TELE2 ALL IN: Snelheid?

Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

Hallo,
Na een lange periode van frustraties heb ik gisteren mijn Scarlet (Ex Tiscali) abo opgezegd. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe ISP. Tele2 All In lijkt me de geschikte formule. Maar ik heb mijn twijfels over de snelheid van hun netwerk.

Momenteel haal ik met Scarlet op http://www.numion.com/YourSpeed/ (Regio Belgium) een throughput van 1089 kBit/s. Speedtest (http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=speed) geeft 2833 kBit/s down en 222 kBit/s up.

Kunnen de huidige Tele2 All In users hun snelheden hier eens posten, zowel voor speedtest als voor YourSpeed? Dan kunnen de kandidaat Tele2'ers een beetje vergelijken. De resultaten van de andere ISP klanten zijn natuurlijk ook welkom, maar het gaat vooral om Tele2 All In.

Hartelijk dank voor jullie steun.
Mvg,
MG
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Je zou eens even verder moeten lezen....
De snelheid die ik haal met TELE2 all in in miserabel.
Het blijft tussen de 700 en de 1100 kbits hangen.
Terwijl je normaal toch minstens 3500 a 3800 kbit mag verwachten.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Versatel More Omschakeling, Nu Tele2-All in, maar nog steeds over mijn SNA6500. (tele2 box nog niet hier)

Overdag : 2612 down/ 312 up
Piekmomenten (17~19) : 1803 down/ 312 up
Nighttime (na 22:00 over het algemeen ) : 3422 down/ 312 up

Opmerking : de DNS was deze week funky, en dat ben ik helemaal niet gewoon van Versatel. Duurde nooit lang, en zonder twijfel is men hier in de regio aan het werken aan het systeem : vandaag heb ik 6 disconnects gehad van iedere keer ongeveer een minuut. De history van mijn Router vertoonde in de loop van deze week ZEER VEEL disconnects (tot 50x op 1 dag als toppunt) Hoop dat dit van voorbijgaande aard is, want éénmaal je telefoon op dat systeem zit ... euh .... :roll:


Edit : Numion test : 1251 (Belgium, 30 seconds run, nu om 19:20)
Userbase speedtest : 2709/312

Al bij al, geen geweldige, maar vrij normale waarden voor de geadverteerde verbinding.

(Regio Genk)
Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

kaween schreef:Numion test : 1251 (Belgium, 30 seconds run, nu om 19:20)
Userbase speedtest : 2709/312


Numion test: 1197
Userbase speedtest: 2738/197.
Ook regio Genk, 20:13 uur.
Dit is een vergelijkbaar resultaat. Thanks.
Mee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben van plan om mijn Skynet ADSL Go abonnement om te schakelen naar dat van Tele2. Nu haal ik (via de speedtest van userbase) 3405/262kbit/s, moet ik mij dan zorgen maken dat Tele2 trager gaat gaan? (ze beloven toch 4+ mega?)
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

Vandaag 17/12 (JA! op een zaterdag !!!!) volledig overgeschakeld van adsl always more naar versatel-tele2 all in .... Technieker heeft een thomson speedtouch 716G geïnstalleerd, ethernet kabels in router, telefoon in router... Bellen werkt, surfen werkt... Technieker had GEEN toegang tot in de router, dus kon niets wijzigen aan configuratie voor wireless--> wep of wpa, of wireless uit.... GEVOLG: draadloos staan AAN zonder enige beveiliging (wep of wpa) met DHCP aan...

Ik kan dus draadloos surfen, maar iedereen in mijn straat kan waarschijnlijk ook via mijn router surfen..... Toen ik vroeg aan technieker om wep te activeren in router kon ie dit niet, omdat dit op afstand via tele2 moest gebeuren... maar op zaterdag kon ie niemand bereiken, Dus ik moet zelf nog eens terugbellen naar tele2 technische dienst om beveiliging draadloos aan te passen. inloggen op router lukt niet is beveiligd met paswoord ...

