Anti-rokers campagne stunt van Boma (M Devalck)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

De alom bekende figuur uit de TV - serie Thuis "Baltazar Boma" heeft de stunt van zijn leven uitgehaald voor het goede doel. Hij wou de rokers er toe aanzetten, toch maar te stoppen met roken. Daarbij was het geen lachspel, door de nevel was de muur glad en kon hij zich niet met de schoenzolen op die beton houden. (uit de actie kom op en stop)
Onze alom gekende is niemand minder als Marijn Devalck.

Gelukkig kwam hij er heelhuids vanaf,...Chapeau voor die man, je moet het toch maar doen :!:

:thumbs:
Bijlagen
nieuws_komopenstop_marijn.jpg
(8.56 KiB) 1933 keer gedownload
anoniem
Plus Member
Plus Member

oh what the hell
Bijlagen
bender.gif
(3.17 KiB) 1923 keer gedownload
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Lees je bericht eens na, Blue-Sky, daar ontbreekt een belangrijk stukje in om de tekst te kunnen snappen :)

... wat heeft ie namelijk gedaan? :)

Daarnaast is dat nogal een rare manier om tot het stoppen met roken aan te zetten ... want wat is de link?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

@meon,
Wie dat niet gezien heeft de voorbije dagen (in Vlaanderen) is wel van een andere planeet. :-)
Maar goed, ik had het idd nogal kort gehouden, er van uitgaande dat de meeste TV kijkers in Vlaanderen dat wel al gezien hadden.
Afbeelding
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Héhé, ik heb die man (Baltazar Boma dus) al in het echt gezien toen we met school naar een studio gingen. :-)
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Ik daar ook :P , op zijne moto.
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Dat er maar snel 10.000 andere rokers zich melden om te stoppen want dan gaat Katja Retsin ijsberen in de zee in badpak.
Veel leuker om zien dan Boma die naar beneden komt.
:lol:
Afbeelding
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik vertik het om mee te doen. Dit jaar zijn de rokers echt wel het vuil van de straat geworden met die onnozele campagnes, terwijl vroeger gewoon overal werd gerookt. Kijk naar advocaten met hun pijp of sigaar in de rechtszaal. Ik vind het dus allemaal opgeklopten bull.... en ik doe wat ik wil en dat is misschien inderdaad ongezond maar dat is dan MIJN keuze. Begin echt het schijt te krijgen aan onnozele regels eigenlijk en mensen die gewoon meelopen met den hoop!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

jan28 schreef:... want dan gaat Katja Retsin ijsberen in de zee in badpak.Veel leuker om zien dan Boma die naar beneden komt. :lol:
héhé...eindelijk iemand die gezien heeft dat er daar nog tussenstaan buiten Boma... :-D
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

En ik krijg het schi*t van mensen die in mijn omgeving roken, en niet stoppen als ik zeg dat het me stoort.

Het is mijn leven om te verknoeien, en niet het hunne, de rokers, om het mijne nog wat korter te maken.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Teebee schreef:En ik krijg het schi*t van mensen die in mijn omgeving roken, en niet stoppen als ik zeg dat het me stoort.

Het is mijn leven om te verknoeien, en niet het hunne, de rokers, om het mijne nog wat korter te maken.

/me agrees.
Ik krijg gewoon koppijn van de rook en als dan collega's buiten gaan zitten roken (elke 30 minuten of zo) en terug binnen komen stinkt de hele binnenruimte. En dan komen die bij u staan, en geloof me: die stinken!

Ik vraag het me trouwens af eh, die gaan dus elke 30, 45 minuten buiten roken voor 5 à 10 minuten. De werkgever betaalt maar. Ik neem niet eens middagpauze. Eerlijk eh? Begin dan ook te roken of wat is de boodschap?
Tae
Premium Member
Premium Member

Dat er maar snel 10.000 andere rokers zich melden om te stoppen want dan gaat Katja Retsin ijsberen in de zee in badpak.
Veel leuker om zien dan Boma die naar beneden komt.

Ik heb haar al lang gezien in badpak in een reisprogramma op TV1 waarvan dat ik de naam al lang vergeten ben :-)

Hoe zou dat nu komen :P :D

Ik weet nu niet dat daar ffe 10.000 mensen voor gaan stoppen, eender verbieden in café's, openbare gebouwen, etc. zou een betere oplossing zijn voor dit probleem ;)

Als niet roker (astma patient) is het echter vrij vervelend dat iedereen rond u zit te smoren in een café of waar dan ook :evil:
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

en ik doe wat ik wil en dat is misschien inderdaad ongezond maar dat is dan MIJN keuze. Begin echt het schijt te krijgen aan onnozele regels eigenlijk en mensen die gewoon meelopen met den hoop!

