Ervaringen Met ADSL2+

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Nu dat ADSL2+ kan aangevraagd worden is het misschien handig om een nieuwe topic te starten met wat ervaringen van mensen die al ADSL2+ hebben aangevraagd.

Is er al iemand aangelosten ? Of voor wanneer is de aansluiting op ADSL2+ gepland etc.

Ik ben ook van plan over te stappen op ADSL2+ maar twijfel nog :)
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Goed idee, was zelf al ook aan het denken om een soortgelijk topic te openen, maar het is er niet van gekomen.

Ben vooral benieuwd naar de effectieve snelheden, EDPnet bied 24mbit aan, als je <700 meter van de centrale woont zou je die in theorie moeten halen, maar ik vraag me af hoeveel daar - de overhead etc nog van overblijft. Ik hoop toch op een 2,5mb/s, oftewel een 20mbit, maarja dat zullen we moeten afwachten...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik ben vooral benieuwt naar de upload snelheid over een wat langere afstand.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Goed idee dit topic maar ik denk dat het nog net iets te vroeg is om naar ervaringen te vragen :)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

andy-dsl schreef:Goed idee dit topic maar ik denk dat het nog net iets te vroeg is om naar ervaringen te vragen :)


We zijn toch al aan D-Day +3 dagen .... dus er mag toch wel iets gaan komen ;-)
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Hier in Temse is Max24 nog niet te krijgen :?

Navraag gedaan bij Edpnet voor wanneer het hier zou zijn,maar daar konden ze niet direct op antwoorden.

Het zou intressant zijn als zij die het wel al hebben,de streek of stad zouden vermelden. :idea:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Bedankt: 6 keer

De regio's stonden eens in een artikel van ZDnet.

Ik woon in een deelgemeente van Dendermonde en volgens hun tests kan ik ADSL2+ nemen :)

Dit ga ik dan ook doen deze zomer. Moesten er nog geen gegevens zijn over de snelheden enzo zal ik wel iets laten weten :d

eerst even freaken op mijn examens en dan zien hoe ik moet overstappen.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik was van plan van het te nemen, maar ga daar vanafzien, aangezien het kan zijn dat ik verhuis binnen een paar maand, en dan is de opzegvergoeding 175 EUR. (ook heb ik nu al meer dan 1 jaar edpnet, maar blijkbaar zit dat op een ander netwerk)

greetz,

Nob
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Als het telefoonabonnement op jouw naam moet je die 175 EUR niet betalen!
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

Ten noorden van Antwerpen voorlopig niet beschikbaar, afwachten dus
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

lithion schreef:Als het telefoonabonnement op jouw naam moet je die 175 EUR niet betalen!


Maar als hij nu ADSL2+ neemt en als het op het nieuwe adres niet mogelijk is mag hij die 175€ toch betalen.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Dat is inderdaad wat ik bedoelde ZMD.

greetz,

Nob
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Als ADSL2+ hier beschikbaar komt wens ik er nog wel eens over na te denken om mijn Telenet op te zeggen. Maar via de website lukt het mij niet op te testen of het beschikbaar is. Daar ik niet beschik over een nummer via koperdraadjes.
xyrax
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2006, 10:48

Dan best eens een mailtje sturen naar edpnet zelf.
Zij kunnen dat wel bepalen en bekijken, wel niet met 100% zekerheid omdat ze de lijn zelf niet kunnen testen, ze kijken dan naar de afstand van je straat/huisnummer tot de centrale maar kunnen de kwaliteit van je lijn niet bekijken.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Zambo schreef:Als ADSL2+ hier beschikbaar komt wens ik er nog wel eens over na te denken om mijn Telenet op te zeggen. Maar via de website lukt het mij niet op te testen of het beschikbaar is. Daar ik niet beschik over een nummer via koperdraadjes.
zoek in de witte gids naar de geburen hun telefoonnummer en geef er daar eentje van in,en je weet het ook 8)
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Zorg wel dat het aan zelfde kant van de straat is, want das nogal belangrijk!
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

dupondje schreef:Zorg wel dat het aan zelfde kant van de straat is, want das nogal belangrijk!

