DIGI Belgium

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

Dizzy schreef: 5 maanden geleden Ik vind het raar dat men nog zoveel steunt op die fysieke sims terwijl de meeste smartphones al met minstens 1 esim kan werken.
niet iedereen heeft "de meeste smartphones".
mijn toestel van dit jaar heeft het nog niet, en het toestel dat ik op het oog heb ook niet.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Dizzy schreef: 5 maanden geleden Ik vind het raar dat men nog zoveel steunt op die fysieke sims terwijl de meeste smartphones al met minstens 1 esim kan werken.
Maar esim wordt op dit moment toch nog niet geleverd door DIGI?
Dus eigenlijk vraag je dan: waarom stellen jullie de overschakeling niet uit?

Ik denk dat de mijne (Google Pixel 7) wel een esim aankan, maar behalve dat ik de sim fysiek moet verwisselen, zie ik daar niet direct een voordeel in.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Inderdaad, als esim eraan komt (begin 2025) bij digi kan je even wachten en heb je dat gehannes met de post niet.

esim is handig net omdat het zo snel gaat om te wisselen en je niet fysiek je toestel moet open maken en klooien met een minikaartje. Ik gebruik de esim voor reizen, dan neem ik een abo bij airalo en klaar is kees. Ik kan dat thuis doen op 5 minuten en als ik ter plaatse aankom werkt mijn verbinding zonder gedoe. Extra data bijkopen is ook gemakkelijk. Vroeger kon je op zoek naar een winkel en soms nog activatie die dan vaak niet werkte.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Staat inderdaad in hun FAQ nu: https://www.digi-belgium.be/en/question ... faq/mobile
DIGI will introduce eSIM at the beginning of 2025.
What are the benefits of eSIM?
Convenience: NO need for physical SIM cards.
Improved security: Harder to tamper with or steal compared to physical SIM cards.
Time-saving: No need to wait for your SIM card to be delivered.
Eco-friendly: Reduces the need for plastic SIM cards, contributing to less environmental waste.
DIGI is transforming the way you stay connected. Get ready to experience smarter, faster, and greener mobile technology.
Ben benieuwd...
metoyou
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben benieuwd naar de informatie (brief) die waarschijnlijk meegeleverd zal worden bij de levering van de simkaart, betreffende activatie van de simkaart.
Namelijk, of je zelf mag kiezen wanneer je je simkaart plaatst in je telefoon, zodat je zelf de startdatum van je abonnement kan bepalen.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

metoyou schreef: 5 maanden geleden best dus je spam mail eens bekijken.
Het antwoord op mijn vraag paar dagen geleden bleek ook bij de spam te zitten:
Thank you for your interest in DIGI!

We understand that you really want to subscribe to our offers, nevertheless, without Itsme this is not possible.

We are using Itsme for our subscriptions as this is the most secured and efficient way to identify customers. Nearly 7 millions people are using it in Belgium. If you don't have it and want to install it, you can find all the information in our FAQ here : https://www.digi-belgium.be/en/question ... nd-invoice .

If you have other questions, please contact us at 0800 41 0 41.

"kop en voettekst verwijderd"
Bijna 7.000.000 gebruikers in BE (elke dag volgens Digi Faq) ? :-o
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

lacer schreef: 5 maanden geleden Bijna 7.000.000 gebruikers in BE (elke dag volgens Digi Faq) ? :-o
Volgens hun eigen persbericht heeft itsme wel degelijk 7 miljoen gebruikers: https://www.itsme-id.com/nl-BE/blog/jaarcijfers23
Maar noch in de mail van Digi of het persbericht van itsme zie ik het woord daily/dagelijks. :wink:
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Staat wel in hun Faq, maar dat is misleidend hé
Schermafdruk op 2024-12-17 18-52-37.png
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
zaf
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 14 keer

Hmm had graag mijn moeder op digi gezet. Die heeft geen itsme uiteraard. Telefonisch activeren kan niet?
metoyou
Starter Plus
Starter Plus

zaf schreef: 5 maanden geleden Hmm had graag mijn moeder op digi gezet. Die heeft geen itsme uiteraard. Telefonisch activeren kan niet?

Geen idee.