Downsnelheid is zeker hier geen 4MBIT ik haal tussen de 150KB a 200KB/SEC MAX ... jammer dus, ga mij hier ook nog eens moeten over informeren bij technische dienst.
Ninjai
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 feb 2005, 13:27

Dus je hebt zelf geen controle over die router? Stel dat er nu een server via die wlan connectie gehackt werd in de tussentijd. Vind ik toch wat onverantwoord. Gezien ik al een wlan netwerk heb, zou ik dat volledig willen uitzetten en het interne gateway adres willen bepalen, maar als ik dit lees mag/kan je zelf niet meer.
Hmmm, dan maar bij versatel always more blijven...... spijtig.....
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

yoho schreef:Vandaag 17/12 (JA! op een zaterdag !!!!) volledig overgeschakeld van adsl always more naar versatel-tele2 all in .... Technieker heeft een thomson speedtouch 716G geïnstalleerd, ethernet kabels in router, telefoon in router... Bellen werkt, surfen werkt... Technieker had GEEN toegang tot in de router, dus kon niets wijzigen aan configuratie voor wireless--> wep of wpa, of wireless uit.... GEVOLG: draadloos staan AAN zonder enige beveiliging (wep of wpa) met DHCP aan...

Ik kan dus draadloos surfen, maar iedereen in mijn straat kan waarschijnlijk ook via mijn router surfen..... Toen ik vroeg aan technieker om wep te activeren in router kon ie dit niet, omdat dit op afstand via tele2 moest gebeuren... maar op zaterdag kon ie niemand bereiken, Dus ik moet zelf nog eens terugbellen naar tele2 technische dienst om beveiliging draadloos aan te passen. inloggen op router lukt niet is beveiligd met paswoord ...

Downsnelheid is zeker hier geen 4MBIT ik haal tussen de 150KB a 200KB/SEC MAX ... jammer dus, ga mij hier ook nog eens moeten over informeren bij technische dienst.

In deze reply laat ik de quote eens bewust volledig staan....
Zolang er producten op de markt gebracht worden waar niet alles tip-top af is zal het miserie blijven.
Zo kan het op de duur niet goed blijven gaan qua veiligheid op het Internet.
Misschien een opdracht voor dit onderzoekslab om hier een oplossing voor te vinden die wel zal af zijn.

Maar ja, ook de informaticus moet nog werk hebben, jobs moet blijven bestaan. :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

OMG, wara gaat dat heen als je een router met wireless MOET installeren van je provider die dan nog eens wagenwijd openstaat dewelke je niet eens kan aanpassen?!
Welke idioot verzint zoiets? Dat KAN toch geen half technisch persoon gepasseerd zijn eer dat op de markt is gedumpt zo?
Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

poohbeer schreef:OMG, wara gaat dat heen als je een router met wireless MOET installeren van je provider die dan nog eens wagenwijd openstaat dewelke je niet eens kan aanpassen?!
Welke idioot verzint zoiets? Dat KAN toch geen half technisch persoon gepasseerd zijn eer dat op de markt is gedumpt zo?


Volgens mij is niet zozeer de openstaande WiFi het probleem, maar het feit dat de gebruiker geen toegang zou hebben tot zijn eigen (zelf betaalde) hardware. De ontbrekende security ware geen probleem als je in het bezit bent van het beheerderspaswoord. Tenslotte, Belgacom verkoopt zijn Philips WiFi station ook als 'plug and play' apparaat. "Gewoon insteken, Quick Setup volgen en surfen, mevrouwtje". Dat de verbinding dan wagenwijd openstaat vertellen ze er niet bij.

Voor ik een Tele2 All In afsluit wil ik zeker zijn dat van twee dingen:
    De snelheid is vergelijkbaar met de concurentie
    De WiFi heb ik zelf in beheer


Wanneer deze twee voorwaarden niet voldaan zijn is de aanbieding voor mij waardeloos.

Kunnen de huidige Tele2 All In gebruikers hun ervaringen posten?
Thanks.
MG
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

volgens mij is het gewoon een kwestie van hun voip te beschermen. voor de rest zie ik geen reden om het beheer niet over te laten aan de gebruiker. er kan gemakkelijk een extra account aangemaakt worden met iets minder rechten denk ik.
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

Om even terug on topic te komen:

Vanmorgen werd Tele2 All In geinstalleerd, alles werkt maar surfen gaat maar tegen max 95 KByte/sec. Veeeel te traag dus. Volgens de technieker ligt het probleem bij Belgacom, zelf kon hij er niks aan doen....
Enige oplossing is dus naar Tele2 (070 nr) te bellen, waar ik dus veel miserie mee verwacht (genre: 'we zijn er mee bezig') pfff
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

dicamillo schreef:Om even terug on topic te komen:

