Ervaringen Met ADSL2+
Nu dat ADSL2+ kan aangevraagd worden is het misschien handig om een nieuwe topic te starten met wat ervaringen van mensen die al ADSL2+ hebben aangevraagd.
Is er al iemand aangelosten ? Of voor wanneer is de aansluiting op ADSL2+ gepland etc.
Ik ben ook van plan over te stappen op ADSL2+ maar twijfel nog
Is er al iemand aangelosten ? Of voor wanneer is de aansluiting op ADSL2+ gepland etc.
Ik ben ook van plan over te stappen op ADSL2+ maar twijfel nog
Goed idee, was zelf al ook aan het denken om een soortgelijk topic te openen, maar het is er niet van gekomen.
Ben vooral benieuwd naar de effectieve snelheden, EDPnet bied 24mbit aan, als je <700 meter van de centrale woont zou je die in theorie moeten halen, maar ik vraag me af hoeveel daar - de overhead etc nog van overblijft. Ik hoop toch op een 2,5mb/s, oftewel een 20mbit, maarja dat zullen we moeten afwachten...
Ben vooral benieuwd naar de effectieve snelheden, EDPnet bied 24mbit aan, als je <700 meter van de centrale woont zou je die in theorie moeten halen, maar ik vraag me af hoeveel daar - de overhead etc nog van overblijft. Ik hoop toch op een 2,5mb/s, oftewel een 20mbit, maarja dat zullen we moeten afwachten...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
We zijn toch al aan D-Day +3 dagen .... dus er mag toch wel iets gaan komenandy-dsl schreef:Goed idee dit topic maar ik denk dat het nog net iets te vroeg is om naar ervaringen te vragen
Hier in Temse is Max24 nog niet te krijgen
Navraag gedaan bij Edpnet voor wanneer het hier zou zijn,maar daar konden ze niet direct op antwoorden.
Het zou intressant zijn als zij die het wel al hebben,de streek of stad zouden vermelden.
Navraag gedaan bij Edpnet voor wanneer het hier zou zijn,maar daar konden ze niet direct op antwoorden.
Het zou intressant zijn als zij die het wel al hebben,de streek of stad zouden vermelden.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
De regio's stonden eens in een artikel van ZDnet.
Ik woon in een deelgemeente van Dendermonde en volgens hun tests kan ik ADSL2+ nemen
Dit ga ik dan ook doen deze zomer. Moesten er nog geen gegevens zijn over de snelheden enzo zal ik wel iets laten weten :d
eerst even freaken op mijn examens en dan zien hoe ik moet overstappen.
Ik woon in een deelgemeente van Dendermonde en volgens hun tests kan ik ADSL2+ nemen
Dit ga ik dan ook doen deze zomer. Moesten er nog geen gegevens zijn over de snelheden enzo zal ik wel iets laten weten :d
eerst even freaken op mijn examens en dan zien hoe ik moet overstappen.
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik was van plan van het te nemen, maar ga daar vanafzien, aangezien het kan zijn dat ik verhuis binnen een paar maand, en dan is de opzegvergoeding 175 EUR. (ook heb ik nu al meer dan 1 jaar edpnet, maar blijkbaar zit dat op een ander netwerk)
greetz,
Nob
greetz,
Nob
-
- Plus Member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15
Ten noorden van Antwerpen voorlopig niet beschikbaar, afwachten dus
Als ADSL2+ hier beschikbaar komt wens ik er nog wel eens over na te denken om mijn Telenet op te zeggen. Maar via de website lukt het mij niet op te testen of het beschikbaar is. Daar ik niet beschik over een nummer via koperdraadjes.
Dan best eens een mailtje sturen naar edpnet zelf.
Zij kunnen dat wel bepalen en bekijken, wel niet met 100% zekerheid omdat ze de lijn zelf niet kunnen testen, ze kijken dan naar de afstand van je straat/huisnummer tot de centrale maar kunnen de kwaliteit van je lijn niet bekijken.
Zij kunnen dat wel bepalen en bekijken, wel niet met 100% zekerheid omdat ze de lijn zelf niet kunnen testen, ze kijken dan naar de afstand van je straat/huisnummer tot de centrale maar kunnen de kwaliteit van je lijn niet bekijken.
zoek in de witte gids naar de geburen hun telefoonnummer en geef er daar eentje van in,en je weet het ookZambo schreef:Als ADSL2+ hier beschikbaar komt wens ik er nog wel eens over na te denken om mijn Telenet op te zeggen. Maar via de website lukt het mij niet op te testen of het beschikbaar is. Daar ik niet beschik over een nummer via koperdraadjes.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Meen je dat?dupondje schreef:Zorg wel dat het aan zelfde kant van de straat is, want das nogal belangrijk!
