ik ben al jaar en dag klant bij telenet.
heb nu de stap gezet om over te gaan naar edpnet, waar ik nog geen spijt van heb.
normaal gezien kwam er deze middag iemand langs om de lijn aan te sluiten.
ik had tegen de vriendelijke mevrouw aan de lijn gezegd, bij het aanvragen, dat ik altijd 's nachts werk en of ze dus niet een meer specifiek uur kon zeggen.
ze vertelde me dat ze in de aanvraag ging zetten dat de installateur me wakker moest bellen een uurtje voor hij langskwam.
ik dus blij dat alles vandaag ging gebeuren.
nu sliep ik vandaag een ietsje langer dan normaal (tot 16u) er nog altijd het volle vertrouwen in hebbende dat hij mij wel zou bellen.
om 17u30 belde ik naar een tel nummer van belgacom en deed m'n verhaal.
ze vertelde me dat de installateur is langsgeweest en dat ik niet thuis was.
ja zegt ze, we weten dat sommige installateurs zich niks aantrekken van deze vermelding
en dat ik morgen gewoon eens moet bellen voor een nieuwe afspraak.
kan ik weer meer dan een week wachten op een afspraak om de discovery line aan te leggen en dan mss nog eens 2 à 3 weken om edpnet klant te worden.
dan duurd de overstap wel heel lang (kan edpnet ook niks aan doen natuurlijk).
ik heb er een hekel aan als mensen of firma's hun afspraken niet nakomen, wat ik altijd doe!!!
klein bijvraagje:
ik heb me laten vertellen dat telenet is veroordeeld omdat ze bij de installatie van telenet de kabel van belgacom aan de binnenkant van de woning tegen de muur afknippen.
ik heb de telefoondraad zo gevonden bij de aankoop van dit huis, schuld van telenet dus.
kan belgacom dit verhelpen op een goede manier?
is telenet verkelijk veroordeeld hiervoor?
belgacom discovery line aansluiten
-
- Pro Member
Heb je er een idee van waarom er een technieker langs moest komen? Ik ben ook de overstap aan het plannen, en het zou leuk zijn mocht dat allemaal lukken zonder dat er iemand ter plaatse moet komen.
Belgacom zei me dat bij halfopen & open bebouwingen er normaal gezien geen technieker langs moet komen.
En volgens EDPnet kan alles centraal "aangezet" worden eens de telefoonlijn geactiveerd is.
Belgacom zei me dat bij halfopen & open bebouwingen er normaal gezien geen technieker langs moet komen.
En volgens EDPnet kan alles centraal "aangezet" worden eens de telefoonlijn geactiveerd is.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Als je van Telenet naar Belgacom gaat, wat het geval is als je ADSL wilt dan moet je steeds je Belgacom lijn laten activeren. Daarvoor is er in de meeste gevallen best wel een technieker voor nodig. Met die technieker kan je dan nog eens de binnenbekabeling checken en indien nodig een algemene splitter laten installeren en zorgen dat alles in orde is en ook meteen je modem installeren, zelf al ben je bij EDPnet voor 't internet. Je hebt nog altijd een Discovery lijn hé!
Ivm je vraag: Ik heb er geen idee van of telenet veroordeeld werd maar het is absolut normaal bij een nieuwbouw dat de telefoonkabel aan de binnenkant van de woning tegen de muur uit de grond komt. In België is dit naar m'n weten verplicht. Kabel (tv) en telefoonlijn worden normaalgezien bij iedere nieuwbouw geinstalleerd door Belgacom en/of Telenet, Electrabel enz. Maar als je geen abonnement neemt of een nummer aanvraagt bij Belgacom dan doen ze niks aan die telefoonlijn en Telenet heeft dan ook absolut het recht niet om aan een telefoonlijn te komen van Belgacom net als zij het recht niet hebben om aan de kabel te komen.
