Lossy vs. Lossless audio

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Als je alles gaat aanschaffen op (liefst super-audio) CD (wat de artiestrecording studio ten goede komt) zal het nog vele malen duurder uitkomen, lijkt me.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Moonboy schreef: 10 aug 2023, 21:05ben blij dat ik die troep niet gebruik.
Zalig toch die audiofielen wiens muziekinstallatie state of the art is en al de rest omschrijven als minderwaardig.
320kbps bestempelen als troep, mag dan voor jou troep zijn voor miljoenen mensen met telefoons on the move onderwijl luisteren en genieten van Spotify dmv van draadloze Bleutooth oordopjes is het dat zeker niet.
Met Bleutooth heb je toch al veel verlies dus lossless hoeft dan echt niet, om nog maar te zwijgen van de ondermaatse equalising op smartphones.
Aan dat laatste kan ik me soms wel ergeren trouwens, net als aan de volumebegrenzing.
En wat de allerhoogste kwaliteit betreft, zelfs het rippen naar lossless audio kan op een minder secure manier gebeuren waardoor er nog steeds foutjes in het resultaat zitten.
Ben er vroeger veel mee bezig geweest maar nu op m'n oude(re) dag hoeft het niet meer, wat hoor ik trouwens nog precies nu tram 6 in aantocht is? ;-)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Petrikske schreef: 10 aug 2023, 22:07
Zalig toch die audiofielen wiens muziekinstallatie state of the art is en al de rest omschrijven als minderwaardig.
En dan nog...
Ik heb een mooie denon versterker, een goede hama tuner.
De speakers die hier staan zijn op A-string Richard Allan en op de B-string zijn het high-end sony prototypes.
Ik daag iedereen uit om te horen of er 'troep' speelt of een CD (via een yamaha CD-speler).

Op tweakers loopt er daar een mooi topic over. Iets met zilveren kabels gesmeed door elfen op volle maan bij .... :roll:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Die speakerkabels liggen toch niet op de grond hoop ik, maakt een verschil hoor. 😄
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Petrikske schreef: 10 aug 2023, 22:07 En wat de allerhoogste kwaliteit betreft, zelfs het rippen naar lossless audio kan op een minder secure manier gebeuren waardoor er nog steeds foutjes in het resultaat zitten.
Ik moet hier nog een compilatie-cd hebben liggen waarbij ik duidelijk blubber hoor van een low-bitrate mp3. Prachtig toch hoe een cd "gemasterd" kan worden met lossy brondata...

Over mastering gesproken: blijkbaar wordt gemasterd naar het verwachte doelsysteem dat het de muziek gaat afspelen? Betekent dus dat eenzelfde lied op Spotify anders gemasterd kan zijn dan op Tidal MQA dan op een SACD dan op ...
Audio is zodanig subjectief dat je, zelfs al heb je de meest indrukwekkende audio-setup, het geluid niet hetzelfde zal klinken als dat het in de studio klonk of als bij die andere audiofiel met de meeste krachtige DAC's en speakers.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

En zoveel valt of staat ook bij de ruimte waarin je gaat luisteren. Voldoende groot, liefst geen reflecterende wanden maar ook niet teveel absorbtie.

De cabine van een auto is verre van de ideale ruimte om te luisteren - het verschil tussen audio bij een goede bitrate en lossless ga je daar niet horen.

Added in 1 minute :
Petrikske schreef: 10 aug 2023, 23:12 Die speakerkabels liggen toch niet op de grond hoop ik, maakt een verschil hoor. 😄
En ze zijn toch minstens van https://www.widescreenaudio.be/product- ... ll-cables/ ;)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Er is kwaliteitsverschil maar dat maakt eigenlijk niets uit want de meeste mensen kan het niet schelen, voor hen is de kwaliteit van Spotify GENOEG. Al het geld dat anderen in kwaliteit steke,n die sommigen zelfs niet eens kunnen horen, dient voor de meeste mensen dus beter voor het betalen van het streaming abo.