Meen je dat?
Is dat niet gewoon hetzelfde :???:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Heb een mail gestuurd naar EDPnet en als antwoord gekregen:

Geachte,

We hebben zowiezo een telefoonnummer nodig om deze check te kunnen doen.
Ik raad u aan om even te checken of u een Belgacom telefoonnummer kan bekomen van iemand in uw buurt om deze check vrijblijvend uit te voeren op onze site.  Zodra dit beschikbaar is voor uw buurt kan u dit idd ook bekomen op raw copper.

Met vriendelijke groet.


Dus op dit moment is het voor mij nog een beetje koffiedik kijken. Maar wel een goede ervaring dat men op een heel korte termijn antwoord op een mail. Zoiets geeft een mens vertrouwen.
IceQbe
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 aug 2006, 17:42

Aangezien wij ook geen belgacomlijn hebben heb ik ook het telefoonnummer van de buren moeten gebruiken om dit te controleren.

De helpdesk van EDPnet kon mij niet zeggen hoever ik van de centrale zit omdat belgekoe deze dienst betalend heeft gemaakt. Gelukkig had ik die test vroeger al eens gedaan en heb ik dat nog ergens terug kunnen vinden.

Maar momenteel kan je dus de afstand niet te weten komen, enkel of je aansluitbaar bent. Een redelijke gok vind ik zelf om adsl2 te nemen op die manier...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

hellsnake schreef:
dupondje schreef:Zorg wel dat het aan zelfde kant van de straat is, want das nogal belangrijk!

Meen je dat?
Is dat niet gewoon hetzelfde :???:

ja omdat die kabel nogal vaak in een lus gelegd wordt, met andere woorden
kabel komt straat binnen en op einde van de straat gaat hij rond naar de overkant vd straat, als een lange straat is kan dat snel 500 m verschil geven bij uw overgebuur.
snap je ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Ook achter mailt en volgende terug gehad en toch snelle reactie ontvangen:

Beste heer,

ADSL2+ is nog niet mogelijk voor u.
Bij het nakijken van het opgegeven nummer, hebben wij uw mailadres opgegeven.
Wanneer de centrale klaar is zal u geinformeerd worden op dit e-mailadres.

Met vriendelijke groeten,
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Ik stort mij niet zo graag in een onbekend avontuur. Vindt het spijtig dat men voordat men een abb afsluit niet echt goed kan weten waar men aan begint. Zoals de grote onduidelijkheid tot de afstand tot de centrale.

Waarom in godsnaam moet Belgacom daar geld voor vragen (controle afstand tot centrale). Teken van zwakte? Teken dat men heel goed weet dat de kleintjes een beter product aanbieden dan henzelf. Mijn goesting om na te denken over ADSL is hierbij terug over. Hoewel dat het goedkoper is met meer volume. Tja dan betaal ik liever iets meer, maar heb wel duidelijkheid.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Kan je niet gewoon naar belgacom gaan ? Zeggen dat je misschien ADSL wilt aansluiten bij hen, maar dat je eerst afstand wilt weten voor snelheid. En als je dan afstand weet gewoon naar edpnet gaan ? :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zambo schreef:Ik stort mij niet zo graag in een onbekend avontuur. Vindt het spijtig dat men voordat men een abb afsluit niet echt goed kan weten waar men aan begint. Zoals de grote onduidelijkheid tot de afstand tot de centrale.

Waarom in godsnaam moet Belgacom daar geld voor vragen (controle afstand tot centrale). Teken van zwakte? Teken dat men heel goed weet dat de kleintjes een beter product aanbieden dan henzelf. Mijn goesting om na te denken over ADSL is hierbij terug over. Hoewel dat het goedkoper is met meer volume. Tja dan betaal ik liever iets meer, maar heb wel duidelijkheid.
Ze zien dat in hun statistieken wat er allemaal veel gebruikt wordt, en de laatste tijd werd het ook veel gebruikt. Daarom vragen ze er geld op, waar ze geld uit kunnen halen, halen ze ook geld uit. Het is inderdaad een teken van zwakte dat ze dat doen :)