Ivm je vraag: Ik heb er geen idee van of telenet veroordeeld werd maar het is absolut normaal bij een nieuwbouw dat de telefoonkabel aan de binnenkant van de woning tegen de muur uit de grond komt. In België is dit naar m'n weten verplicht. Kabel (tv) en telefoonlijn worden normaalgezien bij iedere nieuwbouw geinstalleerd door Belgacom en/of Telenet, Electrabel enz. Maar als je geen abonnement neemt of een nummer aanvraagt bij Belgacom dan doen ze niks aan die telefoonlijn en Telenet heeft dan ook absolut het recht niet om aan een telefoonlijn te komen van Belgacom net als zij het recht niet hebben om aan de kabel te komen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
heh, gisteren gelijkaardige "situatie" gebeurd
moest weeral naar belgacom bellen en w8 ( MINIMUM 15 min, gelukkig ist 0800). naar tschijnt zou hij geweest zijn en de lijn getes tss de centrale en mijn huis, terwijl da we duidelijk hadden afgesproken dat hij moest ook BINNEN testen...
moest weeral naar belgacom bellen en w8 ( MINIMUM 15 min, gelukkig ist 0800). naar tschijnt zou hij geweest zijn en de lijn getes tss de centrale en mijn huis, terwijl da we duidelijk hadden afgesproken dat hij moest ook BINNEN testen...
-
- Plus Member
vandaag brief in de post van belgacom:
volgens mij heeft ie gewoon voor een verkeerde deur gaan staan bellen.
heb dus geen briefje gevonden dat hij aan de deur is geweest.
@ken
de vorige eigenaars hebben een vaste lijn gehad, maar die heb ik teruggevonden 20 cm boven de vloer.
daar zat een gaatje met de telefoonlijn nog net zichtbaar, afgeknipt tegen de muur aan de binnenzijde.
later heb ik crepie laten plaatsen op de voorgevel met een adruinen plint.
dit wil dus zeggen dat ik de kabel niet lager tegen de grond kan laten binnenkomen of ik moet door de arduin gaan, wat ik absolut niet wil.
hopelijk kan hij op de buitenmuur een soort contaktdoos zetten waaruit hij een volgende kabel kan laten vertrekken.
nu hangt er aan de buitengevel een 30 cm telefoondraad komende uit de grond...
hij heeft het geplande werk niet kunnen uitvoeren aangezien hij, wegens uw afwezigheid, geen toegang had tot het gebouw.
Ongetwijfeld hebt u zijn berichtje hieromtrent in uw brievenbus gevonden ...
volgens mij heeft ie gewoon voor een verkeerde deur gaan staan bellen.
heb dus geen briefje gevonden dat hij aan de deur is geweest.
@ken
de vorige eigenaars hebben een vaste lijn gehad, maar die heb ik teruggevonden 20 cm boven de vloer.
daar zat een gaatje met de telefoonlijn nog net zichtbaar, afgeknipt tegen de muur aan de binnenzijde.
later heb ik crepie laten plaatsen op de voorgevel met een adruinen plint.
dit wil dus zeggen dat ik de kabel niet lager tegen de grond kan laten binnenkomen of ik moet door de arduin gaan, wat ik absolut niet wil.
hopelijk kan hij op de buitenmuur een soort contaktdoos zetten waaruit hij een volgende kabel kan laten vertrekken.
nu hangt er aan de buitengevel een 30 cm telefoondraad komende uit de grond...
-
- Plus Member
ff een update:
vandaag dus de 2de afspraak, komt die kerel tot de vaststelling dat hij er niks aan kan doen, dat het voor de buitendienst is.
ik had nochtans duidelijk tegen de mevrouw aan de telefoon gezegd dat de kabel tegen de muur aan de binnenzijde was afgeknipt.
die "vriendelijke maar blijkbaar domme mevrouw" vertelde me dat het allemaal geen probleem was.
ggggggrrrrrrrrr ik heb weer dat "van het kastje naar de muur" gevoel.
vandaag dus de 2de afspraak, komt die kerel tot de vaststelling dat hij er niks aan kan doen, dat het voor de buitendienst is.
ik had nochtans duidelijk tegen de mevrouw aan de telefoon gezegd dat de kabel tegen de muur aan de binnenzijde was afgeknipt.
die "vriendelijke maar blijkbaar domme mevrouw" vertelde me dat het allemaal geen probleem was.
ggggggrrrrrrrrr ik heb weer dat "van het kastje naar de muur" gevoel.
