Spotify wordt duurder

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Provider
Te Koop forum

Spotify heeft per direct de prijzen van al zijn abonnementen verhoogd. Premium en Student worden een euro per maand duurder, Duo wordt twee euro duurder en Family kost twee tot drie euro per maand meer. Bestaande klanten gaan de prijzen binnenkort ook betalen.
Bron: https://tweakers.net/nieuws/212024/spot ... d-aan.html

Heb ook al een mail ontvangen:
De prijs van Premium Family verandert van € 15,99 per maand naar € 17,99 per maand.

We verhogen de prijs van Premium Family, zodat we in ons productaanbod en functies kunnen blijven investeren en ze kunnen blijven innoveren om jou de beste ervaring te kunnen bieden.

Aangezien je al een Premium-abonnement hebt, betaal je € 15,99 per maand tot je betaaldatum in september, wanneer de kosten voor je abonnement worden verhoogd naar de nieuwe prijs.*

Bedankt dat je Premium gebruikt.

Het Spotify Team

Als je Premium niet voor de nieuwe prijs wilt blijven gebruiken, kun je opzeggen via je accountpagina, of bezoek onze supportwebsite als je vragen hebt.

*Als je momenteel een proefabonnement hebt, wordt er niets in rekening gebracht totdat het is afgelopen. Zodra je proefabonnement is afgelopen, krijg je 1 maanden voor de huidige prijs van € 15,99 voordat je prijs wordt verhoogd naar € 17,99.

heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Ik heb geen Spotify, maar ze vragen toch gewoon om de creatieve route verder te ontdekken?
Ik zag ergens dat India de goedkoopste abonnementen heeft

https://howtospotify.com/spotify-premium-price/
India: €1,95
Japan: €10,93
BE: €15,99

Iedereen dan maar via India een abonnement nemen?
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer

Of een NAS configureren en goed vullen, en gedaan met prijsverhogingen om de haverklap, elk zijn meuk, maar die bedrijven zijn stilaan hun prijs niet meer waard.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Tja, ik heb Spotify vooral voor het onmetelijke aanbod van allerlei muziek van onbekende en bekende artiesten en de automatisch samengestelde playlists of die vanuit de community. Ik heb ook Plex en PlexAmp met een hele collectie geripte cd's die ik gekocht heb, maar sinds Spotify eigenlijk niet meer naar omgekeken.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Ja die playlists en 'Radio' zijn wel zalig, nooit gedacht dat ik daar zo verknocht aan ging geraken toen ik een tijdje geleden Spotify ging proberen.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik heb Spotify Family Premium en we zitten er met 6 familieleden in, betalen volgende maand elks 3 euro p/m ipv 2.67, dus ja duur kun je het niet noemen op die manier.

Het is idd handig om nieuwe dingen te ontdekken of snel iets op te zoeken en spelen en de kwaliteit is meestal goed.
Maar niet alles staat er op, en soms verdwijnt er wel eens iets door "rechten".
Laatst gewijzigd door splinterbyte 08 aug 2023, 12:16, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Idem hier. Ik heb op zolder zo'n 500 CD-albums liggen en heb ze allemaal geript. Maar ik kijk er niet meer naar om.
Een LP zou ik nog eens durven opzetten, maar anders is het spotify.
Mensen die zeggen dat dit duur is zouden eens moeten kijken hoe wij 25/30 jaar geleden aan onze muziek moesten geraken. :roll:
1 CD kostte al snel 600 tot 800 BEF. Los van de inflatie heb je daar nu een maand onbeperkte muziek voor, voor de hele familie.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Ja ik had deze week ook nog zo'n oude CD in handen waarop zo'n hele grote sticker kleefde om de prijs te afficheren. :-D
Ik download op Spotify ook veel playlists zodat ik onderweg geen mobiele data dien te versmossen, en je kan dan via Wifi de kwaliteit op het hoogste niveau zetten.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Same. Muziekstreaming is de enige vorm van streaming waar ik nooit nog van terug zal komen. Het gemak en het aanbod is de prijs meer dan waard, ook wanneer het een paar euro duurder wordt (in dit geval toch geen schandaal, als je de inflatie in rekening neemt?).
ooh. shiny.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

idd elke CD die ik (~20 jaar geleden) kocht kostte rond de 20 euro..., waar dat dan 5 ofzo van de 20 tracks naar mijn smaak waren...
cadsite schreef: 08 aug 2023, 10:18 500 CD-albums
Die CD's zijn wel beter kwaliteit dan Spotify, als ze goed geript zijn in flac bv.. Je kan ook lokale dingen in spotify laden, al is het dan op die PC alleen, niet in de cloud.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

Ik gebruik enkel Lossless Audio liefst Hi-res, na enkele testen met Spotify had ik al vlug door dat de kwaliteit ervan niet voor mij bestemd was, ze pakken je vooral op gemakzucht, mega aanbod, veel mogelijkheden enz ... en natuurlijk kassa, kassa.

