Geen verbinding meer te maken, wel Showtime

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Hallo,
Maandag 2 weken geleden 16 Januari deed plots mijn ADSL Aways verbinding het niet meer. Nu ben ik doordeweeks niet thuis en merkte het omdat mijn webcamera niet meer bereikt kon worden.

Zaterdag 21 Januari ben ik gaan kijken wat er loos was en bleek dat ik geen verdinding meer kon maken in het modem. Onder PPP kreeg ik steeds Connect ERROR. De status bij ADSL was "Showtime" dus het lag niet aan de lijn.

Na veel gepruts kwam ik er niet uit en heb maandag 23 jan versatel gevraagd of er iets mis was, nee niks. Sitecom (de leverancier van het modem, een DC-213) gemailt met screenshots, en als antwoord kwam dat alles goed moest staan, ik had er immers niks aan gewijzigd.

Dit weekeind kwam ik thuis en bleek ik Verbinding te hebben, onder PPP stond connect en onder WAN status stond een toegkend IP.

Mooi dacht ik, maar helaas ik kon geen internet pagina's bereiken. Na weer veel gepruts en resets zit ik nu weer met hezelfde probleem en kan ik niet connecten onder het tabbled PPP: Connect ERROR terwijl de ADSL lijn op showtime staat, dus goed is.

Wie weet wat hier nou loos kan zijn? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben ten einde raad :-(
Laatst gewijzigd door mikezwet op 30 jan 2006, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Het rare is dat er wel verbruikt word op sommige momenten.

Ook moet ik melden dat ik gister toen ik wel WAN IP had maar geen pagina's kon bereiken ik wel kon PINGEN in cmd naar www.google.com

Afbeelding
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Bij die CONNECT ERROR moet je eens kijken of je Versatel login nog correct ingevuld is. Na die problemen met de authentication server bij Versatel op 12 januari, was dat plots leeggemaakt in mijn modem settings hoewel ik er zelf nooit ben aangeweest. Maar aangezien je af en toe wel verbinding krijgt, denk ik dat er iets anders loos is.

Je hebt verbinding maar kan geen websites bezoeken. -> DNS issues

maar dan...

Je kan ze echter wel pingen? -> DNS lijkt dan wel te werken...


Heel vreemde situatie. Ik zou Versatel blijven bellen, dat zij je maar helpen zoeken! 18 dagen geen (fatsoenlijke) verbinding, dat is ronduit schandalig.
Nadesj
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:41

Ja, na 16 dagen hebben we ook weer aansluiting, niet dat versatel of Tele2
ook maar iets gedaan hebben, ik heb bij de login al het mogelijke geprobeerd.

Vroeger moesten we *@versateladsl.be gebruiken, maar wat blijkt nu, dat is veranderd naar *@versatel.be, toen ik dit laatste invulde werkte het direct. Ik weet niet waarom ze dat niet gewoon konden zeggen.

We hebben mails gezonden, mijn vader heeft elke dag een paar keer gebeld en we hebben 2 maal iemand aan de lijn gehad, die vertelde dat ze het in orde gingen brengen. Had ik zelf niet zitten experimenteren met die login, dan had mijn vader nog steeds geen toegang, het is een schande.
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Nadesj schreef:Ja, na 16 dagen hebben we ook weer aansluiting, niet dat versatel of Tele2
ook maar iets gedaan hebben, ik heb bij de login al het mogelijke geprobeerd.

Vroeger moesten we *@versateladsl.be gebruiken, maar wat blijkt nu, dat is veranderd naar *@versatel.be, toen ik dit laatste invulde werkte het direct. Ik weet niet waarom ze dat niet gewoon konden zeggen.

We hebben mails gezonden, mijn vader heeft elke dag een paar keer gebeld en we hebben 2 maal iemand aan de lijn gehad, die vertelde dat ze het in orde gingen brengen. Had ik zelf niet zitten experimenteren met die login, dan had mijn vader nog steeds geen toegang, het is een schande.


