Belgacom moet ADSL2+ in BROBA aanbieden

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Indien het internet van 5 jaar geleden mee geevolueerd zou zijn naar een modern aanbod (dus geen 12 GB per maand) dan zou ik je redenering kunnen volgen.

Als we die logica moeten volgen dan zou vandaag een harddisk van 120 MB iets goedkoper zijn... terwijl we voor die prijs ondertussen wel een TB hebben.

Alle parameters moeten dus mee evolueren, of je vergelijking is waardeloos.


Ja idd groot gelijk. Bvb tomaten zijn duurder geworden, en ongetwijfeld is dit omdat de kwaliteit verbeterd is. Olie is duurder geworden, ook al omdat de kwaliteit verbeterd is. Huurlasten zijn gestegen, omdat die panden plots allemaal vernieuwd zijn door de plotse drang van de huisbazen om geld te steken in renovatie.

En terzijde... 5 jaar geleden was de dekking veel kleiner dan die nu is voor wat betreft adsl. Ook dat is innovatie. Mensen met 56k verbindingen omdat ze -moeten-, die dan ineens een ADSL verbinding kunnen krijgen, ook -dat- is innovatie. Zoals ik al aanhaalde: het is een keuze die je maakt: uitrollen van nieuwe technologiëen voor een -meerderheid- van de bevolking, of voor -iedereen-. Keuze, niks anders.

Mijn logica klopt als een bus hoor. Boeit me niet dat men dat niet wenst toe te geven uit eigenbelang.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Bvb tomaten zijn duurder geworden, en ongetwijfeld is dit omdat de kwaliteit verbeterd is. Olie is duurder geworden, ook al omdat de kwaliteit verbeterd is.

Mijn logica klopt als een bus hoor. Boeit me niet dat men dat niet wenst toe te geven uit eigenbelang.


Lol door consumptiegoederen op dezelfde leest te schoeien als investeringsgoederen geef je net het omgekeerde aan.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Goendi schreef:
Indien het internet van 5 jaar geleden mee geevolueerd zou zijn naar een modern aanbod (dus geen 12 GB per maand) dan zou ik je redenering kunnen volgen.

Als we die logica moeten volgen dan zou vandaag een harddisk van 120 MB iets goedkoper zijn... terwijl we voor die prijs ondertussen wel een TB hebben.

Alle parameters moeten dus mee evolueren, of je vergelijking is waardeloos.


Ja idd groot gelijk. Bvb tomaten zijn duurder geworden, en ongetwijfeld is dit omdat de kwaliteit verbeterd is. Olie is duurder geworden, ook al omdat de kwaliteit verbeterd is. Huurlasten zijn gestegen, omdat die panden plots allemaal vernieuwd zijn door de plotse drang van de huisbazen om geld te steken in renovatie.

En terzijde... 5 jaar geleden was de dekking veel kleiner dan die nu is voor wat betreft adsl. Ook dat is innovatie. Mensen met 56k verbindingen omdat ze -moeten-, die dan ineens een ADSL verbinding kunnen krijgen, ook -dat- is innovatie. Zoals ik al aanhaalde: het is een keuze die je maakt: uitrollen van nieuwe technologiëen voor een -meerderheid- van de bevolking, of voor -iedereen-. Keuze, niks anders.

Mijn logica klopt als een bus hoor. Boeit me niet dat men dat niet wenst toe te geven uit eigenbelang.


mooie vergelijkingen overigens :-D

maar tja dat van die dekking en de keuze die belgacom gemaakt heeft, dat snappen ze niet. willen ze het niet snappen of zijn te dom hiervoor?

ze denken enkel aan hun eigen en niet aan een ander. belgacom kan bijna iedereen op adsl zetten, wat bijna een unicum is in de wereld.
daarvoor heeft belgacom gekozen en ondertussen is het volop bezig met vdsl2 dat er aankomt in 2008.
maar ja, waar gaat de wereld naartoe als men altijd zegt, ikke ikke ikke en de rest kan stikken
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Goendi schreef:
Ja idd groot gelijk. Bvb tomaten zijn duurder geworden, en ongetwijfeld is dit omdat de kwaliteit verbeterd is. Olie is duurder geworden, ook al omdat de kwaliteit verbeterd is. Huurlasten zijn gestegen, omdat die panden plots allemaal vernieuwd zijn door de plotse drang van de huisbazen om geld te steken in renovatie.

Olie is een grondstof en de prijs daarvan verandert voortdurend.
Hetzelfde met eten. Als de oogst goed was gaat de prijs dalen en als ze slecht was stijgt ze.
En internet is volgens jou redenering misschien goedkoper geworden. Maar jij houdt geen rekening met het feit de de waarde van het product steeds daalt.
Als ik nu een dure tv koop van 2000 euro dan kost die over 5 jaar nog maar 200 euro.
De prijs van het internet is dus niet evenredig mee gedaald of de specificaties zijn niet genoeg gestegen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

deej schreef:
Goendi schreef:Bvb tomaten zijn duurder geworden, en ongetwijfeld is dit omdat de kwaliteit verbeterd is. Olie is duurder geworden, ook al omdat de kwaliteit verbeterd is.

Mijn logica klopt als een bus hoor. Boeit me niet dat men dat niet wenst toe te geven uit eigenbelang.


Lol door consumptiegoederen op dezelfde leest te schoeien als investeringsgoederen geef je net het omgekeerde aan.

Ouch, die zit wel...
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Goztow schreef:
deej schreef:
Goendi schreef:Bvb tomaten zijn duurder geworden, en ongetwijfeld is dit omdat de kwaliteit verbeterd is. Olie is duurder geworden, ook al omdat de kwaliteit verbeterd is.

Mijn logica klopt als een bus hoor. Boeit me niet dat men dat niet wenst toe te geven uit eigenbelang.


Lol door consumptiegoederen op dezelfde leest te schoeien als investeringsgoederen geef je net het omgekeerde aan.

Ouch, die zit wel...


zit die. helemaal niet hoor.
het geeft nogeens aan hoe éénzijdig jullie alles bekijken, en enkel aan jullie eigen belang denken, en eigenlijke dikke egoïsten zijn.
sorry, maar dat is mijn gevoel.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

hollebollegijs schreef:
Goztow schreef:
deej schreef:
Goendi schreef:Bvb tomaten zijn duurder geworden, en ongetwijfeld is dit omdat de kwaliteit verbeterd is. Olie is duurder geworden, ook al omdat de kwaliteit verbeterd is.

