![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Dacht dat met den tijd die adsl paketten zouden dalen *GVD*
Voor hun cityconnect abo's werken ze niet via die afzetters van Belgascum, dus misschien kunnen ze de prijzen daar effectief zeer laag houden.xenne schreef:eerst zien of ze cityconnect wel kunnen waarmaken, en of ze die prijzen na tijdje ook niet moeten verhogen.... trouwens bij nieuws verdwijnen er af en toe wel bepaalde dingen, er stond bv niet zolang geleden nog dat ze ADSL2 zouden overslaanverb schreef:Ik kan hier helemaal niet mee lachen, zeker als je bedenkt dat hun toekomstige cityconnect abonnementen een pak goedkoper gaan zijn.
ik kan bevestigen dat ze traag zijn met het beantwoorden van mails. ze garanderen reactie binnen de 5 werkdagen maar dat kunnen ze meestal niet waarmaken is mijn ervaring.Zambo schreef:Het doet er misschien niet zoveel toe, maar vorige week heb ik een E-mail met enkele vragen naar Dommel gestuurd. Als (toen) potentiële klant wou ik wat meer informatie. Tot nu toe (bijna een week verder) heb ik nog altijd geen antwoord gekregen op mijn mail van Dommel. Hmmm, dat Dommel zo goed werkt lijkt mij nu dus ook niet, er is daar duidelijk iets aan de hand.
Toen dezelfde mail met vragen gestuurd naar EDPnet en de dag erna (minder dan 24 uur later) kreeg ik reeds een goed gefundeerd antwoord terug.
werken ze dan samen met SCARLET voor cityconnect? als het effectief zo zal zijn als ze beloven gaat het contrast met de gewone netconnect abo's wel groot zijnverb schreef:Voor hun cityconnect abo's werken ze niet via die afzetters van Belgascum, dus misschien kunnen ze de prijzen daar effectief zeer laag houden.xenne schreef:eerst zien of ze cityconnect wel kunnen waarmaken, en of ze die prijzen na tijdje ook niet moeten verhogen.... trouwens bij nieuws verdwijnen er af en toe wel bepaalde dingen, er stond bv niet zolang geleden nog dat ze ADSL2 zouden overslaanverb schreef:Ik kan hier helemaal niet mee lachen, zeker als je bedenkt dat hun toekomstige cityconnect abonnementen een pak goedkoper gaan zijn.
Dat ze die giganews betalend laten maken ipv...limieten verlagen is not done vind ik hoor...DarthDavy schreef:
Zielig hoor. Schroef de limiet terug naar 50GB... Dat was meer dan voldoende als daar die extra kostprijs van komt.
Zambo: Ik stuurde als nieuwe klant vrijdagnamiddag ook een mail via de klanten login. Een simpele vraag wat de DNS servers waren van Dommel. Toen kreeg ik een uur later een antwoord dat ik maar eens tijdens de kantooruren moest bellen, ze zouden me dan beter kunnen helpen?Zambo schreef:Het doet er misschien niet zoveel toe, maar vorige week heb ik een E-mail met enkele vragen naar Dommel gestuurd. Als (toen) potentiële klant wou ik wat meer informatie. Tot nu toe (bijna een week verder) heb ik nog altijd geen antwoord gekregen op mijn mail van Dommel. Hmmm, dat Dommel zo goed werkt lijkt mij nu dus ook niet, er is daar duidelijk iets aan de hand.
hollebollegijs schreef:tja, ze hebben nu eenmaal een aantal klanten en dan plots, prijsverhoging. dat verwondert je toch niet. zo gaan vele bedrijven in allerlei sectoren te werk.
ik denk dat hij bedoelt dat dommel nog afhankelijk is/blijft van belgacomdeej schreef:Wat heeft dat er nu weer mee te maken???Zambo schreef:Jammer dat bij die kleintjes altijd Belgacom om de hoek komt kijken.
Dat bedoelde ik ermee.xenne schreef:ik denk dat hij bedoelt dat dommel nog afhankelijk is/blijft van belgacomdeej schreef:Wat heeft dat er nu weer mee te maken???Zambo schreef:Jammer dat bij die kleintjes altijd Belgacom om de hoek komt kijken.
de nieuwe toevloed aan klanten voor netconnect zal nu wel stoppen ja. het is gewoon te duur geworden in vgl met bv telenet, zeker omdat telenet weldra ook de limieten gaan optrekken, enfin dat wordt toch verwacht. het prijsverschil ts dommel en telenet is nu te verwaarlozen als je kost van belgacom lijn in rekening brengt, telenet is sneller , de datalimiet maakt voorlopig nog het verschil...frankv schreef: Tot nu toe konden ze groeien omdat tevreden klanten reclame maakten voor hen. Dit zal nu wel een stuk minder worden.
dat komt er door de opeenvolgende prijsverhogingen bij de meeste van onze leveranciers (voornamelijk energie en transmissie), meer zullen ze niet lossen hoor.nogChoco schreef:Als jullie nu eens en masse aan Dommel vragen waar die extra kost precies vandaan komt?
de nieuwe prijzen gaan maar in vanaf oktober, dus ik vermoed dat ze tot dan gaan wachten om ze aan te passen om hun site. nu hebben ze het gewoon aan de klanten laten weten, wat ze ook verplicht waren.laurens7 schreef: Maar ze mogen hun prijzen op de site eens aanpassen,ze zijn nogal nonchalant bij dommel,zelfs de volume verhoging was een week te laat.
laurens7 schreef:zo'n commotie voor 2€ meer te betalen(3 zonder domiciliëring)!