-
- Pro Member
De interne communicatie bij Belgacom is inderdaad niet optimaal. Hoewel het me geen last bezorgde, vind ik het volgende toch op zijn minst wat te veel van het goede:
* Discovery Line besteld in de Belgacom-winkel.
- "Moet er een technieke passeren?"
- "Oh, nee, het is een half-open bebouwing, en kijk, we zien zelfs nog wie de vorige bewoner was. Ten laatste morgen is alles geactiveerd".
* De dag erna een kaartje in de bus dat er een technieker gepasseerd is. Op dat kaartje staat dat hij gepasseerd is om de lijn te activeren, maar de man heeft er wel bijgeschreven dat "activatie al gebeurd is vanop afstand". Waarom is hij dan langsgekomen?
* De dag daarop nog een brief in de post gekregen die zegt dat er geen technieker langs hoeft te komen, want alles is vanop afstand geactiveerd.
Zo kan je blijven doordoen natuurlijk... Nu, zoals ik al zei, last heb ik er niet van, maar bizar is het toch wel.
* Discovery Line besteld in de Belgacom-winkel.
- "Moet er een technieke passeren?"
- "Oh, nee, het is een half-open bebouwing, en kijk, we zien zelfs nog wie de vorige bewoner was. Ten laatste morgen is alles geactiveerd".
* De dag erna een kaartje in de bus dat er een technieker gepasseerd is. Op dat kaartje staat dat hij gepasseerd is om de lijn te activeren, maar de man heeft er wel bijgeschreven dat "activatie al gebeurd is vanop afstand". Waarom is hij dan langsgekomen?
* De dag daarop nog een brief in de post gekregen die zegt dat er geen technieker langs hoeft te komen, want alles is vanop afstand geactiveerd.
Zo kan je blijven doordoen natuurlijk... Nu, zoals ik al zei, last heb ik er niet van, maar bizar is het toch wel.
Hallo,
Ik wil hier toch ff op reageren in de hoop dat iemand wat verduidelijking kan geven.
Ik doe ook de overstap van Telenet naar ADSL via die Discovery Line. Nu stond ik in het verkooppunt van bgc en werd mij verteld dat er een technieker moest langskomen. Waarom, wist die persoon mij ook niet precies te vertellen. Het ging mij 65€ kosten! Zijn deze kosten altijd te betalen?? Ik heb hier nog niet van gehoord? Schuld van Telenet?
Ze gaan toch zo niet beginnen he...
Ik wil hier toch ff op reageren in de hoop dat iemand wat verduidelijking kan geven.
Ik doe ook de overstap van Telenet naar ADSL via die Discovery Line. Nu stond ik in het verkooppunt van bgc en werd mij verteld dat er een technieker moest langskomen. Waarom, wist die persoon mij ook niet precies te vertellen. Het ging mij 65€ kosten! Zijn deze kosten altijd te betalen?? Ik heb hier nog niet van gehoord? Schuld van Telenet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Waarom zou dit de schuld zijn van Telenet ? Kabel staat los van Telefonie ( koper ). Ik heb vorige week ook een aanvraag gedaan van een Discovery Line via de winkel, ik woon in een nieuwbouw huis ( 3 jaar ), en bij de bouw werd er een volledige BGC aansluiting voorzien ( aansluitpunt enzoverder ). Ik zei dat tegen de lieve dame, in de veronderstelling dat er geen tech moet langstkomen ( enkel naar de centrale ). Er is toch iemand moeten langstkomen ( en die heeft niets moeten doen :s ).zes schreef:Hallo,
Hoi,
ik was eens aan t rondneuzen en las over Telenet die draadjes zou doorknippen enz... enfin, ze zijn dus langsgeweest bij jou, maar je hebt dan ook niets moeten betalen he?
