Telenet modem valt steeds uit

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Hoi,

Sinds enkele weken hebben we sporadisch uitval van het internet (bedraad en wifi). De (witte) modem lijkt ook te herstarten, want de power led knippert ... dus Telenet support desk gebeld en ze hebben iemand gestuurd voor binnen te checken én ook in de straat, want ze zagen inderdaad iets dat niet klopte.

Binnen: Coax fich'kes vervangen, maar meer kon de Telenet werker niet doen.
Buiten: Verdeeldoosje vervangen aan de paal, maar meer wist hij ook niet te doen ...

De modem is ook vervangen geweest, maar probleem blijft nog steeds :|

Any suggestions ?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Is de voeging mee vervangen geweest?
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

cadsite schreef:Is de voeging mee vervangen geweest?
Van de modem ? Yes, modem+voeding
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Hier is dat ook.
Maar gelukkig maar 1-2 per dag.
Sommige dagen ook niet.
Kan niet elke dag een update zijn :roll:
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

Is hier een hele tijd elke nacht om exact 2u geweest.

Soms alleen een reboot, soms eerst 10 tot 30 minuten internet weg, maar wel nog TV signaal, en daarna reboot.

Het duurde ook elke keer enorm lang voor alles opkwam na een reboot.

Telenet beweerde en beweert nog steeds dat het niet aan hen lag.

Laatste maanden is het ook niet meer voorgevallen.
Area57
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jan 2013, 00:21
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Misschien een broadcast storm of lekstroom?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Mij valt dat wel op sinds we zo ne witte hebben dat dat veel meer is.
Die andere rebooten ook wel eens, maar dat zullen effectieve updates zijn.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik had er vroeger nochtans geen last van ... nu is het meerdere keren op een dag, en dan paar dagen weer niet.
Er is geen lijn in te trekken.

Thuis is er niks gewijzigd en kan me ook niets inbeelden in mijn thuisnetwerk dat een modem reset zou triggeren?
Dus het moet toch ergens aan de kabel liggen ? (heb zelfs alle coax connecties eens losgemaakt vd versterker aangezien we toch geen TV abo hebben, maar nog steeds hetzelfde probleem)
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Eigenlijk moet je gewoon Telenet blijven contacteren zolang het probleem niet is opgelost.

Wellicht moeten die nog eens een netwerktechnieker de baan op sturen als bij jou thuis niets te vinden is.
Telenet kan perfect de geschiedenis van je signaal bekijken en zolang je zeker bent dat er aan je binneninstallatie niets mis is (en de kans bij jou is nihil) hoef je niet te vrezen dat het geld zal kosten.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

OK, zonet nog even gebeld ... blijkbaar zijn er werken aan het netwerk ingepland (aangevraagd door de technieker die hier in't straat bezig was) op de 10ste, dus zal nog maar even wachten. :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

spacekiek schreef: De (witte) modem lijkt ook te herstarten, want de power led knippert ...
zwarte modem, witte modem .... dat zegt niet zoveel.
Zou je eens het exacte type modem willen geven
  • - ofwel aflezen op het etiket (vb CV8560E)
    - ofwel aflezen op mijn Telenet
Dat helpt ook om te checken met andere gebruikers, die problemen hebben met hetzelfde type modem?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Iets zoals een torrent zou dat kunnen doen dacht ik, zelf nooit de telenet router gebruikt (altijd eMTA totdat ik hem van Telenet moest vervangen (verhuis, had de eMTA wel mee, mocht van Telenet support), nu een erouter en nog geen eigen router).

Maar dan is het nogsteeds de fout van Telenet want het zijn hun spullen.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

philippe_d schreef: Zou je eens het exacte type modem willen geven
CH7465LG-TN :wink:
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Mss ergens een ip conflict in u netwerk waardoor u modem de hele tijd herstart.

zie: https://www.netweters.be/t5/WiFi/Witte- ... td-p/83488
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Data technicus schreef:Mss ergens een ip conflict in u netwerk waardoor u modem de hele tijd herstart.
Dat lijkt me straf ? Enfin zeg nooit nooit ... maar hoe kan een IP conflict de router doen herstarten ?
Een aantal devices staat fixed (192.168.1.2 > 99)
De rest op DHCP (192.168.1.100 >254)
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

^^ ik heb dat toch ook gehad met een archer C5 in de range 192.168.1.0/24.
Als ik de range op de archer aanpaste naar 192.168.10.0/24 was het probleem weg.
Kheb zelfs in eerste instantie de archer laten wisselen omdat ik dacht dat die defect was.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Die hangt toch achter uw modem?
Dat snap ik dan niet goed.
Maar is wel het proberen eens waard, mocht het bij ons een groter issue worden.
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Het had iets te maken met het feit dat de TN modem nog een interne verborgen ip heeft, in de range 192.168.1.0/24 dus. Daar zat ergens een conflict. Ik herinner me niet meer de exacte details, tis te lang geleden.
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

in dit topic https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47895 heeft @ITNETADMIN dit gezegd:
Ik ben niet helemaal akkoord ivm reservations; static IPs zijn meestal de beste optie bij apparatuur die niet verhuist. Maar het kan bij leken idd problemen geven als ze dit vergeten zijn.

