TELE2 ALL IN: Snelheid?

boudy71
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:40

rmichiels schreef:Ik heb reeds twee aangetekende brieven gestuurd naar Tele2 en dit met kopieen van de metingen die ik heb gedaan op adslbox.be.

Ik heb de Ombudsdienst voor Telecommunicatie en Test Aankoop ingeschakeld. Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop. Het zou toch straf zijn indien ik daar (bij Tele2) een jaar zou aan vastzitten. Tele2 heeft blijk gegeven dat het niet kan leveren en dat ze totaal niet inzitten met hun clienteel. Men kan eigenlijk bijna spreken van Maffia praktijken. Zo'n verzuurde situatie... :-( :-( :-(


ben zelfde slachtoffer geworden van de wanprestaties van tele2.
ik vraag me af of dit geen wanprestatie is en/of vals adverteren (adverteren met iets wat je niet kunt leveren!)

kunt u mij op de hoogte houden van uw verloop van de klacht bij ombudsman of kan ik dat zelf ook?

groetjes boudewijn..
boudy71
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:40

rmichiels schreef:
Mee schreef:Ik ben van plan om mijn Skynet ADSL Go abonnement om te schakelen naar dat van Tele2. Nu haal ik (via de speedtest van userbase) 3405/262kbit/s, moet ik mij dan zorgen maken dat Tele2 trager gaat gaan? (ze beloven toch 4+ mega?)


BLIJF WEG VAN TELE2. NIKS ALS MISERIE (Zie mijn derde aangetekend schrijven) :!:


ik wil je even complimenteren over de inhoud van je brief die je naar die incompetente, onkundige figuren van tele2 stuurde!!
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Snelheid was hier enkele dagen goed (tussen 2300 en 2600)
Maar vandaag weer hetzelfde :
downspeed
1099
1063

Dat is geen 4 M lijn !!!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

dietervanb schreef:Snelheid was hier enkele dagen goed (tussen 2300 en 2600)
Maar vandaag weer hetzelfde :
downspeed
1099
1063

Dat is geen 4 M lijn !!!


Nope, inderdaad niet. Da's een 1.1 MB lijn, ongeveer.
Tot mijn grote verwondering zit ik nog steeds rond de 2200~2500 kbps op dit eigenste moment. Het gebrek aan capaciteit van de Tele2 server(s) is inderdaad vrij dramatisch, en ik neem aan dat de tamelijk grote hoeveelheid loss die een traceroute laat zien op de Versatelservers onderling daar ook een duidelijke indicatie voor is.

Als je een traceroute doet op de servers, zie je een serieuze hoeveel lost packages bij bijna iedere trace die je doet tussen de Versatelservers ZELF. Ik ben zelf niet zo op de hoogte van de exacte impact van dit fenomeen, maar "loss of data" betekend in praktijk "de boel zal langzamer gaan", en dat dit ook gebeurt hoeft geen betoog.

Ik krijg zo'n beeld voor me van Tele2, namelijk dat van de circusartiest die aan het proberen is zoveel mogelijk borden op stokjes te laten draaien met slechts één hand.

OF er is een andere verklaring : Versatel spiegelt Tele2 een veel grotere (en louter op theoretische waardes) geschoeide netwerkcapaciteit bij de overname. Tele2 stelt zijn product in op basis van deze data, maar komt op hele korte termijn tot de ontnuchterende vaststelling dat die capaciteit er doodgewoon NIET is. Dit _zou_ de trage reaktie van Tele2 op het probleem kunnen verklaren, want Tele2 is internationaal gezien echt geen kleine prutser.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Zou goed kunnen zijn.

Ik krijg zo'n beeld voor me van Tele2, namelijk dat van de circusartiest die aan het proberen is zoveel mogelijk borden op stokjes te laten draaien met slechts één hand.


Hehe, ik stel me dit al voor, da komt ni goe ! :p
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Tja, ik heb sinds eergisteren Tele2, en heb nochtans goede download speeds.
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3120 kbit/s or 390 kbyte/s
- Upload speed : 294 kbit/s or 37 kbyte/s
Fri Mar 3 2006 at 23:14:40 UTC+0100

Het mag ook wel eens gezegd worden als het goed is.
Ook tijdens de middag was het ook nog een redelijk goede lijn.
Ik kom van FullAdsl en het was niet beter.