Je kan natuurlijk eens bellen met de klantendienst om het te vragen. Ze zijn heel vriendelijk.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Staat hier niet genoeg info ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

zaf schreef: 5 maanden geleden Hmm had graag mijn moeder op digi gezet. Die heeft geen itsme uiteraard. Telefonisch activeren kan niet?
Identiteit moet wettelijk gezien sowieso gekend zijn, via telefoon is dat een beetje moeilijk.
Mocht het niet te ver zijn, wachten tot hun winkel in Gent en dan vragen of het daar kan door de identiteitskaart uit te lezen?

lacer schreef: 5 maanden geleden
Staat hier niet genoeg info ?
Lijkt mij gekopieerd van een buitenlandse afdeling van Digi, aangezien er daarin ook gesproken wordt over landlines, en die bieden ze in België niet aan en voor zover ik weet zijn er daar ook geen plannen voor.
Sanatax
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

lacer schreef: 5 maanden geleden Thank you for your interest in DIGI!

We understand that you really want to subscribe to our offers, nevertheless, without Itsme this is not possible. [...]
Ik kreeg exact hetzelfde antwoord van DIGI.

Lijkt mij iets voor Test Aankoop of Unia. Zij daagden de NMBS ook al voor de rechter omtrent een discriminerend tariefbeleid, waaronder een app-only abonnement.

Het komt er bij DIGI eigenlijk op neer dat wie geen smartphone bezit, en tevens geen Itsme-account kan aanmaken, uitgesloten wordt. Toch een zorgwekkende vaststelling.
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

Op een hutje op de heide willen wonen heeft een prijs, dat is normaal. De echte issue is dat onder het mom van "mee zijn" een heel contingente invulling van "mee zijn" wordt genormaliseerd die onze status als Amerikaanse digitaal wingewest nog verergerd. Namelijk, aangezien itsme geen .apk aanbiedt, gedwongen worden te kiezen voor hetzij het panopticon van Alphabet, hetzij de extreme lock-in van Apple. Zonder een manier om nog bepaalde rechtshandelingen te stellen buiten de ecosystemen van die twee om, en dus volledig onderworpen aan hun prijszettingsmacht.

Maar dat is een thema voor het nationale digital resilience-beleid dat een verantwoordelijke overheid hoort te voeren, niet voor het discriminatie-contentieux. Er worden te veel zaken door de lens van "discriminatie" bekeken met als gevolg dat met zichzelf saboteert, omdat de gemiddelde burger die thema's dan leert kennen als "iets voor een kleine minderheid armen, bejaarden en sukkelaars".
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Daarnet mail van hey telecom dat simkaart onderweg is. (vanmorgen aangevraagd)

DIGI moet natuurlijk duizenden aanvragen verwerken nu. Ben benieuwd.
verward
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Eerste keer ook geen bevestigingsmail ontvangen. Vandaag gewoon opnieuw "besteld", en dit keer kwam er na Itsme nog een scherm waar je facturatie-adres, etc. moet invullen. Daarna kreeg ik wel een bevestigingsmail, en kon ik ineens mijn account activeren.
charlez schreef: 5 maanden geleden Is het mogelijk om abonnement af te sluiten, waar facturatie naar vennootschap gebeurt? Heb de aanvraag eens gestart maar kreeg dan vraag om verder te gaan met itsme en dan maar gestopt.
Na Itsme kan je selecteren of het voor jezelf of voor een bedrijf is.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

Sanatax schreef: 5 maanden geleden Lijkt mij iets voor Test Aankoop of Unia. Zij daagden de NMBS ook al voor de rechter omtrent een discriminerend tariefbeleid, waaronder een app-only abonnement.

Het komt er bij DIGI eigenlijk op neer dat wie geen smartphone bezit, en tevens geen Itsme-account kan aanmaken, uitgesloten wordt.
dat heeft niets met "uitsluiten" of "discrimineren" te maken, maar alles met de vereiste KYC procedures.
door het gebruik van itsme heeft digi een heel eenvoudige manier om te voldoen aan KYC zonder er inhouse eigenlijk iets voor te hoeven maken of aan te trekken,
en dus op de snelste manier eigenlijk wettelijk in orde te zijn.

je zal ongetwijfeld ook in persoon, in de digi store, klant kunnen worden eens die open is.... dus helemaal geen smartphone nodig, gewoon geduld.

ze hadden ook eid kunnen gebruiken, maar dan had je nog steeds een kaartlezer en pincode nodig, dus evenzeer een bepaalde beperking,
en vermoedelijk had dat ze meer moeite gekost om (tijdig) te integreren, dus zullen ze -althans voor nu- gewoon voor itsme gekozen hebben.
(zou me ook niet verbazen als ze een akkoord hebben met itsme om dat ook in hun buitelandse offerings mee te gaan opnemen, gezien itsme ambitie heeft om ook buiten belgie actief te zijn)

dat gezegd zijnde, ik ben ook geen klant geworden bij digi omwille van de itmse verplichting :)
karine
Elite Poster
Elite Poster

Net ook nog eens opnieuw willen bestellen maar krijg de melding dat account al bestaat.