Mijn logica klopt als een bus hoor. Boeit me niet dat men dat niet wenst toe te geven uit eigenbelang.


Lol door consumptiegoederen op dezelfde leest te schoeien als investeringsgoederen geef je net het omgekeerde aan.

Ouch, die zit wel...


zit die. helemaal niet hoor.
het geeft nogeens aan hoe éénzijdig jullie alles bekijken, en enkel aan jullie eigen belang denken, en eigenlijke dikke egoïsten zijn.
sorry, maar dat is mijn gevoel.

Ik weet niet of je mijn vorige post (die lange) helemaal gelezen hebt maar die antwoorde al op je vdsl2+ argument. En er is niks egoïstisch aan het feit dat ik graag zou hebben dat alle belgen wat meer waar voor hun geld krijgen.

Je blijft verwijzen naar het feit dat er bijna volledige dekking is. Dat belet niet dat voor het overgrote deel van deze dekking de kosten voor BGC enorm gedaald zijn en die daling niet doorgerekend is. De enige waar iedereen solidair voor is, is BGC.

De enige die hier iets eenzijdig bekijkt, in mijn ogen, ben jij. Ik ben geen BGC basher, ik ben er zelfs klant en als ik even het volumeverhaal langs de kant laat, ben ik er een heel tevreden klant. Ik heb er persoonlijk geen enkel probleem mee om 50 eur te betalen voor Internet en BGC TV met een deftige service en dergelijke. Ik vind wel dat het voor veel mensen te duur kan zijn en eigenlijk aan volume ontbreekt terwijl dat deze prijs en laag volume totaal niet (meer) verantwoord is door investeringen in adsl. Dat is voor mij een economisch feit. Moest ik egoïstisch zijn, dan zou ik vragen dat BGC de prijzen in de stad doet dalen, want ik woon in een stad en hun kosten zijn nog een stuk lager in de stad. In brussel vermoed ik dat ze mijn lijntje voor de helft van de prijs kunnen opleveren en er nog winst op maken. Dat vraag ik hier niet direct (hoewel ik het wel logisch zou vinden): ik vraag om voor iedereen ofwel de prijs te doen dalen, ofwel het volume te verhogen; gewoon omdat de winstmarge te hoog aan het worden is en beter in een dienst aan de klant kan gestoken worden dan in marketingbudgetten.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Lol door consumptiegoederen op dezelfde leest te schoeien als investeringsgoederen geef je net het omgekeerde aan.


Neen, dat is net eigenlijk mijn bedoeling... Het eerste heb je nodig om te overleven, het tweede niet. Als het tweede dan relatief goedkoper wordt door je loonstijgingen, en de eerste duurder ondanks je loonstijgingen, dan verkies ik te klagen over consumptiegoederen boven luxegoederen. Dat was net waar ik op doelde... Die vergelijking gaat dus wel degelijk op. Als je loon stijgt, en de prijs van een goed blijft identiek (of stijgt minimaal), dan daalt de prijs. De lonen zijn de afgelopen 5 jaar met circa 5% gestegen (indexeringen niet meegerekend), welke internetverbinding is er 5% duurder geworden?

Ik weet niet of je mijn vorige post (die lange) helemaal gelezen hebt maar die antwoorde al op je vdsl2+ argument. En er is niks egoïstisch aan het feit dat ik graag zou hebben dat alle belgen wat meer waar voor hun geld krijgen.


Ze posten hier nogal rap... Niet gelezen nee :) (ps: VDSL2, VDSL2+ bestaat niet)

De enige die hier iets eenzijdig bekijkt, in mijn ogen, ben jij. Ik ben geen BGC basher, ik ben er zelfs klant en als ik even het volumeverhaal langs de kant laat, ben ik er een heel tevreden klant. Ik heb er persoonlijk geen enkel probleem mee om 50 eur te betalen voor Internet en BGC TV met een deftige service en dergelijke. Ik vind wel dat het voor veel mensen te duur kan zijn en eigenlijk aan volume ontbreekt terwijl dat deze prijs en laag volume totaal niet (meer) verantwoord is door investeringen in adsl. Dat is voor mij een economisch feit. Moest ik egoïstisch zijn, dan zou ik vragen dat BGC de prijzen in de stad doet dalen, want ik woon in een stad en hun kosten zijn nog een stuk lager in de stad. In brussel vermoed ik dat ze mijn lijntje voor de helft van de prijs kunnen opleveren en er nog winst op maken. Dat vraag ik hier niet direct (hoewel ik het wel logisch zou vinden): ik vraag om voor iedereen ofwel de prijs te doen dalen, ofwel het volume te verhogen; gewoon omdat de winstmarge te hoog aan het worden is en beter in een dienst aan de klant kan gestoken worden dan in marketingbudgetten.


Jamaar, ik zeg niet dat het niet beter kan, ik geef enkel aan dat van alle argumenten die men hier aanhaalt en contra BGC gebruikt, er zeker 90% zijn die evengoed contra anderen gebruikt kunnen worden. Dat houdt dus mss 10% argumenten over die je -wel- kunt gebruiken. Het is hier al te vaak bij iedereen zwart-wit, realisme is vaak ver zoek. Statements vliegen rond, en raken vaak kant noch wal. Ook hier zit iets in wat bvb kant noch wal raakt. Die winstmarge... Ja die is groter geworden, zeker weten. En dan? Bij huurlasten is die vele malen meer gestegen, geen haan die er naar kraait... Als ik 100€ meer huur betaal dan vroeger, per maand, dan vind ik dat pakken erger als minder aan internet... Een winstmarge is niet iets dat democratisch is. Zolang het geen woeker is, mag het. Als het woeker is, stap naar een rechtbank en laat het vaststellen. Weet wel, makkelijk gezegd, maar je weet toch evengoed als ik dat het BIPT die winstmarges duidelijk gedoogd? Ze leggen die zelfs vast... Je dacht toch niet dat er één bedrijfsmanager is die een bepaalde winstmarge -mag- halen, en dan gaat zeggen 'goh laten we het met wat minder doen'? En daar komt mijn vraag weer: hoe naïef zijn jullie?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Goendi, jij snapt ons standpunt niet helemaal denk ik.
Natuurlijk is het normaal dat Belgacom zoveel mogelijk winst gaat proberen maken op de rug van de consument. Ieder bedrijf probeert dat, maar daarom moeten wij dat toch niet goed keuren? Daarom is dat toch niet opeens verantwoord?
Er moet een balans zijn tussen winst maken en je klanten tevreden houden. Die balans is momenteel volledig zoek.
Een TB volume kost misschien 10 euro, Belgacom verkoopt een terabyte voor 1000 euro aan zijn klanten.
Vind je dat nu zelf normaal?
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Goendi schreef:
Lol door consumptiegoederen op dezelfde leest te schoeien als investeringsgoederen geef je net het omgekeerde aan.