Ik moet wel zeggen dat ik een standaard adsl modem gebruik (usb) omdat de installateur met de VoIP modem nog niet gekomen is. Over de telefoon kan ik dus nog niks zeggen.

PS Ik ben van regio Hasselt/Herk-de-Stad
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Regio Hasselt/Genk heeft wel goede snelheden :) Alé toch iets positiefs aant feit dak ier woon x)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Krusty schreef:Regio Hasselt/Genk heeft wel goede snelheden :) Alé toch iets positiefs aant feit dak ier woon x)


erm .... Regio Genk hier. Goede snelheden "my axx". :P Gehad ja, eerste maand of zo, maar na de installatie van de Tele2 box was het licht uit.

Maar doe mij eens een plezier : doe eens een traceroute, en kijk eens naar je package loss, want die lopen hier de spuigaten uit. (vooral tussen de Versatel servers, dus feitelijk moet jij dat ook hebben....)
blauwe
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 feb 2006, 21:10

Your current download speed:
294kbit/s or 37kbyte/s

Your current upload speed:
154kbit/s or 19kbyte/s

:evil: :evil: :evil:

deze metingen zijn vanuit Mechelen (Antwerpen)[/b]
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Troost je, ik heb dat al 2 maanden zo (of erger):

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 230 kbit/s or 29 kbyte/s
- Upload speed : 67 kbit/s or 8 kbyte/s
Wed Mar 8 2006 at 20:28:43 UTC+0100
Strombeek (Grimbergen)

't Is zelfs te slecht om nog mee te kunnen bellen. Ach, binnen enkele dagen ben ik er vanaf :-D
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Down : 14 kbyte/s
Up : 19 kbbyte/s
De hele avond al. Meerdere keren de telefoon gewoon moeten neerleggen en per GSM bellen, zo slecht zijn de connecties.

Ik BEL die jongens op de technische helpdesk. "er wordt aan een capaciteitsverhoging gewerkt enz ....." Jullie kennen het verhaal ook wel.
... en deze zou ten laatste eind deze maand zijn voltooid.

*heft schouders op*

We zullen wel zien, maar ik heb er HEEL weinig hoop in.
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Wel, mijne box geinstalleerd, resultaat:
- Download speed : 1424 kbit/s or 178 kbyte/s
- Upload speed : 155 kbit/s or 19 kbyte/s



De box eraf gehaald, usb adsl modem; resultaat:

- Download speed : 2375 kbit/s or 297 kbyte/s
- Upload speed : 311 kbit/s or 39 kbyte/s


Wat klopt hier niet? Er zitten 3 minuten tussen. 't Is ne Mbit verschil!!!
Die **** box trekt op gene bal, iets wat ik ook al aan de hand had met mijne thompson 510 ethernet modem. Nu ja, 1,5 Mbit of 2,3Mbit merk je niet aan het surfen, enkel aan het downloaden.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Join the club

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9676

Inmiddels helpt mijn SNA mij ook niet meer verder : als er niets meer in zit, kan je het er ook niet meer uitkrijgen, natuurlijk. :cry:
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

kaween schreef:Join the club

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9676

Inmiddels helpt mijn SNA mij ook niet meer verder : als er niets meer in zit, kan je het er ook niet meer uitkrijgen, natuurlijk. :cry:


Aha zie het. Ik denk niet dat een firmware veel gaat oplossen, mijne speedtouch 510 heeft dezelfde kuren, met de allerlaatste update.

