Waarom verschillende prijs (voordeel) voor zelfde producten?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alphalpha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Goedendag,

Eerste vraag,
Kan iemand mij uitleggen waarom 2 klanten die beide Business Fibernet met optie Speedboost aangekocht hebben, één klant de optie Speedboost moet betalen, en de andere klant deze Speedboost (levenslang?) gratis krijgt???
Beide klanten hebben alleen deze producten aangekocht.
De eerste klant is sinds den beginne klant bij Telenet, en moet Speedboost betalen, de andere is een recente klant, en krijgt de Speedboost (levenslang?) gratis.
Van Telenet zelf krijg ik geen antwoordt op deze vraag.

Tweede vraag,
Kan ik hier iets aan doen om dit recht te trekken?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Laatst gewijzigd door alphalpha op 10 jul 2021, 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Dat noemen ze onderhandelen :-) Als klant 1 dreigt met weg te gaan omwille van die reden, zal hij die speedboost optie ook wel gratis krijgen (op voorwaarde dat je voor jezelf op voorhand uitmaakt dat je wel degelijk weggaat als ze niet meewerken ook)

Lijkt me verder toch een veel voorkomende praktijk ? Het is niet fair, maar een nieuwe klant binnenhalen wordt altijd meer moeite voor gedaan dan voor een klant die al jaren betaald zonder morren hoor. Is niet enkel bij Telenet (of zelfs bij de Telecom sector) zo.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
alphalpha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Tja, ik heb destijds deze opstap strategie geprobeerd, en toen kreeg ik het antwoordt, dan doet u dit maar, wij houden u niet tegen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Waarom wil je bij een bedrijf klant zijn dat u zo behandelt?

Ga weg en geniet van het nieuwkomersaanbod van de concurrent. Volgend jaar kan je opnieuw overschakelen en opnieuw genieten van het voordeel van een nieuwe klant. Als dat het spel is dat ze willen spelen kan je hen een koekje van eigen deeg geven.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Opzeggen en ingaan op het aanbod van de concurrentie of een huisgenoot laten ingaan op de lopende actie.
Gebruikersavatar
alphalpha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Er zijn naar mijn weten momenteel geen andere providers die hetzelfde product aanbieden.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

alphalpha schreef:De eerste klant is sinds den beginne klant bij Telenet, en moet Speedboost betalen, de andere is een recente klant, en krijgt de Speedboost levenslang gratis.
alphalpha schreef:Tja, ik heb destijds deze opstap strategie geprobeerd, en toen kreeg ik het antwoordt, dan doet u dit maar, wij houden u niet tegen.
Hoe langer je klant bent bij Telenet hoe minder Telenet gelooft dat je écht durft vertrekken. Met andere woorden, Telenet doorprikt jouw loze woorden.

Wees niet naïef, Telenet is slimmer dan liegende klanten.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

alphalpha schreef:Er zijn naar mijn weten momenteel geen andere providers die hetzelfde product aanbieden.
En uw punt is?
Gebruikersavatar
alphalpha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Mijn leven is drastisch aan het veranderen, en ik ga nu ook drastische maatregelen moeten uitvoeren, dus het opstappen bij Telenet kan nu ook echt gebeuren.
Ik hoop dat Telenet nu ook slim genoeg zal zijn om dit op te vangen, anders zullen ze een trouwe klant wel effectief zien verdwijnen.

Bedankt aan iedereen voor jullie instructieve antwoorden.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

1) Levenslang is een mooie marketingterm, maar complete bullshit bij providers. Levenslang betekent in de praktijk: zolang uw product compleet ongewijzigd blijft.

Niemand zijn product blijft levengslang ongewijzigd. Ofwel veranderen de behoeften van de klant ofwel beslist de provider om de ondersteuning van de oude producten te stoppen en de klant te migreren naar een ander aanbod.

