Mischien weten sommige van jullie nog wel dat ik binnenkort verhuis naar België (vraag over televise van een tijdje geleden). Nu heb ik nog een vraag aan jullie of eigenlijk meer een vraag richting Belgacom. Ik kan namelijk nergens mijn telefoonverbinding vinden. Altijd gedacht dat deze gewoon in de kamer links voor in de hoek zou zitten, hier komen namelijk een heleboel kabels uit en zit ook het kastje van interelectra. Echter nadat ik nog eens goed gekeken heb zag ik nergens een aansluiting voor de telefoon, en juist dat lijkt me vrij essentieel voor het aansluiten van mijn ADSL modem Ik heb al contact opgenomen met de vorige bewoner die heeft echter alleen gebruik gemaakt van zijn mobiele, had wel geconstateerd dat er geen kabel was maar verder geen actie op ondernomen.
Is er hier iemand die ooit een vergelijkbare situatie meegemaakt heeft? Is het verstandig dat ik Belgacom een mail stuur met de vraag waar de aansluiting binnen moet komen, OF is hier mischien een standaard plaats voor. Weet belgacom waar dit is of moeten die gewoon iemand langs sturen om een nieuwe aansluiting te maken? Zoals je wel ziet heb ik nog helemaal geen ervaring met Belgacom (behalve dan dat mijn vriendin een paar weken geleden naar de "belgacom-shop" in lommel is geweest om te vragen of ze onze telefoon konden activeren).
Alvast bedankt voor alle hulp
Waar is mijn telefoonaansluiting?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Het kan ook zijn dat er helemaal geen aansluiting voorzien is
Mijn ervaring is dat als je naar Belgacom belt zij meestal wel weten waar de lijn BINNENKOMT (als er één is). Dit kan in je kelder ofzo zijn, maar dan weet je tenminste dat er een lijn aanwezig is
Dan kan je nog zelf de lijn verdertrekken of het laten doen door iemand...
Kan zeker geen kwaad om even contact op te nemen met Belgacom hoor!
Mijn ervaring is dat als je naar Belgacom belt zij meestal wel weten waar de lijn BINNENKOMT (als er één is). Dit kan in je kelder ofzo zijn, maar dan weet je tenminste dat er een lijn aanwezig is
Dan kan je nog zelf de lijn verdertrekken of het laten doen door iemand...
Kan zeker geen kwaad om even contact op te nemen met Belgacom hoor!
- mr_willes
- Plus Member
- Contacteer:
Ja ik zat zelf te denken aan een mailtje maar een telefoontje is mischien beter. Ik ga ze zo even bellen. (zal het resultaat hier wel laten weten!).
Laatst gewijzigd door mr_willes 30 jan 2006, 11:21, in totaal 2 gewijzigd.
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
- mr_willes
- Plus Member
- Contacteer:
Dat valt nog niet mee. Via de site van Belgacom het nummer opgezocht: 0800 22700. Dit proberen te bellen vanaf het werk (in nederland) via de vaste lijn hier en via mijn (nederlandse) mobiel. Krijg ik het niet voor elkaar verbinding te krijgen. 003280022700. Mmm blijft er nie veel meer over als even een mailtje te sturen (en dan wachten op antwoord...)
EDIT
Zojuist mail verstuurd, nu maar wachten
/EDIT
EDIT
Zojuist mail verstuurd, nu maar wachten
/EDIT
-
- Elite Poster
Ja, is een gratis nummer, ik weet niet hoe het zit als je daarnaar belt vanuit het buitenland...
/edit: mailtje? Veel geluk, ik heb slechte ervaring met mailtjes naar BGC, meestal geen antwoord...
/edit: mailtje? Veel geluk, ik heb slechte ervaring met mailtjes naar BGC, meestal geen antwoord...
- mr_willes
- Plus Member
- Contacteer:
Ja ik heb er ook weinig vertrouwen in, ondertussen maar even nummer opgezocht van het dichtstbijzijnde Belgacom verkooppunt, maar zoals verwacht op MA gesloten.
