Dringend: ADSL2+ ready modem/router gezocht

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Update: Net weer die SMC in gang kunnen doen schieten, dat knopje om die aan en uit te doen is blijkbaar echt gevoelig en slecht geregeld. Nu heb 'k er zo'n paperclip stuk tussen gestoken zodat dit al niet verschiet. Maar dat is maar tijdelijk dus het onderstaande bericht geldt nog altijd :x

Ik ben het kotsbeu, op nog geen 5 maand tijd 2 SMC routers naar de zak. Eerst een 7804WBRA en nu een 7904WBRA. De eerste had een probleem met de voeding of de adapter. Even geprobeerd met enkele andere adapters in de winkel van m'n pa, router zelf marcheert dus ook niet meer. 'k Kreeg dan de desbetreffende 7904 mee en na enkele maanden had ik weeral problemen met die adapter die erbij geleverd was. De router viel soms zomaar uit zonder enige reden of oorzaak. Nu ik had nog de adapter van de 7804 liggen, bleek dat deze toch nog werkte dus dan was er een tijdje geen probleem meer tot op een dag wanneer ik opsta geen draadloos meer is op die router. Na enkele resets en een firmware upgrade ging het nog steeds niet. Geen probleem dus, als de modem maar blijft werken. Ik heb er dan een US Robotics wireless router bijgekocht die enkel het draadloos werk moest doen. Installatie gebeurde probleemloos:

SMC router diende dus als modem en router waarop m'n laptop rechtstreeks aangesloten was. De Robotics werd van zijn WAN (RJ-45)poort op een LAN poort van de SMC aangesloten. Zonder moeite had ik internet via wired & wireless op de US Robotics.

Tot, plots vandaag de ziel van die SMC naar het eeuwige kerkhof der routers werd gebalanceerd. Ik was dus bezig met te surfen en plots viel die SMC uit. Echt bangelijk :(

Nu ben ik dus op zoek naar een deftige ADSL2+ ready modem/router liefst zonder draadloos en geen SMC meer, nooit meer!
Het mag eigenlijk ook een ADSL2+ ready modem zijn zonder router maar dan liefst wel met 2 LAN poorten (integrated switch noemt dat zeker?). 1 mag ook maar 2 zijn altijd nuttiger voor mij. En er mag ook een printserver bij maar dit is niet meteen nodig. Ik wil gewoon een deftig product. En Belkin en SMC zijn gewoon dezelfde apparatuur naar het schijnt (sommige wel degelijk) dus van Belkin moet ik ook niks horen.

Ik heb met grote wanhoop over 56k snelheid even enkele sites bezocht:
http://www1.linksys.com/international/g ... 34&scid=29
http://www.speedtouch.com/homeprod_dsl.htm

Budget: tot 200 EUR en het moet langer dan 5 maand meegaan éh!

De volgende leken me wel goed:
SpeedTouch 546(i) Multi-User ADSL Gateway schreef:Multi-User Router
• OS independent on the Ethernet interface
• Easy set-up wizard
• Advanced Management via telnet, http, snmp, event log
• Integrated firewall
• Easy SW upgrade wizard
• Interfaces:
- LAN:
• 10/100Base-T (RJ45)
• MDI/MDI-x autosensing
• 4-port Ethernet switch
- WAN:
• ADSL line (RJ11) for ADSL/POTS or ADSL/ISDN
• High-speed Internet access.
• ADSL: G.hs, ANSI, ETSI, G.dmt, G.lite, Annex A, B
• ADSL2: G.dmt2, G.lite2, Annex A, B, L
• ADSL2+: G.dmt2+, Annex A, B, L
• ATM-Extensive multi PVC
- ATM Quality of Service
(UBR, CBR, VBR-rt, VBR-nrt)
- DSL Forum TR-37 autoconfiguration
• IP Quality of Service (DIFFSERV)
• Bridging-self learning bridge at wire speed
• IP Routing
- UPnP certified Internet Gateway Device, enabling major conferencing
and gaming technologies
- IPsec passthrough from multiple LAN clients, enabling secure homeworking
- Supports PPPoE, PPPoA, IPoA, CIP, ETHoA-DNS server and relay, DHCP server
and relay
- Network Address Translation for connection sharing, including support for SIP,
H.323, Realaudio, ftp, irc, IKE, IPsec-ESP, Jabber, ILS,...
- Simultaneous bridging and routing of PPPoE connections, enabling network based
VPN's

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

USRobotics® Wireless MAXg ADSL2+ Gateway (USR809108)

Hij heeft wel wireless maar daarintegen is het ook niet simpel een wirelessloze router/modem combinatie te vinden. Zeker aangezien je het vroeg of laat toch gaat (moeten) gebruiken.
TVDE
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 sep 2005, 21:24

Ken,

Informeer eens bij EDPnet. We hebben ZyXEL en dat is wat kwaliteit betreft dag en nacht verschil met de low end markt. Ze staan nog niet online maar we hebben al wel enkele modellen in voorraad. De wireless versie kost net geen €100 en de wireless versie kost een goede €120 (beide BTW inbegrepen). Ze hebben 4 poorten en zijn ADSL2+ compatibel :-)

