DIGI Belgium

Discuteer hier mee over Digi Belgium
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Yep, en met oudere telefoons kon je ook al geen selfies nemen.
selfie.jpg
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
matthiasvd
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Op een Google Pixel 7a net DIGI-sim geactiveerd, ik heb geen VoWiFi of VoLTE.
Bijlagen
IMG_0917.jpeg
gunnix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Hier ook net Digi geactiveerd.
Vowifi werkt op IPhone SE.
Speedtest connectie gaat naar server in Roemenië: Timisoara, RO ; Bucuresti, RO

Hopelijk geen issues, zullen zien.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb eens de speedtest gedaan (heb ook een Google Pixel 7).
Ik vermoed dat dat wel veel meer varieert dan bij vast internet, afhankelijk van de ontvangst.
digi-snelheid.png
Laatst gewijzigd door boulder 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Gebruiken ze CGNAT voor hun mobile verbindingen?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb nu mijn eerste gesprek gedaan met klassieke GSM telefonie via DIGI.
Het kan toeval zijn, maar ik vond de geluidskwaliteit niet al te best.
Mijn indruk was dat ze een zeer nauwe band gebruiken om het geluid te moduleren.
Bij telefoongesprekken kun je natuurlijk veel meer de geluidskwaliteit reduceren dan bijv. bij MP3's.

Ik zal het verder in de gaten houden.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

serialchiller schreef: 5 maanden geleden Gebruiken ze CGNAT voor hun mobile verbindingen?
Dat gebruiken toch alle mobiele providers tegenwoordig?
ym2003
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

boulder schreef: 5 maanden geleden Ik heb nu mijn eerste gesprek gedaan met klassieke GSM telefonie via DIGI.
Het kan toeval zijn, maar ik vond de geluidskwaliteit niet al te best.
Mijn indruk was dat ze een zeer nauwe band gebruiken om het geluid te moduleren.
Bij telefoongesprekken kun je natuurlijk veel meer de geluidskwaliteit reduceren dan bijv. bij MP3's.

Ik zal het verder in de gaten houden.
Waarschijnlijk omdat er geen VoLTE is?
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

Het nummer dat mijn dochter haar sim kreeg toegewezen, ook al had ze nummeroverdracht gevraagd, is inmiddels actief. Als ik naar dat nummer bel, kom ik uit op haar gsm. Haar originele nummer is ook nog steeds actief en dan kom ik uit op haar Jim nummer. Dus nu zijn beide sims actief op haar gsm simultaan. Geen idee of die nummeroverdracht er dus nog van gaat komen.
rmag
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 30 keer

Wat is het nieuw nummer dat tijdelijk word toegewezen ?
Is dat 0451 prefix ?
Splitter schreef: 5 maanden geleden
Bert1 schreef: 5 maanden geleden Werken ze ook met een nieuwe prefix? Of nemen ze een bestaande Proximus prefix voor nieuwe nummers?
voor nieuwe nummers hebben ze hun eigen, gloednieuwe range gekregen van het BIPT.
0451 xx xx xx als ik het goed heb
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

0451 ja
Laatst gewijzigd door on4bam 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
metoyou
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 3 keer

boulder schreef: 5 maanden geleden Hier ook SIM in de bus, dus zo lang heb ik nu echt niet moeten wachten.
Hier wat foto's.
Nu ga ik activeren.

digi-brief1.png
digi-brief2.png
digi-brief3.png
digi-brief4.png
digi-brief5.png

Toegevoegd na 8 minuten 10 seconden:
Update:
Ik heb gewoon gebeld naar dat activatienummer (0800/41001, met mijn oude SIM kaart in het toestel).
Ik kreeg de vraag over welke taal, en of ik mijn huidige nummer wilde overzetten.
Ik koos die optie, en kreeg te horen dat dit binnen de 24 uren zou gebeuren, en dat ik mijn DIGI simkaart mocht plaatsen van zodra de oude niet meer werkte.
Dit is zeer gelijkaardig aan de procedure van Hey of Dommel indertijd, alles ging deze keer super vlot.