Het is niet alleen vervelend... er komt ook nog is bij dat jij zoveel procent meer kans hebt op longkanker... en als je dan dan hebt, wie moet dan bijdragen in de kosten? Juist ja, de niet-roker.

Mijn part smijten ze alle rokers van de ziekteverzekering/mutualiteit, wordt die ineens een stuk betaalbaarder.

greetz,

Nob
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Dan gaan we ineens alle frieten en vette troep ook afschaffen want dat veroorzaakt hart en vaatziekten, te hoog cholesterolgehalte enz. Want de mensen die gezond eten die boeten dan ook eigenlijk.

Kan nog voorbeelden opnoemen maar inderdaad een roker is storend soms. Maar ik vind de acties eigenlijk allemaal wat overdreven.
Gast

Nob schreef:
en ik doe wat ik wil en dat is misschien inderdaad ongezond maar dat is dan MIJN keuze. Begin echt het schijt te krijgen aan onnozele regels eigenlijk en mensen die gewoon meelopen met den hoop!

Het is niet alleen vervelend... er komt ook nog is bij dat jij zoveel procent meer kans hebt op longkanker... en als je dan dan hebt, wie moet dan bijdragen in de kosten? Juist ja, de niet-roker.

Mijn part smijten ze alle rokers van de ziekteverzekering/mutualiteit, wordt die ineens een stuk betaalbaarder.

greetz,

Nob

beetje grof, niet?

Onze regering heeft hopen geld geschept aan die sigaretteverkoop.

Als ze nu eens beginnen met die spullen(nicotineplijsters, pillekes, ...) voor rokers te laten stoppen goedkoper te maken. Een dooske kost nu bijna 100€, en ne verstokte roker heeft daar niet genoeg mee om te kunnen stoppen.
Tae
Premium Member
Premium Member

Dan gaan we ineens alle frieten en vette troep ook afschaffen want dat veroorzaakt hart en vaatziekten, te hoog cholesterolgehalte enz. Want de mensen die gezond eten die boeten dan ook eigenlijk.

Kan nog voorbeelden opnoemen maar inderdaad een roker is storend soms. Maar ik vind de acties eigenlijk allemaal wat overdreven.

Wat je eet kun jezelf voor kiezen, maar dat is niet het geval als er in een ruimte word gesmoord zoals in de horeca en als er dan nog geen serieus afzuig systeem is voorzien dan is het nog meer afzien.

Ik heb meer kans dat ik de volgende dag ziek ben van jullie smoor dan iemand die een pak friet ligt op te eten voor mijn neus.

Ook vind ik het vrij vervelig dat ze nog in uw gezicht liggen te blazen met hunne rook.

Ik heb ook nooit gezegd dat ze het totaal moeten verbieden maar toch in ruimtes zie ik een verbod goed zitten :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het is toch eenvoudig... van de regering mag een mens dood vallen door te roken, want daar verdienen ze stevig aan. Dat er iemand dood valt door een ongeval, dat kan niet... en dan gaat men flitspalen zetten en superboetes heffen.

Conclusie... het maakt de regering niet uit... zolang men er maar centjes aan verdient. Walgelijk gewoon.
Gast

Als ze nu eens beginnen met die spullen(nicotineplijsters, pillekes, ...) voor rokers te laten stoppen goedkoper te maken. Een dooske kost nu bijna 100€, en ne verstokte roker heeft daar niet genoeg mee om te kunnen stoppen.

En wat kost een pakje sigaretten dan wel?

jan28
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Pff, van mij mag iedereen roken zoveel hij wil, zolang het maar niet in mijn buurt is. Ik blijf het op één keer per jaar houden en dat is op nieuwjaar een vette sigaar :D. Voor de rest van het jaar stoort roken mij gewoon. Het valt mij altijd op hoe zoveel mensen sigaretten roken terwijl die dingen toch geen smaak hebben? Sigaren die hebben smaak, maar sigaretten smaken puur naar de chemicaliën :p.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

meon schreef:Ik vraag het me trouwens af eh, die gaan dus elke 30, 45 minuten buiten roken voor 5 à 10 minuten. De werkgever betaalt maar. Ik neem niet eens middagpauze. Eerlijk eh? Begin dan ook te roken of wat is de boodschap?

Fout van de werkgever of ben jij te naief ?

CueBoy, een open-vraag-stellend :-)
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Blue-Sky schreef:Wie dat niet gezien heeft de voorbije dagen (in Vlaanderen) is wel van een andere planeet. :-)

Sub Zero phone home?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”