Veel muziek wordt ook beluisterd op plaatsen waar perfecte kwaliteit niet mogelijk is zoals in de wagen, met oortjes, tijdens het sporten,...

Dat is ook de reden van het succes van MP3, een achteruitgang tov CD. Mensen vonden het kleine formaat goed genoeg voor hun gebruik.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Klopt het dat de muziek op Spotify Ogg Vorbis bestanden zijn?
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer

boonpwnz schreef: 10 aug 2023, 22:59 Ik waag me niet meer aan die youtube premium via turkije maar het is wel interessant. Ik betaalde vroeger via revolut en dat gaat vlekkeloos.
Dit is blijkbaar geen probleem bij youtube en netflix enzo., echter wel bij Spotify. Betaalmiddel moet uitgegeven zijn in het land van herkomst van het account. Daarom ben ik benieuwd hoe mensen dit hier doen met een Turks account.

PS: kunnen we een discussie over Lossy vs. Lossless audio verderzetten in een apart topic a.u.b.? Het gaat hier over de prijsstijging van Spotify...

Toegevoegd na 2 minuten 49 seconden:
Petrikske schreef: 11 aug 2023, 09:17 Klopt het dat de muziek op Spotify Ogg Vorbis bestanden zijn?
Onder andere.
When we get your audio files, we do the following:

Check they aren’t corrupt and the format container is known
Transcode the file into different delivery formats for our audio quality options:
Ogg/Vorbis (96, 160, 320 kbps)
AAC (128, 256 kbps)
HE-AACv2 (24kbps)
Calculate the loudness of the whole release and individual tracks using the ITU 1770 standard
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Uit ervaring: Zelf haal ik AAC hoger dan 96 kbps er niet meer uit, MP3 vanaf 192. Met die testjes die je online kan doen als ik er de volle aandacht bij hou haal ik er de iets hogere kwaliteit nog uit, maar verder... (en dan spreek ik over alles bekabeld met een degelijke versterker)
Eerlijk gezegd, in de dagdagelijkse praktijk waarbij muziek vooral als achtergrond dient terwijl je met andere dingen bezig bent maakt dat allemaal weinig uit. De lagere kwaliteiten irriteren mij dan wél, dan mis ik bepaalde dynamiek, maar het verschil tussen de hoogste kwaliteit van Spotify of cd's & losless is echt minimaal op zo'n momenten.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Als je een luistertest wil doen is dan een hele goede (bekabelde) hoofdtelefoon niet beter dan speakers?
Hetgene wat ik meestal beluister via Spotify download ik vooraf via wifi zodat je automatisch de hoogst mogelijke kwaliteit te pakken hebt.
Het kan ook handig zijn om de geluidsinstellingen van Spotify eens te testen want ook dan lijk ik toch kwaliteitsverschillen te horen.
"Volume normaliseren' (aan of uit)
"Volume" (Hard, Zacht of Normaal) bij deze krijg ik toch het gevoel dat je dan verschil in kwaliteit te pakken hebt (Gain?)
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

devilkin schreef: 11 aug 2023, 07:48En ze zijn toch minstens van https://www.widescreenaudio.be/product- ... ll-cables/ ;)
Ik adviseer de AudioQuest Dragon ZERO kabels. :-D
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer

devilkin schreef: 10 aug 2023, 21:56 Als je alles gaat aanschaffen op (liefst super-audio) CD (wat de artiestrecording studio ten goede komt) zal het nog vele malen duurder uitkomen, lijkt me.
Voor kwaliteit wil ik wel betalen, voor pulp niet, ik hoef geen vele duizenden audio tracks, ik mik op musici die hun sporen ruimschoots verdiend hebben, hun instrumenten buitengewoon goed beheersen, virtuozen zijn in hun vakgebied, uitmuntende live performers, en die verdienen het beste geluid, voor Pink Floyd, Chick Corea, Asia, Dire Straits, Focus, Genesis, Jarre, Satriani, Moby, Philip Glass, Santana, Steve Vai, Sting, Vangelis, Yes, Zappa enz ..... heb ik het voor over.

