NieMakkelijk schreef:@Bubbs:
Deze pc werd toen (+/- 3.5 jaar geleden) als de crème de la crème. Ik weet ook wel dat dit wereldje supersnel evolueert, maar toe liet men ieder koper (pc-privé project) geloven dat dit op de 'gewone' markt nog niet te verkrijgen was.
Begrijp me niet verkeerd NieMakkelijk. Ik heb geen kritiek op je systeem maar wou alleen maar even aangeven dat de producent van je PC destijds om kosten te drukken gebruik heeft gemaakt van een geheugentechnologie die toen al verouderd was. Tegenwoordig kosten deze oudere SDR-latjes nieuw zowat het dubbele van het huidige DDR-geheugen, terwijl ze tweedehands vaak voor een paar euro verkocht worden...
NieMakkelijk schreef:
of is het beter een pc te kopen met bv "AMD Athlon 64" aan boord?
Is vaak een kwestie van persoonlijke voorkeur, beide kampen hebben zowel fanatieke voor- als tegenstanders. Intel presteert over het algemeen wat beter bij bv. video- en muziekbewerking, maar de processoren worden vrij warm. AMD heeft een streepje voor op Intel in games, blijft iets koeler (kan snelheid terugklokken i.f.v. de benodigde processorkracht) en kost meestal enkele euro minder dan een vergelijkbare Intel-cpu.