Ik stoor me er ook zwaar aan wanneer je telkens een ander verhaaltje hoort, het vorige verhaaltje "nooit kan kloppen", en geen kat iets in hun dossier kan terugvinden over de vorige N keer dat je contact opnam.
Een van de redenen dat ik liefst naar een TN winkel ga.
Daar is het iets makkelijker om je tegenpartij te overtuigen van je IT credentials, zodat ze je tenminste serieus nemen (daarom hoef je nog geen gelijk te hebben, maar je klachten worden niet afgewimpelsd als pebkac).
Mijn laatste wapenfeit was toen TN de snelheden optrok van 100 naar 200, en de modem only al lang geen Gbit meer deed met de switch (oranje ipv blauw lampje).
Leg anders maar ns uit dat je modem enkel 100Mbit negotieert met je switch, en dat de utp port in fout is, als je de kans niet krijgt om je credentials te establishen; zeker aan een medewerker die geen flauw idee heeft waar je hetover hebt of hoe je dat te weten kan komen.
In een TN center vroeg ik achter een medewerker met ietwat IT kennis (voor hun eigen gemak, en ja, ik wacht wel effe), legde ik met wat basis IT, handenwerk en een tekeningetje of twee, uit wat er scheelde, en had ik direct een nieuwe modem mee.
Dat zag ik mezelf niet proberen op de helpdesk, zonder de migrainepillen boven te halen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(Ik hoorde de helpdeskstem het al zeggen: "Uw modem heeft geen Gbit? Maar meneer, uw abbonement laat geen Gbit snelheden toe".)