Welke Office versie?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ga bij mijn (mollige :wink:) buurvrouw de voorgeinstalleerde "Works" vervangen door Office.

Zij heeft een Nederlandse Office 2000 versie in haar bezit van haar vorige PC.

-Heeft er iemand ervaring met Office2000 onder Vista?

-Indien niet, vanaf welke versie kan Office onder Vista draaien?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Waarom zet je er geen Open Office op? Werkt heel goed en is gratis.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Waarom zou je iets gratis gebruiken als je een beter product reeds hebt gekocht?
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Omdat zij Office 2000 hebben en het nu al een beetje later is
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

OpenOffice kan bijna net zo veel als Office 2000.
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

meon schreef:OpenOffice kan bijna net zo veel als Office 2000.
Open office kan zelfs veel meer dan office2000.

Maar, het is allemaal een gewoonte hé !! Als je b.v jaren excel gewoon bent is het flink zoeken om dezelfde bewerkingen uit te voeren via open office.
Probeer maar eens " Vlookup " functie via open office uit te voeren
succes
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de link kindtje :-)

Tegenspraak?
Microsoft Office 2000, Microsoft Office XP, Microsoft Office 2003, and the 2007 Microsoft Office suites are all supported on Windows Vista

Because Office 2000 and Office XP are in Extended Support, there have been no fixes for issues that occur when these products are run on Windows Vista
@ TanknaT

Waarom geen open office:

-Dat mens heeft op 60-jarige leeftijd de moed opgebracht om school te lopen voor Windows, Word, Powerpoint en gaat nu Publisher opleiding volgen.
Ik kan haar dat echt niet aandoen :?
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hou er wel rekening mee op Vista dat je voor Office 2000 alle updates manueel moet afhalen. Automatisch scannen en updaten voor die versie lukt niet meer met Vista.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Mahimahi schreef:Ik ga bij mijn (mollige :wink:) buurvrouw de voorgeinstalleerde "Works" vervangen door Office.

Zij heeft een Nederlandse Office 2000 versie in haar bezit van haar vorige PC.

-Heeft er iemand ervaring met Office2000 onder Vista?

-Indien niet, vanaf welke versie kan Office onder Vista draaien?
Office 2003 kan ook draaien op vista, want vriend van mij werkt met vista en 2003
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Office 2003 kan ook draaien op vista, want vriend van mij werkt met vista en 2003
Misschien raad ik haar best een upgrade naar 2003 aan, ik weet dat in dat opleidingscentrum de 2003-versie gebruikt wordt.

Dit zal allicht veel minder kosten dan een upgrade naar 2007.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik zie haar nog niet werken met 2007 als ze de 2003 aangeleerd is. Die 2007 s**** big time.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Ik zie haar nog niet werken met 2007 als ze de 2003 aangeleerd is. Die 2007 s**** big time.
Voila, dus de zaak is opgelost.
2003 zal het wezen :-)

Nooit ofte nooit zal ik upgraden naar Office 2007 !!!

Ik ben gaan kijken naar een PC waar 2007 op geinstalleerd is.

Dit is complete chaos!
Nog erger dan Vista, niets zit nog op zijn vertrouwde plaats.

@ lithion

Ik kon het niet direkt geloven maar S**** is nog veel te zwak uitgedrukt :cry:

Op mijn nieuwe PC zal terug XP en Ubuntu staan.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mahimahi schreef:Nooit ofte nooit zal ik upgraden naar Office 2007 !!!

Ik ben gaan kijken naar een PC waar 2007 op geinstalleerd is.

Dit is complete chaos!
Das gelijk nen ford kopen/gebruiken van de jaren 80... Na 3x iets gemaakt te hebben in Word 2007, snap je alles en zal je zien dat alles logisch in elkaar zit...

Maarja, als jij wilt blijven trappelen ter plekke en niet open staat voor vernieuwing is dat uw opinie.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Mahimahi schreef:Dit is complete chaos!
Nee, het is net géén chaos! De dingen staan nu eindelijk min of meer ordelijk gegroepeerd per functie. Dat het niet op de vertrouwde plaats staat is normaal, aangezien het daarvoor complete chaos was waar je gewoon aan waart geworden.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Office 2007 werkt echt wel makkelijker, het is alleen even wennen. Persoonlijk gebruik ik meer Openoffice omdat ik met GNU/linux werk op men laptop ( heb wel dual boot en kqemu maarja... alleen in noodgevallen). Openoffice kan zeker tippen aan office2000 , maar openoffice werkt veel plezanter.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Maar mijn reactie op openoffice is dan... als je dan een .docx file ontvangt zit je er weer mee verveelt ... En dan hebde zo van die patches die zogezegd wel .docx openen, maar je moet deze ook es proberen, zit veel crap tussen! Standaards, we kunnen er maar van blijven dromen :P
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Maarja, als jij wilt blijven trappelen ter plekke en niet open staat voor vernieuwing is dat uw opinie.
Met alle respect voor Uw opinie, maar zo'n vernieuwingen kan ik echt missen.
Ik ben nooit gek op icoontjes geweest en nu zijn er zelfs geen menu's meer te zien.
Ik heb 5 minuten gezocht hoe ik een document kon openen in Word. Welke verstandige mens steekt nu een menu onder een versierd nietszeggend embleempje?

