20kb gezakt?

Plaats reactie
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

week geleden kon ik nog aan 120kb downloaden, nu schommelt het rond de 100 kb, watskeburt???

ben ik de enigste?
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

je bent niet de enige die snelheiddrops heeft, ik heb het momenteel nog maar af en toe. Dit is zeer hoogst waarschijnlijk door al de tele2allin abbo's die ook nog eens op het netwerk komen.
Hopelijk upgraden ze binnenkort hun netwerk of anders ziet het er slecht uit :evil:
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

zelfde probleem hier.. al 11maand stabiel @ 115kb/s .. nu de laatste 2dagen nog slechts 70kb/s.. en veel schommelingen in de snelheid.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Bij mij zijn die schommelingen al een week ofzo bezig, daarvoor ook redelijk constant.
Zou wel straf zijn als ze nu al met capaciteitsproblemen zitten, dat zou dan willen zeggen dat ze abo's aanbieden waarvoor ze niet eens genoeg bandbreedte hebben... :roll:
Rippi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:27
Locatie: Retie

Zelf merk ik niets van veranderingen. De snelheid is volgens NL dezelfde als de afgelopen jaar, 100-105 KByte/sec.

Wou ik even melden, omdat vooral ontevreden mensen reageren, en men dan denkt dat de problemen algemeen zijn.

Begin volgend jaar wordt bij mij all-in geactiveerd, ik zal proberen om mijn ervaringen met jullie te delen, want als ik op het forum kijk zie ik heel weinig feedback hierover.

Ik ben benieuwd hoe de nieuw formule vergelijkt met de always more die ik nu heb, of de kwaliteit van de telefoonverbinding OK is, of ik de modem kan configureren ( heb ik aan de technische dienst gevraagd, en dat zou geen probleem zijn beweren ze daar ), heb ik nodig voor port-forwarding, DNS instellingen, enz ...

Ik zal ook proberen om mijn huidige draadloze router in te zetten als relay ( de woord waarmee men die instelling meestal aanduidt ontgaat me nu ), en als ik daar tijd voor weet te vinden wil ik mijn ervaringen daarover ook wel met jullie delen, want ik vermoed dat er heel wat gebruikers dadelijk met 2 draadloze routers/gateway zitten.

Rippi
Rippi
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Probleem is hier ook weer opgelost.. terug stabiel @ 115kb/s.. blijkbaar gewoon ff een dipje geweest van 2dagen, ben trouwens heel tevreden van versatel. Bijna een jaar klant en nog nooit problemen gehad en altijd een stabiele snelheid(buiten die 2 dagen dan). :wink:
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

ik ben klant sinds vorige maand 18de en ben ook zeer tevreden, maar volgens mij zijn die dipjes eerder omdat ze hun netwerk uitbreiden ofzo en er af en toe een uplink ofzo eventjes down is? (maar een gokje :P )
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Momenteel gaat het hier tegen zo'n 100 K/sec gemiddeld, toch al een pak beter dan die 60 die ik deze week had.
Er wordt dus blijkbaar wel iets aan gedaan 8)
brick
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2005, 20:22

ik heb het gevoel dat ze grote aanpassingen aan het doen zijn aan hun netwerk
ik heb een always more en mijn snelheid is al 10 maanden constant 115 kB/s
en nu plots maar 99 kB/s
misschien tijdelijke cap tot dat alle problemen met all in opgelost zijn

ps : pure speculatie van mij
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Bij mij ook al bijna heel de dag tussen 90 en 100 K/sec, terwijl het vroeger 115 was.
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

brick schreef:ik heb het gevoel dat ze grote aanpassingen aan het doen zijn aan hun netwerk
ik heb een always more en mijn snelheid is al 10 maanden constant 115 kB/s
en nu plots maar 99 kB/s
misschien tijdelijke cap tot dat alle problemen met all in opgelost zijn

ps : pure speculatie van mij


hehe, positive thinking :D

Reken er maar op dat als men aanpassingen aan't doen is dat je normaal erg korte maar algemene onderbrekingen te zien krijgt. Een drop in snelheid kan inderdaad andere routing betekenen maar logischer is dat hun overboeking gewoon wat hoog ligt.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

mijn snelheid is nu max tussen de 90-100kb/s in piekjes, wel spijtig dat ik geen 120kb/s meer continu haal, maarjah, zolang het niet erger komt ben ik al tevreden dat ik niet meer moet kijken naar mijn limiet :twisted:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Zelfs 's nachts gaat de snelheid hier amper boven de 100 KB/s. Het is dus zeker geen probleem dat zich enkel tijdens de piekmomenten voordoet.
Momenteel schommelt het bij mij tussen de 70 en 80 KB/s, en 's nachts gaat het tussen 90 en 100 KB/s.

