Ik ben het kotsbeu, op nog geen 5 maand tijd 2 SMC routers naar de zak. Eerst een 7804WBRA en nu een 7904WBRA. De eerste had een probleem met de voeding of de adapter. Even geprobeerd met enkele andere adapters in de winkel van m'n pa, router zelf marcheert dus ook niet meer. 'k Kreeg dan de desbetreffende 7904 mee en na enkele maanden had ik weeral problemen met die adapter die erbij geleverd was. De router viel soms zomaar uit zonder enige reden of oorzaak. Nu ik had nog de adapter van de 7804 liggen, bleek dat deze toch nog werkte dus dan was er een tijdje geen probleem meer tot op een dag wanneer ik opsta geen draadloos meer is op die router. Na enkele resets en een firmware upgrade ging het nog steeds niet. Geen probleem dus, als de modem maar blijft werken. Ik heb er dan een US Robotics wireless router bijgekocht die enkel het draadloos werk moest doen. Installatie gebeurde probleemloos:
SMC router diende dus als modem en router waarop m'n laptop rechtstreeks aangesloten was. De Robotics werd van zijn WAN (RJ-45)poort op een LAN poort van de SMC aangesloten. Zonder moeite had ik internet via wired & wireless op de US Robotics.
Tot, plots vandaag de ziel van die SMC naar het eeuwige kerkhof der routers werd gebalanceerd. Ik was dus bezig met te surfen en plots viel die SMC uit. Echt bangelijk
Nu ben ik dus op zoek naar een deftige ADSL2+ ready modem/router liefst zonder draadloos en geen SMC meer, nooit meer!
Het mag eigenlijk ook een ADSL2+ ready modem zijn zonder router maar dan liefst wel met 2 LAN poorten (integrated switch noemt dat zeker?). 1 mag ook maar 2 zijn altijd nuttiger voor mij. En er mag ook een printserver bij maar dit is niet meteen nodig. Ik wil gewoon een deftig product. En Belkin en SMC zijn gewoon dezelfde apparatuur naar het schijnt (sommige wel degelijk) dus van Belkin moet ik ook niks horen.
Ik heb met grote wanhoop over 56k snelheid even enkele sites bezocht:
http://www1.linksys.com/international/g ... 34&scid=29
http://www.speedtouch.com/homeprod_dsl.htm
Budget: tot 200 EUR en het moet langer dan 5 maand meegaan éh!
De volgende leken me wel goed:
SpeedTouch 546(i) Multi-User ADSL Gateway schreef:Multi-User Router
• OS independent on the Ethernet interface
• Easy set-up wizard
• Advanced Management via telnet, http, snmp, event log
• Integrated firewall
• Easy SW upgrade wizard
• Interfaces:
- LAN:
• 10/100Base-T (RJ45)
• MDI/MDI-x autosensing
• 4-port Ethernet switch
- WAN:
• ADSL line (RJ11) for ADSL/POTS or ADSL/ISDN
• High-speed Internet access.
• ADSL: G.hs, ANSI, ETSI, G.dmt, G.lite, Annex A, B
• ADSL2: G.dmt2, G.lite2, Annex A, B, L
• ADSL2+: G.dmt2+, Annex A, B, L
• ATM-Extensive multi PVC
- ATM Quality of Service
(UBR, CBR, VBR-rt, VBR-nrt)
- DSL Forum TR-37 autoconfiguration
• IP Quality of Service (DIFFSERV)
• Bridging-self learning bridge at wire speed
• IP Routing
- UPnP certified Internet Gateway Device, enabling major conferencing
and gaming technologies
- IPsec passthrough from multiple LAN clients, enabling secure homeworking
- Supports PPPoE, PPPoA, IPoA, CIP, ETHoA-DNS server and relay, DHCP server
and relay
- Network Address Translation for connection sharing, including support for SIP,
H.323, Realaudio, ftp, irc, IKE, IPsec-ESP, Jabber, ILS,...
- Simultaneous bridging and routing of PPPoE connections, enabling network based
VPN's