PS als je geen lijnsync krijgt met een andere adslmodem, selecteer pppoa, vc-mux. De meeste modems ondersteunen dit.
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

blauwe schreef:Your current download speed:
294kbit/s or 37kbyte/s

Your current upload speed:
154kbit/s or 19kbyte/s

:evil: :evil: :evil:

deze metingen zijn vanuit Mechelen (Antwerpen)[/b]


Bij mij ook alleen maar miserie laatste maand (minstens)

Meestal snelheden tss 200-400 kbits/s
Nu net getest kom ik op 713 maar nooit heb ik meer gehad!
Het is gewoon schandalig!!! Hun lijnen zitten zo vol dat het nu gewoon oplichterij lijkt te zijn en internetmelkerij!!!
Wie heeft nou iets aan hun schreeuwerige reclame over de 4Mbits lijnen?
Het is hier nog nooit voordien zo traag geweest.
Probeer eens een streaming van NBA met de transfer van 195 kbits/s
Damned!
iNFERNiS
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2004, 18:32

16 November aangevraagd, vandaag pas bel ik plots in aan 4Mbit, kwam wat onverwacht. :)

Always more modem, tele2 is nog niet langsgeweest.


Your current download speed: 3182kbit/s or 398kbyte/s
Your current upload speed: 317kbit/s or 40kbyte/s

Niet slecht om overdag te zijn, had slechter verwacht met die horrorverhalen hier, zal waarschijnlijk nog verbeteren naar de avond toe.

Nuja, de miserie kan nog komen. :)
Afbeelding
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

weet wat je eens moet proberen.

- laat newsleecher iets downloaden (ik haal dan 399kB/sec constant)
- als je dan belt trekt telefoongesprek op geen kl*te maar downloadsnelheid blijft dezelfde
- terwijl je belt doe je een disconnect in newsleecher en direkt terug een connect
- de download snelheid is nu 250 kB/sec maar gesprek is aanvaardbaar nu.
- haak de telefoon in en de snelheid blijft 250.
- doe nu een disconnect in newsleecher en terug een connect en ik haal terug 399.

raar hé... :?
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

HANs schreef:weet wat je eens moet proberen.

- laat newsleecher iets downloaden (ik haal dan 399kB/sec constant)
- als je dan belt trekt telefoongesprek op geen kl*te maar downloadsnelheid blijft dezelfde
- terwijl je belt doe je een disconnect in newsleecher en direkt terug een connect
- de download snelheid is nu 250 kB/sec maar gesprek is aanvaardbaar nu.
- haak de telefoon in en de snelheid blijft 250.
- doe nu een disconnect in newsleecher en terug een connect en ik haal terug 399.

raar hé... :?


Heb eerder al gelezen dat Qos van de speedtouch 716 op niets trekt ... maar dat werd nooit echt onderbouwd. Dit illustreert mijn inziens echter duidelijk dat die verhalen van de slechte Qos juist zijn. Ik stel me de vraag of nieuwe firmware daar iets aan kan veranderen? Draai jij de nieuwste firmware ... of is het de tele2 firmware die op de modem staat?
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

Na 2 maanden tele2allin nog steeds dezelfde miserie.
Download 421kbits/s
Upload 121kbits/s
Syncronisatiesnelheid staat nog steeds op 512/256 kbits/s, na diverse mails en helpdesk gesprekken.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 993 kbit/s or 124 kbyte/s
- Upload speed : 136 kbit/s or 17 kbyte/s
Fri Mar 10 2006 at 18:55:42 UTC+0100

Upload is ook niet al te vet vandaag precies... :|
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

Ik zie dat er veel ontevredenheid is maar niemand vermeld hier zijn afstand tot de centrale! Dit heeft toch een rechtstreekse invloed, niet?

Als ik dan al die snelheidmetingen naast mekaar zie denkik zo van "natuurlijk zijn de snelheden verschillend, de één staat misschien op 0.5km en de ander op 3.5km van de dichtsbijzijnde centrale", of ben ik mis?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

ferti schreef:Ik zie dat er veel ontevredenheid is maar niemand vermeld hier zijn afstand tot de centrale! Dit heeft toch een rechtstreekse invloed, niet?

Als ik dan al die snelheidmetingen naast mekaar zie denkik zo van "natuurlijk zijn de snelheden verschillend, de één staat misschien op 0.5km en de ander op 3.5km van de dichtsbijzijnde centrale", of ben ik mis?


Nee, klopt principieel. Maar de meeste mensen die weten waarover ze praten kennen die afstand wel degelijk, en als die dan klagen over snelheid heeft dat echt wel reden.