Ze moeten daar dringend werk maken van hun capaciteitsproblemen, zeker als je ziet dat er nog geen enkele All-in klant zijn volle snelheid haalt. En zo te zien hebben ze de bandbreedte voor de Always More abo's dicht geknepen, waarschijnlijk omdat anders de All-in klanten niet boven de 1 Mbit geraken ofzo...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Het zal wel niet lang duren eer ze daar ook gaan doorhebben dat ze beter een limiet invoeren.

Al is het maar fup (regels wat max is betalen ze toch zelf)

Denk niet dat er veel positieve reclame gaat voorkomen van all in klanten als ze maar 100 k halen en verbindingsproblemen...

Mvg, Jelly
Everything that has a beginning has an end.
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Hier schommelt het ook enorm sinds een week of twee.
'k Ben nog maar sinds oktober bij Versatel, en de eerste maand ging het echt constant tegen 120KB/s. Nu schommelt het van 30KB/s tot 60KB/s en nog maar af en toe haal ik de 100KB/s.

Maar het zal wel weer beteren zeker?
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

Ik zit nu al een week op 40 a 55 kb/sec. Hangt echt mijn voeten uit kan amper nog normaal surfen. als ge dan naar den helpdesk belt is het van "hebde al ne spywarecheck gedaan?".

straks nog is bellen en ik leg ni af voor ik een ticketnummer heb.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Het enige dat ze daar op die helpdesk kunnen is idd zeggen dat het spyware is. Volgens mij moet je kunnen bewijzen dat je nog nooit een PC van dichtbij gezien hebt om bij die helpdesk te mogen werken ofzo...
Nog nooit zo'n bende noobs bij mekaar gezien :evil:
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

nog eens weergebeld en deze keer een iets behulpzamere persoon aan de lijn. Heb zelfs een ticketnummer gekregen. Nu hopen dat er wat aan gedaan word... *droomt verder*
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

WhiteDog schreef:nog eens weergebeld en deze keer een iets behulpzamere persoon aan de lijn. Heb zelfs een ticketnummer gekregen.


BWAHAHAHAHA!!

Excuses, Whitedog. Maar dank voor de lichtere noot. Had het nodig.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Maar je geen illusies. Ik heb al bijna 2 weken een ticketnummer.
Er wordt gewoonweg niets gedaan.

En het succes is geen enkel excuus. Indien ze het niet aankonden moesten ze maar de actie niet doen. Indien ze maar een beperkt aantal klanten aankunnen, moestn ze maar een beperkt aantal klanten aanvaarden.
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

dietervanb schreef:Maar je geen illusies. Ik heb al bijna 2 weken een ticketnummer.
Er wordt gewoonweg niets gedaan.

En het succes is geen enkel excuus. Indien ze het niet aankonden moesten ze maar de actie niet doen. Indien ze maar een beperkt aantal klanten aankunnen, moestn ze maar een beperkt aantal klanten aanvaarden.


Ik ga ze gewoon elke dag bellen. En elke keer zal ik mijn zin beginnen met: "Goedenavond, het is de X-de keer dat ik bel." Desnoods sturen ze maar nen technieker die mijn lijn komt testen. En las die zegt "alles is ok" dan zeg ik "waarom download ik dan maar aan de helft?".

De mens die ik aan de lijn had heeft trouwens ook gezegt: "amai das maar den helft. Ge kunt al beter always ADSL gaan pakken zo." Ik zou wel is iemand willen ontmoeten die zicht heeft op de werkelijk beschikbare capaciteit in mijn regio...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”