2) Providers werken met promo’s die enkel van toepassing zijn voor nieuwe klanten om hun aanbod zo aantrekkelijk mogelijk te maken om over te stappen. Wat je krijgt, hangt ook vaak van het van overstap af. Fictief voorbeeld: In maart krijg je €10 korting voor 3 maanden om klant te worden. In april krijg je een tv/tablet/gsm/console bij een contract van 2 jaar. In mei krijg je enkel een extra optie gratis. 3 mensen met hetzelfde product kunnen dus 3x iets krijgen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

alphalpha schreef: Ik hoop dat Telenet nu ook slim genoeg zal zijn om dit op te vangen, anders zullen ze een trouwe klant wel effectief zien verdwijnen.
Ik denk niet dat je nickname hier gekoppeld is aan een Telenet abbo.
En Telenet gaat het niet gratis aan alle klanten geven na deze post :lol:
Ik vrees dat je effectief zal moeten opstappen.
Succes!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

alphalpha schreef:Tja, ik heb destijds deze opstap strategie geprobeerd, en toen kreeg ik het antwoordt, dan doet u dit maar, wij houden u niet tegen.
Heb je dan bij keuze menu nrs ingedrukt om op te zeggen ? want enkel dan kom je erecht bij kwaliteitsopvolging.
Heb ook de indruk dat messenger door kwaliteitsopvolging beheerd is.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

alphalpha schreef:Goedendag,

Eerste vraag,
Kan iemand mij uitleggen waarom 2 klanten die beide Business Fibernet met optie Speedboost aangekocht hebben, één klant de optie Speedboost moet betalen, en de andere klant deze Speedboost levenslang gratis krijgt???
Indien een van deze kennissen in het leuvense woont, dan kan het zijn dat deze dit gratis heeft gedurende de promotie van 1 jaar gratis speedboost.
levenslang kan volgens mij niet en heeft men jouw iets wijs gemaakt. Ik geloof je pas als je een screenshot plaatst van het factuur waar dit op staat :-)
Marre
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2021, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Idem, de eerste levenslange promotie bij Telenet van dergelijke orde moet ik nog tegenkomen.
Gebruikersavatar
alphalpha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Enige laatste woorden,

Tja, 1 jaar of levenslang, het maakt niets uit, oneerlijk is oneerlijk!
Iedereen weet ervan, maar niemand doet er iets aan!
Jullie betalen misschien graag meer voor dezelfde producten, ik heb persoonlijk geen geld teveel.

Have a nice day.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Orange is uw vriend... die smijten met (onnodige) geschenken naar trouwe klanten :angel:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Heeft orange hetzelfde nummer voor uw appelklokje?
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

alphalpha schreef:Tja, 1 jaar of levenslang, het maakt niets uit, oneerlijk is oneerlijk!
Iedereen weet ervan, maar niemand doet er iets aan!
Ik moet hierbij wel gewoon akkoord gaan met de eerste reply die je kreeg. Dit noemen ze "onderhandelen".
Er zijn zoveel dingen die "niet eerlijk" zijn. En hier een paar postjes zetten gaat niet opeens druk op Telenet zetten... Verre van.

Of ga je echt niet rusten voordat die persoon "moet betalen" voor dat abbo? Dan ga je nog lang wakker mogen blijven denk ik.

Hoe weet je trouwens dat deze persoon zogezegd "levenslang" niet moet betalen voor z'n speedboost?
Als je echt denkt dat Telenet je dit gaat geven nudat je deze "crime against humanity" hier hebt blootgelegd, nope.

Zie het zo, als je het al zo ver kan krijgen, wat stopt de volgende persoon van te bellen en te eisen van het te krijgen "omdat jij het wel kreeg?"?
Gebruikersavatar
alphalpha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Hierbij bevestig ik dat "levenslang" er nergens op de factuur bij staat, maar er staat wel "Permanente vergoeding".
Dit was dus een verkeerde verwoording van mijn part.
Mijn excuses. :wink:
Laatst gewijzigd door alphalpha op 10 jul 2021, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

alphalpha schreef: Tja, 1 jaar of levenslang, het maakt niets uit, oneerlijk is oneerlijk!
Iedereen weet ervan, maar niemand doet er iets aan!
Jullie betalen misschien graag meer voor dezelfde producten, ik heb persoonlijk geen geld teveel.
Neen, wij hebben er al lang iets aan gedaan, wij hebben Telenet al lang buiten gesmeten.
Wij hebben nu geld teveel omdat we het niet meer aan Telenet moeten geven :lol:

De enige die er niets aan doet ben jezelf, want je blijft gewoon braaf Telenet maandelijks betalen.

