Mailbox

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ik ben van Telenet overgeschakeld naar Dommel, en ik heb op die Schedom nu gezien dat mijn lijn actief is. Ik heb een e-mailadres aan gemaakt en heb de gegevens doorgestuurd. Maar hoe kan ik nu in die mailbox van dommel geraken om mijn gegevens op te vragen?

Ik heb trouwens twee weken geleden Dommel aangevraagd en direct een factuur van 55 euro betaald, nu krijg ik hier al een tweede factuur van 35 euro :?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Door diezlfde settings in te geven in je e-mail programma natuurlijk :wink:
hoe maak ik mijn @dommel.be emailaccount aan?


- ga naar het plesk control panel voor uw hostingpakket; log in op https://crm.schedom-europe.net
- kies in het menu voor "my packages".
- klik op het "o" icoontje achter uw adsl pakket.
- klik op "add new mailbox".
- geef een naam en wachtwoord in en kies "add mailbox".
uw @dommel.be email account is nu aangemaakt.

geef in uw emailclient volgende gegevens in;
pop/imap server : pop.dommel.be
smtp server : relay.dommel.be
account name : uw volledig @dommel.be adres
password : het door u gekozen paswoord
En dat alles stond gewoon op de website van Dommel :twisted:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ja ok dit is één zaak. Maar hoe verklaar je dan dat ik 2 weken geleden 55 euro heb betaald (activatie + 1e maand), en dat ik amper 2 weken later alweer een factuur van 35 euro krijg?
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Devilex schreef:Ja ok dit is één zaak. Maar hoe verklaar je dan dat ik 2 weken geleden 55 euro heb betaald (activatie + 1e maand), en dat ik amper 2 weken later alweer een factuur van 35 euro krijg?
Dit wordt besproken in zowat de helft van de topics hier op het Dommel subforum.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Devilex schreef:Ja ok dit is één zaak. Maar hoe verklaar je dan dat ik 2 weken geleden 55 euro heb betaald (activatie + 1e maand), en dat ik amper 2 weken later alweer een factuur van 35 euro krijg?
Ik stel voor dat je eens wat meer leest op het forum. Deze opmerking is hier al tientallen keren gemaakt. Je zal NIETS te veel betalen. Eens je op het dommel netwerk zit worden de reeds betaalde facturen verrekend. Eventueel mail je naar hen.

Dit forum heeft een goede zoekfunctie zodat je vooraleer te posten eens kan kijken of je vraag hier niet eerder gesteld was.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

on4bam schreef:Dit forum heeft een goede zoekfunctie zodat je vooraleer te posten eens kan kijken of je vraag hier niet eerder gesteld was.
Dat klopt, soms is het gemakkelijk in de zoekfunctie enkel één of twee woord(en) in de vullen.
(in het zoekenveld)
Zonder 'n Nickname of gebruikersnaam in te vullen,... in dat voorziene veld.
Bijvoorbeeld: e-mail + dommel
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Gewoon email naar dommel en vragen om facturatie periode gelijk te zetten met abo en dan zal je niks teveel betalen
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ok bedankt. En die inbelgegevens mailen ze die dan uit zichzelf naar mij of moet ik die ergens aanvragen?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

in de crm moet je eens op de R duwen dan krijg je je accountgegevens
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Kheb daar enkel ne combobox met English/Dutch en een knopke submit.
Heb daar al meermaals op geklikt maar krijg geen mail.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Devilex schreef:Kheb daar enkel ne combobox met English/Dutch en een knopke submit.
Heb daar al meermaals op geklikt maar krijg geen mail.
links klikken op mijn pakketten (of my packages) , daarna op de Afbeelding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Dan kom ik gewoon terecht in [my home]
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Devilex schreef:Dan kom ik gewoon terecht in [my home]
log eens volledig uit door op het Afbeelding te klikken en herhaal de procedure
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ik kom telkens op deze pagina terecht als ik dat doe:

https://crm.schedom-europe.net/user.php
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Devilex schreef:Dan kom ik gewoon terecht in [my home]
Hier werkt het goed, dus ofwel doe je iets fout, ofwel moeten ze een deel nog activeren oid.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Burny schreef:
Devilex schreef:Dan kom ik gewoon terecht in [my home]
Hier werkt het goed, dus ofwel doe je iets fout, ofwel moeten ze een deel nog activeren oid.
idd... maar afgaande op z'n eerste post heeft hij al email adressen kunnen aanmaken, dus dan lijkt hij toch al geactiveerd?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

mss hebben ze zijn contract en betaling nog niet ontvangen. Dan zie je die dingen nog niet
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

expected activation date : 27/12/2007
(14.00u - 18.00u)

Dit staat er,


maar dan in het begin van die crm staat:

my status: active

Ik heb nog steeds geen inbelgegevens ontvangen en wanneer ik ze probeer door te sturen via de crm wordt ik nog steeds geredirect naar de homepage.

Mijn contracten zijn reeds 2 weken geleden opgestuurd dus normaal zouden ze die moeten gekregen hebben.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Devilex schreef:Ik heb nog steeds geen inbelgegevens ontvangen en wanneer ik ze probeer door te sturen via de crm wordt ik nog steeds geredirect naar de homepage.
dit is raar, maar je zal dommel moeten contacteren voor info denk ik. voor de rest ziet alles er normaal uit, morgen word je adsl blijkbaar geactiveerd, sobiezo zal je dan ook automatisch jouw login gegevens via de mail ontvangen. ik begrijp wel niet dat je blijkbaar al dommel email adressen kan aanmaken maar op die R klikken lukt niet?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Die R moet me normaal doorverwijzen naar deze pagina:

https://crm.schedom-europe.net/include/ ... s.php?id=3...

Maar als ik op de R klik kom ik in plaats van op die pagina die mijn gegevens moet doormailen terug op mijn 'home'.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

link van die R pagina is =

https://crm.schedom-europe.net/include/ ... d=abcDEFGh

dat id (12345) en dat paswoord (abcDEFGh) kiest dommel zelf, dus als daar iets mee scheelt moet je dommel maar eens contacteren
Maar als ik op de R klik kom ik in plaats van op die pagina die mijn gegevens moet doormailen terug op mijn 'home'.
tsja, dat is normaal, maar normaal gezien zijn de login gegevens dan door gestuurd naar het email adres dat je opgaf bij inschrijven (het adres waarmee je ook inlogt op de crm site)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ik heb in plaats van mijn gmail adres nu eens mijn telenet adres ingegeven en terug op de R gedrukt, nu ontvang ik wel alles. Aan mijn gmail kan het blijkbaar niet liggen want andere mails ontvang ik wel.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Devilex schreef:Ik heb in plaats van mijn gmail adres nu eens mijn telenet adres ingegeven en terug op de R gedrukt, nu ontvang ik wel alles. Aan mijn gmail kan het blijkbaar niet liggen want andere mails ontvang ik wel.
hmm... raar... misschien een fout gmail adres opgegeven?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Nee dat is het ook niet, want de mails ivm facturen etc ontving ik wel...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Devilex schreef:Nee dat is het ook niet, want de mails ivm facturen etc ontving ik wel...
raar... enige vraag die ik nog heb bij dit voorval, ligt het aan uw gmail adres of is er een algemeen probleem met gmail adressen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

bij mijn gmail no problemo
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Aangeziek ik alle andere mails wel ontvang maar enkel die logingegevens niet moet het probleem elders liggen?

Soit kheb eens proberen connecten maar lukt nog niet, zal hoogstwaarschijnlijk voor morgen zijn dan.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”