Dommel verhoogt prijzen ADSL-abonnementen

Nieuws omtrent telecom
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Hierbij denk ik dat die vdsl2 paketten later ook niet bepaald goeikoop gaan uitdraaien “voor hun niet stedelijke gebieden” :evil: en ik waarempel nog terug telenet als optie ga moeten bezien moesten die hun limieten opschroeven (hun packs tel + inet zullen dan wss veel goeikoper uitdraaien).Met een 2mbit Netconnect lijntje + happy time + callcheap kom ik nu al aan 60 € …
Dacht dat met den tijd die adsl paketten zouden dalen *GVD*
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:
verb schreef:Ik kan hier helemaal niet mee lachen, zeker als je bedenkt dat hun toekomstige cityconnect abonnementen een pak goedkoper gaan zijn.
eerst zien of ze cityconnect wel kunnen waarmaken, en of ze die prijzen na tijdje ook niet moeten verhogen.... trouwens bij nieuws verdwijnen er af en toe wel bepaalde dingen, er stond bv niet zolang geleden nog dat ze ADSL2 zouden overslaan :wink:
Voor hun cityconnect abo's werken ze niet via die afzetters van Belgascum, dus misschien kunnen ze de prijzen daar effectief zeer laag houden.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Zambo schreef:Het doet er misschien niet zoveel toe, maar vorige week heb ik een E-mail met enkele vragen naar Dommel gestuurd. Als (toen) potentiële klant wou ik wat meer informatie. Tot nu toe (bijna een week verder) heb ik nog altijd geen antwoord gekregen op mijn mail van Dommel. Hmmm, dat Dommel zo goed werkt lijkt mij nu dus ook niet, er is daar duidelijk iets aan de hand.

Toen dezelfde mail met vragen gestuurd naar EDPnet en de dag erna (minder dan 24 uur later) kreeg ik reeds een goed gefundeerd antwoord terug.
ik kan bevestigen dat ze traag zijn met het beantwoorden van mails. ze garanderen reactie binnen de 5 werkdagen maar dat kunnen ze meestal niet waarmaken is mijn ervaring.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
xenne
Elite Poster
Elite Poster

verb schreef:
xenne schreef:
verb schreef:Ik kan hier helemaal niet mee lachen, zeker als je bedenkt dat hun toekomstige cityconnect abonnementen een pak goedkoper gaan zijn.
eerst zien of ze cityconnect wel kunnen waarmaken, en of ze die prijzen na tijdje ook niet moeten verhogen.... trouwens bij nieuws verdwijnen er af en toe wel bepaalde dingen, er stond bv niet zolang geleden nog dat ze ADSL2 zouden overslaan :wink:
Voor hun cityconnect abo's werken ze niet via die afzetters van Belgascum, dus misschien kunnen ze de prijzen daar effectief zeer laag houden.
werken ze dan samen met SCARLET voor cityconnect? als het effectief zo zal zijn als ze beloven gaat het contrast met de gewone netconnect abo's wel groot zijn
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

DarthDavy schreef:
Zielig hoor. Schroef de limiet terug naar 50GB... Dat was meer dan voldoende als daar die extra kostprijs van komt. :evil:
Dat ze die giganews betalend laten maken ipv...limieten verlagen is not done vind ik hoor...
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

xenne schreef:werken ze dan samen met SCARLET voor cityconnect?
Neen eigen fibers en eigen dslams.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Het wat niet geheel volgens mijn verwachtingen, maar de eerste barsten treden precies nu al op bij Dommel....

Einde succesverhaal?
PieterV
Starter Plus
Starter Plus

******,

Ben sinds gisteren overgeschakeld van Skynet ADSL Go naar Dommel NetConnect, alhoewel ik nu nog steeds minder betaal voor meer (ik heb vooral extra limiet nodig ipv snelheid), vind ik dit toch wel BALEN!

Ik las hier voor 95% goeie dingen over Dommel en dit forum heeft me over de streep getrokken, maar dit vind ik dus echt belachelijk!
Zambo schreef:Het doet er misschien niet zoveel toe, maar vorige week heb ik een E-mail met enkele vragen naar Dommel gestuurd. Als (toen) potentiële klant wou ik wat meer informatie. Tot nu toe (bijna een week verder) heb ik nog altijd geen antwoord gekregen op mijn mail van Dommel. Hmmm, dat Dommel zo goed werkt lijkt mij nu dus ook niet, er is daar duidelijk iets aan de hand.
Zambo: Ik stuurde als nieuwe klant vrijdagnamiddag ook een mail via de klanten login. Een simpele vraag wat de DNS servers waren van Dommel. Toen kreeg ik een uur later een antwoord dat ik maar eens tijdens de kantooruren moest bellen, ze zouden me dan beter kunnen helpen? :evil:
En natuurlijk was het toen reeds 6u: customer support is echt beneden alle niveau volgens mij en dit is pas mijn eerste ervaring...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dit lijkt me dan wel een eenzijdige wijziging van de voorwaarden, wat tot een kosteloze opzeg mag leiden, right?
Laatst gewijzigd door Goztow 10 sep 2007, 12:15, in totaal 1 gewijzigd.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