Ik lig op ruwweg 3.2 Km van de centrale. Toch had ik de eerste maanden een heel behoorlijke snelheid (+/- 3500 kpbs). Dit degenereerde over de tijd, waarna ik continu als uitleg kreeg "dat het aan mijn programma's, mijn afstand tot centrale .... blablabla ... alles behalve tele2 zelf eigenlijk" zou liggen.

Na 2 maanden klagen, bellen en schrijven naar de helpdesk ontdek ik toevallig over die "interception" setting van de modem zelf. *boem*, onmiddelijke daarna terug dezelfde snelheden als 2 maanden geleden (ruwweg 3200 kbps). Reaktie Tele2 = "0". Inmiddels zijn er aardig nog wat mensen die een positief effekt van deze setting hebben ervaren. Maar hoezo moet een GEBRUIKER hiermee afkomen, die officieel zelfs niks mag veranderen in de modem ? Hoezo stelt Tele2 die modem niet zelf correct in, of geeft melding van deze setting zodat de klant geholpen wordt ?

In mijn ervaring is het hoofdzakelijk de totaal gebrekkige technisch zinnige reaktie van Tele2 op rechtvaardige klachten van de gebruikers die voor 90% van de ergernis zorgt. Op alle emails, testresultaten, telefoonkontakten die ik met Tele2 heb gehad (in totaal makkelijk een 50 tal) heb ik juistgeteld 2 (!!) eerlijke, waardevolle en zinnige reakties gehad, waar trouwens dank voor. Da's een bedroevend slecht resultaat, en dit soort threads is het bewijs dat ik echt niet de enige ongelukkige ben die dit heeft ervaren.

Just my 2 cents.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

zoals overal zijn er verschillen in de bekwaamheid of efficientie om de klant te helpen tussen de mensen vd betrokken callcenters (of ook bij de techniekers)

indien de setting waarvan je spreekt foutief is ingesteld (maw dat dit geen andere neveneffecten kan veroorzaken en alleen positief werkt) zal dit hoogstwaarschijnlijk veranderd worden indien mogelijk
misschien is er wel een goede reden waarom dit niet kan..modem komt zo uit de fabriek ofzo..of CDs met de software zijn al in het zoveelvuldige gedrukt..de techniekers nog niet allemaal gevormd..weet ik veel!

ik blijf een optimist ;)



om concreter te zijn:
zou je niet de snelheid moeten geven vind ik, maar een percentage van de snelheid die je zou kunnen verwachten gezien je afstand tit de centrale! (de poster mag dan wel weten op welke afstand hij van de centrale is, de rest vd wereld weet het niet en bericht heeft hierdoor geen waarde vindik)

is er trouwens zo een tabel zoals voor adsl2+ die zegt op zoveel km kan je welke snelheid verwachten ?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

bwah, blijf lang genoeg bij Tele2 en dat met dat optimisme brengen we ook nog wel in orde. :twisted:

Neh, je hebt wel gelijk over dat optimisme. Als ik zelf niet dacht dat het in orde kon komen binnen een redelijke termijn, had ik de omschakeling naar pakweg dommel of EDP al 2 maanden geleden gemaakt.

Wat die afstand betreft voor ADSL2, op de EDP site heeft een tijdje een leiddraad hierover gestaan. Vind hem zo niet onmiddelijk terug, maar op het forum kom je die waardes nog wel tegen.

0,7 KM 24 Mbps
1,2 KM 22 Mbps
1,6 KM 20 Mbps
1,9 KM 18 Mbps
2,1 KM 16 Mbps
2,3 KM 14 Mbps
2,5 KM 12 Mbps
2,7 KM 10 Mbps
3,1 KM 8 Mbps
3,4 KM 6 Mbps
3,9 KM 4 Mbps
4,7 KM 2 Mbps
5,3 KM 1 Mbps

Maar dit zijn THEORETISCHE WAARDES. Als de lijn van slechte kwaliteit is, heb je NIKS aan die tabel, want dan gaat die vlieger niet op. Daarom is "afstand tot centrale" wel belangrijk, maar zeker niet alleszeggend. Ik ken persoonlijk iemand die volgens BGC op 7 km van de centrale zou moeten zitten. Hij heeft echter een attenuation van rond de 42, en haalt op zijn Skynet snelheden van rond de 300 Kbyte/sec (op een 3.3 linesync).