@dupondje: ze geven geen afstanden meer dacht ik, alleen een groene of een rode zone. Groen is dat je aansluitbaar bent, rood dat het moeilijk tot niet zou gaan :)
Edpnet wil de afstand niet meer meten omdat je geld moet betalen, zie mijn reactie en die daarboven :)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Zambo schreef:Ik stort mij niet zo graag in een onbekend avontuur. Vindt het spijtig dat men voordat men een abb afsluit niet echt goed kan weten waar men aan begint. Zoals de grote onduidelijkheid tot de afstand tot de centrale.

Waarom in godsnaam moet Belgacom daar geld voor vragen (controle afstand tot centrale). Teken van zwakte? Teken dat men heel goed weet dat de kleintjes een beter product aanbieden dan henzelf. Mijn goesting om na te denken over ADSL is hierbij terug over. Hoewel dat het goedkoper is met meer volume. Tja dan betaal ik liever iets meer, maar heb wel duidelijkheid.


Dommel geeft nog steeds informatie over de afstand. Je kan misschien een mailtje naar Dommel sturen waarin je zegt dat je overweegt om over te schakelen naar Dommel, maar dat je graag wat meer informatie over de haalbare snelheid (en dus ook afstand) zou willen hebben. Ok, het is niet eerlijk t.o.v. Dommel, maar tja, nood breekt wet :twisted:
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Uzzi schreef:Dommel geeft nog steeds informatie over de afstand. Je kan misschien een mailtje naar Dommel sturen waarin je zegt dat je overweegt om over te schakelen naar Dommel, maar dat je graag wat meer informatie over de haalbare snelheid (en dus ook afstand) zou willen hebben. Ok, het is niet eerlijk t.o.v. Dommel, maar tja, nood breekt wet :twisted:


Dat het niet eerlijk is tegenover dommel maakt eigenlijk niet zoveel uit maar wel dat EDPnet en Dommel niet hetzelfde netwerk gebruiken. Die check zal dus niet objectief zijn. Ik kan bijvoorbeeld perfect via Belgacom VDSL krijgen maar geen 6Mbit bij EDPnet.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

bel naar het gratis 0800 nummer van belgacom. Dan kan je dat ook navragen. Ik heb het gedaan voor iemand die naar dommel ging. Moeten de 2 kleine goede spelers het tenminste niet betalen...
Mantis
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Praetorian schreef:bel naar het gratis 0800 nummer van belgacom. Dan kan je dat ook navragen. Ik heb het gedaan voor iemand die naar dommel ging. Moeten de 2 kleine goede spelers het tenminste niet betalen...


Inderdaad, ik heb gisteren nog gebeld (afdeling Storingen) voor mijn afstand te weten. De afstand werd na enkele minuten doorgegeven.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Uzzi schreef:
Zambo schreef:Ik stort mij niet zo graag in een onbekend avontuur. Vindt het spijtig dat men voordat men een abb afsluit niet echt goed kan weten waar men aan begint. Zoals de grote onduidelijkheid tot de afstand tot de centrale.

Waarom in godsnaam moet Belgacom daar geld voor vragen (controle afstand tot centrale). Teken van zwakte? Teken dat men heel goed weet dat de kleintjes een beter product aanbieden dan henzelf. Mijn goesting om na te denken over ADSL is hierbij terug over. Hoewel dat het goedkoper is met meer volume. Tja dan betaal ik liever iets meer, maar heb wel duidelijkheid.


Dommel geeft nog steeds informatie over de afstand. Je kan misschien een mailtje naar Dommel sturen waarin je zegt dat je overweegt om over te schakelen naar Dommel, maar dat je graag wat meer informatie over de haalbare snelheid (en dus ook afstand) zou willen hebben. Ok, het is niet eerlijk t.o.v. Dommel, maar tja, nood breekt wet :twisted:




Maar als Dommel en EDPnet geen gebruik maken van hetzelfde netwerk is het toch zinloos om met die mensen contact op te nemen? Of heb ik het hier verkeerd op? Ander netwerk -> andere afstand tot de centrale? Corrigeer mij als ik het mis heb hé.