Ik had altijd al ***@versadsl.be en heb die ander ***@versateladsl.be
geprobeerd maar dat hielp niet. ****@versatel.be heb ik niet geprobeerd. Moet ik eens proberen woensdag (eerder ben ik niet thuis :-( )

Heb geen modem van versatel maar een sitecom die ik zelf heb gekocht omdat ik draadloos wilde.

ik had zaterdag dus even verbinding en kreeg een ip maar geen pagina's. Wel ping. DNS werkt dus wel.

Nu krijg ik helemaal verbinding terwijl er bij ADSL status vermeld staat dat er een lijn word gezien:

Afbeelding

Normaal krijg ik rond de 20e van de maand een mailtje met het e-factuur en word rond de 28e of 29e het bedrag afgeschreven. Dit is ook niet gebeurd. Ik ben gewoon een Ghost gebruiker geworden lijkt het wel. heb toch niks opgezegt :eek:

Owja, bedankt voor de reacties trouwens. Ik ben altijd bang dat het aan mijzelf ligt en dat ik nu versatel vals beschuldig. Echter ik heb niets veranderd aan het systeem en het ging zomaar uit. Aan de andere reacties te lezen is er inderdaad een probleem bij versatel.

Rare manier van ondernemen, je bestaande klanten in de kou laten staan maar veel doen om nieuwe te werven. Ik doe het altijd andersom :roll:
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

VERY offtopic:

Rare manier van ondernemen, je bestaande klanten in de kou laten staan maar veel doen om nieuwe te werven. Ik doe het altijd andersom


Ben benieuwd hoe lang je in business blijft als je nieuwe klanten in de kou laat staan... :wink:
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

mr_willes schreef:VERY offtopic:

Rare manier van ondernemen, je bestaande klanten in de kou laten staan maar veel doen om nieuwe te werven. Ik doe het altijd andersom


Ben benieuwd hoe lang je in business blijft als je nieuwe klanten in de kou laat staan... :wink:


Hehe, je begrijpt het wel denk ik :wink:

Ik heb trouwens na een aantal e-mails en een fax te versturen weer verbinding. Waardoor het nou is gekomen weet ik niet maar ik weet wel dat er in ieder geval iets mis was bij versatel.

Ik ga daarom het contract opzeggen en me tegen de tijd van november bij Dommel inschrijven. Sneller en een groter datalimiet tegen bijna de zelfde prijs en, ik hoop goede service. Ik zal de berichten over deze provider volgen.
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Te vroeg gejuigd:

Ik maak gebruik van ip webcams, ik kan via internet op de camera's komen. Soms kan je inloggen soms niet, de verbinding valt dus af en toe weg en dat ligt absoluut niet aan die camera's

Als ik webagina invoer bijv www.google.com, word die niet gevonden. Ik kan dus nog steeds geen pagina's bereiken, wel pingen via CMD.

Ik kan dus niets inkomends bereiken maar het uitgaande kan ik wel bereiken (op afstand, op de zaak) maar dus soms ook niet.

Word hier doodmoe :cry: :cry: van en heb de betalingen aan versatel stopgezet, wil ze in gebreken stellen en zo snel mogelijk naar een andere aanbieder.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Gebruik je DNS servers van versatel/tele2 in de instellingen van je router?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

doe eens een ping met grote paketten
ik heb dat al meegemaakt dat alle grote paketten worden afgebroken en daarop 100% packetloss gaven de kleine paketten zoals ping gaven normale goede verbinding... connecten op ip enz ging wel ( ftp ed) maar meer ook niet

proberen dus
als ik me niet vergis in cmd:

ping *ipke* -l 1500
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Ken Losfeld schreef:Gebruik je DNS servers van versatel/tele2 in de instellingen van je router?


Nee die gebruik ik niet, nooit gebruikt ook. Ik heb ook niet echt een plek gezien waar ik dat zou moeten invoeren in een Sitecom DC-213 modem.