Spijtig genoeg is wat ik vreesde dus correct volgens jou, de telenet router heeft deze instelling niet (enfin, technisch gezien kan zijn firmware dit wel aan, maar de beperkte dichtgetimmerde interface die telenet aanbiedt beschouwt zowat alles als "geavanceerd dus niet nodig").

Dan klopt de evaluatie ook. Aangezien je de DHCP functie van telenet niet kan afzetten ("geavanceerd dus niet nodig") kan je dus enkel ofwel het manueel doen, ofwel een modem-only van telenet in huis halen en je eigen router voorzien.

DHCP uitvinken dus, en dan:
IP adres tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.49 instellen (deze zijn ongebruikt door telenet en dus vrij toe te kennen)
Subnet mask 255.255.255.0
Gateway 192.168.0.1 (je telenet router)
Indien nodig je DNSen, naar keuze.

Opgelet: de telenet router deelt een DHCP range uit aan jouw toestellen van 192.168.0.100 tot 192.168.0.254.
Toch mag je de adressen 192.168.0.50 tot 192.168.0.99 niet gebruiken, deze worden door de router nl aan telenet apparatuur voorbehouden (bv telenet access points, digicorders, digiboxen).
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Thx, maar dan zit ik toch safe aangezien ik niet boven ip range 192.168.1.49 uitkom.

Kan ze veranderen, maar dat is best wel een klusje aangezien dit nu voor een aantal zaken zo geconfigureerd staat :-)
technicus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mar 2021, 17:16

Heb je mss een deel sonossen in u netwerk staan. Als deze niet goed geconfigureerd zijn kunnen deze conflicten geven waardoor u modem vastloopt en terug opnieuw opstart.
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Jamaar... Gaat het hier nu over een modem of een All-in-one ?
Ik praat over een modem, niet over een aio, sommige replies gaan duidelijk over een aio.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Het is de CH7465LG-TN, AIO dus. Maar wifi is disabled en gebruik m'n eigen AP's (Unifi)
En ja, ik heb redelijk wat Sonos staan ... maar die staan gewoon geconfigureerd als DHCP.

Enfin, ik ga nu wachten tot de 10de als ze de werken in straat komen uitvoeren. Als het nog problemen blijft geven zal ik mijn netwerk eens onder de loep nemen. Maar blijf het wel straf vinden dat iets in het netwerk de modem kan triggeren tot ne reboot :-)
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Zoek maar eens op Google: sonos en unifi issues dan kom je veel tegen. Volgens mij maken u sonossen een loop waardoor je ip conflicten krijgt. Koppel u sonossen eens een paar dagen los en kijk of het opgelost is.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ik had een soortgelijk probleem met de modem met bredere onderkant (geen idee welke modellen er tegenwoordig allemaal zijn).

Afbeelding

Wat een probleemding .. heb er hier 3 liggen van techniekers die ze bij huurders hebben laten liggen na vervangen, wss met soortgelijke problemen.
Had de mijne voor gigabit toen dat nog kon (nu max 400 mbps denk ik) en wou ofwel nooit verbinden, of werkte 2 dagen goed en verloor dan compleet connectie voor onbepaalde duur (na 48 uur niet meer blijven wachten). Precies alsof je de coax uittrekt gewoon. Als hij werkte, werkte hij prima..

Enige oplossing was toen in piek corona met dringend moeten thuiswerken 2 weken wachten op een technieker..... terug de oudere zwarte laten provisioneren na lang klagen en die werkte toen terug perfect.
Als ik terug bij telenet zou zitten, zou ik persoonlijk toch direct vragen voor die platte witte. Mag je dat niet omruilen in hun winkel?
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Omruilen kost 50€. Mij hadden ze iets wijsgemaakt met de tv box VS digicorder. Nog geen 24u in het bezit de digicorder, kan hem omruilen voor een tv box maar kost me 50€.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

technicus schreef:Heb je mss een deel sonossen in u netwerk staan. Als deze niet goed geconfigureerd zijn kunnen deze conflicten geven waardoor u modem vastloopt en terug opnieuw opstart.
Wat valt er dan te configureren aan een Sonos ?

