(vraag) Iemand die de nieuwsblad "paaseitjes-lijst" kan delen?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

Gezien ik geen abbo heb op het nieuwsblad, vroeg ik me af of iemand hier de lijst van 2 artikels van het nieuwsblad kan en wil oplijsten.
Het artikel zelf boeit me niet (het zou me immers verbazen als het echt objectief gedaan zou zijn), maar ik ben wel benieuwd naar de lijst.

surtout omwille van het feit dat ze zowel in 2019 als 2024 een lijst hebben laten maken, en ik benieuwd ben naar de verschillen.

de artikels zijn te vinden op deze links:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191128_04741788
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240327_93602940

gezien ik niet naar het artikel vraag (enkel de lijst/puntenverdeling) denk ik dat dat wel ok is ? (if not zoek ik wel iemand die ergens een gazet liggen heeft, en anders verdwijnt het in mijn 'dont care enough to care' vakje :) )
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

Ik wil je gerust helpen. Stuur me even je mail adres door.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Archive.is
?
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

Belgissschenaap schreef: 02 apr 2024, 22:51 Archive.is
?
Werkt niet meer
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Provider
Te Koop forum

Belgissschenaap schreef: 02 apr 2024, 22:51 Archive.is
?
niet toegelaten link/idFOd
niet toegelaten link/qVFlC

En het leuke aan nieuwsblad in combinatie met archive.is is dat secties en bijhorende foto's (of infografieken) wel getoond worden, terwijl het bij hln niet is.
(stelde ik nu toevallig vast)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Eergisteren nog 6 pralines gekocht bij de Julius voor 6.05€ 10/10 ;-)
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Ter info. Krantenartikels achter de betaalmuur zijn 1 of 2 dagen na publicatie vrij beschikbaar in het krantenarchief op bibliotheek.be voor wie lid is van een bibliotheek.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

thanks, ik had archive.is geprobeerd, maar die wou hier bij mij niet meer laden.... misschien tijdelijk onbeschikbaar?

ik wou wel eens kijken hoe dat zat met die scores, want persoonlijk vind ik eigenlijk de schutter en libeert (net zoals leonidas, trouwens) niet lekker.

het is dus gewoon effectief een redelijk subjectieve test wat 1 persoon van de smaken vond...
origineel vond ik bijvoorbeeld superchoc wél lekker (maar enkel de sint-versie raar maar waar), maar ze hebben x tijd geleden hun verpakking gewijzigd (van rood naar lichtblauw, dacht ik) en daarbij lijkt ook de smaak gewijzigd te zijn, want nu vind ik ze ook maar niets meer.
Flippi schreef: 03 apr 2024, 08:34 Ter info. Krantenartikels achter de betaalmuur zijn 1 of 2 dagen na publicatie vrij beschikbaar in het krantenarchief op bibliotheek.be voor wie lid is van een bibliotheek.
dat is wel handig om te weten, thanks
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Archive.is werkt niet op cloudflare dns...

Dus kan aan zo iets liggen
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef: 03 apr 2024, 09:59 het is dus gewoon effectief een redelijk subjectieve test wat 1 persoon van de smaken vond...
Het is wel de subjectieve mening van 1 van de meest gerenomeerde chocolatiers die ons land rijk is.
Hij kent echt het verschil wel tussen een goed en een slecht product. (Gelukkig is er ook lekkere rommel op de markt, net zoals een kwalitatief product niet persé het lekkerste product is ;-) )
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Belgissschenaap schreef: 03 apr 2024, 18:51 Archive.is werkt niet op cloudflare dns...
cloudflare is idd wel mijn primary, maar normaalgezien moet adguard vergelijken met quad9 & google ook....
zal mss archive.is als uitzondering instellen dat die enkel via google of quad9 gaat in de toekomst.
iceke schreef: 03 apr 2024, 18:58 Het is wel de subjectieve mening van 1 van de meest gerenomeerde chocolatiers die ons land rijk is.
Hij kent echt het verschil wel tussen een goed en een slecht product.
subjectief kan je nooit zeggen dat die het verschil kennen tussen een goed en slecht product, simpelweg omdat het subjectief is.
hij klaagt dat chocolade "niet overal even dik/dun is", terwijl ik dat net leuk vind eraan bij de figuurtjes, bijvoorbeeld.
hij klaagt ook over de "glans" - iets dat mooi is voor de show, i agree, en dat mooi is om de prijs op te drijven, maar 0 waarde heeft voor de smaak (en dat telt voor mij net iets meer)

objectief kan je alleen maar zeggen wat de voedingswaardes zijn, waar de cacao vandaan komt (maar duurzaamheid heeft wél invloed op prijs, maar niet noodzakelijk op smaak, en is dus ook niet belangrijk in dat opzicht), ...
dus in deze is het eigenlijk puur een gevalletje van "mijn oog en tong bepalen dat" en niet zozeer "dit zijn de juiste verhoudingen" of "een testpanel deed een blind test van en concludeerde dat" etc
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Natuurlijk kan je dat wel, je hebt een standaard & alles wat daar van afwijkt kan je perfect objectief vast stellen.
Bv. de glans van chocolade = teken dat de chocolade op de juiste temperatuur is getemperd. Dat heeft amper iets met "show" te maken, net zoals het niet overal even dik zijn van een paasei ook objectief kan beoordeeld worden.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”