Update 2:
Het werkt al!
Dat kan niet langer dan 1 uur geduurd hebben!
Ik ben nog nooit zo snel overgeschakeld geraakt.
Moeilijkste was iets vinden waarmee ik het oude SIM kaartje uit mijn GSM kreeg :-D .

Dank je wel voor de uitgebreide en duidelijke uitleg 🙏

Dat is inderdaad zeer zeer snel, dat je na ontvangst van de nieuwe simkaart van Digi zo snel bent overgeschakeld.

Mag ik vragen wat je vorige provider was ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

metoyou schreef: 5 maanden geleden Mag ik vragen wat je vorige provider was ?
Hey! was mijn vorige provider.
Ik zal echter wel de geluidskwaliteit in de gaten houden.
Ik bel nog veel op de klassieke manier.
Stiaan
Pro Member
Pro Member

boulder schreef: 5 maanden geleden Update 2:
Het werkt al!
Dat kan niet langer dan 1 uur geduurd hebben!
Ik ben nog nooit zo snel overgeschakeld geraakt.
Moeilijkste was iets vinden waarmee ik het oude SIM kaartje uit mijn GSM kreeg :-D .
Dat is snel! Hier nog altijd verbonden met BASE… in de klantenzone van BASE zijn wel alle producten al weg dus het heeft toch al iets gedaan. Allicht morgen pas de echte overdracht?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Stiaan schreef: 5 maanden geleden Dat is snel! Hier nog altijd verbonden met BASE… in de klantenzone van BASE zijn wel alle producten al weg dus het heeft toch al iets gedaan. Allicht morgen pas de echte overdracht?
En als ik bij Hey naar My Hey ga, kan hij mijn abonnement niet meer weergeven, dus de omschakeling is helemaal rond.
Ik heb de indruk dat als je omschakelt van een "full cost" provider naar een low cost, dat het dan lang duurt, maar als je van een low cost naar een andere low cost gaat, het snel gaat.
8BIT
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Na activering heb ik de optie 1 geselecteerd voor het overzetten van mijn huidig nummer "BASE", echter krijg is de melding nummer niet gevonden, soms na het ingeven nog de vraag voor mijn klanten nummer " veronderstel dat van Digi". Gevolgd door weer een melding nummer niet gevonden.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Hier ook ontvangen en avtivatie is opgestart, nu afwachten :)

Wel grappi, je kan al meteen bellen met je sim voor activatie. Je gebruikt dan het nieuwe nummer ipv je oude. Eens geactiveerd zal het wel oude nummer worden :)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

Rke schreef: 5 maanden geleden Kuch… TIEN?!?
....
eens ze allemaal afgeleverd zijn zal dat wss wel een hoger aantal zijn....
even een updateje om je kuch in te trekken, vandaag zijn er wat meer simkaartjes geleverd lijkt het.
vandaag (laatste 24u) zijn er 440 nummers overgezet naar DIGI.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Leuke info
Hebben we hier een insider

Hopelijk gaat digi ook internet aanbieden van de vdsl,coax of fiber van TN/PX tot ze zelf hebben uitgerold
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Rke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

[mention]Splitter [/mention] ik heb mijn kaartje vandaag ook mogen ontvangen. Vanavond zette ik de nummeroverdracht in gang. Dat zal morgen hopelijk doorlopen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

buthead schreef: 5 maanden geleden Hopelijk gaat digi ook internet aanbieden van de vdsl,coax of fiber van TN/PX tot ze zelf hebben uitgerold
met de wholesales prijzen lijkt me dat geen interessante zet, want dat kunnen ze dus nooit aanbieden aan dezelfde prijzen,
en het aan wholesales prijs doen dekt natuurlijk je kost (installatie, support, technische zijde, ...) allemaal niet.
dus tenzij het BIPT die tarieven een keer sterk kan laten dalen (wat niet zal gebeuren), zie ik digi niet op die kar springen,
maar enkel gaan voor hun eigen fiber.
gunnix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Hier was het na bellen om te activeren na 5min al overgezet (van Hey). Had dat ook helemaal niet verwacht.
TOA
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