Ik heb huis 4 Sonos toestellen staan op een Unifi netwerk... 0 problemen.
Ik heb bij m'n vriendin 2 Sonos toestellen staan op een Unifi netwerk... 0 problemen.
Ik heb bij m'n ouders 2 Sonos toestellen staan op een TN netwerk... 1 probleem dat is opgelost door de Sonos welke op een PLC hing bedraad aan te sluiten (op diezelfde PLC).

Geen enkele van al deze Sonossen heeft een "configuratie" (zou trouwens niet weten wat ik eraan moet configureren ?).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Geert2800 schreef:Omruilen kost 50€. Mij hadden ze iets wijsgemaakt met de tv box VS digicorder. Nog geen 24u in het bezit de digicorder, kan hem omruilen voor een tv box maar kost me 50€.
Wat heeft dit met een uitvallende modem te maken ????
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Geert2800 schreef:Omruilen kost 50€.
Maar zeg dan dat je de speedboost ofzo wil proberen of erover nadenkt One up binnekort te nemen ofzo. Ondanks dat die modem werkte met gigabit (ik haalde 860), denk ik dat ze je nu automatisch één met meer kanalen geven..

Las net op tweakers dat iemand ook heeft betaald voor een modemswap, had ik nog nooit van gehoord?
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

philippe_d schreef:
Geert2800 schreef:Omruilen kost 50€. Mij hadden ze iets wijsgemaakt met de tv box VS digicorder. Nog geen 24u in het bezit de digicorder, kan hem omruilen voor een tv box maar kost me 50€.
Wat heeft dit met een uitvallende modem te maken ????
Dat die modemswap waarschijnlijk ook dan niet kosteloos zal zijn. Wil de mens gewoon waarschuwen dat er een mogelijke kost aan verbonden is.

Is dat verboden?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Bwa, wordt alleen aangerekend als je geen helpdesk referentie hebt en je huidige modem al de snelheid van het abonnement kan halen. Maar dan nog komt dit niet zo vaak voor.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Ik vertrouw TN voor geen haar meer.

20 medewerkers aan de telefoon al gehad en telkens vertellen ze wel wat anders. Bij de ene medewerker is wel iets mogelijk en bij de volgende medewerker plots niet meer. Dan stel je de vraag via chat en zeggen ze dat het mogelijk is, je reageert daar op als klant en reageert een andere medewerker dat het niet mogelijk is, je antwoord dat de vorige zei dat het wel mogelijk was, en daar antwoord die andere medewerker dan op : Dat zie ik nergens staan.

Dan stuur je de bewijzen van dat gesprek zwart op wit door naar hem en krijg je nog als antwoord : Het antwoord van de andere medewerker is zeer duidelijk dat het niet mogelijk is. Terwijl er zwart op wit staat dat het wel mogelijk is. Die tn medewerkers lezen, schrijven en zeggen maar waar ze volgens mij zin in hebben.

Als je hen vraagt of je een diploma nodig hebt om bij tn te werken dan zijn ze op hun lange teentjes getrapt.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Geert2800 schreef: Als je hen vraagt of je een diploma nodig hebt om bij tn te werken dan zijn ze op hun lange teentjes getrapt.
Welk antwoord verwacht je zelf op zo een vraag? De meeste informatie omtrent inwisselingen staan allemaal op de Telenet website vermeld. Heb jij een diploma nodig om een simpele Google search te doen?
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

DarkV schreef: Geen enkele van al deze Sonossen heeft een "configuratie" (zou trouwens niet weten wat ik eraan moet configureren ?).
Er valt inderdaad weinig te configureren. Maar..
wat wel nuttig is om weten, is dat sonos een 'wireless' setup kent (alle devices verbinden met een AP) en een 'wired' setup (1 device is bekabeld aangesloten, alle andere devices verbinden ONDERLING draadloos (dus NIET via een AP), het zogenaamde SonosNET)

Meer info: https://support.sonos.com/s/article/3209?language=en_US

Als je de wireless setup gebruikt, zijn er meestal weinig problemen. Als je echter de wired oplossing gebruikt, kunnen er blijkbaar loops ontstaan en dan vooral als je meerdere sonos boxen bekabeld verbindt. Als je bekabeld verbindt, best slechts 1 box en draadloos uitzetten (zie hier)

Sidenote: op de sonos boxen draait een web interface waar wel wat info te rapen valt met betrekking tot connectiviteit en signaalsterkte, meer info hier te vinden

@TS: toevallig (meerdere) boxen bedraad verbonden?
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

crapiecorn schreef:
Geert2800 schreef: Als je hen vraagt of je een diploma nodig hebt om bij tn te werken dan zijn ze op hun lange teentjes getrapt.
Welk antwoord verwacht je zelf op zo een vraag? De meeste informatie omtrent inwisselingen staan allemaal op de Telenet website vermeld. Heb jij een diploma nodig om een simpele Google search te doen?
Kan ik er aandoen dat een TN medewerker mij foutieve informatie geeft aangaande een digicorder of een tv box? Blijkbaar wel!
Als de tn medewerkster mij van in het begin duidelijk had gemaakt dat je met beide toestellen kon opnemen ( wat ze dus niet heeft gezegd ) dan had ik uiteraard de tv box genomen.