Vanmorgen werd Tele2 All In geinstalleerd, alles werkt maar surfen gaat maar tegen max 95 KByte/sec. Veeeel te traag dus. Volgens de technieker ligt het probleem bij Belgacom, zelf kon hij er niks aan doen....
Enige oplossing is dus naar Tele2 (070 nr) te bellen, waar ik dus veel miserie mee verwacht (genre: 'we zijn er mee bezig') pfff


Mjaaah, ze hebben ons dus allemaal goed gekloot hé! Iemand die aan enkele staafjes dynamiet kan geraken? Kwil mij zelfs opblazen int gebouw van Tele2 om van die idioten af te zijn! Krijg dus schijt van deze manier van werking hé! Iemand moet er es goed tegen brullen, dan krijgde hoop ik een ander antwoord dan "we zijn ermee bezig"! Stelletje losers! Dat ze ier ma binnen de korste keren iets aan doen!
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

lol @ krusty ...

Mja, als het bij iedereen traag is zal het wel een globaal probleem zijn en zulle ze da zeker weten en aant proberen oplossen zijn....
Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

FST schreef:lol @ krusty ...

Mja, als het bij iedereen traag is zal het wel een globaal probleem zijn en zulle ze da zeker weten en aant proberen oplossen zijn....


Oplossen of niet. Na uren lezen in de verschillende forums ben ik tot de slotsom gekomen dat Tele2 All In geen waardig alternatief is voor mijn huidige ISP (Scarlet). Scarlet heeft wel een klote service (of eigenlijk helemaal geen), maar snel zijn ze wel. Tele2 daarentegen blijkt irritant langzaam. :-(

Mijn oog is gevallen op Dommel ( http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnect.php?cust=home/. Die specificaties zien er gewoon prachtig uit. De prijs valt ook best mee. Ik ben dan wel nog niet van mijn 17,15 Euro vaste lijn af, maar allez. Eind januari zal dat mijn nieuwe ISP worden. :-D

Mvg, MG.
Mee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

GeMa schreef:Mijn oog is gevallen op Dommel ( http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnect.php?cust=home/. Die specificaties zien er gewoon prachtig uit. De prijs valt ook best mee. Ik ben dan wel nog niet van mijn 17,15 Euro vaste lijn af, maar allez. Eind januari zal dat mijn nieuwe ISP worden. :-D

Mvg, MG.

Da ziet er inderdaad wel heel interessant uit :-)

Heeft zelfs nen deftige newsserver met 60 dagen retentie voor binary groups (althans, da staat toch op hunnen site).
Laatst gewijzigd door Mee op 19 dec 2005, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

yoho schreef:Vandaag 17/12 (JA! op een zaterdag !!!!) volledig overgeschakeld van adsl always more naar versatel-tele2 all in .... Technieker heeft een thomson speedtouch 716G geïnstalleerd, ethernet kabels in router, telefoon in router... Bellen werkt, surfen werkt... Technieker had GEEN toegang tot in de router, dus kon niets wijzigen aan configuratie voor wireless--> wep of wpa, of wireless uit.... GEVOLG: draadloos staan AAN zonder enige beveiliging (wep of wpa) met DHCP aan...

Ik kan dus draadloos surfen, maar iedereen in mijn straat kan waarschijnlijk ook via mijn router surfen..... Toen ik vroeg aan technieker om wep te activeren in router kon ie dit niet, omdat dit op afstand via tele2 moest gebeuren... maar op zaterdag kon ie niemand bereiken, Dus ik moet zelf nog eens terugbellen naar tele2 technische dienst om beveiliging draadloos aan te passen. inloggen op router lukt niet is beveiligd met paswoord ...

Downsnelheid is zeker hier geen 4MBIT ik haal tussen de 150KB a 200KB/SEC MAX ... jammer dus, ga mij hier ook nog eens moeten over informeren bij technische dienst.


vandaag 19/12 naar versatel-tele2 gebeld om beveiliging van wireless te activeren (WEP). Na een telefoontje in de voormiddag, ze gingen een ticket aanmaken voor second line problemen !? In de namiddag nog eens teruggebeld en eens serieus van mijn oren gemaakt, omdat ik het er niet mee eens was dat een beveiliging aanleggen van een router, zolang moest duren, voor mij is dit prioritair dat de beveiliging van het wireless aan ligt... Eerst kon ie er niet op vanop afstand, na de router eens af en terug aan te leggen, heeft persoon aan de lijn het blijkbaar toch kunnen veranderen. WEP encryptie staat nu aan met de standaard encryptie, die op het labeltje gedrukt staat van de installatie cd op de speedtouch 716g.
Getest met mijn laptop met WEP aan en het werkt... toch al "iets" beter dan helemaal geen beveiliging.