Dat is 24€/jaar.
Benzine kost per jaar: 1800€ (nu diesel)
Mn mountainbike in orde laten stellen: 220€
Sleepkosten 200€, ...
Bij skynet kwam er ook 2€ of meer bij na indexering.
in die 36€ zitten: newsserver(abon. niet te betalen),150GB(nachttarief),evt op te souperen via newsserver,stabiele connectie,medium band,...
Maar ze mogen hun prijzen op de site eens aanpassen,ze zijn nogal nonchalant bij dommel,zelfs de volume verhoging was een week te laat.
Het blijft een bedrijf dat continue moet investeren en winst maken.
Internet zal wellicht nooit goedkoop zijn in belgië,net zoals satteliet kijken,in Duitsland is dit gratis(duitse posten te ontvangen),hier moet je een abbon. nemen van canaaldigitaal(tv vlaanderen).
amaai nog nie... dit nieuws lijkt me in de eerste plaats toch wel belangrijk voor de dommelaars onder ons zenne.NuKeM schreef: Misschien had ik inderdaad beter een shadow link laten staan ofzo.
lap, belgacom valt alweer. je weet toch dat de groothandelsprijzen die belgacom aanbiedt één van de laagste in Europa zijn.xenne schreef:dat komt er door de opeenvolgende prijsverhogingen bij de meeste van onze leveranciers (voornamelijk energie en transmissie), meer zullen ze niet lossen hoor.nogChoco schreef:Als jullie nu eens en masse aan Dommel vragen waar die extra kost precies vandaan komt?
ik geloof hem nog ook, en ik denk dat belgacom er wel voor veel tussen zit .... maar dat wil dus weer zeggen dat we van iemand anders zullen afhankelijk zijn om internet in begië aan deftige tarieven aan te bieden .... misschien wachten op cityconnect, maar dan moet je geluk hebben dat je in stad woont
hollebollegijs schreef:lap, belgacom valt alweer. je weet toch dat de groothandelsprijzen die belgacom aanbiedt één van de laagste in Europa zijn.xenne schreef:dat komt er door de opeenvolgende prijsverhogingen bij de meeste van onze leveranciers (voornamelijk energie en transmissie), meer zullen ze niet lossen hoor.nogChoco schreef:Als jullie nu eens en masse aan Dommel vragen waar die extra kost precies vandaan komt?
ik geloof hem nog ook, en ik denk dat belgacom er wel voor veel tussen zit .... maar dat wil dus weer zeggen dat we van iemand anders zullen afhankelijk zijn om internet in begië aan deftige tarieven aan te bieden .... misschien wachten op cityconnect, maar dan moet je geluk hebben dat je in stad woont
en ik heb de opmerking al eerder gemaakt. eerst klanten lokken met goedkope prijzen, en eenmaal ze een aantal klanten hebben, worden de prijzen verhoogt. dat zie je wel vaker hoor.
Turboline is niet gereguleerd. Dommel heeft hierin normaal geen enkele steun van het BIPT of zo, turboline is volledig met BGC zelf te onderhandelen.BungaMan schreef:Als Electrabel de prijs verhoogt en Belgacom ook 'indexeert' dan moet Dommel wel. Ik vermoed dat hun kostprijs voor het grootste deel afhankelijk is van die 2 leveranciers. Nu weet ik niet of Belgacom de prijzen verhoogt maar als het zo is dan zouden de andere kleine isp's ook moeten volgen.
Om het goed te maken, een poll:xenne schreef:amaai nog nie... dit nieuws lijkt me in de eerste plaats toch wel belangrijk voor de dommelaars onder ons zenne.NuKeM schreef: Misschien had ik inderdaad beter een shadow link laten staan ofzo.
thats lifehollebollegijs schreef:tja, ze hebben nu eenmaal een aantal klanten en dan plots, prijsverhoging. dat verwondert je toch niet. zo gaan vele bedrijven in allerlei sectoren te werk.
Mail het door naar mij , zal het persoonlijk in de brievenbus gaan steken . En of het er drukker is dan anders, aan de 5 vette bmw's voor de deur te zien ( kantoor is een gewoon woonhuis btw ) niet .xenne schreef:ik kan bevestigen dat ze traag zijn met het beantwoorden van mails. ze garanderen reactie binnen de 5 werkdagen maar dat kunnen ze meestal niet waarmaken is mijn ervaring.