Wat die setting betreft, KPN Nederland gebruikt dezelfde 716WL modem, en vermeld de setting als mogelijke oorzaak voor snelheidsproblmen. Als een firma als KPN zegt "verander setting, heeft geen negatieve invloed" heb ik daar wel degelijk vertrouwen in. Het feit dat Tele2 met geen woord rept over deze setting is gewoon eens te meer een bewijs van gebrek aan productkennis. Niet meer en ook niet minder.

Afstand tot centrale : tja, probleem is dat de waardes die je van BGC soms terugkrijgt ook niet altijd even correct lijken te zijn, dus behandel ik zo ook met een zekere voorzichtigheid. Feit is, als je modem een attenuation van 58 laat zien, heb je een probleem, wat BGC ook zegt over de afstand tot de centrale. Wat het je wel geeft is een aanduiding waarmee je naar de operator kan stappen en zeggen : ik zit op X afstand, en krijg dit als resultaat, kan U aub die lijn eens onderzoeken, want ik zou een beter waarde moeten hebben als deze indien de gegevens juist zijn. En DAT kan in praktijk wel degelijk waardevolle info zijn. Er zitten hier enkele mensen die miserabele snelheden hebben, ondanks een afstand tot de centrale van minder als 2 km. Mijn afstand tot de centrale is niet plots veranderd, maar mijn snelheid viel in minder als 1 week tijd van 3500 kbps naar 82 kbps... en dat heeft niets met afstand tot centrale te maken.

Afstand tot centrale is inderdaad een factor, maar de overbelasting van het Tele2 netwerk (wat ze zelf toegeven) is een VEEL belangrijkere factor voor het grootste deel van de mensen die problemen hebben met Tele2. Tenminste, da's mijn ervaring.
Laatst gewijzigd door kaween 18 maa 2006, 12:32, in totaal 1 gewijzigd.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

Idd als zelfde modem voor kpn en daar ok, zullen we maar zeggen dat tele2 "vertraging" heeft :-)

De tabel die je gaf had ik weldegelijk gezien, wat ik zocht was het equivalent voor "gewone ADSL".
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

ferti schreef:Idd als zelfde modem voor kpn en daar ok, zullen we maar zeggen dat tele2 "vertraging" heeft :-)

De tabel die je gaf had ik weldegelijk gezien, wat ik zocht was het equivalent voor "gewone ADSL".



http://www.internode.on.net/adsl2/graph/
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

Yes! you are good! :-D

Nu inderdaad van de max theoretische snelheid de imperfecties van de lijn aftrekken om tot de max "praktische" snelheid te komen en de behaalde snelheden daarmee vergelijken. :wink:
blauwe
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 feb 2006, 21:10

hoe kan ik weten hoever ik van de centrale verwijderd ben ?
hier plak ik alvast enkele waarden:

Link Information



Uptime:
0 days, 0:28:07

Modulation:
G.992.1 Annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:
384 / 4.096

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:
2,81 / 16,01

Output Power (Up/Down) [dBm]:
11,5 / 11,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]:
6,0 / 13,0

SN Margin (Up/Down) [dB]:
25,0 / 30,5

Vendor ID (Local/Remote):
TMMB / ALCB

Loss of Framing (Local/Remote):
0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote):
0 / 0

Loss of Power (Local/Remote):
0 / 0

Loss of Link (Remote):
0

Error Seconds (Local/Remote):
0 / 0

FEC Errors (Up/Down):
0 / 0

CRC Errors (Up/Down):
0 / 0

HEC Errors (Up/Down):
0 / 0
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Beste methode : BGC vragen of Configurator bij EDP starten.