Is dat niet gewoon hetzelfde
Heb een mail gestuurd naar EDPnet en als antwoord gekregen:
Geachte,
We hebben zowiezo een telefoonnummer nodig om deze check te kunnen doen.
Ik raad u aan om even te checken of u een Belgacom telefoonnummer kan bekomen van iemand in uw buurt om deze check vrijblijvend uit te voeren op onze site. Zodra dit beschikbaar is voor uw buurt kan u dit idd ook bekomen op raw copper.
Met vriendelijke groet.
Dus op dit moment is het voor mij nog een beetje koffiedik kijken. Maar wel een goede ervaring dat men op een heel korte termijn antwoord op een mail. Zoiets geeft een mens vertrouwen.
Geachte,
We hebben zowiezo een telefoonnummer nodig om deze check te kunnen doen.
Ik raad u aan om even te checken of u een Belgacom telefoonnummer kan bekomen van iemand in uw buurt om deze check vrijblijvend uit te voeren op onze site. Zodra dit beschikbaar is voor uw buurt kan u dit idd ook bekomen op raw copper.
Met vriendelijke groet.
Dus op dit moment is het voor mij nog een beetje koffiedik kijken. Maar wel een goede ervaring dat men op een heel korte termijn antwoord op een mail. Zoiets geeft een mens vertrouwen.
Aangezien wij ook geen belgacomlijn hebben heb ik ook het telefoonnummer van de buren moeten gebruiken om dit te controleren.
De helpdesk van EDPnet kon mij niet zeggen hoever ik van de centrale zit omdat belgekoe deze dienst betalend heeft gemaakt. Gelukkig had ik die test vroeger al eens gedaan en heb ik dat nog ergens terug kunnen vinden.
Maar momenteel kan je dus de afstand niet te weten komen, enkel of je aansluitbaar bent. Een redelijke gok vind ik zelf om adsl2 te nemen op die manier...
De helpdesk van EDPnet kon mij niet zeggen hoever ik van de centrale zit omdat belgekoe deze dienst betalend heeft gemaakt. Gelukkig had ik die test vroeger al eens gedaan en heb ik dat nog ergens terug kunnen vinden.
Maar momenteel kan je dus de afstand niet te weten komen, enkel of je aansluitbaar bent. Een redelijke gok vind ik zelf om adsl2 te nemen op die manier...
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
ja omdat die kabel nogal vaak in een lus gelegd wordt, met andere woordenhellsnake schreef:Meen je dat?dupondje schreef:Zorg wel dat het aan zelfde kant van de straat is, want das nogal belangrijk!
Is dat niet gewoon hetzelfde
kabel komt straat binnen en op einde van de straat gaat hij rond naar de overkant vd straat, als een lange straat is kan dat snel 500 m verschil geven bij uw overgebuur.
snap je
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ook achter mailt en volgende terug gehad en toch snelle reactie ontvangen:
Beste heer,
ADSL2+ is nog niet mogelijk voor u.
Bij het nakijken van het opgegeven nummer, hebben wij uw mailadres opgegeven.
Wanneer de centrale klaar is zal u geinformeerd worden op dit e-mailadres.
Met vriendelijke groeten,
Beste heer,
ADSL2+ is nog niet mogelijk voor u.
Bij het nakijken van het opgegeven nummer, hebben wij uw mailadres opgegeven.
Wanneer de centrale klaar is zal u geinformeerd worden op dit e-mailadres.
Met vriendelijke groeten,
Ik stort mij niet zo graag in een onbekend avontuur. Vindt het spijtig dat men voordat men een abb afsluit niet echt goed kan weten waar men aan begint. Zoals de grote onduidelijkheid tot de afstand tot de centrale.
Waarom in godsnaam moet Belgacom daar geld voor vragen (controle afstand tot centrale). Teken van zwakte? Teken dat men heel goed weet dat de kleintjes een beter product aanbieden dan henzelf. Mijn goesting om na te denken over ADSL is hierbij terug over. Hoewel dat het goedkoper is met meer volume. Tja dan betaal ik liever iets meer, maar heb wel duidelijkheid.
Waarom in godsnaam moet Belgacom daar geld voor vragen (controle afstand tot centrale). Teken van zwakte? Teken dat men heel goed weet dat de kleintjes een beter product aanbieden dan henzelf. Mijn goesting om na te denken over ADSL is hierbij terug over. Hoewel dat het goedkoper is met meer volume. Tja dan betaal ik liever iets meer, maar heb wel duidelijkheid.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ze zien dat in hun statistieken wat er allemaal veel gebruikt wordt, en de laatste tijd werd het ook veel gebruikt. Daarom vragen ze er geld op, waar ze geld uit kunnen halen, halen ze ook geld uit. Het is inderdaad een teken van zwakte dat ze dat doenZambo schreef:Ik stort mij niet zo graag in een onbekend avontuur. Vindt het spijtig dat men voordat men een abb afsluit niet echt goed kan weten waar men aan begint. Zoals de grote onduidelijkheid tot de afstand tot de centrale.