Je hebt verder nog Tidal, Deezer enz die Spotify overtreffen, maar ook in prijs natuurlijk, verder is 95 % van de muziek die bij deze diensten voorhanden is niet aan mij besteed.
Na ruim 10 jaar Synology is dit voor mij de ultieme beleving, en je bent er zelf baas over, wat betreft de mogelijkheden, onovertroffen.

De NAS is veelzijdig natuurlijk, muziek is maar een van de uitgebreide toepassingen die ik gebruik, top investering.

Genieten doe ik met
https://www.denon.com/nl-nl/product/amp ... olor=Black
https://www.denon.com/nl-nl/product/net ... olor=Black
https://www.bowerswilkins.com/en-eu/pro ... ry-edition

Puur Geluid,

https://www.sony.nl/electronics/hoge-resolutie-audio
https://www.sonos.com/nl-be/blog/hi-res-audio-guide

Fan van Hi-res audio

https://www.hdtracks.com/#/category/5db ... 007277b0d0
Laatst gewijzigd door Moonboy 08 aug 2023, 12:49, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Hier 1000+ CDs op zolder en in flac+MP3 op de NAS. Die worden nog wel regelmatig afgespeeld, thuis via Logitech Media Server (nog een overblijfsel van mijn Squeezebox van vroeger) en in de wagen.
Maar het voordeel van Spotify is inderdaad dat je naast jouw eigen collectie ook zoveel anders hebt, dat het dan ook veel gemakkelijker is om langs die weg je eigen muziek af te spelen. Keerzijde is inderdaad wel de mindere kwaliteit, al ga je dat in veel situaties (bvb auto) zeker niet horen.
Heb nu wel al een tijd YouTube Music ipv Spotify dit omwille van een YouTube Family abonnement dat spotgoedkoop is via Turkije. De Lira is dan ook nog eens in vrij val waardoor ik nu dik €2 betaal. YouTube Music kan wel in de verste verte niet tippen aan Spotify, maar de meerprijs is het me niet waard.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

De vergelijking met CD's en die periode gaat niet echt op. Spotify is vooral gemak, de rest zijn eerder nadelen. Mindere kwaliteit en vooral het steeds veranderen van hun aanbod waardoor je playlists vaak nummers bevatten die niet meer af te spelen zijn. Ook zit je met hun versie van een nummer.

Met Spotify heb je veel muziek maar eigenlijk ook niets want je hebt in feite enkel een rekening bij Spotify. Stop je met betalen dan stopt de muziek en heb je niets meer.

Vroeger was muziek misschien duurder afhankelijk van uw gebruik maar het was ook anders. Door de moeite die je ervoor moest doen was een CD bvb gevoelsmatig meer waard. Je bouwde een collectie op en stak daar geld in, dat gaf die keuze meteen een waarde. Nu heb je alles en is het ook ineens niet veel meer waard, je moet er weinig of geen moeite voor doen.

Soit, muziek is iets persoonlijks en er zijn enorm veel manieren om ermee om te gaan. Voor de meeste is het gewoon een vervanging van stilte, voor anderen is het cultuur, ontspanning,... Ik ben een tijd actief geweest als DJ en op vrije radio's want muziek zat snel in mijn hoofd en bepaalde sterk mijn wereldbeeld. Nu lijken nummers eerder nog maar één doel te hebben, de maker zo rap mogelijk rijk maken.

Ik heb dus Spotify omdat het gemak eenmaal groot is. De playlists gebruik ik veel, ook als ik gevraagd wordt voor een feestje of bvb op reis. Elke trip heeft zijn eigen playlist. Herinneringen hangen vaak ook vast aan een bepaalde song. Toch heb ik nog al mijn CD's die ik jarenlang verzameld heb. Goed want er staan nummers op die Spotify niet heeft of toch niet in die versie. Zeg ik mijn abo op dan kan ik nog altijd mijn CD's spelen die ik ondertussen ook geript heb.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