tja, ze hebben nu eenmaal een aantal klanten en dan plots, prijsverhoging. dat verwondert je toch niet. zo gaan vele bedrijven in allerlei sectoren te werk.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:tja, ze hebben nu eenmaal een aantal klanten en dan plots, prijsverhoging. dat verwondert je toch niet. zo gaan vele bedrijven in allerlei sectoren te werk.

Jammer dat bij die kleintjes altijd Belgacom om de hoek komt kijken. :evil:
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zambo schreef:Jammer dat bij die kleintjes altijd Belgacom om de hoek komt kijken. :evil:
Wat heeft dat er nu weer mee te maken???
xenne
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:
Zambo schreef:Jammer dat bij die kleintjes altijd Belgacom om de hoek komt kijken. :evil:
ik denk dat hij bedoelt dat dommel nog afhankelijk is/blijft van belgacom
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Dit vind ik ook zeer spijtig.
Vooral omdat ik pas 2 maanden ben overgeschakeld omdat Dommel op dat moment het beste aanbod had.
Nu hebben ze dat nog steeds maar het verschil is wel wat kleiner.
Ook had ik enkele maanden terug een collega overtuigd om te Dommelen en die zal mij daar ook wel weer voor bedanken.
Ook is dit nieuws wel erg zuur als je net gelezen hebt over de cityconnect abbos.

Kortom: Ik ben hier eigenlijk absoluut niet over tespreken maar voorlopig hebben ze nog steeds het beste aanbod op de markt voor mijn situatie.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:
deej schreef:
ik denk dat hij bedoelt dat dommel nog afhankelijk is/blijft van belgacom
Dat bedoelde ik ermee.
frankv
Member
Member

Ik denk toch dat Dommel nu de verkeerde strategie aan het toepassen is. Voor een echte reclamecampagne hebben ze als kleine speler geen budget.
Tot nu toe konden ze groeien omdat tevreden klanten reclame maakten voor hen. Dit zal nu wel een stuk minder worden.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Zoals ook deej al mogelijk meegaf denk ik dat giganews de grootste schuld treft bij deze prijsverhoging, als dat zo is vindt ik het niet kunnen dat de hele hoop hiervoor opdraait, dat ze deze dienst dan betalend maken. Ik bv moet geen usenetdienst die capt op connections al het te druk wordt en er zijn er wss velen zoals ik die een payserver hebben…
Maja gaan er weer het fijnste niet van weten hé
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Als jullie nu eens en masse aan Dommel vragen waar die extra kost precies vandaan komt?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

frankv schreef: Tot nu toe konden ze groeien omdat tevreden klanten reclame maakten voor hen. Dit zal nu wel een stuk minder worden.
de nieuwe toevloed aan klanten voor netconnect zal nu wel stoppen ja. het is gewoon te duur geworden in vgl met bv telenet, zeker omdat telenet weldra ook de limieten gaan optrekken, enfin dat wordt toch verwacht. het prijsverschil ts dommel en telenet is nu te verwaarlozen als je kost van belgacom lijn in rekening brengt, telenet is sneller , de datalimiet maakt voorlopig nog het verschil...

als cityconnect er door komt zal er weer echt reden zijn om over te stappen, maar dat is afwachten
xenne
Elite Poster
Elite Poster

nogChoco schreef:Als jullie nu eens en masse aan Dommel vragen waar die extra kost precies vandaan komt?
dat komt er door de opeenvolgende prijsverhogingen bij de meeste van onze leveranciers (voornamelijk energie en transmissie), meer zullen ze niet lossen hoor.

ik geloof hem nog ook, en ik denk dat belgacom er wel voor veel tussen zit .... maar dat wil dus weer zeggen dat we van iemand anders zullen afhankelijk zijn om internet in begië aan deftige tarieven aan te bieden .... misschien wachten op cityconnect, maar dan moet je geluk hebben dat je in stad woont :roll:
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

zo'n commotie voor 2€ meer te betalen(3 zonder domiciliëring)!
Dat is 24€/jaar.

Benzine kost per jaar: 1800€ (nu diesel)
Mn mountainbike in orde laten stellen: 220€
Sleepkosten 200€, ...

Bij skynet kwam er ook 2€ of meer bij na indexering.

in die 36€ zitten: newsserver(abon. niet te betalen),150GB(nachttarief),evt op te souperen via newsserver,stabiele connectie,medium band,...

