Activatie lijn niet afgerond en toch online ....

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
proxy
Starter
Starter

Hallo,

Heeft iemand dit al meegemaakt ? Ik ben een nieuwe klant en bestel op 3/1 een netconnect plus abonnement. Belgacom voorziet de activatie van mijn adsl signaal op 12/1.

Op 13/1 staat mijn status nog altijd op 'The activation of the dommel.com adsl signal has been requested' (zie screenshot). Ook heb ik nog geen login/pwd gegevens ontvangen. Maar bij aansluiting van mn modem/router (linksys WAG200G) zie ik dat het DSL lichtje nu wel brandt . Via de klantensite van dommel log ik aan en vraag ik mijn accountgegevens op. Alles instellen op de router en ja hoor, alles werkt perfect. Komende van Telenet, met een mega orgastisch gevoel een kleine 9 GB gedownload gedurende zaterdag en zondag :lol: :lol: :lol:

Maar.... maandag kon ik blijkbaar niet meer aanloggen. 3 keer opnieuw user en passwoord ingesteld op de router maar tevergeefs... Dan maar direct de helpdesk gecontacteerd en die vertellen mij dat BGC nog niet alles afgerond heeft.... Bizar want in het weekend werktte het wel en nu niet meer... Enfin, ik ben er van overtuigd dat dit een BGC probleem maar ik vraag mij toch af of iemand al zoiets voor heeft gehad ?

Groetjes,

Hans
Bijlagen
dommel.JPG
Account screenshot
(68.32 KiB) 49 keer gedownload
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Ik heb hier 2 weken moeten wachten op de aansluiting, en als die om waren kreeg ik hier de login gegevens; en kon inloggen..
Maar had nog geen ADSL daarvoor (kwam van Telenet)

Maar blijkbaar is dan nog niet alles afgerond..
Nog even geduld dan
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
proxy
Starter
Starter

Robinvv schreef:Ik heb hier 2 weken moeten wachten op de aansluiting, en als die om waren kreeg ik hier de login gegevens; en kon inloggen..
Maar had nog geen ADSL daarvoor (kwam van Telenet)

Maar blijkbaar is dan nog niet alles afgerond..
Nog even geduld dan
Wel, ik had ook nog geen ADSL daarvoor. Maar wat wel merkwaardig is, is dat Dommel het effectief wel doorhad dat ik al aan het downloaden was terwijl mijn "lijn-status" nog niet geactiveerd was. Dus, ze zijn slimmer dan ik dacht wat alleen maar hun professionaliteit en - eerlijk gezegd - mijn respect in hen ten goede komt :-D

Geduld heb ik zeker, ik heb nog altijd Telenet, maar hopelijk niet voor lang meer :lol: :lol:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Maar een voorstel he, maar al is geprobeerd om uw modem herop te starten ? (ofwel door stekker uit en weer in te steken, schakelaar uit/aan, of eventueel in uw routerpage) ?
Mijn Belkin Router/modem geeft altijd wel een signaal weer en verbinding, maar toch krijgen mijn PC's geen internet meer na de 36u disconnect, tot ik hem heropstart, weet niet of dit aan modem light (fabrieksfout) of zijn firmware . . mischien ga ik toch is contact opnemen met Belkin . .
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Draco888 schreef: Mijn Belkin Router/modem geeft altijd wel een signaal weer en verbinding, maar toch krijgen mijn PC's geen internet meer na de 36u disconnect, tot ik hem heropstart, weet niet of dit aan modem light (fabrieksfout) of zijn firmware . . mischien ga ik toch is contact opnemen met Belkin . .
Had hetzelfde probleem. Heb het opgelost dmv en tijdschakelaar tussen te plaatsen. Elke nacht om 05.00 valt mijn modem uit voor 1 min. (minimum tijd die ik met mijn tijdschakelaar kon instellen) en sindsdien nooit meer last gehad.
zippie666
Pro Member
Pro Member

Na kweet nie hoeveel maand ben ik erachter gekomen dat ge een v'tje moet zetten bij "dial on demand" bij de instellingen ('k denk waar ge uw dommelaccountgegevens ook moest ingeven) en sindsdien enkel nog maar manueel moeten herstarten als'k verander naar mediumband of terug naar broadband

't is zo'n simpele oplossing, edoch heb'k er ook lang over gedaan :oops:

(wel da timeout ding uitzetten eronder)
proxy
Starter
Starter

proxy schreef: Maar.... maandag kon ik blijkbaar niet meer aanloggen. 3 keer opnieuw user en passwoord ingesteld op de router maar tevergeefs... Dan maar direct de helpdesk gecontacteerd en die vertellen mij dat BGC nog niet alles afgerond heeft.... Bizar want in het weekend werktte het wel en nu niet meer... Enfin, ik ben er van overtuigd dat dit een BGC probleem maar ik vraag mij toch af of iemand al zoiets voor heeft gehad ?
Vervolg: vandaag brief gekregen van Belgacom om te vragen of ik maandag 22/1 thuis ben omdat ze in mijn huis moeten zijn !? Iemand enig idee wat ze hier binnen gaan doen ?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

proxy schreef: Vervolg: vandaag brief gekregen van Belgacom om te vragen of ik maandag 22/1 thuis ben omdat ze in mijn huis moeten zijn !? Iemand enig idee wat ze hier binnen gaan doen ?
Vreemd. Ik zou bellen naar BC met de vraag waarom ze binnen moeten zijn. 1 ding is zeker, het heeft NIETS met de overstap naar Dommel te maken.

Heb je een BC centrale of alarmsysteem?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

zippie666 schreef:Na kweet nie hoeveel maand ben ik erachter gekomen dat ge een v'tje moet zetten bij "dial on demand" bij de instellingen ('k denk waar ge uw dommelaccountgegevens ook moest ingeven) en sindsdien enkel nog maar manueel moeten herstarten als'k verander naar mediumband of terug naar broadband

't is zo'n simpele oplossing, edoch heb'k er ook lang over gedaan :oops:

(wel da timeout ding uitzetten eronder)
heb da ook aangeklikt, maar toch probs, en achter die timeout staat een 0
Modem/router geeft weer dat er signal is en verbinding met het net, maar om een of andere reden vinden mozilla,azureus,etc deze niet, en werken pas weer als ik de router restart (vie de router page of door de stroom aan/uit te zetten).
zippie666
Pro Member
Pro Member

Draco888 schreef:heb da ook aangeklikt, maar toch probs, en achter die timeout staat een 0
Modem/router geeft weer dat er signal is en verbinding met het net, maar om een of andere reden vinden mozilla,azureus,etc deze niet, en werken pas weer als ik de router restart (vie de router page of door de stroom aan/uit te zetten).
Hanee, bij mij is't sindsdien opgelost :? raar
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”