Neen, dat is net eigenlijk mijn bedoeling... Het eerste heb je nodig om te overleven, het tweede niet. Als het tweede dan relatief goedkoper wordt door je loonstijgingen, en de eerste duurder ondanks je loonstijgingen, dan verkies ik te klagen over consumptiegoederen boven luxegoederen. Dat was net waar ik op doelde...

Hier heb je natuurlijk 100% gelijk

Maar ook r2504 heeft hier wel een punt
r2504 schreef:Als we die logica moeten volgen dan zou vandaag een harddisk van 120 MB iets goedkoper zijn... terwijl we voor die prijs ondertussen wel een TB hebben.
Alle parameters moeten dus mee evolueren, of je vergelijking is waardeloos.


De vergelijking met tomaten, benzine en voedingswaren gaat in dit geval niet op omdat we zoiets hebben als technologische evolutie.
In dat opzicht is volgens mij de prijs van internet niet genoeg gedaald gezien de technologische vooruitgang die er op dat vlak wel is geweest.

Dat is wel het geval voor een harddisk, computer, televisie, GSM toestel ... Die zijn of sterk in prijs gedaald, of hebben zoveel betere specs voor de originele prijs.
Internet is hier wat mij betreft niet genoeg gevolgd, en stilstaan is ...
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

dat zijn de gevolgen van een concurrentiele markt waar men moet innoveren om nog maar gewoon bij te blijven.

op internet gebied mankeren we hier wel wat deftige concurrentie waardoor die evolutie er niet is. Maak daarvoor geen verwijt naar belgacom toe. De enigste die hier verantwoordelijk voor is is de politiek. Zij hebben de macht om de markt te reguleren als het moet.
Please help, looking for a way to get rich and fast
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

hellsnake schreef:Goendi, jij snapt ons standpunt niet helemaal denk ik.
Natuurlijk is het normaal dat Belgacom zoveel mogelijk winst gaat proberen maken op de rug van de consument. Ieder bedrijf probeert dat, maar daarom moeten wij dat toch niet goed keuren? Daarom is dat toch niet opeens verantwoord?
Er moet een balans zijn tussen winst maken en je klanten tevreden houden. Die balans is momenteel volledig zoek.
Een TB volume kost misschien 10 euro, Belgacom verkoopt een terabyte voor 1000 euro aan zijn klanten.
Vind je dat nu zelf normaal?


de meerderheid van de belgacom klanten is tevreden. natuurlijk is er altijd een klein percentage die niet content zijn en weggaan maar dit wordt weer goedgemaakt door klanten die terugkomen van de concurrentie omdat ze daar niet tevreden zijn. en belgacom mag dan ietjes duurder zijn, maar je betaalt natuurlijk ook voor de uitstekende service die belgacom levert. vele gaan dit laatste tegenspreken maar dit is nu eenmaal feit dat door elke firma in de telecomwereld wordt toegegeven. en je mag daar nu nog zoveel over zagen als je wil, en sommigen hier zijn daar goed in :-D , dit verandert niets aan de zaak.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

groot gelijk, hollebolle, ben op zeven jaar nog maar één dag down geweest met m'n ADSL/VDSL, storing was meteen verholpen, professionele helpdesk trouwens ...

Ervaring leert me wel dat als je bv. een verhuis wilt laten inleiden je best gewoon gaat aanschuiven in de rij bij een teleboetiek, even meekijken in de OMS applicatie, heb je meteen zekerheid dat alles goed is gedocumenteerd :wink:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:de meerderheid van de belgacom klanten is tevreden.

Het is best onzinnig om met jou in discussie te gaan want net zoals er onredelijke Belgacom-bashers zijn, ben jij onredelijk pro-Belgacom. Maar goed, dat even terzijde.

Ik wou even zeggen dat bovenstaande melding nogal nietszeggend is. Als je niet beter weet, zal je altijd tevreden blijven, ook al is er elders beter te vinden. Zo zijn kinderen in Afrika dolblij met een stukske brood en een glas water. Serveer dat hier voor ne kleine en hij bleit den boel bijeen.

Ontken het of niet, maar Belgacom en Telenet hebben duidelijk een soort pact gesloten, ze houden kunstmatig de prijzen hoog. Dat er hier en daar goedkopere spelers zijn, dat is logisch, maar dat élke andere speler een veelvoud aanbiedt voor een dramatisch lagere prijs, dat zegt voldoende.

Ik ben trouwens akkoord dat een (klein) deel van de meerprijs te verklaren is aan investeringen die de grote spelers doen, maar als we spreken over netto winsten (!) van honderden miljoenen euro's, dan zal er heus iets van de prijs kunnen. Als ik jou hoor spreken mogen we Belgacom allemaal prijzen en zijn ze een zegen voor de telecom in België. Je zou bijna denken dat het een belangenloze VZW is... :roll:
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Als andere ISPs door het BIPT afhankelijk gemaakt zijn van Belgacom, dan is het logisch dat de Belgacom helpdesk makkelijker kan zien waar er een probleem zit (in hun fysieke netwerk).

Het feit dat niet alle ISPs vlot toegang krijgen tot de afstand-tot-centrale metingen, wat toch een belangrijk gegeven is om xDSL klanten aan te trekken, geeft meteen al een groot voordeel in communicatie met mogelijke klanten. Als je met ongelijke wapens vecht, is het niet moeilijk om zichzelf beter te wanen.