als mijn bron het goed heeft zijn er vandaag 10 portaties *geactiveerd* op DIGI
dat wil dus zeggen: effectief een bestaand nr dat volledig geporteerd werd
(dus: besteld, verwerkt, simkaart verstuurd, simkaart ontvangen van de postbode, activatieprocedure helemaal doorlopen, en nu actief op DIGI)
helaas zegt dat niets over het aantal *aanvragen* of hoeveel simkaartjes op de post zitten (en hoeveel er daarvan verdwijnen door slecht sorteren, slecht afleveren, ....)
wow een insider bron bij Digi, te gek!

Btw: ook mijn Digi simkaart ontvangen (gisteren), uiteraard direct in mijn gsm gestoken, en nu zit ik dus met een (voorlopig) vreemd nummer te bellen/surfen. Zeer bevreemdemd, ik zit ook constant op roaming, zo lijkt het wel. Normaal zou het dus vandaag overgezet worden op mijn eigen nummer, dat hoop ik toch! en dan zou dat roaming symbooltje moeten verdwijnen.
PS: ik kom van Hey, en zat daar met een 2-jarige promo van 10€ ipv 15€/maand, die volgende maand afloopt. Het was niet mogelijk voor mij om te switchen naar Hey S, om éen of andere reden is dat niet wat Hey wenste. Dus dan maar naar Digi.. ben benieuwd.
Internet (onbeperkt): Hey : 29€/maand
GSM (15gb): Hey S: 5€/maand
wimpie007
Starter
Starter

ik heb gisteren ook een nummer overgezet, binnen de 20 minuten werkte het.
Wat ik momenteel mis is de opvolging van het verbruik:
dat kan ik niet zien in mijn digi...
Ik zie het actieve nummer staan, maar ik kan er niet op doorklikken om meer opties of info te zien...
het gebrek aan app is ook een minnetje.
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoe is de gesprekskwaliteit? Iemand Speedtest?
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
robinl
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Er leest wel meer volk mee die nauw betrokken is bij Digi hoor ;)

De pops staan overigens inderdaad bij Interxion en LCL in Belgie. De mobile core en content caching staat bij Cegeka in Belgie en Nederland.
Stiaan
Pro Member
Pro Member

Hier nog steeds niet geactiveerd op DIGI. Wel wat vreemd want vannacht een mail gekregen van BASE dat alles stopgezet is bij hen maar toch is mijn nummer nog niet overgedragen en werkt mijn BASE simkaart nog ..
TOA
Starter Plus
Starter Plus

ik denk dat mijn nummer ondertussen is overgezet, althans op de MyDigi website staat er nu mijn eigen nummer onder het huidige abonnement.
Op mijn gsm heb ik ook ontvangst, zie ik. Echter erkent mijn gsm het nummer niet! zowel onder "SIM-beheer" als bij de "About.." sectie in Android staat er "onbekend nummer". Herstarten helpt niet.. misschien nog een aantal uren geduld hebben?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

TOA schreef: 5 maanden geleden ik denk dat mijn nummer ondertussen is overgezet, althans op de MyDigi website staat er nu mijn eigen nummer onder het huidige abonnement.
Op mijn gsm heb ik ook ontvangst, zie ik. Echter erkent mijn gsm het nummer niet! zowel onder "SIM-beheer" als bij de "About.." sectie in Android staat er "onbekend nummer". Herstarten helpt niet.. misschien nog een aantal uren geduld hebben?
Nu je het zegt, mijn nummer staat ook nog op "Onbekend".
Ik heb eens gevraagd om mij op te bellen, mijn GSM gaat wel over, dus je bent wel bereikbaar, ook al toont hij "Onbekend".
michaelbelgium
Member
Member
Bedankt: 19 keer
Provider

Klein uurtje geleden hier ook succesvol overgeschakeld van Hey naar Digi. Zelfde ervaring gehad zoals @boulder

Geactiveerd gisterenavond, considering normale werkdag dat begint om 9u, was het geactiveerd in 40 minuutjes. Rond 9u40 zag ik letterlijk de mobiele verbinding wegvallen.
Digi simkaart er in - geen pincode moeten invoeren - kreeg wel van OnePlus direct de settings pagina om toegangspuntnaam toe te voegen want het herkende het niet. Gegevens ingevuld, wifi uit gedaan, mobiele data aangezet en getest - en werkt!

