slechte service?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
nessaja
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2007, 11:15

hallo,

is het normaal dat bij dommel da activatie van de adsl lijn zolang duurt? ik heb reeds 13/9 mijn invoice betaald en contract opgestuurd (fax) en als ik ga zien op de website staat bij contract nog altijd dat ze dit niet ontvangen hebben (mijn betaling hebben ze vaneigens al wel ontvangen :roll: ). Ik heb al een ticket geopend om te vragen of ze mijn contract niet ontvangen hebben of dat er een ander probleem is maar hierop krijg ik ook geen antwoord en proberen te bellen heeft mij 5€ gekost om naar een geluidsbandje te luisteren (ik heb ingelegd na drie liedjes).
Ik snap wel dat ze niet aan het faxtoestel zitten te wachten op contracten die binnenkomen maar 5 werkdagen verder en nog steeds geen verandering begint toch wat zuur te worden... temeer omdat hierna het ook nog eens 10 dagen kan duren voor ze effectief geactiveerd is. Allesinds een slechte eerste ervaring voor mij en ik hoop dat ik geen spijt krijg van mijn overstap want ik heb geen zin om een jaar vast te zitten aan een krakkemikkige internetverbinding bij een bedrijf met een rotservice :-(
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bij mij zaten er ook 7 dagen tussen sturen van het contract en update status CRM. ik heb uiteindelijk ook gebeld om te vragen of ze het ontvangen hadden, gelukkig had ik snel iemand aan de lijn. toen ik belde hebben ze me verzekerd dat ze het contract ontvangen hadden en dat het dezelfde dag nog zou verwerkt worden:

MAANDAG 06/08: besteld bij DOMMEL, contract opgestuurd en betaald
MAANDAG 13/08: gebeld naar DOMMEL om te vragen of ze contract al ontvangen hebben (j)
13/08: update status CRM: the activation of the dommel.com adsl signal has been requested

ik zou zeggen, wacht geduldig, dit is tenslotte een éénmalige wachttijd. ik denk dat eens ze dat contract ontvangen ze dan alles administratief in orde brenge

en op uw vraag te antwoorden: ja, da's blijkbaar normaal :wink:

trouwens tussen het aanvragen van de activatie en de effectieve activatie zitten er nog eens 7 a 10 dagen.

veel sterkte nog en tot dommels :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
nessaja
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2007, 11:15

k bedankt, ik vind het niet echt een manier van werken maar allez, uiteindelijk zit ik dus ~3 weken zonder internet :evil:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nessaja schreef:k bedankt, ik vind het niet echt een manier van werken maar allez, uiteindelijk zit ik dus ~3 weken zonder internet :evil:

dat je 3 weken geen internet zal hebben is waarschijnlijk jouw eigen schuld. ik vind het te vroeg om te spreken van een slechte service. bij elke provider bestaat er een wel wachttijd tussen het bestellen en de activatie. 't is misschien wel zo dat helpdesk van dommel niet de snelste is, maar in normale gevallen heb je die weinig of niet nodig daar alles goed werkt. wat mij betreft is van een krakkemikkige internetverbinding alvast geen sprake.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
p0esje
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2007, 09:44

nessaja schreef:k bedankt, ik vind het niet echt een manier van werken maar allez, uiteindelijk zit ik dus ~3 weken zonder internet :evil:


Had je dan je vorige provider al opgezegd?? In de documentatie bij Dommel staat toch dat je dit best pas doet wanneer je account bij hen actief is?

Ik heb 13/9 , tel + internet besteld bij Dommel
13/9 1ste betaling uitgevoerd: 14/9 ontvangen
18/9 betaling waarborg digitelbox uitgevoerd (gisteren dus pas)
19/9 (deze morgen) pas het contract kunnen doorfaxen via mijn werk hier want ik had vakantie

Ik wacht dus nog eventjes af. Mijn telenetverbinding loopt ondertussen gewoon door zonder opzeg. Zodra Dommel me opbelt om een afspraak te maken zeg ik telenet per aangetekend schrijven op!
nessaja
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2007, 11:15