-- zit je Belgacom, dan ligt het probleem enkel bij Belgacom.
-- zit je bij provider X, dan ligt het probleem ofwel bij provider X, ofwel bij Belgacom.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ik onredelijk. ik dacht van niet. als er hier iemand redelijk is, ben ik het.
en dat ik pro-belgacom ben. ja, op sommige punten wel, op andere weer niet. op sommige punten ben ik ook pro-telenet en andere weer niet.

als andere providers meer klanten willen trekken, moeten ze reclame maken. zodat ze meer bekend worden. en het excuus dat ze geen geld hebben is dikke zever. ze hebben geld genoeg maar willen het niet gebruiken.
en dan nog twijfel ik eraan of er veel klanten zullen overstappen naar een nieuwe en onbetrouwbare isp qua service. ze blijven liever bij belgacom en willen iets meer betalen. en waarom. omdat de service daar gewoon de beste is.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:en het excuus dat ze geen geld hebben is dikke zever. ze hebben geld genoeg maar willen het niet gebruiken.

Euh ! De winstmarges van de "alternatieve ISPs" liggen BEDUIDEND lager dan die van Belgacom. Dit gecombineerd met de omzet (die ook een veelvoud kleiner is) resulteert in minder reclamebudget. Dat lijkt me gewoon logisch. Je kan netjes zien hoe groot een provider is door de reklame die ze maken. Heel kleintjes (EDPnet, Dommel, etc.) maken zo goed als geen reklame, ietswat grotere (Tele2, Scarlet, etc.) maken beperkt reklame en de 2 giganten slaan u dagelijks dood met reklame. Hun goed recht trouwens, maar zeggen dat de rest niet wil is wat te kort door de bocht hoor.

hollebollegijs schreef:en dan nog twijfel ik eraan of er veel klanten zullen overstappen naar een nieuwe en onbetrouwbare isp qua service. ze blijven liever bij belgacom en willen iets meer betalen. en waarom. omdat de service daar gewoon de beste is.

Wrong. Ik ben ex-Belgacom én ex-Telenet en bij geen van de twee vond ik de service goed. Toch zeker niet goed genoeg om het prijsverschil te verantwoorden.

De meeste Belgacom- en Telenet-klanten zijn klant omdat ze niet beter weten en uit gemakzucht. Vergelijk het maar met de energiesector, waar het ellendige Electrabel/Suez ook nog altijd de plak zwaait (tot scha en schande moet ik trouwens toegeven dat ik op dat vlak geen haar beter ben).
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Goendi, jij snapt ons standpunt niet helemaal denk ik.
Natuurlijk is het normaal dat Belgacom zoveel mogelijk winst gaat proberen maken op de rug van de consument. Ieder bedrijf probeert dat, maar daarom moeten wij dat toch niet goed keuren? Daarom is dat toch niet opeens verantwoord?
Er moet een balans zijn tussen winst maken en je klanten tevreden houden. Die balans is momenteel volledig zoek.
Een TB volume kost misschien 10 euro, Belgacom verkoopt een terabyte voor 1000 euro aan zijn klanten.
Vind je dat nu zelf normaal?


Snap jij het principe van een geliberaliseerde markt? :) Kdenk dat je een monopolistische en een vrije markt verwart. Als Belgacom een -zuiver- overheidsbedrijf is, én enige speler in de markt (wat niet het geval is), dan kun je elke vorm van winst als overheid afromen. In een geliberaliseerde markt, is het net de bedoeling dat een bedrijf zoveel mogelijk winst maakt. En TB volume kost 10€? Ehm, hoe kom je -daar- bij? 2mbit/s kost her en der nog circa 100€. En dan heb je je apparatuur nog niet: Juniper, Cisco, security. Want om traffiek te versassen heb je wel een netwerk van doen. Als je een netwerk bouwt voor 100.000 klanten, dan zal dit je vermoedelijk relatief goedkoper uitkomen als voor 10.000 klanten, maar het is en blijft een kost die je mee in de prijs van je volume moet nemen. 10€? Nah. 1TB zal circa 300€ kosten, met een fixed kost van minstens 50.000€ voor je hardware.

Het feit dat niet alle ISPs vlot toegang krijgen tot de afstand-tot-centrale metingen, wat toch een belangrijk gegeven is om xDSL klanten aan te trekken, geeft meteen al een groot voordeel in communicatie met mogelijke klanten. Als je met ongelijke wapens vecht, is het niet moeilijk om zichzelf beter te wanen.


Welke afstand tot centrale meting? Dacht je dat die dan bestond? Enig dat bestaat is een ruwe schattin van de afstand vd LEX tot aan de KVD. Is er een telefoonnummer al actief, dan is het simpeler: Terradyne meting, vergelijken met afstand volgens administratief programma en doe. Elke OLO kan Terradyne metingen doen. De enige manier om de afstand van elke lus te bepalen vd KVD tot aan de lokatie als er geen telefoonnummer actief staat, is door de blue prints er bij te halen en het manueel op te zoeken. Al de rest zijn -pure- schattingen.

Wrong. Ik ben ex-Belgacom én ex-Telenet en bij geen van de twee vond ik de service goed. Toch zeker niet goed genoeg om het prijsverschil te verantwoorden.


Ehm, het getuigt van niet veel verstand om de service van Belgacom onder de loep te nemen... Vele onafhankelijke studies tonen aan dat Belgacom helpdesk medewerkers goed zijn opgeleid, behulpzaam zijn, als enige ook op zondag bereikbaar zijn en bovendien 85% van de oproepen die ze binnenkrijgen per direct vanop afstand oplossen. De klantentevredenheid op dat gebied schommelt rond de 95%. Bad argument.

De meeste Belgacom- en Telenet-klanten zijn klant omdat ze niet beter weten en uit gemakzucht. Vergelijk het maar met de energiesector, waar het ellendige Electrabel/Suez ook nog altijd de plak zwaait (tot scha en schande moet ik trouwens toegeven dat ik op dat vlak geen haar beter ben).


Wederom, slechte veronderstelling (want dat is het). Cijfers bewijzen al langer het tegendeel. En terzijde, die vergelijking met Electrabel gaat niet op. Electrabel moet maar een beperkt deel van wat ze produceren ter beschikking van derden stellen. Plak dat op de huidige telecommarkt, en vergeet dan BRUO. BROBA enkel beschikbaar in grote steden. DAT zou de vergelijking waard zijn.