Nu, op "Mijn Digi" klopt alles - gsmnummer staat correct enzo. Maar op de Hey! kant krijg ik tal van errors, en zie ik zelf mijn vast internet niet meer. Ik hoop dat de automatische overzetting niet internet meegepakt heeft?

EDIT: over "geen pincode moeten invoeren", heb dit zopas veranderd via beveiliginginstellingen (simkaartvergrendeling noemt het) en andere pincdoe ingesteld
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
Rke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer

Hier is de nummeroverdracht ook in orde gebracht. Alleen krijg ik geen binnenkomende oproepen en sms’en. Uitgaand werkt alles. Data verbinding is ook top.
Even contact opgenomen met de klantendienst via whatsapp. Kan altijd iets verkeerd lopen natuurlijk
TOA
Starter Plus
Starter Plus

michaelbelgium schreef: 5 maanden geleden Klein uurtje geleden hier ook succesvol overgeschakeld van Hey naar Digi. Zelfde ervaring gehad zoals @boulder

Geactiveerd gisterenavond, considering normale werkdag dat begint om 9u, was het geactiveerd in 40 minuutjes. Rond 9u40 zag ik letterlijk de mobiele verbinding wegvallen.
Digi simkaart er in - geen pincode moeten invoeren - kreeg wel van OnePlus direct de settings pagina om toegangspuntnaam toe te voegen want het herkende het niet. Gegevens ingevuld, wifi uit gedaan, mobiele data aangezet en getest - en werkt!

Nu, op "Mijn Digi" klopt alles - gsmnummer staat correct enzo. Maar op de Hey! kant krijg ik tal van errors, en zie ik zelf mijn vast internet niet meer. Ik hoop dat de automatische overzetting niet internet meegepakt heeft?

EDIT: over "geen pincode moeten invoeren", heb dit zopas veranderd via beveiliginginstellingen (simkaartvergrendeling noemt het) en andere pincdoe ingesteld
Jep, heb hetzelfde voor bij mijn MyHey pagina, alles lijkt effe verdwenen te zijn. Zal wel tijdelijk zijn, kan me niet voorstellen dat dit ervoor zorgt dat ons vast internet plots ook verdwijnt.

PS: hebt gij ook als nummer "onbekend" staan in uw gsm? zowel bij "SIM beheer" als onder "info telefoon" (android)...
Wat ik ook mis sinds de nummeroverdracht is de optie "bellen via wifi".. om éen of andere reden is dat gewoon verdwenen, die optie. En da's niet fijn, ik heb hier binnen amper ontvangst door de isolatie, dus die optie was echt mega handig (het zorgt ervoor dat je normaal kan bellen/sms'en maar dat dit dan geassisteerd wordt door het wifi netwerk; maar voor de andere persoon is dit niet zichtbaar, het is alsof je echt normaal belt/sms't).
michaelbelgium
Member
Member
Bedankt: 19 keer
Provider

hebt gij ook als nummer "onbekend" staan in uw gsm? zowel bij "SIM beheer" als onder "info telefoon" (android).
Ja staat onbekend, maar ik herinner me niet dat dit ooit ingevuld was, ook niet met Hey!. Het is wel maar de 2de keer ever dat ik de sims gegevens bekijk xd
Wat ik ook mis sinds de nummeroverdracht is de optie "bellen via wifi".. om éen of andere reden is dat gewoon verdwenen, die optie.
Klopt, met Hey had ik de optie ook (op de OnePlus Nord 3) dus in tegenstelling wat digi zegt, dat het "afhankelijk van toestel is", denk ik dat dit niet waar is lol
Laatst gewijzigd door on4bam 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote verwijderd
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
Stiaan
Pro Member
Pro Member

