Sanatax schreef: 5 maanden geleden
Lijkt mij iets voor Test Aankoop of Unia. Zij daagden de NMBS ook al voor de rechter omtrent een discriminerend tariefbeleid, waaronder een app-only abonnement.
Het komt er bij DIGI eigenlijk op neer dat wie geen smartphone bezit, en tevens geen Itsme-account kan aanmaken, uitgesloten wordt.
dat heeft niets met "uitsluiten" of "discrimineren" te maken, maar alles met de vereiste KYC procedures.
door het gebruik van itsme heeft digi een heel eenvoudige manier om te voldoen aan KYC zonder er inhouse eigenlijk iets voor te hoeven maken of aan te trekken,
en dus op de snelste manier eigenlijk wettelijk in orde te zijn.
je zal ongetwijfeld ook in persoon, in de digi store, klant kunnen worden eens die open is.... dus helemaal geen smartphone nodig, gewoon geduld.
ze hadden ook eid kunnen gebruiken, maar dan had je nog steeds een kaartlezer en pincode nodig, dus evenzeer een bepaalde beperking,
en vermoedelijk had dat ze meer moeite gekost om (tijdig) te integreren, dus zullen ze -althans voor nu- gewoon voor itsme gekozen hebben.
(zou me ook niet verbazen als ze een akkoord hebben met itsme om dat ook in hun buitelandse offerings mee te gaan opnemen, gezien itsme ambitie heeft om ook buiten belgie actief te zijn)
dat gezegd zijnde, ik ben ook geen klant geworden bij digi omwille van de itmse verplichting