Euh ! De winstmarges van de "alternatieve ISPs" liggen BEDUIDEND lager dan die van Belgacom. Dit gecombineerd met de omzet (die ook een veelvoud kleiner is) resulteert in minder reclamebudget. Dat lijkt me gewoon logisch. Je kan netjes zien hoe groot een provider is door de reklame die ze maken. Heel kleintjes (EDPnet, Dommel, etc.) maken zo goed als geen reklame, ietswat grotere (Tele2, Scarlet, etc.) maken beperkt reklame en de 2 giganten slaan u dagelijks dood met reklame. Hun goed recht trouwens, maar zeggen dat de rest niet wil is wat te kort door de bocht hoor.


EDPnet is verre van een kleintje. Vergis U niet, zij drukken de kosten gevoelig door gebruik te maken van Scarlet's netwerk. Ook hebben zij geen eigen apparatuur in de LEX-en. EDPnet is in grote mate een reseller. Ze zijn eveneens actief in Nederland en Rusland, en hebben een eigen netwerk. EDPnet heeft best goede winstmarges, en heeft heus wel cash. Zij hebben dus helemaal niet de kosten die Belgacom wel heeft. En investeren doe je niet enkel met eigen cash, maar ook met leningen. Een voorwaarde: je moet het -willen-. En die 'ietwat grotere'... Tele2 is vele malen groter op wereldniveau als Belgacom. Mobistar via France telecom eveneens. Scarlet heeft een geavanceerd netwerk in België liggen, en toch een groot klantenbestand. Beetje realistisch blijven eh. Perceptie is één ding, verder kijken als u neus lang is is iets anders.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:EDPnet heeft best goede winstmarges, en heeft heus wel cash. Zij hebben dus helemaal niet de kosten die Belgacom wel heeft. En investeren doe je niet enkel met eigen cash, maar ook met leningen. Een voorwaarde: je moet het -willen-. En die 'ietwat grotere'... Tele2 is vele malen groter op wereldniveau als Belgacom. Mobistar via France telecom eveneens. Scarlet heeft een geavanceerd netwerk in België liggen, en toch een groot klantenbestand. Beetje realistisch blijven eh. Perceptie is één ding, verder kijken als u neus lang is is iets anders.


Je zegt het zelf, verder kijken als uw neus lang is: EDPNet heeft een boel openstaande facturen bij Belgacom, dus zo rooskleurig is de situatie niet. Scarlet wordt gesqueezed door Belgacom maar ze laten ze leven zolang ze hun upgrades van het netwerk maar met Cisco via Telindus doen. Vestzak, broekzak nietwaar? Ze geraken trouwens toch bij geen enkele andere integrator door de credit check. Enig idee waarom er geen ADSL2+ DSLAMmekes meer zijn bij gekomen recent? En als ze al zouden verdwijnen dan heeft Belgacom een probleem want de verdwijnt de 3de speler van de markt. Oeps weer meer klachten bij het BIPT.

E-Leven werd onlangs bijna van het Belgacom netwerk gegooid omwille van niet-betaalde facturen. Als het BIPT niet was tussengekomen was het ook al bye bye met die mannen.

Dus helaas is de situatie niet zo rooskleurig als je eigen ego je aan de hand van je beperkte marktkennis wil doen geloven.

En je tralala over geliberaliseerde markt: de markt in België is onvoldoende geliberaliseerd en we zitten bovendien met een ineffeciënte regulator. Als je aan een echte economoon vraagt of de markt in België geliberaliseerd is krijg je hooguit "op papier wel ja". 80% in de handen van 2 spelers die allebei een monopolie hebben op het transmissiemedium. De ene heeft het nog moeten kopen, de andere heeft het cadeau gekregen.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Goendi schreef:Snap jij het principe van een geliberaliseerde markt? :) Kdenk dat je een monopolistische en een vrije markt verwart. Als Belgacom een -zuiver- overheidsbedrijf is, én enige speler in de markt (wat niet het geval is), dan kun je elke vorm van winst als overheid afromen. In een geliberaliseerde markt, is het net de bedoeling dat een bedrijf zoveel mogelijk winst maakt. En TB volume kost 10€? Ehm, hoe kom je -daar- bij? 2mbit/s kost her en der nog circa 100€. En dan heb je je apparatuur nog niet: Juniper, Cisco, security. Want om traffiek te versassen heb je wel een netwerk van doen. Als je een netwerk bouwt voor 100.000 klanten, dan zal dit je vermoedelijk relatief goedkoper uitkomen als voor 10.000 klanten, maar het is en blijft een kost die je mee in de prijs van je volume moet nemen. 10€? Nah. 1TB zal circa 300€ kosten, met een fixed kost van minstens 50.000€ voor je hardware.

Jij bent grappig :lol:
Als 1TB 300 euro kost volgens jou, hoe kan dommel dan 100GB geven voor 35 euro? Hoe kan dommel binnenkort ongelimiteerd aanbieden? Hoe kunnen de Nederlandse isp's fup aanbieden waar je gemakkelijk 500GB afhaalt voor 30 euro. Steken zijn daar 120 euro op toe?
Volgens mij leef jij 15 jaar in het verleden
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ij bent grappig Laughing
Als 1TB 300 euro kost volgens jou, hoe kan dommel dan 100GB geven voor 35 euro? Hoe kan dommel binnenkort ongelimiteerd aanbieden? Hoe kunnen de Nederlandse isp's fup aanbieden waar je gemakkelijk 500GB afhaalt voor 30 euro. Steken zijn daar 120 euro op toe?
Volgens mij leef jij 15 jaar in het verleden


Op grotere schaal kunnen ze bulk inkopen. Dacht je nu echt dat als elke xDSL gebruiker zijn kraan vol continu openzet, en -elke- kbit van zijn connectie gebruikt, dit geen bottle neck effect zou geven upstream? Ik weet wel degelijk wat traffiek kost, en ik heb het niet over de kost per klant, ik heb het over de kost tout court. Nog iets zinnigs te zeggen buiten zo'n puberale reactie?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Goendi schreef:
ij bent grappig Laughing
Als 1TB 300 euro kost volgens jou, hoe kan dommel dan 100GB geven voor 35 euro? Hoe kan dommel binnenkort ongelimiteerd aanbieden? Hoe kunnen de Nederlandse isp's fup aanbieden waar je gemakkelijk 500GB afhaalt voor 30 euro. Steken zijn daar 120 euro op toe?
Volgens mij leef jij 15 jaar in het verleden


Op grotere schaal kunnen ze bulk inkopen. Dacht je nu echt dat als elke xDSL gebruiker zijn kraan vol continu openzet, en -elke- kbit van zijn connectie gebruikt, dit geen bottle neck effect zou geven upstream? Ik weet wel degelijk wat traffiek kost, en ik heb het niet over de kost per klant, ik heb het over de kost tout court. Nog iets zinnigs te zeggen buiten zo'n puberale reactie?