Maar ze mogen hun prijzen op de site eens aanpassen,ze zijn nogal nonchalant bij dommel,zelfs de volume verhoging was een week te laat.

Het blijft een bedrijf dat continue moet investeren en winst maken.
Internet zal wellicht nooit goedkoop zijn in belgië,net zoals satteliet kijken,in Duitsland is dit gratis(duitse posten te ontvangen),hier moet je een abbon. nemen van canaaldigitaal(tv vlaanderen).
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Als Electrabel de prijs verhoogt en Belgacom ook 'indexeert' dan moet Dommel wel. Ik vermoed dat hun kostprijs voor het grootste deel afhankelijk is van die 2 leveranciers. Nu weet ik niet of Belgacom de prijzen verhoogt maar als het zo is dan zouden de andere kleine isp's ook moeten volgen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
xenne
Elite Poster
Elite Poster

laurens7 schreef: Maar ze mogen hun prijzen op de site eens aanpassen,ze zijn nogal nonchalant bij dommel,zelfs de volume verhoging was een week te laat.
de nieuwe prijzen gaan maar in vanaf oktober, dus ik vermoed dat ze tot dan gaan wachten om ze aan te passen om hun site. nu hebben ze het gewoon aan de klanten laten weten, wat ze ook verplicht waren.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

laurens7 schreef:zo'n commotie voor 2€ meer te betalen(3 zonder domiciliëring)!
Dat is 24€/jaar.

Benzine kost per jaar: 1800€ (nu diesel)
Mn mountainbike in orde laten stellen: 220€
Sleepkosten 200€, ...

Bij skynet kwam er ook 2€ of meer bij na indexering.

in die 36€ zitten: newsserver(abon. niet te betalen),150GB(nachttarief),evt op te souperen via newsserver,stabiele connectie,medium band,...

Maar ze mogen hun prijzen op de site eens aanpassen,ze zijn nogal nonchalant bij dommel,zelfs de volume verhoging was een week te laat.

Het blijft een bedrijf dat continue moet investeren en winst maken.
Internet zal wellicht nooit goedkoop zijn in belgië,net zoals satteliet kijken,in Duitsland is dit gratis(duitse posten te ontvangen),hier moet je een abbon. nemen van canaaldigitaal(tv vlaanderen).

Als alles duurder wordt, €2,€3 of meer euro per maand dan wordt dat een groot bedrag op het einde van de maand.

Nogmaals, het internet volgt hier niet de tendens die het op Europees vlak maakt. Daar stel ik blijvend serieuze inhoudelijke en ethische vragen over. Overal zakt de prijs en krijg je veel meer voor veel minder dan hier in België. Straks betaal je €50 voor een 4Mbits lijntje, wat schandalig duur is. Enne, die nieuwsgroepen die Dommel meelevert hoeven voor mij niet, ik wil gewoon kunnen surfen en mailen. Doet me een beetje denken aan de foefkes die Belgacom gebruikt om hun duur internet te verantwoorden (gratis foto's en muziek). Vind het gewoon belachelijk.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

waarom staat dit topic niet meer bij dommel :???: :???: :???: :???:
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

xenne schreef:waarom staat dit topic niet meer bij dommel :???: :???: :???: :???:
Omdat ik het op de frontpage heb gezet :wink:
Misschien had ik inderdaad beter een shadow link laten staan ofzo.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

NuKeM schreef: Misschien had ik inderdaad beter een shadow link laten staan ofzo.
amaai nog nie... dit nieuws lijkt me in de eerste plaats toch wel belangrijk voor de dommelaars onder ons zenne.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Terug naar Dommel verplaatsen zonder shadow, dan terug naar hier met shadow :).
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ben na al die jaren Telenet onlangs overgestapt naar Dommel, hopende op een correct opererende provider (dream on...), en dit nieuws valt me toch echt wel tegen. Zal het een jaartje bekijken, zien wat er verder gebeurt op de markt..
Het zou Dommel ook niet misstaan om hierover iets meer duiding te geven :roll:
Black is the colour of my true love's hair
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:
nogChoco schreef:Als jullie nu eens en masse aan Dommel vragen waar die extra kost precies vandaan komt?
dat komt er door de opeenvolgende prijsverhogingen bij de meeste van onze leveranciers (voornamelijk energie en transmissie), meer zullen ze niet lossen hoor.

ik geloof hem nog ook, en ik denk dat belgacom er wel voor veel tussen zit .... maar dat wil dus weer zeggen dat we van iemand anders zullen afhankelijk zijn om internet in begië aan deftige tarieven aan te bieden .... misschien wachten op cityconnect, maar dan moet je geluk hebben dat je in stad woont :roll:
lap, belgacom valt alweer. je weet toch dat de groothandelsprijzen die belgacom aanbiedt één van de laagste in Europa zijn.