Downloadsnelheid is stabiel aan 200KB /SEC, te weinig dus voor de beloofde 4MBIT snelheid
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

GeMa schreef:Ik ben dan wel nog niet van mijn 17,15 Euro vaste lijn af, maar allez.

Wat is er mis met een discovery line voor €6.5 ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

Sub Zero schreef:Wat is er mis met een discovery line voor €6.5 ?


Ik heb de Belgacom telefoon line nog nodig voor mijn telefonie. Tele2 All In was net zo interessant omdat het zowel ADSL alsook telefonie bood voor 40 Euro, ware het niet die snelheidsproblemen.

Discovery line kende ik nog niet. Blijkbaar goedkoper maandgeld maar toeslag op de gesprekken. Momenteel telefoneer ik met de Tele2 prefix (1602) over de klassieke Belgacom lijn. We bellen maar zo'n 15 a 20 Euro per twee maanden (Tele2 tarieven) en zijn tevreden over de Tele2 telefonie tarieven. Vandaar de optie Tele2 All In.

Maar http://www.dommel.be spreekt me ook wel aan. Als de snelheid en de service ok zijn (wat je betreffende de service van scarlet absoluut niet kan zeggen), dan worden zij de volgende ISP.

Mvg, MG
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Wanneer ik op 14 februari Dommel heb, zal ik je het weten te zeggen :wink:
Rudolfke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 aug 2005, 10:56
Locatie: Heist-op-den-Berg

Hmm, problemen met de snelheid en de modem/router dus.
Hier moet nog een technieker langskomen voor installatie.

Maar nu even een andere vraag, voor diegene die al zijn aangesloten, hoe is de kwaliteit van de telefoongesprekken, valt de verbinding weg bij lang telefoneren, enz...

Problemen hiermee zal extra kosten meebrengen, omdat de telefoonlijn hier ook door mijn ouders wordt gebruikt.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Iedereen klaagt blijkbaar over de snelheid van tele2allin. Maar hoeveel personen zijn die iedereen? Als ik kijk naar de cijfers van ISPmonitor doet tele2 het geheel niet slecht. Maar, dit gaat over de ADSL aansluiting. Ik veronderstel dat dit hetzelfde snelheden geeft voor de allIN?
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

HANs schreef:Iedereen klaagt blijkbaar over de snelheid van tele2allin. Maar hoeveel personen zijn die iedereen? Als ik kijk naar de cijfers van ISPmonitor doet tele2 het geheel niet slecht. Maar, dit gaat over de ADSL aansluiting. Ik veronderstel dat dit hetzelfde snelheden geeft voor de allIN?


Tele2 offert bandbreedte van Versatel klanten op om voor de 4mbit'ers er iets acceptabel uit te halen. Niet iedereen heeft natuurlijk problemen. Sommige regio's hebben overcapaciteit. Maar valt het je niet op dat sinds All-In er is er ineens problemen zijn, terwijl ik al 8 maand een stabiele 110k haalde?
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Dit is wat ik ook aan het denken ben.
ziet er uit dat de lijnen bedoelt zijn voor max 1.1Mbit, maar niet voor 4 !
Maar dit is iets dat ze zeker wel zullen oplossen(als je logisch denkt), anders gaat elke klant klagen.

Toch vind ik dit een soort van wanbeleid(of hoe zeg je het), ze zouden dit opgelost moeten hebben VOOR de nieuwe formule, prolly de gasten van tele2 die het netwerk van versatel niet tegoei nagekeken/configged hebben...
Als ze eerder wisten dat met zo'n grote klanten-toevloed(of met een normale toevloed zelfs) op die 4Mbit snelheid ging komen hadden ze mischien ook van in het begin de €5 maximum extra meerkost bij overschreiding van de 10GB er af gelaten...
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

FST schreef:Dit is wat ik ook aan het denken ben.
ziet er uit dat de lijnen bedoelt zijn voor max 1.1Mbit, maar niet voor 4 !
Maar dit is iets dat ze zeker wel zullen oplossen(als je logisch denkt), anders gaat elke klant klagen.

Toch vind ik dit een soort van wanbeleid(of hoe zeg je het), ze zouden dit opgelost moeten hebben VOOR de nieuwe formule, prolly de gasten van tele2 die het netwerk van versatel niet tegoei nagekeken/configged hebben...
Als ze eerder wisten dat met zo'n grote klanten-toevloed(of met een normale toevloed zelfs) op die 4Mbit snelheid ging komen hadden ze mischien ook van in het begin de €5 maximum extra meerkost bij overschreiding van de 10GB er af gelaten...