Als je zoals ik zorgt voor een meervoudige Back-up van je Hi-Res audio bestanden (4 x hier), en andere (Flac, Alac, ...) dan heb je veel achter de hand, vermits ik MP3 en andere lossy audio zowat waardeloos vindt, een CD rippen naar mindere kwaliteit :???: , zinloze actie, voor de auto ben ik bezig met een SSD samen te stellen met Flac audio (paar duizend tracks).
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Ik heb in heel mijn leven misschien maar 2 CD’s gekocht, misschien enkele cassettes en één plaatje en ik ben een 40er. Vooral veel radio geluisterd en opgenomen (MiniDiscs waren echt handig toen). Maar dankzij Spotify heb ik nieuwe genres leren ontdekken en werd mijn muzieksmaak goed ontdekt en ingevuld door het Spotify algoritme. Muziek die je denk ik op geen enkele zender zal horen of maar heel zelden. Dat is voor mij de grote meerwaarde geweest. Dat en muziek voor de kinderen (family abo) :-D
De laatste tijd ben ik wel aan het twijfelen een overstap te doen naar Apple (One family), puur uit gemak (veel Apple devices ondertussen) en omdat het voor niet veel meer in de maand toch wat extra geeft. Af en toe heb ik al eens de switch gemaakt en ik lijk alles ook wel te vinden op Apple. Enige vraagteken is of hun algoritme ook zo fijn werkt.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer

heist_175 schreef: 25 jul 2023, 11:40 Ik heb geen Spotify, maar ze vragen toch gewoon om de creatieve route verder te ontdekken?
Ik zag ergens dat India de goedkoopste abonnementen heeft

https://howtospotify.com/spotify-premium-price/
India: €1,95
Japan: €10,93
BE: €15,99

Iedereen dan maar via India een abonnement nemen?
Zover ik weet lukt dit bij spotify niet omdat je maar 15 dagen buiten het land van je abonnement mag zijn?

Bij YouTube premium en dus YouTube music werkt dit wel al jaren perfect via India.

Ik denk dat een gezinsabonnement dan nog de meest betaalbare oplossing is of zitten daar ook beperkingen aan dat je iedere zoveel tijd op het zelfde adres moet verbonden zijn?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ptoeneigh schreef: 08 aug 2023, 20:13 zitten daar ook beperkingen aan dat je iedere zoveel tijd op het zelfde adres moet verbonden zijn?
Dat werkt bij ons al jaren probleemloos op verschillende (IP-)adressen.
Heb in 2020 wel een email gehad met "bevestig je adres" en heb dat ingevuld, sindsdien niets meer gezien.
Er zijn wel achternamen en adressen die overlappen bij de leden, dus mogelijk daarmee dat het beter lukt.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Hou ons hier op de hoogte.
Ik heb nog nooit van de "max 15 dagen in het buitenland" beperking gelezen op fora?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

You can use a free Spotify account in a different country or region for up to 14 days. After that, you need to get Premium or change your account settings.
Geldt dus voor de gratis versie.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

heist_175 schreef: 09 aug 2023, 11:31 Hou ons hier op de hoogte.
Ik heb nog nooit van de "max 15 dagen in het buitenland" beperking gelezen op fora?
En voorlopig ook nog geen IP-based beperking zoals met Netflix.
Voorlopig heb ik 3 vrienden met hun account, + vriendin en vaderlief. Kost me nog altijd minder dan een premium of duo.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Kan je zo'n buitenlands abo zonder VPN gewoon afsluiten of je bestaande 'verhuizen'? Hoe legaal is dat?
Moonboy
Pro Member
Pro Member

En dan krijg je goedkope audio van ondermaatse kwaliteit, of het al die moeite waard is moet ieder voor zichzelf uitmaken natuurlijk, ben blij dat ik die troep niet gebruik.
En die prijsverhogingen, net als bij Netflix en aanverwanten, die gaan blijven komen hoor, ze denken onmisbaar te zijn, al geldt dat enkel voor gemakzuchtige lui, wie wat werk niet ontziet overtreft al vlug hun kwaliteit en mogelijkheden, elk zijn keuze natuurlijk.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Ik waag me niet meer aan die youtube premium via turkije maar het is wel interessant. Ik betaalde vroeger via revolut en dat gaat vlekkeloos.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

Ratface schreef: 11 aug 2023, 09:21
Dit is blijkbaar geen probleem bij youtube en netflix enzo., echter wel bij Spotify. Betaalmiddel moet uitgegeven zijn in het land van herkomst van het account. Daarom ben ik benieuwd hoe mensen dit hier doen met een Turks account.
Kijk bijvoorbeeld op https://www.ozbargain.com.au/node/790069. Bij mij is "methode 2" wel gelukt, maar het is heel wisselvallig en omslachtig. Als de maand om is, ga ik "methode 1" eens proberen.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Modbreak:
Lossy vs non-lossy kan verdergezet worden in de thread in "Allerlei"
viewtopic.php?t=64383
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie