Hier van 't zelfde.dietervanb schreef:Hier heeft het wat gewerkt, maar sinds enkele uren terug :
unable to connect to news.dommel.be:119
Blijkbaar is het zaakje (nog) niet stabiel.
Hier van 't zelfde.dietervanb schreef:Hier heeft het wat gewerkt, maar sinds enkele uren terug :
Daarnet had ik toch 6 lijntjes. Ik weet niet hoeveel connections jij probeert te maken?Koelreuteria schreef:Hier van 't zelfde.dietervanb schreef:Hier heeft het wat gewerkt, maar sinds enkele uren terug :
Geen ideeljd schreef:Daarnet had ik toch 6 lijntjes. Ik weet niet hoeveel connections jij probeert te maken?Koelreuteria schreef:Hier van 't zelfde.dietervanb schreef:Hier heeft het wat gewerkt, maar sinds enkele uren terug :
Ik gebruik newsleecher. OOK vooral text-only groupenKoelreuteria schreef:Geen ideeljd schreef:Daarnet had ik toch 6 lijntjes. Ik weet niet hoeveel connections jij probeert te maken?Koelreuteria schreef:Hier van 't zelfde.dietervanb schreef:Hier heeft het wat gewerkt, maar sinds enkele uren terug :
'k Gebruik Free Agent en volg enkel tekst-only groepen.
Zojuist nogmaals een poging gedaan, en alles kwam vlot binnen.
een NZB van 1gig ??Loester schreef:Heb gisteren een NZB van ongeveer 1 gig proberen te downloaden; toen in Grabit alle threads klaar waren ging ik in mijn download folder kijken, er er zat helemaal niets in.
Dit kan een probleem zijn van Grabit in combinatie met firewall/antivirus. Op google zal je wel wat vinden.Loester schreef:Heb gisteren een NZB van ongeveer 1 gig proberen te downloaden; toen in Grabit alle threads klaar waren ging ik in mijn download folder kijken, er er zat helemaal niets in.
Merci, met Alt.binz lukt het weer!kick schreef:Tip. zoek ook eens op 'Alt.binz' in google (een andere progje) [/size]Loester schreef:Heb gisteren een NZB van ongeveer 1 gig proberen te downloaden; toen in Grabit alle threads klaar waren ging ik in mijn download folder kijken, er er zat helemaal niets in.
Hier ook, zo nu en dan lukt het wel. Deze morgen headers opgehaald, 1 bericht gepostr. 1 uur later geen connectie meer mogelij.Koelreuteria schreef:Is het (weer) hommeless met de nieuwsserver?
Free Agent gooit al 2 dagen deze melding op het scherm:"Connection closed unexpectedly by server".
Of is dit gewoon toeval?
Aha... Dat weten we dan ook weeron4bam schreef:Hier ook, zo nu en dan lukt het wel. Deze morgen headers opgehaald, 1 bericht gepostr. 1 uur later geen connectie meer mogelijk.
'k Weet hetBTW: FREE agent bestaat toch al geruime tijd niet meer... tijd voor een upgrade?
Hier werkt het weer.. 1 posting gedaan, headers opgehaald en enkele posts geDL.Silver_Rain schreef:Ik kan nog altijd niet op de news.dommel.be connecten...
Waneer zou dit terug in orde zijn?
Dat zie ik best wel gebeuren. De laaste tijd is het vrij stroef op de newsserver. Vooral om 1:00, probeer dan eens een paar threads te krijgen.malinwa001 schreef: Hopelijk dat het vanaf 01/07/07 niet nog slechter wordt als de limieten hoger gaan...
Nog nooit bij stilgestaan hoeveel opslagruimte dat zou vergen?Arqentus schreef:
Wat ik me al lang afvraag is, waarom zet men niet een locale newsserver op, met de data gestreamed van giganews. Moet Dommel toch goedkoper uitkomen, want al die overhead valt weg van de backbone, en ze moeten niet zoveel accounts hebben op giganews.
malinwa001 schreef: Hopelijk dat het vanaf 01/07/07 niet nog slechter wordt als de limieten hoger gaan...