Ik ben niet diegene die beweerde dat 1TB 300 euro kost. Jij probeert je stelling hier te verdedigen met pure onwaarheden en als het dan uitkomt bedoelde je opeens wat anders.
Ik ben de puber en jij bent dan de oude 75 jarige opa die niets anders doet dan zeuren en zijn gelijk wil bewijzen.
Want met al jou wijsheid moet je wel gelijk hebben :lol:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik ben niet diegene die beweerde dat 1TB 300 euro kost. Jij probeert je stelling hier te verdedigen met pure onwaarheden en als het dan uitkomt bedoelde je opeens wat anders.
Ik ben de puber en jij bent dan de oude 75 jarige opa die niets anders doet dan zeuren en zijn gelijk wil bewijzen.
Want met al jou wijsheid moet je wel gelijk hebben


Alle, staaf jij je 10€ kost dan maar eens? Ik ben zelf afnemer, ik ken de prijzen op het gebied van traffiek. Wil wel eens zien waar jij je tarieven haalt.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Goendi schreef:
Ik ben niet diegene die beweerde dat 1TB 300 euro kost. Jij probeert je stelling hier te verdedigen met pure onwaarheden en als het dan uitkomt bedoelde je opeens wat anders.
Ik ben de puber en jij bent dan de oude 75 jarige opa die niets anders doet dan zeuren en zijn gelijk wil bewijzen.
Want met al jou wijsheid moet je wel gelijk hebben


Alle, staaf jij je 10€ kost dan maar eens? Ik ben zelf afnemer, ik ken de prijzen op het gebied van traffiek. Wil wel eens zien waar jij je tarieven haalt.


Goendi
1Mbit aan 95 percentile als je een beetje inkoopt, komt snel aan 5 à 10 euro per Mbit.
Ruw gerekend haal je uit 1Mbit 95 percentile, 250GB traffiek. Dus 4Mbit zou komen op 20 à 40 euro. Je 300 euro per TB is dus veel te hoog gegrepen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Goendi
1Mbit aan 95 percentile als je een beetje inkoopt, komt snel aan 5 à 10 euro per Mbit.
Ruw gerekend haal je uit 1Mbit 95 percentile, 250GB traffiek. Dus 4Mbit zou komen op 20 à 40 euro. Je 300 euro per TB is dus veel te hoog gegrepen.


Je moet de argumentatie lezen. En het hangt er ook vanaf in welke hoeveelheid je inkoopt. Als je enkel 1 mbit afneemt, zit je vlot aan 50€ per mbit. Ik heb niet gezegd 300€ per TB, ik heb gezegd dat er ook rekening gehouden moet worden met de apparatuur die noodzakelijk is om die traffiek te trekken (routers en dergelijke). Dat is een vaste kost, die naargelang de capaciteit vlot kan oplopen tot 50000€, af te schrijven over x jaar.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Goendi schreef:De klantentevredenheid op dat gebied schommelt rond de 95%.

Bron ?

Goendi schreef:Cijfers bewijzen al langer het tegendeel.

Opnieuw: bron ? Dus jij beweert dat iedereen - of toch het merendeel - weet heeft van de "alternatieve providers" en dat ze bijgevolg bewust voor Belgacom kiezen (op basis van de al eender aangehaalde "service" dus, veel ander voordeel kan je niet bedenken) ?

Goendi schreef:En terzijde, die vergelijking met Electrabel gaat niet op. Electrabel moet maar een beperkt deel van wat ze produceren ter beschikking van derden stellen.

Ik maak de vergelijking enkel vanuit het standpunt van de consument: velen zijn gewoon niet geïnformeerd of te lui om over te schakelen.

Goendi schreef:EDPnet is verre van een kleintje.

Omzet? Klantenbestand? Netto winst? Komaan, cijfers! Dán pas kunnen we mooi vergelijken...

Laat me raden, omzet van nog geen 10 miljoen euro? Grote speler zei u?

Goendi schreef:En die 'ietwat grotere'... Tele2 is vele malen groter op wereldniveau als Belgacom.

Leuk, maar opnieuw niet erg relevant. De Benelux-tak (!) van Tele2 draait enkele tientallen miljoenen euro's winst, enkele honderden miljoenen euro's omzet. Een fractie van wat Belgacom "presteert". Vandaar ook de term "ietswat grotere", daar ze uiteraard bv. een Dommel passeren.

En het zou u sieren om wat minder op de man te spelen, "verstand" is klaarblijkelijk een relatief begrip.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

cloink schreef:
Goendi schreef:De klantentevredenheid op dat gebied schommelt rond de 95%.

Bron ?

Goendi schreef:Cijfers bewijzen al langer het tegendeel.

Opnieuw: bron ? Dus jij beweert dat iedereen - of toch het merendeel - weet heeft van de "alternatieve providers" en dat ze bijgevolg bewust voor Belgacom kiezen (op basis van de al eender aangehaalde "service" dus, veel ander voordeel kan je niet bedenken) ?

Goendi schreef:En terzijde, die vergelijking met Electrabel gaat niet op. Electrabel moet maar een beperkt deel van wat ze produceren ter beschikking van derden stellen.

Ik maak de vergelijking enkel vanuit het standpunt van de consument: velen zijn gewoon niet geïnformeerd of te lui om over te schakelen.

Goendi schreef:EDPnet is verre van een kleintje.