Neen, ik ben verhuisd (10sept) en op het nieuwe adres was nog geen internet/actieve telefoonlijn, de belgacom activatie van de discovery lijn was op 12 sept dus het kon niet eerder want je moet een actieve lijn hebben voor je adsl kan aanvragen. Hoedanook is drie weken veel te lang, zeker als een fax verwerken al minstens (het staat ondertussen nog altijd als "not yet received") 5 WERKdagen duurt en dit dan ook nog eens het hele activatieproces vertraagt.
Op de website staat een termijn van 5-10 werkdagen tss activatie en ontvangen van gegevens, het gaat em dan ook niet over de effectieve activatie, maar de periode tss mijn aanvraag én die activatieperiode.
Ik ging er zowieso van uit dat ik tot vandaag of morgen zonder internet zou zitten, dus dat is niet echt het punt, maar met wat pech zit ik nog minstens 10 werkdagen zonder en dat was niet ingecalculeerd, ik krijg planningen etc van het werk door via mail dus dit komt mij echt héél slecht uit.
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

Oh-oooooh.... een "slecht-nieuws-topic" over Dommel... als dat maar goed komt :?

Nu ga je wel alle negationisten over u krijgen nessaja. Wat heb je toch gedaan?!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

56k dan maar voorlopig...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Je zal alvast moeten wachten tot BELGACOM je ADSL geactiveertd heeft.
Over de betaling moet je je geen zorgen maken, eens je online gaat met Dommel wordt alles mooi gesyncroniseerd. Je zal niets te veel betalen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
nessaja
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2007, 11:15

ik weet het, maar belgacom kan niets activeren zolang mijn contract daar ergens stof ligt te verzamelen op een bureauke sinds ondertussen 5 volle werkdagen. Mijn ticket staat ook nog altijd open en er zelf naartoe bellen doe ik ook niet meer want 10 minuten naar hun muziekbandje luisteren en het prijsverschil met telenet/skynet/... is ook al opgesoupeerd.
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik heb pas Telenet internet opgezegd nadat ik ook effectief Dommel internet had.

Dat ik een maand of 2 extra moet betalen aan Telenet is gewoon dat risico dat ik niet zonder internet kom te zitten. Er zitten tamelijk veel internetverslaafden bij mij thuis 8)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Kriep schreef:Oh-oooooh.... een "slecht-nieuws-topic" over Dommel... als dat maar goed komt :?

Nu ga je wel alle negationisten over u krijgen nessaja. Wat heb je toch gedaan?!


Zouden de Dommel groupies ertegen kunnen? Dat er slecht nieuws wordt geserveerd? Waarschijnlijk liggen ze nu allemaal aan een baxter om deze topic te verwerken. :lol: :lol:


p.s. kon het efkes niet laten even cynisch te doen.
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

ik zou toch nog eens proberen om te bellen hoor, als je het muziekje hoort, leg dan in en probeer nog eens, je hoeft heus geen 10 min aan de lijn te hangen naar een muziekje luisteren :) dan weet je wel zeker dat het contract goed is aangekomen :)
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Ik vind het nochtans een mooi lied, maar ik bel er liever niet naar :wink:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zippie666 schreef:Ik vind het nochtans een mooi lied, maar ik bel er liever niet naar :wink:
welk liedje is het? ik heb de pech dat ik al 2x gebeld gehad heb naar dommel en meteen verbinding had :| :wink: :!:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

xenne schreef:
zippie666 schreef:Ik vind het nochtans een mooi lied, maar ik bel er liever niet naar :wink:
welk liedje is het? ik heb de pech dat ik al 2x gebeld gehad heb naar dommel en meteen verbinding had :| :wink: :!:
<a href="http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14642">Volgens een ander topic hier</a> Hooverphonic - Eden.
nessaja
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2007, 11:15

we zijn ondertussen vrijdag middag en nog altijd geen verandering in status, ze hebben zogezegd nog steeds geen contract ontvangen en ook op mijn mail nog altijd geen antwoord, ik vind dat het redelijk belachelijk aan het worden is, meer dan een week om een fax te verwerken...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nessaja schreef: ze hebben zogezegd nog steeds geen contract ontvangen
raar ... heb je wel naar het juiste # gefaxt :???:

bedankt voor de info meon (re: liedje)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
nessaja
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2007, 11:15

ja kheb juist een antwoord gekregen op mijn dinsdag gestuurde mail, dat het contract wel ontvangen is maar niet volledig is... moeten ze daar 4 dagen over doen gvd als ik dat onmiddelijk geweten had ipv vandaag zou mij al een pak frustratie bespaard hebben (vraag niet wrom het niet volledig is, op het fax report stond 7/7 verzonden)
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

kheb hetzelfde probleem gehad, ff bellen en ik wist het :)
als je het vandaag terug doorfaxt wordt het maandag verwerkt :) en dan gaat het vlug hoor :) doet wel geen afbreuk aan het feit dat ze de mail sneller mochten beantwoorden...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”