Methode op basis van modem gegenvens : kijken naar attenutation waarde, en dan deze betrekken op de waarschijnlijke afstand (onder voorbehoud) :

< 1 km van centrale : 10 dB
1 - 2 km : 20 dB
2 - 3 km: 30 dB
3 - 4 km: 40 dB
4 - 5 km: 50 dB
5 - 6 km: 60 dB

Met die 13 van jouw zit je dus hoogstwaarschijnlijk binnen 1.5 of dichter bij de centrale.
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Word mij ier juist gevraagd om telenet af te zeggen en tele 2 te bellen dat ze eind volgende maand moeten komen! Ik heb al problemen genoeg: stress, rugpijn, Tele2 er nog bij? :roll: Spijtig dat ik de shit ni kan afzeggen!
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

Sinds maandag heeft tele2 mijn lijnprofiel omgezet van 256/512 naar
386/4096, ik natuurlijk blij dat er wat is gebeurd na meer dan 2 maanden bellen en mailen. Heb diverse speedtest gedaan en gemerkt dat om +/-
19U00 mijn download 750 kbits/s is en upload 256 kbits/s en als ik een speedtest doe om 24U00 of 6U00 mijn dowload 2700 kbits/s en upload
310 kbits/s is. Ik dacht net dat met ADSL men toch meestal constante snelheden heeft en niet die pieken en dalen tijdens de spits uren.
Kan ik hier zelf iets aan doen?Kan tele2 hier iets aan doen? Heb via EDPNET mijn afstand tot centrale eens bepaald, dit zou 3,3 Km moeten zijn.Is dit te ver?Moet men mijn lijnprofiel lager zetten of wat is hier een oplossing voor.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ex-telenetter zeker ? :lol:

Piek en dal is ook bij ADSL een probleem, en ZEKER wanneer de ISP'er in kwestie debietproblemen heeft, wat in het geval Tele2 absoluut een vaststaand feit is. Het probleem is inderdaad technisch een beetje anders als bij Telenet, maar wanneer de ISP kantje-boordje zijn debiet zit, gaat de snelheid er in de piekmomenten ook GEGARANDEERD aan.

Het zou me trouwens ook niet verbazen moest Tele2 op dit moment geen QOS uitvoeren op de piekuren, om de correcte werking van de telefoons proberen te vrijwaren. Het valt mij op dat ik verleden week op spitsuren nog makkelijk 2000 kbps haalde, maar mijn telefoonlijk (geen typo !) op geen kl*te meer trok. Nu valt de snelheid naar ruwweg 1200 kbps, maar blijft de telefoonlijk ook op de avondspits correct werken. Ik weet dat de Speedtouch zelf al een QOS heeft voor zijn VOIP, maar het valt heel sterk op dat de snelheid echt bijna van het ene moment op het andere wordt dichtgeknepen.

Wat kan je er zelf aan doen ? Weinig tot niks. Klachtenmails sturen, maar da's alles. (buiten overschakelen naar een provider die geen debietproblemen heeft). En je weet nu al welk antwoord je op die email gaat krijgen. Of afwachten en hopen dat men een beter debiet gaat krijgen met de uitbredingen die men ons heeft beloofd.
Een 4mbps profiel valt heel makkelijk binnen de mogelijkheden van een afstand van 3.3 Km, daar ligt het echt niet aan. Terugschakelen naar een lagere sync snelheid gaat ABSOLUUT niet helpen.
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

Telenet :evil: .Versatel Always,daar had ik constant 412kbits/s maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met een 4Mbits verbinding. De telefoon werkt goed, het heeft wel een tijdje geduurd voor dat in orde was. Naar een andere provider overstappen is een optie,maar ik bel gemiddeld 35 a
40 uur nationaal per maand en dan is tele2allin toch wel de goedkoopste oplossing, dan neem ik de gebreken der wel bij .
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Dacht het wel. (ex-telenet). Je reaktie was gewoon die van Telenetter.

Ik kom trouwens ook af van dat stelletje afzetters.