Tom
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

TVDE schreef:Ken,

Informeer eens bij EDPnet. We hebben ZyXEL en dat is wat kwaliteit betreft dag en nacht verschil met de low end markt. Ze staan nog niet online maar we hebben al wel enkele modellen in voorraad. De wireless versie kost net geen €100 en de wireless versie kost een goede €120 (beide BTW inbegrepen). Ze hebben 4 poorten en zijn ADSL2+ compatibel :-)

Tom


Off topic, al meer info over het ADSL2+ aanbod dat op stapel wordt gezet?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

als ik u was kocht ik gewoon een Linksys wrt54g & een gewone thomson modem die adsl2 compatibel is anders als je alles in 1 will Linksys wag54g..

gewoon vanwege het feit dat er redelijk veel hackware is voor die routers.. en als iets je niet aanstaat je nog steeds een andere firmware kan draaien..
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

TVDE schreef:Ken,

Informeer eens bij EDPnet. We hebben ZyXEL en dat is wat kwaliteit betreft dag en nacht verschil met de low end markt. Ze staan nog niet online maar we hebben al wel enkele modellen in voorraad. De wireless versie kost net geen €100 en de wireless versie kost een goede €120 (beide BTW inbegrepen). Ze hebben 4 poorten en zijn ADSL2+ compatibel :-)


Ik heb een dergelijk beestje vorige maand in .nl bij iemand thuis geïnstalleerd. Het bakje voelt maar aan als prul eigenlijk, zo licht :)
Wordt ook erg warm, maar ondersteunt bovendien SIP (da's VoIP).
Type is ZyXEL 2602HW: http://zylamp.zyxel.nl/product/model.ph ... 1075687935
Leuk ding overigens qua instelmogelijkheden :)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Bij Speedtouch Belgie:
http://www.speedtouchdslshop.be/
1. ADSL 2, 2+ modem routers - Residentieel
Thomson SpeedTouch 516 ADSL-2+ modem (PSTN)/router + 1 LAN poort *Nieuw* € 67.00
Thomson SpeedTouch 516i ADSL-2+ modem (ISDN)/router + 1 LAN poort *Nieuw* € 70.00
Thomson SpeedTouch 546 ADSL-2+ modem (PSTN)/router + 4 prt switch *Nieuw* € 77.49
Thomson SpeedTouch 546i ADSL-2+ modem (ISDN)/router + 4 prt switch *Nieuw* € 80.99

gek genoeg kost dat zelfde ding in NL € 47.35 ipv € 67.00 in be
http://www.speedtouchdslshop.nl/product ... 400484819b
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Limburg schreef:gek genoeg kost dat zelfde ding in NL € 47.35 ipv € 67.00 in be


Jamaar in BE staan de prijzen incl BTW en in NL excl BTW. Dus je moet er voor NL nog eens 17,5% bijdoen (denk ik).
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Deej_1977 schreef:
Limburg schreef:gek genoeg kost dat zelfde ding in NL € 47.35 ipv € 67.00 in be


Jamaar in BE staan de prijzen incl BTW en in NL excl BTW. Dus je moet er voor NL nog eens 17,5% bijdoen (denk ik).


Klopt! Slim van je! Of beter, dom van mij! :-( slow start op maandag!
Hij is dan nog steeds wat duurder.
Maar de nl shop zal wel niet leveren in be omdat ze hier een vestiging hebben.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Ofloo schreef:als ik u was kocht ik gewoon een Linksys wrt54g & een gewone thomson modem die adsl2 compatibel is anders als je alles in 1 will Linksys wag54g..

gewoon vanwege het feit dat er redelijk veel hackware is voor die routers.. en als iets je niet aanstaat je nog steeds een andere firmware kan draaien..


Goede router, maar koop geen v5 want die draait niet langer op linux (wel op vmworks) en heeft veel minder ram/flash. En ook de wag54g draait niet op linux (en dus ook geen custom firmware voor te vinden)

Ik heb onlangs een juweeltje bij iemand geinstalleerd: die SpeedTouch 716g met oa 2 fxs poorten. Mocht ik zelf geen Cisco staan hebben had ik mij er zo een aangeschaft.
http://www.speedtouchdslshop.be/artDeta ... 505d37f1a9
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Siglo schreef:
Ofloo schreef:als ik u was kocht ik gewoon een Linksys wrt54g & een gewone thomson modem die adsl2 compatibel is anders als je alles in 1 will Linksys wag54g..

gewoon vanwege het feit dat er redelijk veel hackware is voor die routers.. en als iets je niet aanstaat je nog steeds een andere firmware kan draaien..