Toegevoegd na 10 uren 35 minuten 6 seconden:
Zijn er hier nu al mensen die hun simkaart hebben ontvangen?

Hey kaartje gisteren besteld net geleverd.
b1llyturf
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Da’s nu net heel het probleem in ons arme België. Eindelijk is er een (nieuwe) provider die er misschien voor kan zorgen dat onze excentrieke prijzen eindelijk wat omlaag gaan. Deze provider kan - desondanks zijn superscherp aanbod - blijkbaar niet (tijdig) voldoen met de uitlevering van hun Simkaarten. Ik vermoed dat iedereen nog steeds via zijn oude provider gebruik kunnen maken van jullie gsm? Dat ze dan op de koop toe nog is het veilige itsme platform gebruiken is OOK nog niet voldoende. Aan al degene die de overstap willen maken maar niet akkoord gaan met HUN manier van werken blijf bij je huidige provider en blijf klagen over het feit dat wij als Belg zoveel moeten betalen voor onze telecom diensten
telemans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Simkaart besteld voor een nieuw nummer op de eerste dag dat het mogelijk was
¨Postbode juist geweest, geen Simkaart dat is echt niet goed van deze nieuwe operator
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

telemans schreef: 5 maanden geleden
¨Postbode juist geweest, geen Simkaart dat is echt niet goed van deze nieuwe operator
Geduld is een schone deugd...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

karine schreef: 5 maanden geleden Net ook nog eens opnieuw willen bestellen maar krijg de melding dat account al bestaat.

Toegevoegd na 10 uren 35 minuten 6 seconden:
Zijn er hier nu al mensen die hun simkaart hebben ontvangen?

Hey kaartje gisteren besteld net geleverd.
Nog niet, gisteren gemerkt dat er post was, maar niet van DIGI.
Ik vermoed dat de volgende postbedeling dan donderdag zal zijn, misschien dan?

Ik heb wel gemerkt dat er nu meer info op de site van Digi staat bij mijn profiel.
Er staat ook een contract bij (2 keer, vreemd genoeg, met 1 dag verschil)
digi omgeving 4.png
digi omgeving 5.png
digi omgeving 6.png
factuur-pagina1deel1.png
factuur-pagina1deel2.png
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

factuur-pagina2deel1.png
factuur-pagina2deel2.png
En nog pagina 2 van het contract:
karine
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan zelfs nog niet inloggen.
Ook geen reactie meer van de helpdesk.

Hey telecom werkt intussen perfect hier bij mijn man en dat op één dag. Top

Zou ik niet snel klant kunnen worden bij Hey en DIGI annuleren ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

karine schreef: 5 maanden geleden Ik kan zelfs nog niet inloggen.
Ook geen reactie meer van de helpdesk.

Hey telecom werkt intussen perfect hier bij mijn man en dat op één dag. Top
Dat was met een esim dan?
Indertijd, toen ik bij Hey Telecom aansloot duurde dat toch wel veel langer dan één dag, maar het was ook via een gewone SIM.
karine schreef: 5 maanden geleden Zou ik niet snel klant kunnen worden bij Hey en DIGI annuleren ?
Voor mij komt het nu ook niet op een paar dagen.
Ik heb toch wel wat administratieve problemen gehad met Hey, en die helpdesk vond ik niet echt behulpzaam, dus wil ik zeker DIGI een kans geven.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Hey gewone sim via Bpost.
Op 1 dag tijd, sterk.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 46 keer

boulder schreef: 5 maanden geleden Er staat ook een contract bij (2 keer, vreemd genoeg, met 1 dag verschil)
bij je contract staat er maar 1GB igp 15GB. Typfout mag ik hopen?
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Ik begrijp niet goed hoe je een bestaande provider (Orange, want Hey is niet meer dan dat) met jarenlange ervaring moet prijzen omdat een simkaart snel geleverd wordt. Daar tegenover staat een nieuwe provider waar het niet zo snel gaat, die waarschijnlijk nu kinderziektes ervaart achterliggend, scandeert omdat het niet zo snel gaat als bij die gigantische speler.