Je kan het draaien en keren zoveel je wil maar ik denk dat minder dan 1% van hun klanten meer dan 20 Gb / maand downloaden. Zeker Tele2, mensen zien reklame:
- geen abo mer bij Belgacom
- goedkoop bellen
- ze komen het installeren
en bestellen het maar omdat ze toch niet beter weten.

Is mij daarom ook een compleet raadsel dat die 5 € clausule weg is. Ze hebben nog geen 20% van alle aanvragers aangesloten, het abo bestaat nog geen maand, ... hoe kunnen ze nu al conclusies trekken?

Schadevergoedingen moet je niet eens aan beginnen, nen aangetekende brief versturen kost je al 5 €. Om met wat geluk en na 6 maand één maand gratis te krijgen ofzo...

De echte schuldigen zijn die debielen in de wetstraat, peeceediaree project hebben ze wel tijd voor maar de échte problemen die al 10 jaar meespelen aanpakken?
- ellenlange periode zonder inet bij switchen van isp
- jaarabonnementen die stilzwijgend verleng worden
- verplicht belgacom abonnement
- geen voet om op te staan als je snelheid zuigt
- termen als onbeperkt, unlimited, ... die rond je oren vliegen maar dat nooit zijn
- voorwaarden die 5x per jaar veranderen
...
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Wat je daar allemaal opsomt zijn slechte kwaliteiten van bedrijven die er uitgefilterd worden door betere concurrentie... Dat deze toestanden blijven bestaan in Belgie duidt alleen maar op het gebrek daaraan. En toch schiet dat ministerie niet in actie :cry:
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Kunnen mensen die de all in al actief hebben eens hun snelheid posten.

download ... kB/s
upload ... kB/s

regio ...
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Dit zijn er enkele van mij de laatste dagen

down upspeed
895 158
1192 164
976 162
903 137
905 161
494 122
914 161
797 154
796 157
383 157
1052 163

Uiteraard telkens NA opstarten systeem en voor dat er iets anders draaide

regio : Leuven.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Kreeg vandaag een mail van Versatel :
Wij hebben inderdaad aanpassingen gehad op ons netwerk, dit ten einde het nieuwe product te kunnen laten werken. Deze aanpassingen zijn nu afgerond, dus nu zouden de problemen niet meer mogen voorkomen. Als ik uw sessies bekijk, zie ik dat u de laatste tijd geen problemen meer ondervonden hebt. Moest dit toch nog het geval zijn, mag u altijd terug contact opnemen met onze dienst.

GE MOET MAAR DURVEN (zie de snelheden die ik nu haal hier boven).

Dit kregen ze als antwoord :

Hoezo geen problemen ?
Dit is mijn downloadsnelheid van de laatste 4 dagen (minstens 2 metingen per dag)
Het benaderd in de verte verste niet de 4M download waar ik voor betaal.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

dietervanb schreef:Dit kregen ze als antwoord :

Hoezo geen problemen ?
Dit is mijn downloadsnelheid van de laatste 4 dagen (minstens 2 metingen per dag)
Het benaderd in de verte verste niet de 4M download waar ik voor betaal.


Dat is idd niet al te vet, maar als je dan toch naar de klantendienst mailt moet je hen wat 'dwingen' antwoorden en oplossingen te formuleren:

- Wat verstaan jullie onder normale snelheden (tricky question hé)
- Vraag een dossiernummer en vraag om de 2 dagen achter de status hiervan. Wat werd er ondernomen, wat dient er nog te gebeuren en tegen WANNEER
- Vraag duidelijk of ze weten waar het probleem zich situeert, is het een overbelasting in de lokale centrale of waar anders. En tevens, wat werd er ondernomen om dit op te lossen.
- etc etc

Doe je dat niet, dan wimpelen ze je af met standaard mailtjes die ze wss kunnen invoegen door ctrl+F1 te duwen :wink:
Het stoort me ook mateloos, maar na een tijdje weet je wel hoe je die helpdesken moet "behandelen"
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

spacekiek schreef:
dietervanb schreef:Dit kregen ze als antwoord :

Hoezo geen problemen ?
Dit is mijn downloadsnelheid van de laatste 4 dagen (minstens 2 metingen per dag)
Het benaderd in de verte verste niet de 4M download waar ik voor betaal.