https://www.hdtracks.com/#/home

https://www.prostudiomasters.com/#x

En hoe ik mijn centen besteed, daar heeft niemand zaken mee, kwaliteit kost wat, pulp is weggegooid geld.
Elk zijn meuk. :-)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

seagull schreef: 11 aug 2023, 12:38
devilkin schreef: 11 aug 2023, 07:48En ze zijn toch minstens van https://www.widescreenaudio.be/product- ... ll-cables/ ;)
Ik adviseer de AudioQuest Dragon ZERO kabels. :-D
Uiteraard.
Je wilt je toch niet inlaten met rommel. :roll:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Moonboy schreef: 11 aug 2023, 13:15 Pink Floyd, Chick Corea, Asia, Dire Straits, Focus, Genesis, Jarre, Satriani, Moby, Philip Glass, Santana, Steve Vai, Sting, Vangelis, Yes, Zappa enz ..... heb ik het voor over.
Ik zie in dit rijtje heel wat topartiesten uit de oude doos, ik wil totaal niets afdoen aan deze mensen of bands maar
de opnamemogelijkheden destijds waren ook niet wat ze vandaag de dag zijn natuurlijk.

Zo kocht ik deze week een wat oudere topfilm (30 oscars) op Blu Ray, blijkt 1080 beeld te zijn, ik voel me nu toch bekocht
nadat ik deze week Oppenheimer in een IMAX bioscoop zag. ;-)
Nog een geluk dat ik die film niet nieuw kocht.
Begrijp ja waar ik naartoe wil?
En natuurlijk mag je jou centen spenderen hoe jij wil, niks mis mee.

PS: Ik heb vroeger enkele keren een eigen nummer uitgebracht op vinyl (verzamelalbum)
Het aanleveren van je nummer gebeurde via een simpel cassettebandje. :-D
Als je die vinyl nu wil aankopen mag je veel geld neertellen, ik had destijds heel wat exemplaren gekregen om zelf te verkopen
maar m'n copain uit Brussel heeft ze destijds door z'n armen geknald. (dope)

Ach ja, ik was dan ook geen Jean-Michel Jarre. :beerchug:
Moonboy
Pro Member
Pro Member

Er zijn wat artiesten bij uit de oude doos, kan je dat van Moby, Sting (nieuw werk onlangs aangeschaft), Satriani (zeer productief), Nora Jones enz .. zeggen, neen dus.
Deze topartiesten werken (werkten) met de beste opnamestudio's en uitrusting o.a de Abbey Road Studio zijn nog steeds een referentie na de grote updates , zelfs de oude mastertapes worden vakkundig gedigitaliseerd om tot zeer behoorlijke resultaten te komen.
Je kan je verdere teleurstellingen vermijden door je aankopen beter in te schatten, nooit leuk om bedrogen te worden natuurlijk.
De Vinyl rage tegenwoordig doe ik af als vooral Emotioneel gedoe, de techniek is compleet achterhaald ondertussen, ik heb alle platen hier inmiddels de deur uit.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Moonboy 11 aug 2023, 18:00, in totaal 1 gewijzigd.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb hier nog een test LP liggen, met op een zijde test signalen.
Op de andere kant muziek.
Dat is nog eens een ander geluid dan van de meeste cd's komt.

Verder heb ik wel de indruk dat het nu allemaal niet zo goed moet zijn voor de meesten.
Als er maar muziek uitkomt.

Als er nog eens een echte versterker binnenkomt uit de jaren 80, voor herstelling, en ik krijg hem terug aan de praat....wat een geluid.
Dat is nog al wat anders dan die torentjes die rond de jaarwisseling zo gewild waren.