Nog een detail mss: Ik woon hier al 5 jr, maar we hebben nog nooit een vaste telefoonlijn in huis gehaald. Die 65€ zijn dan'activatiekosten' ofzo? Toen ik belde naar 0800 van bgc werd mij verzekerd dat de ENIGE kost mij die 6,85€ zou zijn.
ik was eens aan t rondneuzen en las over Telenet die draadjes zou doorknippen enz... enfin, ze zijn dus langsgeweest bij jou, maar je hebt dan ook niets moeten betalen he?
Nog een detail mss: Ik woon hier al 5 jr, maar we hebben nog nooit een vaste telefoonlijn in huis gehaald. Die 65€ zijn dan'activatiekosten' ofzo? Toen ik belde naar 0800 van bgc werd mij verzekerd dat de ENIGE kost mij die 6,85€ zou zijn.
-
- Elite Poster
Ik ga nog een factuur krijgen ... ik vermoed dat ik die technieker wel ga moeten betalen. En telenet heeft niets te knippen aan mijn Telefoonlijn ( en ze doen dat ook niet -> urban legend ).zes schreef:Hoi,
-
- Plus Member
niks urban legend.
hier in dit huis is dat dus gebeurd.
maar wel bij de vorige eigenaars.
bij mij had het niet waar geweest.
de belgacom techniekers hebben een stukje van de oprit open gelegd en dan de kabel, ipv onder een hoek de woning binnen gebracht, schuin.
op die manier hadden ze binnen een paar centimeters gewonnen en heb ik terug een telefoonaansluiting
hier in dit huis is dat dus gebeurd.
maar wel bij de vorige eigenaars.
bij mij had het niet waar geweest.
de belgacom techniekers hebben een stukje van de oprit open gelegd en dan de kabel, ipv onder een hoek de woning binnen gebracht, schuin.
op die manier hadden ze binnen een paar centimeters gewonnen en heb ik terug een telefoonaansluiting
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
ook net overstap gedaan van telenet naar bcg (domml in feite)
balgacom shop binnengegaan om onze oude lijn terug aan te zetten (hier was alles nog in orde binnen , gewoon kabel bcg afgekoppeld ) naar discovery line
alles gratis activatie ook werd in de shop verteld , 12/11/07 ging het actief gezet worden
12/11/07 telefon van ne tech van bcg (al een geluk moeder kunnen sturen)
tech ff alles nagezien en alvast telenet afgekoppeld en bcg aangesloten
ff gebeld naar bcg shop uit ongerustheid kosten , is standaard mijnheer dat tech bcg ff alles komt nameten en zien
ikke gelukkig , nu wachten op eerste factuur bcg discovery line om zeker te zijn
balgacom shop binnengegaan om onze oude lijn terug aan te zetten (hier was alles nog in orde binnen , gewoon kabel bcg afgekoppeld ) naar discovery line
alles gratis activatie ook werd in de shop verteld , 12/11/07 ging het actief gezet worden
12/11/07 telefon van ne tech van bcg (al een geluk moeder kunnen sturen)
tech ff alles nagezien en alvast telenet afgekoppeld en bcg aangesloten
ff gebeld naar bcg shop uit ongerustheid kosten , is standaard mijnheer dat tech bcg ff alles komt nameten en zien
ikke gelukkig , nu wachten op eerste factuur bcg discovery line om zeker te zijn
Ik heb een Belgacom Discovery line nodig voor mijn toekomstig Dommel Cityconnect abbonement, maar blijkbaar kost het 135EUR om te activeren?