Praetorian schreef:doe eens een ping met grote paketten
ik heb dat al meegemaakt dat alle grote paketten worden afgebroken en daarop 100% packetloss gaven de kleine paketten zoals ping gaven normale goede verbinding... connecten op ip enz ging wel ( ftp ed) maar meer ook niet

proberen dus
als ik me niet vergis in cmd:

ping *ipke* -l 1500


Moet ik dat zo intypen zoals het er staat? Ik heb nu weer geen verbinding :x dus morgen even proberen.
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Praetorian schreef:doe eens een ping met grote paketten
ik heb dat al meegemaakt dat alle grote paketten worden afgebroken en daarop 100% packetloss gaven de kleine paketten zoals ping gaven normale goede verbinding... connecten op ip enz ging wel ( ftp ed) maar meer ook niet

proberen dus
als ik me niet vergis in cmd:

ping *ipke* -l 1500


ping www.google.com -L 1500 geeft:
Time out bij verbinden
100% verlies.

ping www.google.com geeft:
0% verlies

Grote paketten lukt dus niet, gewoon pingen naar www.google.com wel.

In hoeverre zou dit aan een modem kunnen liggen ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Kan je echt nergens DNS servers invoeren?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Lijkt me geen DNS probleem als hij met een gewone ping naar www.google.com 0% verlies heeft...
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

mikezwet schreef:ping www.google.com -L 1500 geeft:
Time out bij verbinden
100% verlies.

ping www.google.com geeft:
0% verlies

Grote paketten lukt dus niet, gewoon pingen naar www.google.com wel.

In hoeverre zou dit aan een modem kunnen liggen ?

ik heb dat probleem ook gehad, hebben ze nooit kunnen oplossen
voor zoverh et slechte nieuws
goede nieuws: toen ze de backbone wijzigden naar andere isp werkte het wonderwel wel:D
wat dit wil zeggen: de grote paketten worden ERGENS overal ervan tussenuit gegooid ( eigenlijk afgekapt omdat ergens iets een dergelijke packetsize niet ondersteunt) waardoor ze als wartaal aankomen bij het volgende station en er uit gefilterd worden
kleine paketten kunnen er wel door...
moet es aan tele2 vragen om te onderzoeken of de belgacow wel goed alles doorroute: moet normaal ergens een instelling zijn om grote packets door te routen die bij zowel bgc als tele2 gelijk moeten staan...

dat is wat ze mij altijd hebben wijsgemaakt... of er iets van ana is, het probleem lijkt vrij gelijkaardig te zijn aan wat ik had
gl er mee... heir was het een langdurige lijdensweg
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Praetorian schreef:
mikezwet schreef:ping www.google.com -L 1500 geeft:
Time out bij verbinden
100% verlies.

ping www.google.com geeft:
0% verlies

Grote paketten lukt dus niet, gewoon pingen naar www.google.com wel.

In hoeverre zou dit aan een modem kunnen liggen ?

ik heb dat probleem ook gehad, hebben ze nooit kunnen oplossen
voor zoverh et slechte nieuws
goede nieuws: toen ze de backbone wijzigden naar andere isp werkte het wonderwel wel:D
wat dit wil zeggen: de grote paketten worden ERGENS overal ervan tussenuit gegooid ( eigenlijk afgekapt omdat ergens iets een dergelijke packetsize niet ondersteunt) waardoor ze als wartaal aankomen bij het volgende station en er uit gefilterd worden
kleine paketten kunnen er wel door...
moet es aan tele2 vragen om te onderzoeken of de belgacow wel goed alles doorroute: moet normaal ergens een instelling zijn om grote packets door te routen die bij zowel bgc als tele2 gelijk moeten staan...

dat is wat ze mij altijd hebben wijsgemaakt... of er iets van ana is, het probleem lijkt vrij gelijkaardig te zijn aan wat ik had
gl er mee... heir was het een langdurige lijdensweg


Oke ik heb het eea gemeld aan Versatel, of het helemaal duidelijk is overgekomen weet ik niet want het word mij iets te technisch en ik heb zoiets, wie levert hier adsl?

Mijn vraag aan Praetorian is: Was het probleem wel opgelost toen je overging naar een andere provider? Of lag het aan Belgacom?