Mvg
Moonboy
Pro Member
Pro Member

Je kan bv een Burmeister kopen, wellicht gaat de Bank je wel moeten helpen.
https://www.burmester.de/en/homeaudio/reference-line/
https://www.auditorium.de/nl/fabrikanten/burmester/

Heb je een mooie en akoestische ruimte, dan wordt dat een beleving die niet gauw zal vergeten.

Afbeelding

Toegevoegd na 42 minuten 49 seconden:
Mijn voorlopige wens is de
https://rotel.com/en-gb/product/ra-6000
met de
https://rotel.com/en-gb/product/dt-6000
Rotel is befaamd om zijn hoogwaardige bouwkwaliteit

https://hifi.nl/artikel/31295/Rotel-vie ... -6000.html

Afbeelding
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Mss terug on-topic?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Moonboy schreef: 11 aug 2023, 16:57zelfs de oude mastertapes worden vakkundig gedigitaliseerd om tot zeer behoorlijke resultaten te komen.
Moonboy ik wil er geen 'wie heeft de langste discussie' van maken maar in het kleine deel dat ik net heb gequoteerd zit eigenlijk de essentie van het punt dat ik probeer te maken.
Ik zal enigzins overdrijven hier... "een drol met een laagje vernis blijft ook al is hij schitterend en blinkend mooi...een drol"
'oude master tapes' bevatten nooit de totale input uit het verleden en die kan je er ook nooit bij verzinnen, ja natuurlijk kan je dat mooi polijsten en er een mooi laagje overheen leggen maar het blijft een soort van camouflage.

Ik ken uw leeftijd niet Moonboy en voel zich zeer zeker niet verplicht om dat hier op het forum te posten maar ik heb van nabij de overgang analoog/digitaal meegemaakt en ik kan me nog glashelder het gevloek en getier herinneren want analoog en lampentechnologie dit en dat en zoveel meer... digitaal was koud en kil en zou nooit de bovenhand halen.
En ik ga daar deels in mee want er gaat niets boven lekker vet en analoog zelfs in de synthwereld waar mijn interesse toch meer naar uitging.
Maar je moet ergens toch de switch maken en ik kan me nog herinneren dat er artiesten waren die daar problemen mee hadden.

Zelf heb ik destijds veel tijd gestoken om m'n audio CD's vakkundig te 'rippen' en ja daar ben je echt wel effe zoet mee.
Ik gebruikte destijds EAC (Exact Audio Copy) en dat programma volledig instellen op de CD-lezer die je tot je beschikking hebt was al een uitdaging.

Maar ook het weg schrijven van de eigen muzikale brouwsels was toch steeds een zoektocht naar wat is het beste voor een eventuele studio om te masteren.

Verder heb ik wel respect voor mensen zoals U die proberen om hun geliefkoosde muziek zo mooi mogelijk te kunnen beluisteren.
Ik als muzikant zijnde (vroeger) had daar gewoon de centen niet voor want die of die synth, sampler, drumcomputer waren zoveel belangrijker en oh zo duur..
Moonboy
Pro Member
Pro Member

Toegevoegd na 3 minuten 55 seconden:
De overgang en de toenmalige CD spelers werden vaak de das omgedaan door de slechte Dac's , er was eerst enkel een analoge uitgang voorhanden, de DAC werden verder ontwikkeld en met resultaat, digitale en verliesvrije verbing met de versterker werd ook mogelijk.
https://www.analogueaudio.nl/dac-of-cd- ... bron.shtml

Tegenwoordig is zeer hoge geluidskwaliteit mogelijk met Losless audio, en daar zijn genoeg bewijzen van voorhanden.
De apparatuur is vooralsnog erg prijzig, voor lossy bestanden moet je ergens anders wezen.

Recent heb ik van https://en.wikipedia.org/wiki/The_Bridge_(Sting_album) in Hi-Res 24-bits/192 kHz (6,5 keer zoveel gegevensoverdracht als bij cd's) aangeschaft en dat klink echt indrukwekkend op mijn goede (mid -price) installatie, een zeer goede luister ervaring.