en ik heb de opmerking al eerder gemaakt. eerst klanten lokken met goedkope prijzen, en eenmaal ze een aantal klanten hebben, worden de prijzen verhoogt. dat zie je wel vaker hoor.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

mja, ik betaal liever €36 aan Dommel dan €57 aan skynet (plus). Ben blij dat ik vorige week ben overgestapt.
Heb zelfs Boost pakket bijgenomen omdat ik toch €21 - 6 = €15 goedkoper is dan wat ik de laatste 7 jaar iut mijn zakken heb laten kloppen door BGC.
En voor die €6 download ik dan ook nog eens 20GB meer indien nodig, wat me bij BGC €20 kostte.

Desalniettemin hoop ik dat hierdoor rustig aan kunnen doorgroeien, want Dommel begon op een sprookje te lijken, en dat trekt allerhande types aan.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:
xenne schreef:

lap, belgacom valt alweer. je weet toch dat de groothandelsprijzen die belgacom aanbiedt één van de laagste in Europa zijn.

en ik heb de opmerking al eerder gemaakt. eerst klanten lokken met goedkope prijzen, en eenmaal ze een aantal klanten hebben, worden de prijzen verhoogt. dat zie je wel vaker hoor.

Hoe komt het dan dat ons internet tot de duurste van Europa behoort. Ik volg nu eventjes de logica niet hoor. Als ze tot de laagste van Europa behoren moet Belgacom toch een 4Mbits lijn kunnen aanbieden voor maximum €20.

Sorry maar hier versta ik de logica niet en kom nu niet af met gratis muziek, gratis foto's, het BIPT en dergelijke.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Persoonlijk geef ik er niet om. Leuk is het natuurlijk niet, maar als dit de prijs is om een goede internetverbinding te behouden wil ik die wel betalen.
Toxeh
Plus Member
Plus Member

BungaMan schreef:Als Electrabel de prijs verhoogt en Belgacom ook 'indexeert' dan moet Dommel wel. Ik vermoed dat hun kostprijs voor het grootste deel afhankelijk is van die 2 leveranciers. Nu weet ik niet of Belgacom de prijzen verhoogt maar als het zo is dan zouden de andere kleine isp's ook moeten volgen.
Turboline is niet gereguleerd. Dommel heeft hierin normaal geen enkele steun van het BIPT of zo, turboline is volledig met BGC zelf te onderhandelen.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

xenne schreef:
NuKeM schreef: Misschien had ik inderdaad beter een shadow link laten staan ofzo.
amaai nog nie... dit nieuws lijkt me in de eerste plaats toch wel belangrijk voor de dommelaars onder ons zenne.
Om het goed te maken, een poll:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 557#175557
elldiablo
Pro Member
Pro Member

hollebollegijs schreef:tja, ze hebben nu eenmaal een aantal klanten en dan plots, prijsverhoging. dat verwondert je toch niet. zo gaan vele bedrijven in allerlei sectoren te werk.
thats life :)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Braincel
Pro Member
Pro Member

Je zou denken dat de tendens zou zijn dat de prijzen omlaag gaan als je het vergelijkt met de buurlanden.Nu wat Dommel bied is veel in vergelijking met de concurrentie dus een paar euro meer maakt me niet uit.
Het is wel zo dat het niet om een indexatie gaat en je in theorie wel onder je
contract uit kan.
Vind hett wel raar dat op 9 september plots medegedeeld word dat de prijzen op 01.10 omhoog gaan zal wel aan mij liggen.
En je nu echt bevoordeeld word als je in een stad woont als je de prijzen van adsl2+ bekijkt.
Dommel is the way!
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 13 keer

ik zal mijn abonnement opzeggen, meer woorden maak ik er niet aan vuil.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

xenne schreef:ik kan bevestigen dat ze traag zijn met het beantwoorden van mails. ze garanderen reactie binnen de 5 werkdagen maar dat kunnen ze meestal niet waarmaken is mijn ervaring.
Mail het door naar mij , zal het persoonlijk in de brievenbus gaan steken . En of het er drukker is dan anders, aan de 5 vette bmw's voor de deur te zien ( kantoor is een gewoon woonhuis btw ) niet .
elldiablo
Pro Member
Pro Member

als internet belangrijk is voor u en je wilt die 2/3€ extra niet verantwoorde ...

Bekijk uw geheel van uitgaven eens , er moet toch wel iets zijn waar je geld aan uit geeft dat zeker niet nodig is en zeker duurder is dan 2/3 € per maand ... drink er een paar minder als je weg gaat en je bent er :) .

This maar hoe ge het bekijkt
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”