Guest posting uitschakelen?

Nieuws omtrent telecom

Guest posting uitschakelen?

Peiling eindigde op 27 mei 2005, 21:13

Ja
114
62%
Nee
70
38%
 
Totaal aantal stemmen: 184
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het is ons al een paar malen ingefluisterd: de vraag om 'guestposting' uit te schakelen op dit forum.
Omdat we een dergelijke wijziging niet zomaar willen doorvoeren, willen we jullie mening weten.
Gevolgen: geen anonieme posts meer (nieuwe topics starten was al uitgeschakeld), je bent dus verplicht in te loggen, wil je reageren.
Dit werkt misschien wel drempelverhogend, maar je vermijd er wel anonieme flames (ruzie-aanwakkerende posts) mee.
(P.S.: je kan enkel stemmen als je ingelogd bent ;))
Laatst gewijzigd door meon op 22 mei 2005, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Heb met ja gestemd, gastposten niet meer mogelijk maken.
Wie iets te melden of te vragen heeft moet maar toetreden als member, het kost tenslotte geen geld .
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ja gestemd, zopas een nietszeggend bericht (X64 bit tread) verwijderd van een guest.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb het board leren kennen door een tijdje als guest te replyen en toen ik na een tijdje zoiets had van ja hier wil ik me registreren heb ik dat gedaan. Zou ik direct van het begin hebben moeten registeren had ik dat mss niet gedaan omdat ik altijd dat registreren overal teveel werk vind. En je weet nooit op voorhand of je een board goed of niet goed gaat vinden.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb "nee" gestemd. Ik vind het aantal nutteloze posts en flamebaits best meevallen op userbase. Die dingen worden vrij snel weggemod en van de andere kant wordt er heel veel wél legitiem anoniem gepost; bvb omdat mensen eventjes snel UB lezen vanop een andere plek dan thuis en dan snel reageren zonder in te loggen.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb ook 'nee' gestemd, om de al aangehaalde redenen.
NuKeM
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Laat mij de eerste zijn om ervoor uit te komen "Nee" gestemd te hebben (als 4e).

Je kunt nog altijd de gastposts negeren :wink:
En er zijn altijd wel mensen die iets zinnigs te vertellen hebben, maar gewoonweg geen zin hebben om zich te registreren.

/edit : oeps... een beetje te traag getypt blijkbaar :-)
Laatst gewijzigd door CueBoy op 21 mei 2005, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ook neen hier. Meon heeft dat weer schoon uitgelegd ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

meon schreef:Dit werkt misschien wel drempelverhogend, maar je vermijd er wel anonieme flames (ruzie-aanwakkerende posts) mee.
(P.S.: je kan enkel stemmen als je ingelogd bent ;))


Ik heb "ja" gezegd, meon heeft het al vermeld ;)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

mijn voorkeur gaat ook uit voor neen, zoals er inderdaad al veel aangehaald is valt het misbruik heel goed mee en ik merk zelf hoe vervelend het soms is als je je moet registreren voor een reply te doen of als je even op een andere pc ub leest en wil replien, moet je inloggen en ben je je unread posts kwijt.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Ik heb neen gekozen, om een hier al aangehaalde reden.

pm schreef:Zou ik direct van het begin hebben moeten registeren had ik dat mss niet gedaan omdat ik altijd dat registreren overal teveel werk vind. En je weet nooit op voorhand of je een board goed of niet goed gaat vinden.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Ik koos voor JA :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik stemde ook voor ja.
Shnoob
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2004, 02:20

->> Nee
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Een duidelijke ja voor mij. De aangehaalde "neen"-redenen lijken mij een beetje ver gezocht.

1/ UB zal nog altijd gelezen kunnen worden door guests, dit is vaak al goed genoeg om te zien of een forum je aanstaat, ja dan neen (zo ben ik althans aan UB begonnen).

2/ Ik ga er mee akkoord dat guest flames vaak snel weggemod worden, maar ze moeten dan wel weggemod worden :), dit vermijden is veel gemakkelijker.

3/ Te lui om in te loggen? Tsjeezes, zijn jullie dan echt allemaal nerds? ;)

Wat mij betreft wegen de voordelen sowiezo op tegen de enkele nadelen. Trek de vergelijking door met andere grote Belgische fora, op velen kan je ook niet posten zonder te registreren. Deze hebben ook geen populariteit verloren.