Opgeslagen op een Synology DS918+ Nas, en beschikbaar op al mijn toestellen,
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Moonboy schreef: 11 aug 2023, 19:59Tegenwoordig is zeer hoge geluidskwaliteit mogelijk met Losless audio, en daar zijn genoeg bewijzen van voorhanden.
De wereld staat niet stil en iedereen moet uiteindelijk mee, ook alle fabrikanten die lang hemel en aarde hebben bewogen om hun inventie te vrijwaren.
Die 'enkel analoge' uitgang was voor mij destijds ook tenenkrullend.
Ik denk dat ik ergens in een doos nog een DATS tape moet hebben liggen, pfff.... nostalgie. :-D

Toegevoegd na 4 minuten :
Moonboy schreef: 11 aug 2023, 19:59Recent heb ik van https://en.wikipedia.org/wiki/The_Bridge_(Sting_album) in Hi-Res 24-bits/192 kHz (6,5 keer zoveel gegevensoverdracht als bij cd's) aangeschaft en dat klink echt indrukwekkend op mijn goede (mid -price) installatie, een zeer goede luister ervaring.
Ben er bijna zeker van dat ik 'natte ogen' zou krijgen om dat op een systeem als het uwe te kunnen beluisteren.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

De toekomst zal mogelijk nog wel nog nieuwe ontwikkelingen brengen, tegenwoordig is het wel opletten daar de marketing lui vaak de bovenhand plegen te voeren, daar waar er vroeger meer van de ontwikkelaars naar voren kwam. Kijk maar eens naar de Flops die o.a Philips heeft meegemaakt. CDI enz ...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Helemaal akkoord, de CD was een grote stap net zoals 4K.
En het zal inderdaad nog mooier en beter worden maar ik denk dat het kleine 'stapjes' zullen zijn ipv grote maar zoals je reeds aangeeft.. corporate pockets need to be filled.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

Petrikske schreef: 10 aug 2023, 22:07
320kbps bestempelen als troep, mag dan voor jou troep zijn voor miljoenen mensen met telefoons on the move onderwijl luisteren en genieten van Spotify dmv van draadloze Bleutooth oordopjes is het dat zeker niet.
Met Bleutooth heb je toch al veel verlies dus lossless hoeft dan echt niet, om nog maar te zwijgen van de ondermaatse equalising op smartphones.
Aan dat laatste kan ik me soms wel ergeren trouwens, net als aan de volumebegrenzing.
En wat de allerhoogste kwaliteit betreft, zelfs het rippen naar lossless audio kan op een minder secure manier gebeuren waardoor er nog steeds foutjes in het resultaat zitten.
Ben er vroeger veel mee bezig geweest maar nu op m'n oude(re) dag hoeft het niet meer, wat hoor ik trouwens nog precies nu tram 6 in aantocht is? ;-)
Zalig die lui die achter de feiten aanlopen,

Bluetooth Losless Audio
https://www.howtogeek.com/752991/blueto ... ally-here/

https://www.whathifi.com/features/i-tri ... th-caution

https://www.denon.com/nl-nl/inside-deno ... audio.html

Hoogwaardig geluid ook Mobiel mogelijk

https://www.astellnkern.com/product/pro ... tCode1=DAP

Afbeelding

:-D
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Ik haal er op high end PA’s toch zo de mp3 deejays uit. MP3’s /m4a/… op Bitrates van 256/320kbps kan je zelfs makkelijk onderscheiden van de pro-dj’s die een lossless format (flac of andere) gebruiken. Al zijn die niet alom vertegenwoordigd.
Voor de ‘kleinere’ lokale fuif maakt het uiteraard allemaal niet uit, maar spreken we over een serieuze PA in de concertzalen, evenementenhallen en grote festivals, dan heb je wel een probleempje als mp3 deejay.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

En ik die dacht dat ze een uitstervend ras waren, die prutsers.
Dan liever een bezoekje aan, https://hifi.nl/artikel/31822/HiVisit-A ... rvice.html