Harstikke bedankt voor alle nuttige reacties!!!
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Even een schopje. Ik wil versatel tot maandag de tijd geven om alles in orde te maken en anders stel ik ze in gebreken. 3 weken met een gare of geen verbinding vind ik niet kunnen. Als ze dan nog goed contact met me houden oke maar ik hoor maar niks.

Mijn vraag aan Praetorian is: Was het probleem wel opgelost toen je overging naar een andere provider? Of lag het aan Belgacom?
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

sorry dat ik zo laat antwoord maar ik zit in examens ( vandaga mijn laatste en zwaarste, vandaar dat ik 2 dagen er niet was)

nu:
andere provider: werkte direct van eerste keer...
of het nu aan bgc of die provider zelf lag... goede vraag, kan even goed aan het 'doorzenden' van het signaal gelegen hebben
strontig probleem in ieder geval


edit: kan je es je mtu checken op je modem? en hoeveel is die waarde?
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Praetorian schreef:sorry dat ik zo laat antwoord maar ik zit in examens (
edit: kan je es je mtu checken op je modem? en hoeveel is die waarde?


Succes met je Exames!

MTU weet ik niet wat dat is. Ik heb een sitecom modem/router DC-213
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Hier heb ik heel het verhaal van de MTU proberen uit te leggen. Mischien dat je het een keer kunt bekijken.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=91486#91486
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Ik heb vandaag een aangetekende brief gezonden aan versatel om ze in gebreken te stellen en mijn contract op te zeggen. Ik heb geen zin om nog langer zonder internet te zitten en al helemaal niet om dan maar niks anders te horen dan "de technische dienst is ermee bezig".

Ga nu bij dommel aanvragen alleen zit met 1 vraag:

Hun abbo voor max 1 computer, hoe zit dat nu? Ik heb gewoon een draadloze router waar soms 3 of 4 computers op internetten, kan dat nu niet?
Dommel kan toch niet zien met hoeveel computers ik internet :???:
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Vaak controleren ze op mac-adres of host-naam. Deze kun je vaak in modems/routers spoofen. Op dat moment kunnen ze inderdaad niet zien hoeveel pc's je achter je verbinding hebt zitten.
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Gisteren aangemeld bij dommel. Meteen contract verstuurd en betaling gedaan. Vanmorgen al een mailtje dat binnen de 24h de service zou werken.

Gaat tot nu toe perfect! :-D
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Nog geen login codes van Dommel maar dat zal een dezer dagen wel komen :-D

Kheb na een week nog niets gehoord van mijn opzegging en aangetekende brief aan versatel. Enkel op de e-mail naar de klantendienst dat de afdeling facturatie de opzegging zou bevestiging.

Wacht maar af :wink: Ik hoop alleen dat dommel werkt terwijl versatel nog actief is :???:
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Vrijdag als het goed is alles rond met Dommel.com.

Van versatel nog niks gehoord wbt de opzegging.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Laat ons vooral weten hoe het afloopt met die opzeg van Tele2 hè. En ook of ze u iets willen aanrekenen voor verbreking van het contract.
Had je eigenlijk al die tele2 box ontvangen?
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

edit, niet meer van toepassing.
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Na anderhalf jaar loopt er nog steeds een incasso waarvan ik twee maanden geleden een brief kreeg dat ik nog 2 dagen had om te betalen.
Alle corrospondentie gestuurd met de ingebreke stelling erbij en niets meer van gehoord....
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

mikezwet schreef:
Praetorian schreef:doe eens een ping met grote paketten
ik heb dat al meegemaakt dat alle grote paketten worden afgebroken en daarop 100% packetloss gaven de kleine paketten zoals ping gaven normale goede verbinding... connecten op ip enz ging wel ( ftp ed) maar meer ook niet

proberen dus
als ik me niet vergis in cmd:

ping *ipke* -l 1500


ping www.google.com -L 1500 geeft:
Time out bij verbinden
100% verlies.

ping www.google.com geeft:
0% verlies

Grote paketten lukt dus niet, gewoon pingen naar www.google.com wel.

In hoeverre zou dit aan een modem kunnen liggen ?



De Google servers laten zulke grote ping paketten gewoon niet toe.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”