De speedtest, hoe zien jullie de toekomst?

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik en meon gaan stilletjes aan beginnen aan de nieuwe speedtest omgeving (lees duidelijk 'stilletjes aan', het kan dus nog wel even duren voor je echt iets te zien krijgt). Het nieuwe speedtest applet is ondertussen al 'af' en loopt goed. Toch wil ik via deze weg wel nog eens weten wat jullie graag zoal hadden gezien (of wat er beter kan).

Een persoonlijke pagina voor elke geregistreerde gebruiker komt er sowieso al, maar wat willen jullie daarop lezen en te zien krijgen (en misschien kunnen exporteren als bewijsmateriaal voor een provider).

Willen jullie nog andere (haalbare) tests?

Hoe willen jullie de dataweergave zien van de grafiekjes?

Tips zijn natuurlijk ook welkom (als je bv. weet hoe je met java of iets dergelijks gameservers kan pingen... hey, je mag altijd een voorbeeldje maken hé ;) )
Laatst gewijzigd door NuKeM 29 jan 2005, 12:22, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

statistiekjes e en keicoole grafiekjes en een maandelijkse contestje e omtersnelst! lijkt me keicool. Mega! Fenomenaal

Of mss kan je een progje schrijven a la *spm*n maar dan "ietsje" beter
waar de gebruiker kan instellen hoe vaak ie een speedtestje wil doen vb: dagelijks, wekelijks, maandelijks

hou het funky
de pispaal <<
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Wat leuk zou zijn in "de laatste 40 testresultaten" is een filter functie op providers. En dat is wel haalbaar denk ik hè? :-)
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Mr.CIde, om ter snelst liefst nie want dan kan ik niemeer bijhouden :-( . om ter meest zien ik wel zitten. en kunt ge die graffiekskes van de speedtest deze keer nie maken da iedereen die kan zien en nie als ge speciaal dieje ene java moet instaleren want da werkt hier niet zo goed bij mij.
Sector
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 nov 2004, 18:07

Zonder een java applet zal het niet gaan denkek Metal, want ActiveX is geen optie (veel non-IE users), ik zie al uit naar die nieuwe speedtest!

(niet dat ik zou kunnen meedingen voor de snelste,
dit zijn ongeveer mijn laatste resultaten:
Down: 112 kb/sec
Up: 19 kb/sec
- Skynet 1.1 Mbps)
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Sector schreef:Zonder een java applet zal het niet gaan denkek Metal, want ActiveX is geen optie (veel non-IE users), ik zie al uit naar die nieuwe speedtest!

(niet dat ik zou kunnen meedingen voor de snelste,
dit zijn ongeveer mijn laatste resultaten:
Down: 112 kb/sec
Up: 19 kb/sec
- Skynet 1.1 Mbps)


spijtig. ik gebruik ook geen IE dusja. en 112KB/sec is ma weinig voor een 1.1mbit. ik heb 122KB/sec en heb maar een 1mbit accountje bij versatel.
Duffy

Kunt u er voor zorgen dat ook de ISP provider Versatel opgenomen kan worden in de statistieken ?
Tot nu toe is dit jammer genoeg niet het geval (mijn [Versatel] provider wordt niet herkend), is hier een technische reden voor ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De nieuwe speedtest is in staat ALLE providers te herkennen ;)
Ook die er nog niet in zitten. We krijgen dan autmatisch een lief mailtje van het met de melding dat er een nieuwe provider ontdekt is, en dan kunnen wij die gegevens al dan niet in de herkennings-database toevoegen.
Dat de huidige de nieuwe providers niet herkent is historisch en dankzij 'bad code' ;)
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

het mogelijk maken om de resultaten te kopieren naar het clipboard in mozilla firefox.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Jep, die copy knop moet ook eens gefixed worden :D
NuKeM
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Op die persoonlijke pagina kan je daar dan meerdere plaatsen registeren waarbij je dan nog eens meerdere internet providers kunt plaatsen ?

Als ge dan op snelheidstest klikt moet ge eerst kiezen waar ge zit uit de zelfgeregistreerde plaatsen en dan kiest de snelheidsmeter automatisch het juiste profiel (Telenet, ADSL provider en 8 of 4 mbit)

Mvg,

Kikker46
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Als ik je juist heb verstaan komt dat allemaal in orde. We zullen zelfs een onderscheid maken tussen bv. opties op een abo (Go met power pack bv.).