Lossless Audio :-o + Hi-Res + Hi End Hifi, een must, een beleving.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Moonboy schreef: 13 aug 2023, 10:27 En ik die dacht dat ze een uitstervend ras waren, die prutsers.
Dan liever een bezoekje aan, https://hifi.nl/artikel/31822/HiVisit-A ... rvice.html
Als ik dingen op de website lees zoals...
“We kunnen toch geen set van enkele tienduizenden euro’s verkopen en daar dan kabeltjes van 8 euro per meter aan toevoegen. Dat is niet in verhouding, het moet proportioneel blijven”.
“Als je bij voorbeeld kun vertellen dat ze richtingsgevoelig zijn, trek je de klant direct mee in het verhaal en is de kabel al voor de helft verkocht.”
... dan plaats ik het alvast onder de noemer kwakzalverij.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Kwakzalverij idd. En intussen verzandt dit topic in een soort van egotripperij in de trant van "zie mij hier met mijn pokkedure high end setup, bende achterlijke paupers!" Triestig.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Moonboy
Pro Member
Pro Member

DarkV schreef: 13 aug 2023, 12:09
Moonboy schreef: 13 aug 2023, 10:27 En ik die dacht dat ze een uitstervend ras waren, die prutsers.
Als ik dingen op de website lees zoals...
“We kunnen toch geen set van enkele tienduizenden euro’s verkopen en daar dan kabeltjes van 8 euro per meter aan toevoegen. Dat is niet in verhouding, het moet proportioneel blijven”.
“Als je bij voorbeeld kun vertellen dat ze richtingsgevoelig zijn, trek je de klant direct mee in het verhaal en is de kabel al voor de helft verkocht.”
... dan plaats ik het alvast onder de noemer kwakzalverij.
Emo praat dus, zonder enige onderbouwing, is dat dan kwakzalverij.
Leg het eens uit.
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Sinds wanneer is de wet van Ohm richtingsgevoelig?
Moonboy
Pro Member
Pro Member

luukske schreef: 13 aug 2023, 13:02 Sinds wanneer is de wet van Ohm richtingsgevoelig?
Dat wordt bepaalt door de mate waarin de klant goedgelovig is, al van marketing praat gehoord (en ondervonden).
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Moonboy schreef: 13 aug 2023, 12:56 Emo praat dus, zonder enige onderbouwing, is dat dan kwakzalverij.
Leg het eens uit.
Ik hoef hier niets uit te leggen... ik verkoop die kabels niet, de bewijslast ligt dus niet bij mij.

Ik wacht wel op een wetenschappelijk artikel waarmee de leverancier/verkoper zijn theorie kan staven.
vverbeke schreef: 13 aug 2023, 12:17 Kwakzalverij idd. En intussen verzandt dit topic in een soort van egotripperij in de trant van "zie mij hier met mijn pokkedure high end setup, bende achterlijke paupers!" Triestig.
Ik wil best geloven (ben er zelfs zeker van) dat een high-end audio systeem beter klinkt dan een setje van Medion... maar eens je verschillende duizenden euro's gaat betalen betwijfel ik ten zeerste of er iemand nog in staat is het verschil te horen (in het beste geval kan je misschien een verschil zien op een osciloscoop of spectrum analyser maar of dat verschil dan beter klinkt of niet is een andere vraag). Voor kabels is het verschil in kwaliteit absurd klein dat dure prijzen totaal zinloos zijn.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

Marketing beheerst onze consumptie maatschappij, en de massa blijft er maar in trappen, het WC eend verhaal wordt nog steeds massaal geslikt.
Daarom is mijn Audio setup mid-range kwaliteit / prijs, het moet niet te gek worden natuurlijk, ik gebruik gewoon degelijke kabels van een normale prijs.
Het resultaat is geweldig, als je het voedt met lossless bestanden, een blijvertje dus.
Blijft het gegeven dat je Speakers eigenlijk het beste punt van je installatie moeten zijn, en zeker niet ondergeschikt aan je versterker.
Let's Play Music.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”