Omzet? Klantenbestand? Netto winst? Komaan, cijfers! Dán pas kunnen we mooi vergelijken...

Laat me raden, omzet van nog geen 10 miljoen euro? Grote speler zei u?

Goendi schreef:En die 'ietwat grotere'... Tele2 is vele malen groter op wereldniveau als Belgacom.

Leuk, maar opnieuw niet erg relevant. De Benelux-tak (!) van Tele2 draait enkele tientallen miljoenen euro's winst, enkele honderden miljoenen euro's omzet. Een fractie van wat Belgacom "presteert". Vandaar ook de term "ietswat grotere", daar ze uiteraard bv. een Dommel passeren.

En het zou u sieren om wat minder op de man te spelen, "verstand" is klaarblijkelijk een relatief begrip.



klantentevredenheid klopt ook. dit wordt gemeten door externe bureaus.
ook deze gegevens kan je perfect consulteren. je moet alleen weten waar natuurlijk. wie zoekt, die vindt.

EDPNET is inderdaad geen kleintje in België. En hun cijfers kan je perfect opvragen Zoals je weet, moet elke firma zijn gegevens vrijgeven. dus weer, wie zoekt die vindt.

Opmerking van Goendi is terecht omtrent Electrabel. je moet alles in het juiste perspectief bekijken hé. Blijkbaar kan je dat niet.

Wat Tele2 betreft, moet je de vergelijking inderdaad lokaal houden. andere vergelijkingen houden geen steek.

en goendi speelt niet op de man.
wat die opmerking van dat verstand betreft, kijk zelf eerst in de spiegel en tja, de vaststelling zal ook niet verbijsterend zijn als je kijkt naar je opmerkingen hier.

als je wil, kan je perfect een overzicht van alle providers opvragen en deze verschijnen regelmatig in verschillende dag- en weekbladen. dus dommel en edpenet en soorten zullen wel bekend zijn met de meerderheid van het publiek, maar de meeste kiezen voor de goede service die belgacom verleent.
je moet niet vergeten dat service de dag van vandaag zeer belangrijk is en daarvoor wil de klant gerust meer betalen. En als men ergens content is, waarom zou men dan veranderen.
Een vergelijking : wat is het belangrijkste als je een wagen koopt : de service in de garage natuurlijk, voor het onderhoud en mochten er ook problemen zijn. en eenmaal je tevreden bent, verander je niet. ook al betaal je daar iets meer als op een ander.

De dag van vandaag is SERVICE is van de belangrijkste punten. De meeste produkten die op de markt worden aangeboden zijn goed, maar wat dus telt is de service.

en om te eindigen : niet alleen de service is bij belgacom een groot voordeel. ook het netwerk dat van zeer hoge kwaliteit is en de jarenlange ervaring. dan blijken sommigen wel is te vergeten.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:klantentevredenheid klopt ook. dit wordt gemeten door externe bureaus.
ook deze gegevens kan je perfect consulteren. je moet alleen weten waar natuurlijk. wie zoekt, die vindt.

Is dit een spelletje ofzo? Jij kan blijkbaar alles goed vinden, ik niet: gelieve dan ook zo vriendelijk te zijn uw bronnen even publiek te maken, dan hou ik vast op met zagen.

hollebollegijs schreef:EDPNET is inderdaad geen kleintje in België. En hun cijfers kan je perfect opvragen Zoals je weet, moet elke firma zijn gegevens vrijgeven. dus weer, wie zoekt die vindt.

De cijfers van EDPnet ken ik, vandaar ook mijn opmerking. EDPnet is héél klein in vergelijking met Belgacom.

hollebollegijs schreef:Opmerking van Goendi is terecht omtrent Electrabel. je moet alles in het juiste perspectief bekijken hé. Blijkbaar kan je dat niet.

Absoluut wel. Ik herhaal: ik heb het louter over de gemakzucht en onwetendheid van de consument. Ik vergelijk Belgacom als bedrijf, noch zijn dienstverlening niet met Electrabel, wél het gedrag van de consument op dit vlak.

hollebollegijs schreef:en goendi speelt niet op de man.
wat die opmerking van dat verstand betreft, kijk zelf eerst in de spiegel en tja, de vaststelling zal ook niet verbijsterend zijn als je kijkt naar je opmerkingen hier.

Een beetje fatsoen zou ook u best sieren, wat een kutopmerking. Ik kan mezelf perfect in de spiegel kijken zonder dat ik begin te balken, dank u.

hollebollegijs schreef:als je wil, kan je perfect een overzicht van alle providers opvragen en deze verschijnen regelmatig in verschillende dag- en weekbladen.

Allright, ik kan zelf 1 magazine bedenken dat gericht is op de "geïnteresseerde computerleek" en dat is Clickx. Noem mij er eens andere op, niet gericht aan de IT-professional.

Voor alle duidelijkheid: als ik het over "de onwetendheid van de klant" heb, dan heb ik het niet over de IT-professional of over gebruikers van dit forum, die weten nl. best beter. Neen, dan heb ik het over "Jan Modaal", iemand die zijn internet bij provider X gekozen heeft, doordat hij er reklame heeft over gezien, doordat hij reeds klant was en door een actie is gelokt, simpelweg: doordat hij niet beter weet.

hollebollegijs schreef:dus dommel en edpenet en soorten zullen wel bekend zijn met de meerderheid van het publiek, maar de meeste kiezen voor de goede service die belgacom verleent.
je moet niet vergeten dat service de dag van vandaag zeer belangrijk is en daarvoor wil de klant gerust meer betalen. En als men ergens content is, waarom zou men dan veranderen.

Ik maak zeker niet de rekening van iedereen, maar ik heb zo'n vermoeden dat een aanzienlijk percentage van het klantenbestand van bv. Belgacom zou overschakelen naar een goedkopere provider indien ze een half uurtje uitleg zouden krijgen over de voor- en nadelen ervan. Dat jij zo met "service" schermt kan natuurlijk niet verbazen, want zoals eerder gezegd is dat inderdaad het enige punt waar Belgacom de andere ISP's de loef mogelijks kan afsteken. Of dat hét doorslaggevende argument is van het Belgacom-klantenbestand, valt te betwijfelen.

hollebollegijs schreef:en om te eindigen : niet alleen de service is bij belgacom een groot voordeel. ook het netwerk dat van zeer hoge kwaliteit is en de jarenlange ervaring. dan blijken sommigen wel is te vergeten.