Stel je bent niet geregisteerd op deze website en je wil een test doen.
De test herkent je provider en geeft je een lijst me alle mogelijk abonnementen die die provider aanbiedt (hiervoor gaan we linken met DB van het provideroverzicht -> winwin). Voor de test kan starten MOET die gebruiker dan zijn abonnementstype kiezen.
Geregistreerde gebruikers zullen gewoon in hun profiel hun provider kunnen instellen.
Als de geregistreerde gebruiker dan toch eens op een andere lokatie een test doet kan dit alles wel nog aangepast worden.
Een probleem is dat veel mensen denken dat de speedtest zich anders zal gedragen als ze een ander abonnement aangeven.. gevolg slechte database. Daar moet ik dus nog iets op vinden.

BTW, ik heb de speedtest zover gekregen om ICMP pings te laten doen (werkt enkel voor windows gebruikers, anderen krijgen gewoon timeouts).

Bij de nieuwe speedtest zal je ook kunnen kiezen welke tests je wil laten uitvoeren (down, up, en/of ping).

Misschien ga ik ook nog eens proberen er een surftest in te steken (webpagina's opvragen en kijken hoelang het duurt voor er een antwoord komt). Maar hier ben ik nog niet zeker van aangezien veel ook afhangt van de webservers zelf.

In ieder geval, de nieuwe speedtest zelf is zo goed als bijna af, maar aan het omringende geheel (zijnde de database en de verschillende weergaves daarvan) moet nog begonnen worden. Dit is eigenlijk het meeste werk en dat ga ik samen met Meon doen als die de nieuwe sitebasis af heeft... het kan dus nog wel even duren voor de nieuwe speedtest te zien is ;)

Tips altijd welkom!
NuKeM
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Ik had gedacht aan bijvoorbeeld dat het mogelijk was om via putty de speedtest ook te kunnen doen. (dus via command-line volledig de speedtest te kunnen doen, maar dat zal dan waarschijnlijk enkel met een appart proggie aan client-zijde kunnen gebeuren :? en als ge dat dan ook moet onderhouden en dergelijke :(.

Mvg,

Kikker46
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

PuTTY is een SSH-client, je zou dan een speedtest doen vanaf de server, naar de server? :)
Lijkt me niet representatief voor je eigen snelheid dan eh ;)
Als je dan toch al shell-access wilt gebruiken (om bvb de snelheid van een server te testen) kan je beter via ncftp een download doen van belnet en kijken hoe snel dat gaat ;)
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Of haal met wget de files van de speedtest server binnen, dan krijg je ook een mooi overzichtje... (je komt dan wel niet in de stats natuurlijk)
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

Ook niet vergeten dat ssh toch wat cpu werk vraagt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

airzimmy schreef:Ook niet vergeten dat ssh toch wat cpu werk vraagt.


Ik zie trouwens absoluut niet het nut in van een TELNET sessie (al of niet via ssh) te openen naar de Speedtest server.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

r2504 schreef:
airzimmy schreef:Ook niet vergeten dat ssh toch wat cpu werk vraagt.


Ik zie trouwens absoluut niet het nut in van een TELNET sessie (al of niet via ssh) te openen naar de Speedtest server.

Misschien dachten sommigen al om via scp of sftp een speedtest te doen, zo kan je dat in feite ook. Je belast enkel de cpu veel meer...
Beetje verder doordenken kan nooit veel kwaad ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

airzimmy schreef:Misschien dachten sommigen al om via scp of sftp een speedtest te doen, zo kan je dat in feite ook. Je belast enkel de cpu veel meer...


Voor een FTP download test heb je noch userbase of speedtest nodig, dat kan je evengoed van je eigen webspace. Trouwens zoals je zelf aangeeft vertekend de encryptie de totale test (en maakt hem dus waardeloos).

airzimmy schreef:Beetje verder doordenken kan nooit veel kwaad ;)


Ik had dus al heel wat verder nagedacht... en het blijft dus nutteloos, tenzij de poster ons misschien meer kan vertellen over wat de bedoeling was.