Moet ik nog wachten op morgen voordat ik kan bellen
Moet ik nog wachten op morgen voordat ik kan bellen
- mr_willes
- Plus Member
- Contacteer:
Kijk daarom ben jij natuurlijk Pro Member en ikke maar Plus member . Ik ga meteen maar eens kijken wie ik nu lastig ga vallen.
And the lucky One is Belgacom Mol!!!
And the lucky One is Belgacom Mol!!!
Sinds vandaag heb ik deze thread verplaatst naar Index -> Belgacom/Synet staat hier beter op zijn plaats.
Greetz
Greetz
- mr_willes
- Plus Member
- Contacteer:
mr_willes schreef:Thanx, ik ga het daar even proberen Belgacom mol had lunch van 12:00 tot 13:00.
en bij de klantendienst vonden ze het nodig om me langer als een uur in de wacht te houden. Dat was voor mij wel lang genoeg. Morgen nog maar eens proberen, heb er nu m'n buik van vol, ik kan geen belgacom tunetje meer horen.
EDIT
Zojuist contact gehad met de storingsdienst. Die gaf aan dat er een storing was op de lijn. Hiervoor moet iemand langs komen. Deze komt woensdagochtend. Mocht er geen aansluitpunt zijn binnen dan maken ze er meteen 1. Ik ben benieuwd wat het word en houd jullie op de hoogte.
/EDIT
- mr_willes
- Plus Member
- Contacteer:
Ik heb een werkende telefoonlijn.
Gisterenmorgen is de technieker van Belgacom langsgeweest. zo'ne mensch Kabel was naar buiten gewerkt waarschijnlijk door vorige eigenaar. Na beetje graven kwam hij aan de kabel. Deze bleek na meten maar een 2,8 meter lang te zijn. Dus verder graven. Was even lastig maar uiteindelijk de goede kabel gevonden. Daar is een nieuw stuk aangemaakt. Binnengelegd getest en goedgekeurd.
Helaas zijn we nog steeds niet verhuist waardoor ik nu al wel een werken edpnet max6 heb liggen maar er nog geen gebruik van kan maken...
Complimenten aan de techneut van Belgacom (die ook uit lommel komt!)
-
- Plus Member
- Bedankt: 3 keer
zal je voor die interventie moeten betalen?
- mr_willes
- Plus Member
- Contacteer:
Weet ik nog niet. De technieker die ik aan de lijn gehad heb heeft het niet over kosten gehad, de technieker op locatie evenmin. Ik heb het probleem aangemeld als zijnde een storing.
We wachten gewoon af. Vind het nog niet eens een groot probleem als ze er kosten voor in rekening brengen. Zijn toch effectief ongeveer 3 uur bezig geweest.
We wachten gewoon af. Vind het nog niet eens een groot probleem als ze er kosten voor in rekening brengen. Zijn toch effectief ongeveer 3 uur bezig geweest.
-
- Plus Member
- Bedankt: 3 keer
ja, 'k ben zelf net naar de belgacom winkel geweest omdat onze telefoonlijn indertijd door de vorige eigenaar afgesneden werd
en deze maand sluit Belgacom nieuwe telefoonlijnen gratis af...
en deze maand sluit Belgacom nieuwe telefoonlijnen gratis af...
-
- Elite Poster
Als er gewerkt moet worden zal er toch betaald moeten worden. Hier bij mij zou het ook "gratis" zijn, maar er kwam dus een half uur werk bij kijken. 2 maand later krijg ik op men factuur hiervoor een rekening van 56€ zonder BTW...
Heb ik betaald, omdat ik best wel tevreden was van de service, vriendelijk, snel geholpen enz... Maar toch hadden ze me wel even kunnen verwittigen dat het wat ging kosten vind ik!
Heb ik betaald, omdat ik best wel tevreden was van de service, vriendelijk, snel geholpen enz... Maar toch hadden ze me wel even kunnen verwittigen dat het wat ging kosten vind ik!