Maar ja blijkbaar zitten hier zo een super geleerde die bij het gesprek bij waren tussen de tn medewerker en mezelf als ik de bestelling deed van tn tv iconic.

En het gaat niet enkel om die omwisseling van de digicorder dat ik het vroeg. Als je 20 medewerkers aan de telefoon krijgt over een bepaald probleem zoals oa de tv theek die ik niet kan raadplegen en nog steeds niet inorde is, en de en zegt het is nog niet geactiveerd, de andere zegt het proces is vastgelopen, een andere zegt het proces is nog aan het lopen, dan komt er een TN technieker en die zegt ze loopt nog niks het staat nog niet geactiveerd en dan weer een TN medewerker zegt dat een technieker zoiets niet kan zien en kan activeren, wie moet je dan nog geloven? Weten ze wel zelf met wat ze bezig zijn? Vandaar dat ik vroeg aan die medewerker of je wel een diploma nodig hebt om bij tn te werken!
Als ik zo een fouten maak of zo een verhaaltjes dat ik 20x iets anders vertel op mijn werk ligt mijn C4 klaar. Maar ja jullie vinden het maar allemaal normaal kennelijk!

Ik reageer nu niet meer hier tegenover de super geleerden.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

On topic, Telenet modems kunnen inderdaad wel eens vreemd op je binneninstallatie reageren. Ik ben het al tegengekomen, dat een defecte switch achter de modem de netwerkregistratie tegenhoudt. Wat normaal volledig los van mekaar zou moeten staan.

Als je signaalwaarden nagekeken zijn en alles is in orde, ook de USSNR. Zou ik toch eerst proberen om zo veel mogelijk variabelen weg te nemen in de binneninstallatie.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik stoor me er ook zwaar aan wanneer je telkens een ander verhaaltje hoort, het vorige verhaaltje "nooit kan kloppen", en geen kat iets in hun dossier kan terugvinden over de vorige N keer dat je contact opnam.
Een van de redenen dat ik liefst naar een TN winkel ga.
Daar is het iets makkelijker om je tegenpartij te overtuigen van je IT credentials, zodat ze je tenminste serieus nemen (daarom hoef je nog geen gelijk te hebben, maar je klachten worden niet afgewimpelsd als pebkac).

Mijn laatste wapenfeit was toen TN de snelheden optrok van 100 naar 200, en de modem only al lang geen Gbit meer deed met de switch (oranje ipv blauw lampje).
Leg anders maar ns uit dat je modem enkel 100Mbit negotieert met je switch, en dat de utp port in fout is, als je de kans niet krijgt om je credentials te establishen; zeker aan een medewerker die geen flauw idee heeft waar je hetover hebt of hoe je dat te weten kan komen.
In een TN center vroeg ik achter een medewerker met ietwat IT kennis (voor hun eigen gemak, en ja, ik wacht wel effe), legde ik met wat basis IT, handenwerk en een tekeningetje of twee, uit wat er scheelde, en had ik direct een nieuwe modem mee.

Dat zag ik mezelf niet proberen op de helpdesk, zonder de migrainepillen boven te halen :-)
(Ik hoorde de helpdeskstem het al zeggen: "Uw modem heeft geen Gbit? Maar meneer, uw abbonement laat geen Gbit snelheden toe".)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Pro tip : laat al die "IT" pretentie achter je. En vraag gewoon wat je wilt hebben. Kans is veel groter dat je iets gedaan krijgt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Geert2800 schreef:Ik reageer nu niet meer hier tegenover de super geleerden.
Dat is een wijze beslissing.

PS. Jullie commentaar en kritiek op Telenet is altijd welkom, zolang het on-topic is.
Maar jouw verhaal heb je nu al in 3 verschillende topics verteld :-( .
De verkeerde info i.v.m. digicorder versus TV-Box heeft niets met deze topic te maken (uitvallende modem).

Kunnen we nu a.u.b terug on-topic gaan, zodat we de TS kunnen helpen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Terug ontopic:

Heb je de modem al ns op een UPS gehangen om te kijken of het geen power issue is?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”