Dit is voor mij terug naar af, sorry.
(Mja 't is misschien de ouderdom die mij begint parten te spelen :lol: )
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Mahimahi schreef:
Met alle respect voor Uw opinie, maar zo'n vernieuwingen kan ik echt missen.
Ik ben nooit gek op icoontjes geweest en nu zijn er zelfs geen menu's meer te zien.
Ik heb 5 minuten gezocht hoe ik een document kon openen in Word. Welke verstandige mens steekt nu een menu onder een versierd nietszeggend embleempje?

Dit is voor mij terug naar af, sorry.
(Mja 't is misschien de ouderdom die mij begint parten te spelen :lol: )
ik treed je volledig bij betreft 2007,ik heb na een week testen alles eraf gedaan en terug de office 2003 geinstalleerd.
ik vond er ook niks speciaal aan pffff, wie de 2003 onder knie heeft kan zich moeilijk aanpassen aan 2007 vind ik en wie zegt dat het ter plaatse trappelen is vind ik grote zever zenne, de 2003 kan nog vele jaren meegaan! en is zeker goed genoeg, het is niet zo dat 2007 zoveel meer functies te bieden heeft dan de 2003.......
PS: de 2007 is veel zwaarder en trager dan de 2003
bij het openen van een powerpoint via e-mail duurde dat rond de 10-12sec, met de 2003 slechts 2 seconden! :)
greetz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

En wat alst er u iemand een vraag stelt over de nieuwe versie van Office 2007, wat is uw antwoord dan? Ik maak daar nog geen gebruik van, ik werk nog steeds met 2003...

In mijn visie moet je mee zijn met uw tijd, zoals ik nu al 9 maanden vista gebruik... En qua memory gohja, we leven in 2007... 2GB ram is al een minimum aan het worden.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Snakehit schreef:En wat alst er u iemand een vraag stelt over de nieuwe versie van Office 2007, wat is uw antwoord dan? Ik maak daar nog geen gebruik van, ik werk nog steeds met 2003...

In mijn visie moet je mee zijn met uw tijd, zoals ik nu al 9 maanden vista gebruik... En qua memory gohja, we leven in 2007... 2GB ram is al een minimum aan het worden.
Dan moeten ze maar de vraag stellen aan iemand anders hé en dan zeg ik dat de 2007 bigs*** is ! dat de 2003 toch wel veeeeeeeel beter is.
ik ben niet beschaamd om te zeggen dat ik de 2003 gebruik!

het wil niet zeggen dat het nu 2007 is dat men daarom ook office 2007 moet gaan gebruiken.
ik ken er zelfs al meer die gedowngrade zijn terug naar de 2003 dan mensen die zijn geupgrade naar 2007.
dat jij al met vista werkt is jou keuze, maar vista zie ik ook al helemaal niet zitten (werkt niet naar behoren, veel bugs, veel fouten, geen gepaste drivers etc) denk dat er velen de vista zullen overslaan.
en dat je es moest weten hoeveel mensen er nog windows98 enzo gebruiken, je zou verschieten
ieder zijn mening daarin.
AfbeeldingAfbeelding
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

En wat alst er u iemand een vraag stelt over de nieuwe versie van Office 2007, wat is uw antwoord dan? Ik maak daar nog geen gebruik van, ik werk nog steeds met 2003..
Dit ruikt naar de "COOL" factor, let op , ik kan dat begrijpen hoor :-)

Mijn kleinzonen en kleindochter brengen dat argument ook altijd naar voren als ze iets willen hebben dat trendy is en iedereen op school "al" heeft en zij nog niet.
En wij, ouders en grootouders hebben de verplichting om daar in "zekere mate" aan tegemoet te komen.

Maar het gaat hier over het feit of Office 2007 hier voor de gebruiker echt een meerwaarde biedt buiten een fancy skin.

Ik gebruik Office al sinds de tijd toen Microsoft produkten nog ergens in een achterkamertje ontwikkeld werden en heb altijd geaprecieerd dat bij iedere nieuwe versie dezelfde vertrouwde layout gebruikt werd.
Voor ons was "fancy looking" van geen betekenis.
Wij verlangden enkel naar een upgrade wanneer de capaciteit begon achter te lopen op de noden van het bedrijf.