Die levering van de simkaart is het minste van mijn zorgen. Wat veel belangrijker zal zijn is de nummeroverdracht, iets waar zowel Proximus als Orange geen kaas van gegeten hebben. Hoe vaak dat fout loopt, niet normaal.
tielemans.jorim
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

cadsite schreef: 5 maanden geleden Iemand al iets gehoord over hun wedstrijd?
Ze gaven 500 abonnementen van een jaar weg.
Ik heb ze net even gebeld. Zeer vriendelijke persoon aan de lijn maar moest het toch even (2x aangezien ik een bijvraag stelde) gaan vragen aan zijn leidinggevende:
De wedstrijd is afgelopen, winnaars zijn nog niet bekend maar worden binnenkort gecontacteerd. Jammer dat ik de voorwaarden niet meer terugvind!
Maar de helpdesk is alleszins makkelijk bereikbaar, heel het menu was echter in het Engels (voor mij persoonlijk geen probleem) en geen optie om iets anders te kiezen.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Als je ergens klant wordt moet je toch tenminste weten dat je aanvraag behandeld wordt. Nu heb ik na 2 dagen nog geen enkele bevestiging van mijn aanvraag. Ook geen enkele reactie van de helpdesk.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

tielemans.jorim schreef: 5 maanden geleden De wedstrijd is afgelopen, winnaars zijn nog niet bekend maar worden binnenkort gecontacteerd.
Dank je! Zou leuk zijn voor mijn dochter en 500 winnaars is behoorlijk veel, dus er is een redelijke kans. :banana:
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Zijn er hier al mensen die een DIGI nummer aktief hebben?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Wist ik zelfs niet.
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 3 keer

deelgenomen, maar niets gehoord...
Hallo,

We hebben je inschrijving goed ontvangen. Nu hoef je niets meer te doen, want wij contacteren jou indien je de winnaar bent van 1 jaar gratis DIGI Mobile, en dus 1 jaar gratis belt, stuurt en surft.
Spannend é!

Hou ons in de gaten, er komt nog heel wat aan!

Groeten,
Het DIGI-team
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 10 keer

Intussen 6 dagen geleden aangevraagd, de huidige stand van zaken:

Nog geen post/sim van Digi ontvangen.
Op dag 2 werd mijn account op de website geupdate naar een nieuw gsm nummer (eerst stond er gewoon Digi Mobile 15GB zonder meer) terwijl ik "met behoud van nummer" had aangevraagd. Hopelijk is dat inderdaad een tijdelijk nummer. Ook kwam er op dag 2 een tweede contract bij, waar nu ook datzelfde telefoon nummer op vermeld werd. Ondanks het feit dat ik particulier met domiciliëring koos (en zo stond het ook op het eerste contract) staat op het tweede contract zakelijk met handmatige overschrijving.

Benieuwd wanneer de simkaart in de bus valt, mijn dochter zit op hete kolen (zij zit nog bij Jim en kan dus amper bellen/surfen). Het abonnement is voor haar. Ik heb even overwogen om haar gewoon mee bij Hey! te nemen (waar mijn vrouw en ik zitten), maar besef dat om de anderen hun prijs te laten zakken, er spelers als Digi nodig zijn. Dat gezegd, weken ga ik er niet op blijven wachten, dan stappen we gewoon naar Hey.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Hier idem bij Jim en ook wachtende. Als jij al 6 dagen zit te wachten beloofd het nog.
Misschien morgen bij Hey een abonnement nemen en de DIGI aanvraag gewoon links laten liggen.
Klantendient reageert ook niet.
Stiaan
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 10 keer

Ik vind het ook wat dubbel. Dat je bij de opstart al meteen wat steken laat vallen is enerzijds te begrijpen maar anderzijds zou je juist verwachten dat alles uitvoerig getest is voor de opstart en dat het juist vlot moet lopen. Ik heb ook mijn twijfels over de uitleg “we hebben enorm veel aanvragen gekregen en daarom loopt de wachttijd op”.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Kan je zonder de nummeroverdracht te starten wisselen naar een andere provioder?
karine
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: 5 maanden geleden Kan je zonder de nummeroverdracht te starten wisselen naar een andere provioder?
Als die andere provider eerst is houdt het op voor DIGI veronderstel ik.
michaelbelgium
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Niemand kan weten waar de bottleneck ligt bij het zenden vd sims, wie weet is het bpost gwn (bij mij komt bpost maar 1 a 2 keer per week)

Denk dat het alle hens aan dek is bij digi either way.
Gwn wat geduld hebben.... Je hebt niets te verliezen
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
Gesloten

Terug naar “DIGI Belgium”