Niemand die zegt dat ze de volledige newsserver moeten cachen he... Enkel de meeste populaire. Denk gewoon in de termen van een newsserver proxy.woutervh schreef:Nog nooit bij stilgestaan hoeveel opslagruimte dat zou vergen?Arqentus schreef:
Wat ik me al lang afvraag is, waarom zet men niet een locale newsserver op, met de data gestreamed van giganews. Moet Dommel toch goedkoper uitkomen, want al die overhead valt weg van de backbone, en ze moeten niet zoveel accounts hebben op giganews.
En dan heb ik het niet over de tekstgroepen hé
Geen mediumband, noch boost package: maar dat is geen absolute snelheid die je krijgt maar een maximum: je blijft met de qos 0 zitten he. Als er veel trafiek is heb jij het aan je been.Arqentus schreef:Tussen haakjes, iemand al opgemerkt dat de Mediumband + boosterpack ineens trager geworden is? Normaal is dat +-150kb/s, maar de afgelopen 2 dagen toen ik op Mediumband zat ( en ik heb een boosterpack ) was het 110kb/sec, en best wel onstabiel ( aka, also de boosterpack ineens niet meer werkte ( de upload van de booster was wel nog aanwezig ) ).malinwa001 schreef: Hopelijk dat het vanaf 01/07/07 niet nog slechter wordt als de limieten hoger gaan...
neem een abbo op een limiet loze payserver van 2 mbits ofzomalinwa001 schreef:bij mij schommelt het tss de 150-200 kb.
Het werkt, maar das toch niet wat het moet zijn hé.
Denk dat ze bij dommel gewoon te weinig lijntjes beschikbaar stellen.
of als je het omdraait te veel volk voor de nieuwsgroepen.
Hopelijk dat het vanaf 01/07/07 niet nog slechter wordt als de limieten hoger gaan...
Dan kan men beter het contract met giganews opzeggen en de klant vrij laten kiezen. waarom bijbetalen als het al in het pakket zit?klooooon schreef:neem een abbo op een limiet loze payserver van 2 mbits ofzomalinwa001 schreef:bij mij schommelt het tss de 150-200 kb.
Hopelijk dat het vanaf 01/07/07 niet nog slechter wordt als de limieten hoger gaan...
dat samen gebruiken met de nukkige news server van dommel en je zit goed
malinwa001 schreef:Dan kan men beter het contract met giganews opzeggen en de klant vrij laten kiezen. waarom bijbetalen als het al in het pakket zit?klooooon schreef:neem een abbo op een limiet loze payserver van 2 mbits ofzomalinwa001 schreef:bij mij schommelt het tss de 150-200 kb.
dat samen gebruiken met de nukkige news server van dommel en je zit goed
Ik heb in de loop van de avond (ook rond 19u) 6 threads gehaald, en nu zelfs 8.amigozz schreef:Haal hier met moeite 1 thread.... verwacht toch net iets meer van dommel..
Ik werk zelf in een groot IT bedrijf waarbij er ook ettelijke terabytes aan opslag gemoeid zijn, en geloof me: dit is niet iets wat je wil doen tenzij je er geld mee verdient. Om 120 dagen retentie aan te bieden (zoals Giganews) zijn er honderden TB aan opslag nodig, en zelfs met de mooist Netapp Filers of EMC dozen kost dat klauwen vol geld. Denk maar aan onderhoud, monitoring, backup... Het is niet voor niks dat Dommel de nieuwsserver heeft uitbesteed aan Giganews.woutervh schreef:Nog nooit bij stilgestaan hoeveel opslagruimte dat zou vergen?Arqentus schreef:
En dan heb ik het niet over de tekstgroepen hé
Net even getest: onmiddellijk connectie, 10 threads, 410 kB/s volgens mijn newsreader, 435 kB/s volgens een ander metertje... op dit moment toch niet slecht, zou ik zeggen.Ajunne schreef:Maar dit praat natuurlijk niet de verschrikkelijke performance van de nieuwsserver de laatste tijd goed...
1u48 ff getest,werkt dus nietKrekkie schreef:Net even getest: onmiddellijk connectie, 10 threads, 410 kB/s volgens mijn newsreader, 435 kB/s volgens een ander metertje... op dit moment toch niet slecht, zou ik zeggen.Ajunne schreef:Maar dit praat natuurlijk niet de verschrikkelijke performance van de nieuwsserver de laatste tijd goed...