd door deej 31 dec 2007, 12:38, in totaal 1 gewijzigd.