Dat is idd niet al te vet, maar als je dan toch naar de klantendienst mailt moet je hen wat 'dwingen' antwoorden en oplossingen te formuleren:

- Wat verstaan jullie onder normale snelheden (tricky question hé)
- Vraag een dossiernummer en vraag om de 2 dagen achter de status hiervan. Wat werd er ondernomen, wat dient er nog te gebeuren en tegen WANNEER
- Vraag duidelijk of ze weten waar het probleem zich situeert, is het een overbelasting in de lokale centrale of waar anders. En tevens, wat werd er ondernomen om dit op te lossen.
- etc etc

Doe je dat niet, dan wimpelen ze je af met standaard mailtjes die ze wss kunnen invoegen door ctrl+F1 te duwen :wink:
Het stoort me ook mateloos, maar na een tijdje weet je wel hoe je die helpdesken moet "behandelen"


ela ela da mag ni CTRL+F1 voor mailtjes. Dat systeem heb ik uitgevonden toen ik (heel lang geleden) nog op de helpdesk van Skynet werkte. Nuja ik stuurde ook alleen standaard mailtjes op standaard problemen.. :roll:
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

LOL dus emails gaan ook direct naar die "onbekwame" helpdesk ? haha
mischien eens ander adres proberen
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

adslbox.be (link op userbase.be)

vandaag (2 tests)
down 1400-1500 kbit/s
up 315 kbit/s

idem 6 dagen geleden.

10 dagen geleden, toen het nog scarlet was,
down ~ 3100 kbit/s
up 315 kbit/s

regio Aalst

Tele2 allin actief, maar nog geen technieker gezien. modem is Speedtouch USB.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik begrijp de frustratie. Dat die jongens bij Tele2 aub niet komen vertellen dat dit normaal voor het netwerk is. Ik zit nu op dit moment op 3247/309, heb dus geen (extra) reden tot klagen. Dus als ze je bij Tele2 proberen wijs te maken dat je snelheden normaal zijn, no way josé.

(Regio Genk)
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2004, 13:40

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Dec 23 2005 om 01:00:39 UTC+0100)

Download : 325.5 KByte/sec
Upload : 38.6 KByte/sec


dit is wel mooi
overdag is 't rond de 200-250k
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

kaween schreef:Ik begrijp de frustratie. Dat die jongens bij Tele2 aub niet komen vertellen dat dit normaal voor het netwerk is. Ik zit nu op dit moment op 3247/309, heb dus geen (extra) reden tot klagen. Dus als ze je bij Tele2 proberen wijs te maken dat je snelheden normaal zijn, no way josé.

(Regio Genk)


Dus jij hebt een degelijke snelheid? Ik ben ook van regio Genk ;-)

Zijn er nog mensen uit Genk die hun snelheden hier kunnen plaatsen?
Hornet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:54
Locatie: Aalter

KL schreef:Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Dec 23 2005 om 01:00:39 UTC+0100)

Download : 325.5 KByte/sec
Upload : 38.6 KByte/sec


dit is wel mooi
overdag is 't rond de 200-250k

En ik :
down 162, up 75 (speedtest userbase) :???:
daarvoor met versatel always more : down 1500, up 350 :!:
regio aalter, ongeveer 1.5 km van centrale belgacom
Geef Buzze!!!
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Hoe kun je eigenlijk je afstand tot de centrale weten.
Hoe herken je zo een centrale eigenlijk?

Ziet dat eruit als die bakken van electrabel die je langs straat ziet
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

Nog maar is gebeld (Always More die maar aan 0,5 Mbit meer gaat). Ze wisten me doodleuk te vertellen dat het met hoogste prioriteit gaat bekekn worden... waarschijnlijk na nieuwjaar :evil:

Waarschijnlijk staat gewoon mijn lijnprofiel verkeerd, iets dat op 5 minuten na te kijken is en op 10 minuten op te lossen... :!:
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

WhiteDog schreef:Nog maar is gebeld (Always More die maar aan 0,5 Mbit meer gaat). Ze wisten me doodleuk te vertellen dat het met hoogste prioriteit gaat bekekn worden... waarschijnlijk na nieuwjaar :evil:

Waarschijnlijk staat gewoon mijn lijnprofiel verkeerd, iets dat op 5 minuten na te kijken is en op 10 minuten op te lossen... :!:


Bel terug!!! Schreeuw daar tegen dat heel de straat u kan horen!
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”