Puur command line zou mogelijk zijn indien men gewoon een Java programma zou maken dat via een commandline kan draaien (ipv. de huidige applet). Dit zou inderdaad nuttig zijn omdat je het dan kan schedulen.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

r2504 schreef:
airzimmy schreef:Misschien dachten sommigen al om via scp of sftp een speedtest te doen, zo kan je dat in feite ook. Je belast enkel de cpu veel meer...


Voor een FTP download test heb je noch userbase of speedtest nodig, dat kan je evengoed van je eigen webspace. Trouwens zoals je zelf aangeeft vertekend de encryptie de totale test (en maakt hem dus waardeloos).

airzimmy schreef:Beetje verder doordenken kan nooit veel kwaad ;)


Ik had dus al heel wat verder nagedacht... en het blijft dus nutteloos, tenzij de poster ons misschien meer kan vertellen over wat de bedoeling was.

'k Spreek je niet tegen hoor, doelde enkel op het teveel aan veronderstellingen en de daarmee gepaard gaande conclusies..
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Ja, nu doe ik de speedtest via vnc op mijn pc thuis en ik probeer eigenlijk gui zo veel mogelijk te mijden. Lolz, ook goed, jullie raden zelf iets anders aan dan jullie speedtest. Notchans dacht ik maak je zo iets omdat het juist iets meer heeft dan ftp en dergelijke. :wink:

Mvg,

Kikker
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kikker46 schreef:Ja, nu doe ik de speedtest via vnc op mijn pc thuis en ik probeer eigenlijk gui zo veel mogelijk te mijden.


De bedoeling van een snelheidstest is dat je ondertussen geen ander netwerkverkeer hebt... dus je VNC kan niet echt de bedoeling zijn en zal je resultaat vertekenen dus.

kikker46 schreef:Lolz, ook goed, jullie raden zelf iets anders aan dan jullie speedtest


Waar lees je dat ergens ? De bedoeling is de Speedtest te gebruiken, maar als je dat niet wil zoals je liet uitschijnen, dan kan je inderdaad FTP of iets dergelijks gebruiken om voor je eigen je snelheid te meten.
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Als ik de speedtest doe minimaliseer ik wel vnc en dan doet deze geen traffic meer. Ik wil wel de speedtest gebruiken, ik vind het enkel een beetje vervelend dat het steeds via de browser of andere visuele snuffjes moet gebeuren.

Mvg,

Kikker46
Gebruikersavatar
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 12 jan 2004, 13:41
Contacteer:

Ik vind de tester op www.speedtest.nl wel handig en overzichtelijk

Daarnet nog es getest

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 378.3 KByte/sec
(=3026 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 19.3 KByte/sec
(=154 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 673.0 Conn/min


Lijkt me wel ok
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Frigobox schreef:Ik vind de tester op www.speedtest.nl wel handig en overzichtelijk

Daarnet nog es getest

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 378.3 KByte/sec
(=3026 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 19.3 KByte/sec
(=154 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 673.0 Conn/min


Lijkt me wel ok

Raar, ik probeer al een dag of drie te testen maar geeft altijd dat de servers in onderhoud zijn. Zelfs het forum is offline???????

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Weetgraag schreef:Raar, ik probeer al een dag of drie te testen maar geeft altijd dat de servers in onderhoud zijn. Zelfs het forum is offline???????
Raar, heb even een test gedaan van Down & Upload en dat werkt.


Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 332.1 KByte/sec (=2657 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 19.4 KByte/sec (=155 kbps)


Hier de test via ADSLBox
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2799 kbit/s or 350 kbyte/s
- Upload speed : 159 kbit/s or 20 kbyte/s
Tue Feb 22 2005 at 18:10:22 UTC+0100
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Als ik ingelogd ben werkt het niet, log ik uit dan wel
maar dan worden de resultaten niet opgeslagen.
Waarschijnlijk een foutje in de DB van Speedtest.nl,
ik zit wel op de server van Belgie.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 12 jan 2004, 13:41
Contacteer:

Mja, ik probeerde ook de Belgische, maar die is idd op onderhoud. heb dan maar de nederlandse test gedaan op dezelfde site. Maar zo heel veel verschil is daar ni op ze :-)
Slimshady

Misschien kan de meter in Flash/ActionScript gemaakt worden ? De Flash plugin is op meer dan 95% van de pc's geïnstalleerd .. Voor java zal dat een pak minder zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”