Waarom in godsnaam moet Belgacom daar geld voor vragen (controle afstand tot centrale). Teken van zwakte? Teken dat men heel goed weet dat de kleintjes een beter product aanbieden dan henzelf. Mijn goesting om na te denken over ADSL is hierbij terug over. Hoewel dat het goedkoper is met meer volume. Tja dan betaal ik liever iets meer, maar heb wel duidelijkheid.
@dupondje: ze geven geen afstanden meer dacht ik, alleen een groene of een rode zone. Groen is dat je aansluitbaar bent, rood dat het moeilijk tot niet zou gaan
Edpnet wil de afstand niet meer meten omdat je geld moet betalen, zie mijn reactie en die daarboven
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Dommel geeft nog steeds informatie over de afstand. Je kan misschien een mailtje naar Dommel sturen waarin je zegt dat je overweegt om over te schakelen naar Dommel, maar dat je graag wat meer informatie over de haalbare snelheid (en dus ook afstand) zou willen hebben. Ok, het is niet eerlijk t.o.v. Dommel, maar tja, nood breekt wetZambo schreef:Ik stort mij niet zo graag in een onbekend avontuur. Vindt het spijtig dat men voordat men een abb afsluit niet echt goed kan weten waar men aan begint. Zoals de grote onduidelijkheid tot de afstand tot de centrale.
Waarom in godsnaam moet Belgacom daar geld voor vragen (controle afstand tot centrale). Teken van zwakte? Teken dat men heel goed weet dat de kleintjes een beter product aanbieden dan henzelf. Mijn goesting om na te denken over ADSL is hierbij terug over. Hoewel dat het goedkoper is met meer volume. Tja dan betaal ik liever iets meer, maar heb wel duidelijkheid.
Dat het niet eerlijk is tegenover dommel maakt eigenlijk niet zoveel uit maar wel dat EDPnet en Dommel niet hetzelfde netwerk gebruiken. Die check zal dus niet objectief zijn. Ik kan bijvoorbeeld perfect via Belgacom VDSL krijgen maar geen 6Mbit bij EDPnet.Uzzi schreef:Dommel geeft nog steeds informatie over de afstand. Je kan misschien een mailtje naar Dommel sturen waarin je zegt dat je overweegt om over te schakelen naar Dommel, maar dat je graag wat meer informatie over de haalbare snelheid (en dus ook afstand) zou willen hebben. Ok, het is niet eerlijk t.o.v. Dommel, maar tja, nood breekt wet
-
- Premium Member
- Berichten: 645
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37
bel naar het gratis 0800 nummer van belgacom. Dan kan je dat ook navragen. Ik heb het gedaan voor iemand die naar dommel ging. Moeten de 2 kleine goede spelers het tenminste niet betalen...
-
- Member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Inderdaad, ik heb gisteren nog gebeld (afdeling Storingen) voor mijn afstand te weten. De afstand werd na enkele minuten doorgegeven.Praetorian schreef:bel naar het gratis 0800 nummer van belgacom. Dan kan je dat ook navragen. Ik heb het gedaan voor iemand die naar dommel ging. Moeten de 2 kleine goede spelers het tenminste niet betalen...
Uzzi schreef:Dommel geeft nog steeds informatie over de afstand. Je kan misschien een mailtje naar Dommel sturen waarin je zegt dat je overweegt om over te schakelen naar Dommel, maar dat je graag wat meer informatie over de haalbare snelheid (en dus ook afstand) zou willen hebben. Ok, het is niet eerlijk t.o.v. Dommel, maar tja, nood breekt wetZambo schreef:Ik stort mij niet zo graag in een onbekend avontuur. Vindt het spijtig dat men voordat men een abb afsluit niet echt goed kan weten waar men aan begint. Zoals de grote onduidelijkheid tot de afstand tot de centrale.
Waarom in godsnaam moet Belgacom daar geld voor vragen (controle afstand tot centrale). Teken van zwakte? Teken dat men heel goed weet dat de kleintjes een beter product aanbieden dan henzelf. Mijn goesting om na te denken over ADSL is hierbij terug over. Hoewel dat het goedkoper is met meer volume. Tja dan betaal ik liever iets meer, maar heb wel duidelijkheid.
