Als ik je juist heb verstaan komt dat allemaal in orde. We zullen zelfs een onderscheid maken tussen bv. opties op een abo (Go met power pack bv.).
Stel je bent niet geregisteerd op deze website en je wil een test doen.
De test herkent je provider en geeft je een lijst me alle mogelijk abonnementen die die provider aanbiedt (hiervoor gaan we linken met DB van het provideroverzicht -> winwin). Voor de test kan starten MOET die gebruiker dan zijn abonnementstype kiezen.
Geregistreerde gebruikers zullen gewoon in hun profiel hun provider kunnen instellen.
Als de geregistreerde gebruiker dan toch eens op een andere lokatie een test doet kan dit alles wel nog aangepast worden.
Een probleem is dat veel mensen denken dat de speedtest zich anders zal gedragen als ze een ander abonnement aangeven.. gevolg slechte database. Daar moet ik dus nog iets op vinden.
BTW, ik heb de speedtest zover gekregen om ICMP pings te laten doen (werkt enkel voor windows gebruikers, anderen krijgen gewoon timeouts).
Bij de nieuwe speedtest zal je ook kunnen kiezen welke tests je wil laten uitvoeren (down, up, en/of ping).
Misschien ga ik ook nog eens proberen er een surftest in te steken (webpagina's opvragen en kijken hoelang het duurt voor er een antwoord komt). Maar hier ben ik nog niet zeker van aangezien veel ook afhangt van de webservers zelf.
In ieder geval, de nieuwe speedtest zelf is zo goed als bijna af, maar aan het omringende geheel (zijnde de database en de verschillende weergaves daarvan) moet nog begonnen worden. Dit is eigenlijk het meeste werk en dat ga ik samen met Meon doen als die de nieuwe sitebasis af heeft... het kan dus nog wel even duren voor de nieuwe speedtest te zien is
Tips altijd welkom!