Maar vertel mij nu eens eerlijk wie van jullie, laten we zeggen sinds Windows 2000 en met een goede machine, al moeten zeggen heeft "Verdorie mijn versie van Office kan dat dat niet"

En indien dit dan toch het geval moest zijn, zal een nieuwe look dat zeker niet oplossen.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Mahimahi schreef:Maar vertel mij nu eens eerlijk wie van jullie, laten we zeggen sinds Windows 2000 en met een goede machine, heeft al moeten zeggen heeft "Verdorie mijn versie van Office kan dat dat niet"
Een afbeelding vrij draaien. Dat kan pas sinds office 2002 of misschien zelfs 2003. Buiten de nieuwe lay-out van office 2007 ben ik erg te spreken van Smart-Art. Enorm eenvoudig om indrukwekkende diagrammen mee te maken.
De Ribbon is volgens mij trouwens simpelweg afgekeken van Dreamweaver, waarbij uw palette zich ook aanpast op basis van uw selectie.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Welja, maar ik heb zo van die klanten waar ik dan moet langsgaan van hoe werkt dit en dat en als ik dan een deftige support kan geven komt dat veel beter over dan de opmerking moeten geven van ik gebruik nog 2003, dus zal ik ook nog eens moeten zoeken.

En idd, de layout is mss gewijzigd... Maarja alles is wennen en na enige tijd lijkt alles vanzelfsprekend.

Meningen delen kan altijd intressant zijn om inzage te krijgen in de visie van andere mensen en ervaring te verwerven :wink:
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
Mahimahi schreef:Maar vertel mij nu eens eerlijk wie van jullie, laten we zeggen sinds Windows 2000 en met een goede machine, heeft al moeten zeggen heeft "Verdorie mijn versie van Office kan dat dat niet"
Een afbeelding vrij draaien. Dat kan pas sinds office 2002 of misschien zelfs 2003. Buiten de nieuwe lay-out van office 2007 ben ik erg te spreken van Smart-Art. Enorm eenvoudig om indrukwekkende diagrammen mee te maken.
De Ribbon is volgens mij trouwens simpelweg afgekeken van Dreamweaver, waarbij uw palette zich ook aanpast op basis van uw selectie.
Meon dit zijn goede argumenten en ik ben zeker geen tegenstander van nieuwe mogelijkheden, maar was het nodig om gans de layout overhoop te gooien om deze functies toe te kunnen voegen?
Laatst gewijzigd door Mahimahi 09 sep 2007, 11:49, in totaal 1 gewijzigd.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Welja, maar ik heb zo van die klanten waar ik dan moet langsgaan van hoe werkt dit en dat en als ik dan een deftige support kan geven komt dat veel beter over dan de opmerking moeten geven van ik gebruik nog 2003, dus zal ik ook nog eens moeten zoeken.
OK, het euvel is geschied en als je in die branche werkt ben je wel verplicht de zaak te kennen.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Begrijp aub mijn reactie van gisteren.
Ik voelde mij, als oude rat, totaal gefrustreerd toen ik gisteren op die PC kwam en er gewoonweg niet in slaagde om een document te openen :cry:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Snakehit schreef:En wat alst er u iemand een vraag stelt over de nieuwe versie van Office 2007, wat is uw antwoord dan? Ik maak daar nog geen gebruik van, ik werk nog steeds met 2003...

Tja, niet iedereen heeft de middelen om zomaar een nieuwe computer te kopen om alle nieuwe hebbedingen in huis te hebben.

Niet iedereen heeft nood aan een andere computer als diegene die hij/zij in huis heeft nog werkt en doet wat er van verwacht wordt.

U bent misschien min of meer opgegroeid met computers in school, ... , maar vergeet niet dat er nog veel generaties zijn waarvoor computers een nieuw gegeven is in hun leven en men op latere leeftijd nog heeft moeten mee leren omgaan.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Snakehit schreef:In mijn visie moet je mee zijn met uw tijd, zoals ik nu al 9 maanden vista gebruik... En qua memory gohja, we leven in 2007... 2GB ram is al een minimum aan het worden.
Ik heb er trouwens moeite mee om zomaar te aanvaarden dat OS'n en programmas omwille van bloated dingen en geschreven zonder rekening te houden met gebruik van CPU en memory resources mijn kostbaar werkgeheugen mogen opvreten. Sommige programmas hebben het echt wel nodig (Vb 3D bewerkingspakketten, fotobewerkingspakketten, ...). Maar iets dwaas zoals firefox die opeens +200MB, Skype +40MB, ... in mijn geheugen te laten innemen. Sorry, dat kan er echt niet door. Ik wil niet opdraaien voor slordig programmeerwerk van iemand anders.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”