Guestpostings afzetten is gewoonweg één van die kwaliteitsgaranties die helpen om een forum een nette georganiseerde boel te houden. Het is ook in het voordeel van diegenen die nu nog onder guest account posten. Ik zal eerder iemand helpen die geregistreerd post, dan weet je tenminste wie je voort helpt.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Joe Sixpack
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:21
Contacteer:

meon schreef:Het is ons al een paar malen ingefluisterd: de vraag om 'guestposting' uit te schakelen op dit forum.
Omdat we een dergelijke wijziging niet zomaar willen doorvoeren, willen we jullie mening weten.
Gevolgen: geen anonieme posts meer (nieuwe topics starten was al uitgeschakeld), je bent dus verplicht in te loggen, wil je reageren.
Dit werkt misschien wel drempelverhogend, maar je vermijd er wel anonieme flames (ruzie-aanwakkerende posts) mee.
(P.S.: je kan enkel stemmen als je ingelogd bent ;))


misschien anonieme posting enkel nog toe te laten in het forum klachten ?
Ik kan begrijpen dat mensen die over iets willen klagen niet de moeite nemen om zich te registreren. (lui he ;) )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ook NEE wat mij betreft... als je op ieder forum waar je ooit eens een vraag wil stellen je jezelf moet registreren is het wat mij betreft teveel. Om diezelfde reden antwoord ik op veel forums gewoon niet.

Misbruik, tja valt hier nog goed mee, en de mods zijn ook actief... die verwijderen van de posts kan geen probleem zijn. Alles door een guest dat niet relevant is... weg ermee.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

JA om de mods te sparen. Wie iets wil zeggen moet maar de moeite doen zich te registreren, zich verschuilen achter anonimiteit is gewoon laf. Heb je iets te zeggen, kom er dan voor op.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Deej_1977 schreef:JA om de mods te sparen.

De mods willen blijkbaar niet gespaard worden, want de meesten hebben nee gestemd :lol:
Gast

ik heb dus met mijn account op neen gestemd daarstraks maar had geen tijd meer om een reply te geven, nu zit hier ik bij een vriend op zijn pc te tokkelen en ik wil hier gewoon niet inloggen gewoon omdat je nooit zeker bent wat er allemaal op andere puters voor rommel staat dat alles kan loggen en vind ik het dus zeer handig om als gast te kunnen replyen.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Wanneer iemand verkiest als 'gast' in te loggen, laat dan z'n IP zien.
Maak dit, voor het posten, wel duidelijk aan de poster.
Op die manier maak je wel een einde aan verwarring die je nu soms hebt wanneer 'gasten' op elkaar gaan reageren.
Bovendien maakt het duidelijk bij welke provider poster zit.
corrected typo
Laatst gewijzigd door Limburg op 23 mei 2005, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
satori
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 mei 2004, 09:15
Locatie: Landen

Ik heb NEEN gestemd.

Een Mod kan zo"n posts met 2 klikken verwijderen, terwijl registreren of zelfs inloggen toch wel wat meer moeite is.

Ook vind ik het vrij irritant, dat als je moet inloggen om een reply te doen, je terug op de forum-index uitkomt ipv betreffende post.

Ook voor het door Sensei Zeon reeds aangehaalde "kwijtgeraken van de nieuwste posts".

Zou het niet interessant zijn om de IP van de guest-poster te laten vergelijken met de IP's in de database, en in de post weergeven "vermoedelijk gepost door...." ?
Piracy is such a harsh word.
I prefer to call it... ARRR-chiving...
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

Ik stemde JA. Wie op Userbase wat te zeggen heeft moet maar inloggen. Het is als een parlement waar iedere politieker toch even aan het woord kan over een bepaalde onderwerp. Daar spreekt ook niemand anoniem.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

De mods willen blijkbaar niet gespaard worden, want de meesten hebben nee gestemd Laughing


Aangezien dat 2/3de van de gebruikers ja stemt, lijkt het me redelijk democratisch om te zeggen dat er een meerderheid al zeker voor is :).

Zou het niet interessant zijn om de IP van de guest-poster te laten vergelijken met de IP's in de database, en in de post weergeven "vermoedelijk gepost door...." ?


Wtf, jij wil geen moeite doen om je in te loggen, maar er moet wel een "vermoedelijk ingelogd door"-systeem komen? Dit gaat er toch een beetje over, als we nu al gaan struikelen over het intypen van 2 woordjes, lijkt het me erg gesteld met de gemiddelde UBer.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Die vermoedelijk gepost door is niet haalbaar. De meesten hebben een dynamisch IP-adres en als de vaste bezoekers dan eens niet inloggen, dan is dat meestal dat ze op verplaatsing zijn, dus zowiezo een ander IP-adres.

Cheers
Afbeelding
Gast

The_Borg schreef:Aangezien dat 2/3de van de gebruikers ja stemt, lijkt het me redelijk democratisch om te zeggen dat er een meerderheid al zeker voor is :).
Alleen al het feit dat je ingelogd moet zijn om zelfs maar te mogen stemmen maakt deze peiling niet representatief, en daarom niet 'democratisch' (<off topic>van een cliché gesproken, zeg</ot>).