In dit huis was voorheen ook al een Belgacom telefoonlijn en, ik denk, Skynet als internet. Ik heb dat buitengekegeld en Chello genomen. Nu wil ik dus Dommel, en ik bestelde de Discoveryline online. In de wizard werd me de vraag gesteld of ik het telnummer van de vorige bewoner kende, maar dat ken ik niet. Toen moest ik mijn adres etc invullen, en daarna gaf hij een kost per maand weer, maar ook 135EUR activatiekosten. Is dat normaal? Ik vind dat toch aan de hoge kant...
Ik herinner me iets van een soort promo waarbij dat gratis was, tot eind november, maar dat blijkt dan niet zo te zijn? help
In dit huis was voorheen ook al een Belgacom telefoonlijn en, ik denk, Skynet als internet. Ik heb dat buitengekegeld en Chello genomen. Nu wil ik dus Dommel, en ik bestelde de Discoveryline online. In de wizard werd me de vraag gesteld of ik het telnummer van de vorige bewoner kende, maar dat ken ik niet. Toen moest ik mijn adres etc invullen, en daarna gaf hij een kost per maand weer, maar ook 135EUR activatiekosten. Is dat normaal? Ik vind dat toch aan de hoge kant...
Ik herinner me iets van een soort promo waarbij dat gratis was, tot eind november, maar dat blijkt dan niet zo te zijn? help
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dmv van lopende promoties, moet dat toch gratis zijn ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
zoals al eerder gezegd , als er ni echt werk is en ge gaat bij een BCG shop binnen is alles gratis
nog niks gezien van rekening van men discoverylijntje en/of eventuele extra kosten van die tech van BCG maar ze zeiden me dat dat inbegrepen was ...
nog niks gezien van rekening van men discoverylijntje en/of eventuele extra kosten van die tech van BCG maar ze zeiden me dat dat inbegrepen was ...
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik heb mn discoverylijn eind juli besteld ,op 28 aug BGCtechnieker langsgeweest en discoveylijn geactiveerd op 8 sept dommel adsl actief.a3ke schreef:zoals al eerder gezegd , als er ni echt werk is en ge gaat bij een BCG shop binnen is alles gratis
Bgc factuur gekregen 1X op 11oktober en heb alleen okt + nov + sept en paar dagen aug moeten betalen(aug+sept onder de noemer buiten de normale facturatieperiode)
Normaal moest ik volgens de bgcwinkel medewerkster de activatie kost betalen .
Maar op mn factuur staat onder eenmalige kosten: forfaitaire verplaatsingkosten 32,2314
gratis installatie tellijn -32,2314
telefoonlijn classic 54,5455
gratis installatie tellijn -54,5455
tot 0,0000
Dus fact voor discovery lijn is 2 maandelijks
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb 3 x gebeld naar Belgacom deze week.Epo schreef: Ik herinner me iets van een soort promo waarbij dat gratis was, tot eind november, maar dat blijkt dan niet zo te zijn? help
1ste keer was het gratis tot 31/12
2de keer was het plots niet meer gratis en moest ik 135euro betalen
3de keer was het weer gratis, maar enkel nog in november
ze weten het daar zelf niet goed precies, uiteraard heb ik de gesprekjes opgenomen en zal ik ze daar mee confronteren moesten er problemen zijn als ik de lijn ga bestellen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
1e lijn op een adres.xenne schreef:ik heb 3 x gebeld naar Belgacom deze week.Epo schreef: Ik herinner me iets van een soort promo waarbij dat gratis was, tot eind november, maar dat blijkt dan niet zo te zijn? help
1ste keer was het gratis tot 31/12
2de keer was het plots niet meer gratis en moest ik 135euro betalen
3de keer was het weer gratis, maar enkel nog in november
ze weten het daar zelf niet goed precies, uiteraard heb ik de gesprekjes opgenomen en zal ik ze daar mee confronteren moesten er problemen zijn als ik de lijn ga bestellen
Is gratis tot eind december.
