Ik genereer in een script een pagina welke een redirect doet naar een OAuth login page.
Dit heeft altijd prima gewerkt, echter nu geeft de OAuth login page een timeout foutmelding.
Het rare is dat wanneer ik de URL neem die ik genereer in m'n script en deze zelf in de adres bar plak dat het dan wel prima werkt.
Ik vraag me dus af wat het verschil is, waarop checked men en hoe ik dit eventueel zou kunnen oplossen.
Webpage redirect werkt niet meer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Naar ik begrijp is het niet het script die de OAuth content ophaalt, het genereert eerder een link en de browser gaat er dan naar toe. In dat geval zou de user-agent toch dezelfde moeten zijn? Of is het toch het script die het ophaalt?
Ik zou in de eerste plaats eerder denken aan de Referer header oid, die zou wel verschillen (aka er zou er geen zijn) als je de URL copy/paste in de adres bar terwijl ze wel ingevuld zou zijn bij een redirect.
Als het niet de Referer is dan zijn er meer details nodig om dit te kunnen debuggen.
Ik zou in de eerste plaats eerder denken aan de Referer header oid, die zou wel verschillen (aka er zou er geen zijn) als je de URL copy/paste in de adres bar terwijl ze wel ingevuld zou zijn bij een redirect.
Als het niet de Referer is dan zijn er meer details nodig om dit te kunnen debuggen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
De User-Agent kan inderdaad geen issue zijn want het request komt in beide gevallen vanuit dezelfde browser.
Het script haalt inderdaad niet zelf de content op (kan ook niet want er is een eID validatie) maar doet gewoon een redirect via een <meta http-equiv="refresh" content="0;url=... constructie.
De referer is een mogelijke verklaring... maar ik heb ook totaal geen feedback van de andere kant (ligt bij hun technische dienst). Geen idee of er een mogelijkheid is de referer uit te blanco en toch een redirect te doen in een browser.
Toegevoegd na 4 minuten 19 seconden:
<meta name="referrer" content="no-referrer" /> lost het alvast niet op.
Het script haalt inderdaad niet zelf de content op (kan ook niet want er is een eID validatie) maar doet gewoon een redirect via een <meta http-equiv="refresh" content="0;url=... constructie.
De referer is een mogelijke verklaring... maar ik heb ook totaal geen feedback van de andere kant (ligt bij hun technische dienst). Geen idee of er een mogelijkheid is de referer uit te blanco en toch een redirect te doen in een browser.
Toegevoegd na 4 minuten 19 seconden:
<meta name="referrer" content="no-referrer" /> lost het alvast niet op.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
Zou het een anti-bot timer kunnen zijn die slecht reageert indien de automatische login te snel gebeurt?