Zijn er nog mensen die van BASE komen en waar de overdracht ook nog “lopende” is? (Ondanks dat in de klantenzone van BASE alle producten al gedeactiveerd zijn)
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 41 keer

Jep, heb hetzelfde voor bij mijn MyHey pagina, alles lijkt effe verdwenen te zijn. Zal wel tijdelijk zijn, kan me niet voorstellen dat dit ervoor zorgt dat ons vast internet plots ook verdwijnt.

PS: hebt gij ook als nummer "onbekend" staan in uw gsm? zowel bij "SIM beheer" als onder "info telefoon" (android)...
Wat ik ook mis sinds de nummeroverdracht is de optie "bellen via wifi".. om éen of andere reden is dat gewoon verdwenen, die optie. En da's niet fijn, ik heb hier binnen amper ontvangst door de isolatie, dus die optie was echt mega handig (het zorgt ervoor dat je normaal kan bellen/sms'en maar dat dit dan geassisteerd wordt door het wifi netwerk; maar voor de andere persoon is dit niet zichtbaar, het is alsof je echt normaal belt/sms't).
[/quote]

Toen ik deze zomer de overstap maakte van Hey naar Yoin was alles ook plots verdwenen uit de MyHey pagina.
Ik heb het opgelost met een account aan te maken met een ander email adres.
Nu kan ik mijn internetverbruik en facturen terug opvolgen.
FrankyBru
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 4 keer

Stiaan schreef: 5 maanden geleden Zijn er nog mensen die van BASE komen en waar de overdracht ook nog “lopende” is? (Ondanks dat in de klantenzone van BASE alle producten al gedeactiveerd zijn)
Ja hier ook. Zodra ik mijn nummer geactiveerd had, was het bij MyBase verdwenen. Een 10-tal minuten later was mijn signaal weg op de gsm en heb ik de Digi sim geïnstalleerd.

Bij 2 gezinsleden ging het gelijkaardig, enkel dat het signaal na12h nog niet weg is. Administratief lijkt de MyBase page dus real-time te zijn, maar het updaten van het gsm netwerk lijkt inderdaad "tot 24h" te kunnen duren.

Bij Base heb ik enkel nog internet, maar ik kan op geen enkele manier nog inloggen.

Als ik een nieuwe MyBase account probeer aan te maken met mijn klantennummer, krijg ik de foutmelding: "Registreer je met een BASE mobiel nummer of neem contact op met de persoon op wiens naam de BASE-diensten staan.". Die persoon ben ik zelf dus ... lol.
Ik zal mezelf contacteren en zien of het dan lukt 8)
Laatst gewijzigd door FrankyBru 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
metoyou
Starter Plus
Starter Plus

Whoop Whoop 😎🙌

Maandag 16 december klant geworden voor mobiel, vandaag 20 december brief met simkaart ontvangen 🎉😁
Bijlagen
20241220_120236~2.jpg
Laatst gewijzigd door metoyou 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Vandaag ook mijn simkaart ontvangen. Wel verwarrend dat er op de brief staat dat men moet telefoneren om de simkaart te activeren. Dit is dus enkel nodig als er een nummeroverdracht van een andere operator moet gebeuren, voor een nieuw nummer is dit niet nodig.
metoyou
Starter Plus
Starter Plus

Kan iemand bevestigen of de facturatie steeds van de 1e van de maand loopt, tot de laatste van de maand ?

Dus de inbegrepen data, belminuten en sms'en.
nvdeynde
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Digi heeft geen voicemail. Hoe lang blijft een inkomende oproep dan bellen en wat krijgt de beller te horen als je niet opneemt ?

Ik zit nu bij Base, voicemail staat uit: mijn gsm blijft 60 seconden bellen en dan hoort beller bericht “oproepnummer momenteel niet bereikbaar”.
Gesloten

Terug naar “DIGI Belgium”