Zeg vandaag heel het boeltje op en maak bij je opzeg duidelijk dat je terugkomt aan de voorwaarden die je wil.

Maar eerst opzeggen hè, en dan pas voorwaarden stellen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

alphalpha schreef:Enige laatste woorden,

Tja, 1 jaar of levenslang, het maakt niets uit, oneerlijk is oneerlijk!
Iedereen weet ervan, maar niemand doet er iets aan!
Jullie betalen misschien graag meer voor dezelfde producten, ik heb persoonlijk geen geld teveel.

Have a nice day.

nee daarvoor moet ge dan bij u stad of gemeente zijn en zeggen dat ze uw boost voor hun rekening moeten nemen en betalen aan telenet.
Want dit is een overeenkomst met de stad leuven en telenet, waar leuven voor betaald en bijgevolg de ganse gemeenschap. want je moet niet denken dat telenet dit cadeau heeft gedaan :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Tegen dat fiber hier is, of orange ook iets deftig op coax aanbiedt ga ik ook eens bellen naar telenet om op te zeggen en eens kijken wat ze dan aanbieden, maar zolang dit niet is, is al de rest minderwaardig op deze lokatie dan wat ik nu heb van abbo: 1000 down en 50 up, en echte unlimited. (dat het in de praktijk wat minder dan 1000 is, is een ander verhaal.)
Dus ik blijf maar "braaf" betalen aan telenet tenzij er intussentijd een andere reden zou komen ik genoegen neem met minder bij de concurrentie.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Je kan je ook de vraag stellen of je zo'n abo echt wel nodig hebt of dat je ook genoegen kan nemen met iets minder maar ook minder duur. Dat is voor iedereen persoonlijk maar veel mensen staren zich blind op snelheid terwijl ze deze niet of maar zelden gebruiken. Als je absoluut het snelste wilt dan zal je daar ook voor betalen, zeker als er amper concurrentie is.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Je moet zelf vragen voor een korting bij Telenet.

Ik heb 1 jaar 50% korting op streamz en ja dat is eigenlijk nog 50% teveel :-D

En ook nog permanent 50% korting op mijn abonnement van mijn vakantiehuis.

Als je niets vraagt kan je ook niets krijgen, vanzelf gaan ze het je niet geven
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

???
Ik heb in heel mijn leven bij Telenet of BGC nog nooit "special privileges" gezien of gekregen.

Hun prijzen zijn vast, nooit korting, wel promo's (die voor iedereen hetzelfde zijn).

Proof me wrong en post een factuur als bewijs. Onderhandelen heeft dus geen enkel nut


halve prijs aan zee = https://www2.telenet.be/nl/business/lan ... s-aan-zee/
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

De link die jij plaatst is voor business, ik ben gewoon particulier.
20210711_001600.jpg
20210711_001434.jpg
Doracu
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jul 2021, 12:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

iceke schreef:???
Ik heb in heel mijn leven bij Telenet of BGC nog nooit "special privileges" gezien of gekregen.

Hun prijzen zijn vast, nooit korting, wel promo's (die voor iedereen hetzelfde zijn).

Proof me wrong en post een factuur als bewijs. Onderhandelen heeft dus geen enkel nut


halve prijs aan zee = https://www2.telenet.be/nl/business/lan ... s-aan-zee/
Korting op 2de verblijf is voor iedereen beschikbaar aan zee
Maar na klacht ook op andere locaties.

Bij proximus kan je, na klagen over promo voor nieuwe klant en niet voor bestaande en melding dat je zal opzeggen, gedurende 12 maanden een extra korting krijgen van 3 , 5 of 7 euro (bedrag varieerde per jaar, maar kan je terug vinden op de proximus fora)

Het moment dat proximus deze korting niet meer verlengde zijn we er ook effectief vertrokken
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Ik ben van Leuven en heb ook die 1GB gratis voor 1 jaar. Wel is zien wanneer dat vervalt want ik ga daar niet voor betalen :p.
Zelf als zware downloader is 300Mb/s meer dan genoeg.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”