Nee hoor, alleen gebruiken de alternatieve ISP's datzelfde netwerk, dus daarvoor moet je het al niet doen.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:De dag van vandaag is SERVICE is van de belangrijkste punten. De meeste produkten die op de markt worden aangeboden zijn goed, maar wat dus telt is de service.

en om te eindigen : niet alleen de service is bij belgacom een groot voordeel. ook het netwerk dat van zeer hoge kwaliteit is en de jarenlange ervaring. dan blijken sommigen wel is te vergeten.


Ik denk dat het niet zozeer de service is dan wel de stabiliteit van het netwerk waarom mensen bij Belgacom blijven.

Als het goed marcheert, heb je ook geen service nodig, hoe goed of slecht die ook zou zijn.
Service is enkel nodig als het niet werkt, en dat is bij mijn ouders thuis nog niet dikwijls gebeurd.

ALS het dan niet werkt, is het aan mij om het op te lossen, en dan moet ik zeggen dat ik over die service NIET zo tevreden ben: lange wachttijden, 4 dagen wachten op antwoord per mail etc... Misschien heb ik gewoon pech, kan best.

Ik denk dat de service naar bedrijven stukken beter is dan naar particuliere klanten (uit mijn eigen ervaringen ... misschien ervaart iemand anders dat anders), maar iemand als mijn vader:

* heeft nog nooit van EDPNet, Dommel of andere kleine of middelgrote aanbieders gehoord, de enige die hij kent zijn Telenet, Belgacom (nog steeds Skynet voor hem trouwens, en Scarlet.
* is behoudensgezind, en zal niet zomaar veranderen (ik moet denk gewoon eens de modem uittrekken om hem te doen veranderen)
* wil zijn email-adres niet kwijt
* service is voor hem geen argument, stabiliteit- dus het niet nodig hebben van service - wel.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Toch leuk hoe iedere topic weer uitdraait op providerbashing :lol:
Waarom steken jullie daar toch al die energie in om de andere proberen te overtuigen van zijn "grote ongelijk" en "uw eigen gelijk"?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Sja als je te ver van de centrale zit , maakt het niet uit als je bij dommel , edpnet of bgc zit :-D .
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:dus dommel en edpenet en soorten zullen wel bekend zijn met de meerderheid van het publiek, maar de meeste kiezen voor de goede service die belgacom verleent.


Zeg BelgaComical Ali, geloof je dat nu echt zelf???

Vraag op straat eens aan 10 mensen of ze Dommel kennen? De doorsnee leek kent buiten Telenet en Belgacom niet veel andere namen van Internet providers.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

deej schreef:
hollebollegijs schreef:dus dommel en edpenet en soorten zullen wel bekend zijn met de meerderheid van het publiek, maar de meeste kiezen voor de goede service die belgacom verleent.


Zeg BelgaComical Ali, geloof je dat nu echt zelf???

Vraag op straat eens aan 10 mensen of ze Dommel kennen? De doorsnee leek kent buiten Telenet en Belgacom niet veel andere namen van Internet providers.


gij onderschat de mensen nogal :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:gij onderschat de mensen nogal :-D


Maar nee gij. De mensen zijn daar gewoon niet mee bezig. En dus absorberen ze dat wat de meeste reclame op hun afschiet.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

deej schreef:
hollebollegijs schreef:gij onderschat de mensen nogal :-D


Maar nee gij. De mensen zijn daar gewoon niet mee bezig. En dus absorberen ze dat wat de meeste reclame op hun afschiet.

Zelfs mensen die ik ken die veel op het Internet bezig zijn (en eigenlijk ook wel een hogere limiet zouden willen!) hadden voordat ik hen erover sprak nooit van Dommel of edpnet gehoord. Heck, ikzelf had er nooit over gehoord voordat ik dit forum vond!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

hollebollegijs schreef:
deej schreef:
hollebollegijs schreef:dus dommel en edpenet en soorten zullen wel bekend zijn met de meerderheid van het publiek, maar de meeste kiezen voor de goede service die belgacom verleent.


Zeg BelgaComical Ali, geloof je dat nu echt zelf???

Vraag op straat eens aan 10 mensen of ze Dommel kennen? De doorsnee leek kent buiten Telenet en Belgacom niet veel andere namen van Internet providers.


gij onderschat de mensen nogal :-D


Ja, die hond van tv, ge weet wel da kwam vroeger op samson & gert :p
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

hollebollegijs schreef:
deej schreef:
hollebollegijs schreef:dus dommel en edpenet en soorten zullen wel bekend zijn met de meerderheid van het publiek, maar de meeste kiezen voor de goede service die belgacom verleent.


Zeg BelgaComical Ali, geloof je dat nu echt zelf???

Vraag op straat eens aan 10 mensen of ze Dommel kennen? De doorsnee leek kent buiten Telenet en Belgacom niet veel andere namen van Internet providers.


gij onderschat de mensen nogal :-D

Jij overschat de mensen.... Ik ken niemand die dommel kent. Iedereen aan wie ik mn e-mail ( dommel) geef, vraagt wat dat voorstelt of wil zeggen... Een ISP komt bij hen niet eens op. Ik moet nog altijd de eerste tegenkomen die dommel kent.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Uit ervaring: vraag een mens welke internetprovider ze hebben voor internet en de helft weet nog niet wat dat betekent. Dommel is idd heel onbekend. Ze voeren ook geen reclame voor de massa.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:De dag van vandaag is SERVICE is van de belangrijkste punten. De meeste produkten die op de markt worden aangeboden zijn goed, maar wat dus telt is de service.


Niet alléén is hun prijs hetzelfde, hun aanbod hetzelfde... maar nu komen BGC en Telenet zelfs al met hetzelfde "SERVICE" verhaaltje af terwijl ze beide de betekenis van het woord amper kennen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Niet alléén is hun prijs hetzelfde, hun aanbod hetzelfde... maar nu komen BGC en Telenet zelfs al met hetzelfde "SERVICE" verhaaltje af terwijl ze beide de betekenis van het woord amper kennen.


Serieus? Straf jong. Weer een statement? Ge ga er op achteruit!
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”