Zal nog (wat) wachten, er zijn veel te veel onzekere factoren.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Zambo schreef:Maar als Dommel en EDPnet geen gebruik maken van hetzelfde netwerk is het toch zinloos om met die mensen contact op te nemen? Of heb ik het hier verkeerd op? Ander netwerk -> andere afstand tot de centrale? Corrigeer mij als ik het mis heb hé.

Zal nog (wat) wachten, er zijn veel te veel onzekere factoren.

De afstand tot de centrale is altijd hetzelfde.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Nog niemand die adsl2+ heeft?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

frado schreef:Nog niemand die adsl2+ heeft?



Dat wordt nog eventjes geduld oefenen. Tegen dat de installatie voltooid is en het moet dan ook nog iemand zijn die dit forum kent of die er mee naar buiten wenst te komen.
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

ik ben 2 jaar klant bij edpnet

ik heb altijd geweldig service gekregen, snel kwasi onmiddellijk antwoord op tickets per email

deskundige, vriendelijke en gratis helpdesk tijdens de kantooruren

heb de laatste 2jaar 4 andere familieleden naar edpnet overgezet, ook allemaal zonder enig probleem, in regio antwerpen en leuven

ik heb adsl2 besteld de seconde dat het op hun site kwam, maandagochtend 4 juni om 10u

ben nu aan het wachten op de activatie

zal hier snelheidstest posten van zodra het actief is
tonyblixa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2006, 15:48

ook nog steeds aan het wachten, zal zo vlug mogelijk iets laten weten
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Hier ook aan het wachten op activatie. Zal in de mate van snelheidstests (regio 03/Berchem-Antwerpen) posten.

Grtz
Wover
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2007, 13:45

Op de speedtestpagina staan nu enkele resultaten, maar dat zal wel van mensen zijn die een verkeerd abbo hadden gekozen in de lijst, want ze zijn wel erg laag:

http://www.userbase.be/speedtest/db_las ... ription=60

Als het hier beschikbaar gaat worden schakel ik ook onmiddelijk over, maar ik vrees dat dat nog erg lang gaat duren, en naar de gewone 6mbit wil ik nog niet overschakelen omdat ik vrees dat die snelheden laag gaan liggen wegens afstand tot de centrale.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Wover schreef:Als het hier beschikbaar gaat worden schakel ik ook onmiddelijk over, maar ik vrees dat dat nog erg lang gaat duren, en naar de gewone 6mbit wil ik nog niet overschakelen omdat ik vrees dat die snelheden laag gaan liggen wegens afstand tot de centrale.
Met ADSL2+ heb je dit ook en zal je maar bvb 6 tot 8mbit kunnen verkrijgen...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Wover schreef:Op de speedtestpagina staan nu enkele resultaten, maar dat zal wel van mensen zijn die een verkeerd abbo hadden gekozen in de lijst, want ze zijn wel erg laag:

http://www.userbase.be/speedtest/db_las ... ription=60

Als het hier beschikbaar gaat worden schakel ik ook onmiddelijk over, maar ik vrees dat dat nog erg lang gaat duren, en naar de gewone 6mbit wil ik nog niet overschakelen omdat ik vrees dat die snelheden laag gaan liggen wegens afstand tot de centrale.

lijkt mij idd wel vrij laag voor zo'n abo. Denk niet dat er al iemand met 2+ ant surfen is
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Bekijk eens de resultaten van Scarlet20. Blijkbaar zitten er toch al een paar tussen.
ChAmPi0N
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 maa 2003, 22:09
Locatie: Brussel
Contacteer:

De activatie van mijn adsl2+ was voorzien voor gisteren 19/6. Heel toevallig zit ik sinds gisteren in de late namiddag zonder verbinding (modem synchroniseert niet meer). Het is ongeveer een Thomson Speedtouch 510 voor zover ik me herinner (zit nu niet thuis). Weet hier iemand of ie al dan niet adsl2+ ondersteunt?
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”