Is er al iemand aangelosten ? Of voor wanneer is de aansluiting op ADSL2+ gepland etc.
Ik ben ook van plan over te stappen op ADSL2+ maar twijfel nog
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
We zijn toch al aan D-Day +3 dagen .... dus er mag toch wel iets gaan komenandy-dsl schreef:Goed idee dit topic maar ik denk dat het nog net iets te vroeg is om naar ervaringen te vragen
zoek in de witte gids naar de geburen hun telefoonnummer en geef er daar eentje van in,en je weet het ookZambo schreef:Als ADSL2+ hier beschikbaar komt wens ik er nog wel eens over na te denken om mijn Telenet op te zeggen. Maar via de website lukt het mij niet op te testen of het beschikbaar is. Daar ik niet beschik over een nummer via koperdraadjes.
Meen je dat?dupondje schreef:Zorg wel dat het aan zelfde kant van de straat is, want das nogal belangrijk!
ja omdat die kabel nogal vaak in een lus gelegd wordt, met andere woordenhellsnake schreef:Meen je dat?dupondje schreef:Zorg wel dat het aan zelfde kant van de straat is, want das nogal belangrijk!
Is dat niet gewoon hetzelfde
Ze zien dat in hun statistieken wat er allemaal veel gebruikt wordt, en de laatste tijd werd het ook veel gebruikt. Daarom vragen ze er geld op, waar ze geld uit kunnen halen, halen ze ook geld uit. Het is inderdaad een teken van zwakte dat ze dat doenZambo schreef:Ik stort mij niet zo graag in een onbekend avontuur. Vindt het spijtig dat men voordat men een abb afsluit niet echt goed kan weten waar men aan begint. Zoals de grote onduidelijkheid tot de afstand tot de centrale.
Waarom in godsnaam moet Belgacom daar geld voor vragen (controle afstand tot centrale). Teken van zwakte? Teken dat men heel goed weet dat de kleintjes een beter product aanbieden dan henzelf. Mijn goesting om na te denken over ADSL is hierbij terug over. Hoewel dat het goedkoper is met meer volume. Tja dan betaal ik liever iets meer, maar heb wel duidelijkheid.
Dommel geeft nog steeds informatie over de afstand. Je kan misschien een mailtje naar Dommel sturen waarin je zegt dat je overweegt om over te schakelen naar Dommel, maar dat je graag wat meer informatie over de haalbare snelheid (en dus ook afstand) zou willen hebben. Ok, het is niet eerlijk t.o.v. Dommel, maar tja, nood breekt wetZambo schreef:Ik stort mij niet zo graag in een onbekend avontuur. Vindt het spijtig dat men voordat men een abb afsluit niet echt goed kan weten waar men aan begint. Zoals de grote onduidelijkheid tot de afstand tot de centrale.
Waarom in godsnaam moet Belgacom daar geld voor vragen (controle afstand tot centrale). Teken van zwakte? Teken dat men heel goed weet dat de kleintjes een beter product aanbieden dan henzelf. Mijn goesting om na te denken over ADSL is hierbij terug over. Hoewel dat het goedkoper is met meer volume. Tja dan betaal ik liever iets meer, maar heb wel duidelijkheid.
Dat het niet eerlijk is tegenover dommel maakt eigenlijk niet zoveel uit maar wel dat EDPnet en Dommel niet hetzelfde netwerk gebruiken. Die check zal dus niet objectief zijn. Ik kan bijvoorbeeld perfect via Belgacom VDSL krijgen maar geen 6Mbit bij EDPnet.Uzzi schreef:Dommel geeft nog steeds informatie over de afstand. Je kan misschien een mailtje naar Dommel sturen waarin je zegt dat je overweegt om over te schakelen naar Dommel, maar dat je graag wat meer informatie over de haalbare snelheid (en dus ook afstand) zou willen hebben. Ok, het is niet eerlijk t.o.v. Dommel, maar tja, nood breekt wet
Inderdaad, ik heb gisteren nog gebeld (afdeling Storingen) voor mijn afstand te weten. De afstand werd na enkele minuten doorgegeven.Praetorian schreef:bel naar het gratis 0800 nummer van belgacom. Dan kan je dat ook navragen. Ik heb het gedaan voor iemand die naar dommel ging. Moeten de 2 kleine goede spelers het tenminste niet betalen...
Uzzi schreef:Dommel geeft nog steeds informatie over de afstand. Je kan misschien een mailtje naar Dommel sturen waarin je zegt dat je overweegt om over te schakelen naar Dommel, maar dat je graag wat meer informatie over de haalbare snelheid (en dus ook afstand) zou willen hebben. Ok, het is niet eerlijk t.o.v. Dommel, maar tja, nood breekt wetZambo schreef:Ik stort mij niet zo graag in een onbekend avontuur. Vindt het spijtig dat men voordat men een abb afsluit niet echt goed kan weten waar men aan begint. Zoals de grote onduidelijkheid tot de afstand tot de centrale.
De afstand tot de centrale is altijd hetzelfde.Zambo schreef:Maar als Dommel en EDPnet geen gebruik maken van hetzelfde netwerk is het toch zinloos om met die mensen contact op te nemen? Of heb ik het hier verkeerd op? Ander netwerk -> andere afstand tot de centrale? Corrigeer mij als ik het mis heb hé.
Zal nog (wat) wachten, er zijn veel te veel onzekere factoren.
frado schreef:Nog niemand die adsl2+ heeft?
Met ADSL2+ heb je dit ook en zal je maar bvb 6 tot 8mbit kunnen verkrijgen...Wover schreef:Als het hier beschikbaar gaat worden schakel ik ook onmiddelijk over, maar ik vrees dat dat nog erg lang gaat duren, en naar de gewone 6mbit wil ik nog niet overschakelen omdat ik vrees dat die snelheden laag gaan liggen wegens afstand tot de centrale.
lijkt mij idd wel vrij laag voor zo'n abo. Denk niet dat er al iemand met 2+ ant surfen isWover schreef:Op de speedtestpagina staan nu enkele resultaten, maar dat zal wel van mensen zijn die een verkeerd abbo hadden gekozen in de lijst, want ze zijn wel erg laag:
http://www.userbase.be/speedtest/db_las ... ription=60
Als het hier beschikbaar gaat worden schakel ik ook onmiddelijk over, maar ik vrees dat dat nog erg lang gaat duren, en naar de gewone 6mbit wil ik nog niet overschakelen omdat ik vrees dat die snelheden laag gaan liggen wegens afstand tot de centrale.