@ Blue
Juist, een goede welving wordt maar berekend op 350KG/m2
On topic:
Als ik deze draad zo doorlees moeten er echt zeer veel minderwaardige TFT- en Plasmaschermen op de markt zijn, of staan ze gewoon slecht afgesteld.
Ik heb mijn TFT nu een klein jaar en de WOW! - factor als ik er naar kijk is nog steeds aanwezig.
Ik heb 2 Philips 100HZ Matchlines die een zeer goed beeld geven bekeken vanop een afstand van +/- 3 meter maar als ik ze bekijk op dezelde afstand van waarop ik mijn TFT bekijk (1.5 a max 2 mt) steekt deze laatste er stukken bovenuit.
Ik moet wel toegeven dat de grijswaarden beter zouden kunnen, maar ook aan dat is, mits een goede afstelling, veel te verhelpen.
Probeer maar eens:
- De kleur weergave vast in te stellen op "Cinema", de meeste TFTs geven enkel dan de juiste kleur.
- Schakel zeker de dynamische backlight terug op manueel (die is dodelijk) en draai die terug tot -20 (in mijn geval, uw waarden kunnen anders liggen) en compenseer met helderheid en kleurintensiteit.
- Draai het contrast ook naar beneden, de meeste toestellen staan vanaf de fabriek véél te hoog ingesteld.
- Sharpness staat meestal ook veel te hoog, dit geeft U de witte lijnen rond de objecten (daarvoor bestaan er testpatronen)
- Indien mogelijk gebruik een DVD zoals "Digital Video essentials" om deze instellingen uit te voeren, het vergemakkelijkt de afstellingen.
Deze die ik heb is voor analoge home cinema systemen maar er is zeer veel mee de doen voor TFT en Plasma (Kleur, geluid, sharpness..... plus een hele boel testpatronen)
En ten laatste een regel waar zelfs de beste TV moet voor buigen ...
Crap in = Crap out. ...
Nog een ietsje lagere bitrate TN en companen, dan komt alles wel in orde