Goede router, maar koop geen v5 want die draait niet langer op linux (wel op vmworks) en heeft veel minder ram/flash. En ook de wag54g draait niet op linux (en dus ook geen custom firmware voor te vinden)

Ik heb onlangs een juweeltje bij iemand geinstalleerd: die SpeedTouch 716g met oa 2 fxs poorten. Mocht ik zelf geen Cisco staan hebben had ik mij er zo een aangeschaft.
http://www.speedtouchdslshop.be/artDeta ... 505d37f1a9


de wag54gv2 draait dus wel op linux.. en de eerste heeft ook gpl source recent uitgebracht :p ..
v1 gpl source
v2 gpl source
v2 hackware

wrt54g v5 is compatible met talisman v1.1 dacht ik, maar geef zelf voorkeur aan v4


die speedtouch ziet er inderdaad goed uit maar je bent goedkoper af met een v4 wrt en thompson .. denk ik en je kan er ook meer mee doen..
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Mja ik ben niet van plan om te sukkelen met die wrt54g.

M'n oog is toch gevallen op die USRobotics® Wireless MAXg ADSL2+ Gateway en de ZyXEL Prestige 2602HW Series. Allebei draadloos maar daar komt het nu niet op neer.

De ene is dan interessant inzake de printserver en de andere voor VoIP.
Maar wat ik eigenlijk zo zou missen is de DynDNS support van die SMC router.

Mijn pa kan die robotics krijgen dus ik denk toch wel dat ik deze zal nemen.
Maar ik vind nergens info of die USR een WDS functie heeft.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ken schreef:Maar wat ik eigenlijk zo zou missen is de DynDNS support van die SMC router.

De ZyXEL heeft DynDNS-support!
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Volgens wat ik gehoord heb, is de philips-wireless-modem die Belgacom gebruikt voor z'n idTV ook geschikt voor ADSL2.
't Zou enkel een kwestie zijn van de juiste firmware te laden.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

meon schreef:
Ken schreef:Maar wat ik eigenlijk zo zou missen is de DynDNS support van die SMC router.

De ZyXEL heeft DynDNS-support!
Lekker :p en die USR niet, dat weet ik zeker. 'k Zal dan later een apparte deftige printserver bijkopen, veel maakt het niet uit. 'k Zal dan maar even Tom pm'en voor verdere informatie over die zyxel, de prijs dan :) En van die philips moet ik niks weten, te weinig mogelijkheden.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Beste ken , als je langer dan 5 maanden plezier wil hebben van je router , zeker geen USROBOTICS nemen .
Heb eerst een 4 port router gehad , daarna ene met wifi , alletwee voor ze 6 maanden oud waren , waren ze rijp voor de schroothoop .


Ga toch maar voor die belkin , levenslange fabrieksgarantie ;) .

Heb nu trouwens sinds halfjaar een smc wbr14g , toppie toestel , en dat voor 55 € . http://www.mycom.nl/MyCom/Store/product ... ductType=1 .
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

dopke schreef:Beste ken , als je langer dan 5 maanden plezier wil hebben van je router , zeker geen USROBOTICS nemen .
Heb eerst een 4 port router gehad , daarna ene met wifi , alletwee voor ze 6 maanden oud waren , waren ze rijp voor de schroothoop.
Het word in ieder geval een ZyXEL want van SMC en Belkin moet ik niks weten (zelfde hardware).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Zolang het maar geen usr is ;).


Heb mijne trouwens gekocht na het lezen van verschillende tests , kwamen maar 2 namen in voor , smc en topcom ( ook voor de kantoornetwerken trouwens). Qua snelheid wirreles, rijkweidte , enz , staken deze er met kop en schouders bovenuit ( is van zeer groot belang hier , 2 laptops ;) ) .
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Ofloo schreef:
wrt54g v5 is compatible met talisman v1.1 dacht ik, maar geef zelf voorkeur aan v4


die speedtouch ziet er inderdaad goed uit maar je bent goedkoper af met een v4 wrt en thompson .. denk ik en je kan er ook meer mee doen..


Ah, ik moet dat dan gemist hebben (tot voor kort dacht ik dat er dus geen source van die wag54g was)...

Die v5 kan geen Talisman draaien, omdat er te weinig flash op zit. Misschien dat Talisman micro zal werken, maar die is nog niet gereleased.

En ik ben gebanned van de Sveasoft site, dus ik zal het nopit kunnen testen. James was blijkbaar slechtgezind en vond een reply van mij op een thread van een van zijn k***likkers genoeg om mij account stop te zetten.

USR is inderdaad niet meer wat het geweest is: een grote naam, maar minderwaardige hardware (en nogal wat bugs in firmware)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Siglo schreef:USR is inderdaad niet meer wat het geweest is: een grote naam, maar minderwaardige hardware (en nogal wat bugs in firmware)
Valt nogal mee atm :) nog geen problemen gehad.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Voilens Piet
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:07

Ofloo schreef:als ik u was kocht ik gewoon een Linksys wrt54g & een gewone thomson modem die adsl2 compatibel is anders als je alles in 1 will Linksys wag54g..

gewoon vanwege het feit dat er redelijk veel hackware is voor die routers.. en als iets je niet aanstaat je nog steeds een andere firmware kan draaien..



Of je neemt een wrtp54g en kan tenminste ook VoIP op hetzelfde toestel...
I used to be lost in the shuffle. Now I just shuffle along with the lost.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”