Ik begrijp het voortdurende geleuter over al dan niet anoniem zijn en de zogenaamde gevolgen daarvan trouwens niet, hoor.
Net alsof je, als je ingelogd bent, geen standpunten zou kunnen innemen, en die ook uiten, die je alleen als gast wel zou kunnen. Geregistreerden heb ik hier even goed al zien vlammen en de trol uithangen, moet ik zeggen.
Net alsof je berichten aan waarde winnen, alleen omdat je ingelogd bent. Sommige leden kunnen een aardig stukje uit hun nek kletsen, hoor.
Net alsof je je niet meer anoniem kunt opstellen, en je hele indentiteit in de waagschaal zou leggen, alleen omdat er een nick naast je bericht staat. Ik heb niet het gevoel dat ik van wie dan ook hier, zelfs personen met tientallen of honderden berichten op hun conto, weet wie zij/hij echt is.

O ja, ik stemde (ingelogd) neen.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Dit bedoel ik nu net, ik weet niet wie jij bent, toch geef je kritiek op de manier waarop de stemming er aan toe gaat. Ik kan niet eens reageren, noch weten of jij dit wel ooit zal lezen.

Dat is nu het ergerlijke, als jullie 2 woordjes intypen te moeilijk vinden, dan vind ik antwoorden op jouw enventuele vragen ook te moeilijk.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:Alleen al het feit dat je ingelogd moet zijn om zelfs maar te mogen stemmen maakt deze peiling niet representatief, en daarom niet 'democratisch' (<off topic>van een cliché gesproken, zeg</ot>).

Je hebt kritiek, maar toch doe je dat anoniem. Van een cliché gesproken ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

The_Borg schreef:Dat is nu het ergerlijke, als jullie 2 woordjes intypen te moeilijk vinden, dan vind ik antwoorden op jouw enventuele vragen ook te moeilijk.


Het gaat hem niet om die 2 woordjes intypen, het gaat hem over te moeten registreren of niet. Voor mensen die hier regelmatig komen is dit geen enkel probleem, maar van mezelf weet ik dat ik op sommige forums zelden kom, vaak een antwoord weet... maar gewoon dit niet post omdat ik me niet overal wil registreren.
Renko

Gasten kunnen niet eens stemmen... Een beetje loze poll dan :o
satori.

The_Borg schreef:Wtf, jij wil geen moeite doen om je in te loggen, maar er moet wel een "vermoedelijk ingelogd door"-systeem komen? Dit gaat er toch een beetje over, als we nu al gaan struikelen over het intypen van 2 woordjes, lijkt het me erg gesteld met de gemiddelde UBer.

Het gaat mij dan ook niet zozeer over het inloggen op zich, maar om de gevolgen daarvan:
satori schreef:Ook vind ik het vrij irritant, dat als je moet inloggen om een reply te doen, je terug op de forum-index uitkomt ipv betreffende post.

Ook voor het door Sensei Zeon reeds aangehaalde "kwijtgeraken van de nieuwste posts".


En daar komt bij dat maar 2051 van de 71197 posts door "Anonymous" gedaan zijn, dus abuse is er allerminst...

En zoals r2504 in bovenstaande post zegt, moest guest posting mogelijk zijn op bepaalde fora, dan zouden er al *veel* meer mensen geholpen zijn dan nu het geval is.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

gaat er eigenlijk een beslissing genomen worden aan de hand van deze poll?

of is hij enkel voor de lol?
de koe zegt boe
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik denk dat we het moeten zien als referendum ;)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Inderdaad, een soort referendum. De userbase is er immers voor en door users. Dus jullie hebben inspraak in het beleid dat gevoerd wordt. De uitslag van deze poll zal zeker in overweging genomen worden.

Cheers
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ditCh schreef:Ik denk dat we het moeten zien als referendum ;)


Worden bij een referendum de spelregels niet op voorhand kenbaar gemaakt :???:

Sub Zero schreef:De uitslag van deze poll zal zeker in overweging genomen worden.


Dus is dit geen referendum maar een vrijblijvende enquête :P
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Even anders formuleren. De uitslag van deze poll zal hoogstwaarschijnlijk ook uitgevoerd worden. Ik heb dan ook gezegd een soort van referendum :p

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Heb ik eigenlijk een vetorecht? :wink:
NuKeM
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

You wish, The Veto is mine!!!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Witchez
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 nov 2002, 10:52
Locatie: Waarloos, België
Contacteer:

Ik heb voor nee gestemd. Redenen: reeds aangehaald door de mods.

@ The_Borg: Je hebt een 2/3 + 1 meerderheid nodig :wink:
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Wie echt iets te zeggen heeft, zal ook wel de moeite doen zich te registreren.
Er zijn trouwens op dit forum momenteel 2038 geregistreerde gebruikers, waarvan minder dan de helft (993) minstens ooit 1 bericht heeft gepost. Dus meer dan de helft van de geregistreerde gebruikers heeft nog nooit gepost, maar heeft wel de moeite genomen om zich te registreren.
En waarom? Ze kunnen ook alles lezen zonder geregistreerd te zijn.

Conclusie: even registreren is blijkbaar niet zoveel moeite als sommigen beweren 8)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”