Crosspost vanuit de Dommel Cityconnect thread:
Ik heb daarnet mijn Discoveryline aangevraagd in de Belgacomwinkel van Leuven. Ik had eerst via de site geprobeerd, maar die gaf aan dat ik 135EUR aansluitingskosten zou moeten betalen, en dat was dus even niet de bedoeling.
Ik vertelde dus dat ik kwam voor de "Discoveryline promotie" en de juffrouw die me voorthielp vond dat geen probleem en zorgde er persoonlijk voor dat ik niets zou moeten betalen. Aangezien ze ook de vorige bewoner van dit pand kon opzoeken in haar klantenbestand (en dus zjin nummer wist) komt er zelfs geen technieker aan te pas, en zou mijn lijn ten laatste 28/11 16.30 geactiveerd worden.
Ik heb nu dus een telefoon nummer, wilt dat zeggen dat ik nu al (zijnde vandaag), Dommel Cityconnect kan aanvragen? Of moet ik wachten tot mijn lijn effectief actief is?
Ik heb daarnet mijn Discoveryline aangevraagd in de Belgacomwinkel van Leuven. Ik had eerst via de site geprobeerd, maar die gaf aan dat ik 135EUR aansluitingskosten zou moeten betalen, en dat was dus even niet de bedoeling.
Ik vertelde dus dat ik kwam voor de "Discoveryline promotie" en de juffrouw die me voorthielp vond dat geen probleem en zorgde er persoonlijk voor dat ik niets zou moeten betalen. Aangezien ze ook de vorige bewoner van dit pand kon opzoeken in haar klantenbestand (en dus zjin nummer wist) komt er zelfs geen technieker aan te pas, en zou mijn lijn ten laatste 28/11 16.30 geactiveerd worden.
Ik heb nu dus een telefoon nummer, wilt dat zeggen dat ik nu al (zijnde vandaag), Dommel Cityconnect kan aanvragen? Of moet ik wachten tot mijn lijn effectief actief is?
-
- Elite Poster
Zie antwoord in andere thread
ik heb het dus zitten he. Aan de telefoon zeggen dat ik niks moet betalen voor een installatie , in de winkel ineens 65€ en nu komt dan 2 mnd na de installatie de rekening in de bus: 135€. Ik ben hier niet over te spreken. Ik ging er van uit dat dit gratis was? Enfin, klachtenbrief al onderweg.
DUIDELIJKHEID BELGACOM
DUIDELIJKHEID BELGACOM
-
- Elite Poster
hier vant zelfde trouwens. Vorige week factuur gekregen. Ze rekenen mij zelfs een wanddoos en werkuren om die wanddoos te plaatsen ( ik woon in een nieuwbouw waar bij oplevering van ons huis reeds een belgacom installatie geplaatst werd, de technieker is hier gewoon binnengeweest en heeft enkel mijn lijn getest, geen wanddoos of niets geplaatst want dat was er al ).zes schreef:ik heb het dus zitten he. Aan de telefoon zeggen dat ik niks moet betalen voor een installatie , in de winkel ineens 65€ en nu komt dan 2 mnd na de installatie de rekening in de bus: 135€. Ik ben hier niet over te spreken. Ik ging er van uit dat dit gratis was? Enfin, klachtenbrief al onderweg.
DUIDELIJKHEID BELGACOM
Het is al meermaals vermeld dat Belgacom gebruik maakt van "verdoken" promoties. VRAAG naar een gratis aansluiting en indien ze toch een rekening laat je de 0800 klantendienst een case opmaken met de medeling dat je deze promo niet hebt ontvangen.
Dit is dus geen commerciële promotie en men mag u deze niet proactief aanbieden. Vragen kan nooit geen kwaad .
Dit is dus geen commerciële promotie en men mag u deze niet proactief aanbieden. Vragen kan nooit geen kwaad .