Webpage redirect werkt niet meer

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Ik genereer in een script een pagina welke een redirect doet naar een OAuth login page.

Dit heeft altijd prima gewerkt, echter nu geeft de OAuth login page een timeout foutmelding.

Het rare is dat wanneer ik de URL neem die ik genereer in m'n script en deze zelf in de adres bar plak dat het dan wel prima werkt.

Ik vraag me dus af wat het verschil is, waarop checked men en hoe ik dit eventueel zou kunnen oplossen.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Vermoedelijk zit er een browser user-agent string check in ? Die kan je mogelijk wel overriden ... met welke browser werk jij, en gebruik ff een override met die user agent string ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Naar ik begrijp is het niet het script die de OAuth content ophaalt, het genereert eerder een link en de browser gaat er dan naar toe. In dat geval zou de user-agent toch dezelfde moeten zijn? Of is het toch het script die het ophaalt?

Ik zou in de eerste plaats eerder denken aan de Referer header oid, die zou wel verschillen (aka er zou er geen zijn) als je de URL copy/paste in de adres bar terwijl ze wel ingevuld zou zijn bij een redirect.

Als het niet de Referer is dan zijn er meer details nodig om dit te kunnen debuggen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

De User-Agent kan inderdaad geen issue zijn want het request komt in beide gevallen vanuit dezelfde browser.

Het script haalt inderdaad niet zelf de content op (kan ook niet want er is een eID validatie) maar doet gewoon een redirect via een <meta http-equiv="refresh" content="0;url=... constructie.

De referer is een mogelijke verklaring... maar ik heb ook totaal geen feedback van de andere kant (ligt bij hun technische dienst). Geen idee of er een mogelijkheid is de referer uit te blanco en toch een redirect te doen in een browser.

Toegevoegd na 4 minuten 19 seconden:
<meta name="referrer" content="no-referrer" /> lost het alvast niet op.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Probeer met een "data:" link of anders met CSP (let wel voor CSP moet je "referrer no-referrer" gebruiken dus telkens met dubbele r, wat de juiste spelling is trouwens)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Niet echt bekend mee... zal ik eens moeten bekijken of dat een alternatief is.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Zou het een anti-bot timer kunnen zijn die slecht reageert indien de automatische login te snel gebeurt?
Plaats reactie

Terug naar “Development”