Maar als Dommel en EDPnet geen gebruik maken van hetzelfde netwerk is het toch zinloos om met die mensen contact op te nemen? Of heb ik het hier verkeerd op? Ander netwerk -> andere afstand tot de centrale? Corrigeer mij als ik het mis heb hé.
Zal nog (wat) wachten, er zijn veel te veel onzekere factoren.
De afstand tot de centrale is altijd hetzelfde.Zambo schreef:Maar als Dommel en EDPnet geen gebruik maken van hetzelfde netwerk is het toch zinloos om met die mensen contact op te nemen? Of heb ik het hier verkeerd op? Ander netwerk -> andere afstand tot de centrale? Corrigeer mij als ik het mis heb hé.
Zal nog (wat) wachten, er zijn veel te veel onzekere factoren.
frado schreef:Nog niemand die adsl2+ heeft?
Dat wordt nog eventjes geduld oefenen. Tegen dat de installatie voltooid is en het moet dan ook nog iemand zijn die dit forum kent of die er mee naar buiten wenst te komen.
ik ben 2 jaar klant bij edpnet
ik heb altijd geweldig service gekregen, snel kwasi onmiddellijk antwoord op tickets per email
deskundige, vriendelijke en gratis helpdesk tijdens de kantooruren
heb de laatste 2jaar 4 andere familieleden naar edpnet overgezet, ook allemaal zonder enig probleem, in regio antwerpen en leuven
ik heb adsl2 besteld de seconde dat het op hun site kwam, maandagochtend 4 juni om 10u
ben nu aan het wachten op de activatie
zal hier snelheidstest posten van zodra het actief is
ik heb altijd geweldig service gekregen, snel kwasi onmiddellijk antwoord op tickets per email
deskundige, vriendelijke en gratis helpdesk tijdens de kantooruren
heb de laatste 2jaar 4 andere familieleden naar edpnet overgezet, ook allemaal zonder enig probleem, in regio antwerpen en leuven
ik heb adsl2 besteld de seconde dat het op hun site kwam, maandagochtend 4 juni om 10u
ben nu aan het wachten op de activatie
zal hier snelheidstest posten van zodra het actief is
Op de speedtestpagina staan nu enkele resultaten, maar dat zal wel van mensen zijn die een verkeerd abbo hadden gekozen in de lijst, want ze zijn wel erg laag:
http://www.userbase.be/speedtest/db_las ... ription=60
Als het hier beschikbaar gaat worden schakel ik ook onmiddelijk over, maar ik vrees dat dat nog erg lang gaat duren, en naar de gewone 6mbit wil ik nog niet overschakelen omdat ik vrees dat die snelheden laag gaan liggen wegens afstand tot de centrale.
http://www.userbase.be/speedtest/db_las ... ription=60
Als het hier beschikbaar gaat worden schakel ik ook onmiddelijk over, maar ik vrees dat dat nog erg lang gaat duren, en naar de gewone 6mbit wil ik nog niet overschakelen omdat ik vrees dat die snelheden laag gaan liggen wegens afstand tot de centrale.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Met ADSL2+ heb je dit ook en zal je maar bvb 6 tot 8mbit kunnen verkrijgen...Wover schreef:Als het hier beschikbaar gaat worden schakel ik ook onmiddelijk over, maar ik vrees dat dat nog erg lang gaat duren, en naar de gewone 6mbit wil ik nog niet overschakelen omdat ik vrees dat die snelheden laag gaan liggen wegens afstand tot de centrale.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
lijkt mij idd wel vrij laag voor zo'n abo. Denk niet dat er al iemand met 2+ ant surfen isWover schreef:Op de speedtestpagina staan nu enkele resultaten, maar dat zal wel van mensen zijn die een verkeerd abbo hadden gekozen in de lijst, want ze zijn wel erg laag:
http://www.userbase.be/speedtest/db_las ... ription=60
Als het hier beschikbaar gaat worden schakel ik ook onmiddelijk over, maar ik vrees dat dat nog erg lang gaat duren, en naar de gewone 6mbit wil ik nog niet overschakelen omdat ik vrees dat die snelheden laag gaan liggen wegens afstand tot de centrale.
-
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 06 maa 2003, 22:09
- Locatie: Brussel
- Contacteer:
De activatie van mijn adsl2+ was voorzien voor gisteren 19/6. Heel toevallig zit ik sinds gisteren in de late namiddag zonder verbinding (modem synchroniseert niet meer). Het is ongeveer een Thomson Speedtouch 510 voor zover ik me herinner (zit nu niet thuis). Weet hier iemand of ie al dan niet adsl2+ ondersteunt?