Nu, ik heb mij voorgenomen (tenzij Tele2 de situatie op korte tijd compleet verziekt) de huidige problemen uit te zitten. Ik bedoel maar, de eerste mensen die Versatel hadden (dus voor de "free, Always en Always more" formules) hebben het eerste jaar ook echt wel steen en been geklaagd, en da's ook goed gekomen. (mijn Always More is nog steeds het beste abo geweest dat ik ooit gehad heb). Ik heb goede hoop dat de situatie effectief langzaam maar gestaag zal verbeteren, wat tot nu toe ook gebeurd is. Feit is dat het bij mij nu al veel beter loopt als pakweg een maand geleden. Eind Maart zal een heel belangrijke datum zijn in dat licht.

Het enige echte probleem dat ik met Tele2 heb is hun schilpad-verdediging : je hoort niks van officiële reaktie op problemen, en je moet blijven hopen dat je problemen toch op een gegeven moment worden opgelost. Slim is dat niet van Tele2 om hun klanten zo in het ongewisse te houden, maar wie ben ik.

En als je inderdaad tamelijk veel belt via klassieke telefoon en nog onder de unlimited valt en daar echt gebruik van maakt, is All-in echt niet te kloppen op het einde van de maand.
iNFERNiS
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2004, 18:32

Ik blijf mooi doortuffen aan 400kb/s, hoogste wat ik gezien heb tot nu toe is 420. Telefonie werkt ook goed.

Enige minpunt was de lange wachtijd (5 maand in mjin geval). En om toch maar te neuten, de volle 4mbit snelheid halen zou ook wel leuk zijn. Nuja 3.3Mbit unlimited is een luxe, mij ga je nie horen klagen. :)

Always More was idd top. Downtime was zo goed als onbestaand, snelheid altijd de volle 1mbit. (snelheid wel een beetje gezakt toen tele2allin ingevoerd werd, maar was te verwachten).
Afbeelding
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Gevraagd om uitstel, toch komen ze die shit hier vrijdag installeren! :s Gedaan met online gamen en aan goeie snelheden te downloaden, altijd disconnects :s pff, mijn broer natuurlijk blij want dan kan hij ongelimiteerd zijn webradio uitzenden, ben benieuwd hoelang hij bij dat standpunt gaat blijven... En webcammen zal hij vanaf dan ook wel doen :s Spijtig dak vrijdag ni thuis ben, moe gaan werken, dan kunnen die sukkels dus iets verkeerd doen! Kga een uitgebreid verslag vragen!
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

Ik dacht dat de problemen van de baan waren, maar alles begint weer opnieuw,tijdens telefoon gesprek valt ineens gesprek uit,snelheid is miserable de laatste week. Heeft hier nog iemand problemen mee in 089 zone? Zal weer moeten beginnen mailen en bellen naar helpdesk,amai,amai.
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Computerleek schreef:Ik dacht dat de problemen van de baan waren, maar alles begint weer opnieuw,tijdens telefoon gesprek valt ineens gesprek uit,snelheid is miserable de laatste week. Heeft hier nog iemand problemen mee in 089 zone? Zal weer moeten beginnen mailen en bellen naar helpdesk,amai,amai.


089? Ah nee é! Das f*** Genk :s Dacht dat hier de snelheden goed waren!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

089 hier. (voorlopig nog) alles ok. In de rustige periode's van de dag, +/-360 kbyte/sec, in de spitsuren valt dat naar ruwweg 200 kbyte/sec. Telefoon geen problemen, ook niet in de spitsuren.

Maar Tele2 is een beetje als "the Lord giveth, the Lord Taketh away" Ik weet ook best wel dat het morgen weer huilen met de pet op kan zijn. Maar deze stabiele situatie heb ik nu toch al wel een anderhalve maand.
hanniballetje
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 dec 2005, 12:39

Hoi,

Mijn router heeft altijd 4096 Kbps aangegeven en de snelheid is altijd goed geweest.. Sinds een paar dagen ben ik drastisch in snelheid achteruit geaan. Mijn dsl connectie geeft nu ook de volgende settings aan, het geen betekent dat ik nu nog maar 704 Kbps heb!!

Ik woon inderdaad ook in (089) Opglabbeek.

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 704 Kbps
Upstream Rate: 128 Kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 7 db
Downstream Line Attenuation: 63
Upstream Line Attenuation: 31
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

Hoe zou dit komen? Ik zit uiteraard met F*CK*NG tele2!!
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”