Goedendag,
Eerste vraag,
Kan iemand mij uitleggen waarom 2 klanten die beide Business Fibernet met optie Speedboost aangekocht hebben, één klant de optie Speedboost moet betalen, en de andere klant deze Speedboost (levenslang?) gratis krijgt???
Beide klanten hebben alleen deze producten aangekocht.
De eerste klant is sinds den beginne klant bij Telenet, en moet Speedboost betalen, de andere is een recente klant, en krijgt de Speedboost (levenslang?) gratis.
Van Telenet zelf krijg ik geen antwoordt op deze vraag.
Tweede vraag,
Kan ik hier iets aan doen om dit recht te trekken?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Waarom verschillende prijs (voordeel) voor zelfde producten?
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Dat noemen ze onderhandelen Als klant 1 dreigt met weg te gaan omwille van die reden, zal hij die speedboost optie ook wel gratis krijgen (op voorwaarde dat je voor jezelf op voorhand uitmaakt dat je wel degelijk weggaat als ze niet meewerken ook)
Lijkt me verder toch een veel voorkomende praktijk ? Het is niet fair, maar een nieuwe klant binnenhalen wordt altijd meer moeite voor gedaan dan voor een klant die al jaren betaald zonder morren hoor. Is niet enkel bij Telenet (of zelfs bij de Telecom sector) zo.
Lijkt me verder toch een veel voorkomende praktijk ? Het is niet fair, maar een nieuwe klant binnenhalen wordt altijd meer moeite voor gedaan dan voor een klant die al jaren betaald zonder morren hoor. Is niet enkel bij Telenet (of zelfs bij de Telecom sector) zo.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Waarom wil je bij een bedrijf klant zijn dat u zo behandelt?
Ga weg en geniet van het nieuwkomersaanbod van de concurrent. Volgend jaar kan je opnieuw overschakelen en opnieuw genieten van het voordeel van een nieuwe klant. Als dat het spel is dat ze willen spelen kan je hen een koekje van eigen deeg geven.
Ga weg en geniet van het nieuwkomersaanbod van de concurrent. Volgend jaar kan je opnieuw overschakelen en opnieuw genieten van het voordeel van een nieuwe klant. Als dat het spel is dat ze willen spelen kan je hen een koekje van eigen deeg geven.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
alphalpha schreef:De eerste klant is sinds den beginne klant bij Telenet, en moet Speedboost betalen, de andere is een recente klant, en krijgt de Speedboost levenslang gratis.
Hoe langer je klant bent bij Telenet hoe minder Telenet gelooft dat je écht durft vertrekken. Met andere woorden, Telenet doorprikt jouw loze woorden.alphalpha schreef:Tja, ik heb destijds deze opstap strategie geprobeerd, en toen kreeg ik het antwoordt, dan doet u dit maar, wij houden u niet tegen.
Wees niet naïef, Telenet is slimmer dan liegende klanten.
- alphalpha
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Mijn leven is drastisch aan het veranderen, en ik ga nu ook drastische maatregelen moeten uitvoeren, dus het opstappen bij Telenet kan nu ook echt gebeuren.
Ik hoop dat Telenet nu ook slim genoeg zal zijn om dit op te vangen, anders zullen ze een trouwe klant wel effectief zien verdwijnen.
Bedankt aan iedereen voor jullie instructieve antwoorden.
Ik hoop dat Telenet nu ook slim genoeg zal zijn om dit op te vangen, anders zullen ze een trouwe klant wel effectief zien verdwijnen.
Bedankt aan iedereen voor jullie instructieve antwoorden.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
1) Levenslang is een mooie marketingterm, maar complete bullshit bij providers. Levenslang betekent in de praktijk: zolang uw product compleet ongewijzigd blijft.
Niemand zijn product blijft levengslang ongewijzigd. Ofwel veranderen de behoeften van de klant ofwel beslist de provider om de ondersteuning van de oude producten te stoppen en de klant te migreren naar een ander aanbod.
2) Providers werken met promo’s die enkel van toepassing zijn voor nieuwe klanten om hun aanbod zo aantrekkelijk mogelijk te maken om over te stappen. Wat je krijgt, hangt ook vaak van het van overstap af. Fictief voorbeeld: In maart krijg je €10 korting voor 3 maanden om klant te worden. In april krijg je een tv/tablet/gsm/console bij een contract van 2 jaar. In mei krijg je enkel een extra optie gratis. 3 mensen met hetzelfde product kunnen dus 3x iets krijgen.
Niemand zijn product blijft levengslang ongewijzigd. Ofwel veranderen de behoeften van de klant ofwel beslist de provider om de ondersteuning van de oude producten te stoppen en de klant te migreren naar een ander aanbod.
2) Providers werken met promo’s die enkel van toepassing zijn voor nieuwe klanten om hun aanbod zo aantrekkelijk mogelijk te maken om over te stappen. Wat je krijgt, hangt ook vaak van het van overstap af. Fictief voorbeeld: In maart krijg je €10 korting voor 3 maanden om klant te worden. In april krijg je een tv/tablet/gsm/console bij een contract van 2 jaar. In mei krijg je enkel een extra optie gratis. 3 mensen met hetzelfde product kunnen dus 3x iets krijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Ik denk niet dat je nickname hier gekoppeld is aan een Telenet abbo.alphalpha schreef: Ik hoop dat Telenet nu ook slim genoeg zal zijn om dit op te vangen, anders zullen ze een trouwe klant wel effectief zien verdwijnen.
En Telenet gaat het niet gratis aan alle klanten geven na deze post
Ik vrees dat je effectief zal moeten opstappen.
Succes!
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Heb je dan bij keuze menu nrs ingedrukt om op te zeggen ? want enkel dan kom je erecht bij kwaliteitsopvolging.alphalpha schreef:Tja, ik heb destijds deze opstap strategie geprobeerd, en toen kreeg ik het antwoordt, dan doet u dit maar, wij houden u niet tegen.
Heb ook de indruk dat messenger door kwaliteitsopvolging beheerd is.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Indien een van deze kennissen in het leuvense woont, dan kan het zijn dat deze dit gratis heeft gedurende de promotie van 1 jaar gratis speedboost.alphalpha schreef:Goedendag,
Eerste vraag,
Kan iemand mij uitleggen waarom 2 klanten die beide Business Fibernet met optie Speedboost aangekocht hebben, één klant de optie Speedboost moet betalen, en de andere klant deze Speedboost levenslang gratis krijgt???
levenslang kan volgens mij niet en heeft men jouw iets wijs gemaakt. Ik geloof je pas als je een screenshot plaatst van het factuur waar dit op staat
- alphalpha
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Enige laatste woorden,
Tja, 1 jaar of levenslang, het maakt niets uit, oneerlijk is oneerlijk!
Iedereen weet ervan, maar niemand doet er iets aan!
Jullie betalen misschien graag meer voor dezelfde producten, ik heb persoonlijk geen geld teveel.
Have a nice day.
Tja, 1 jaar of levenslang, het maakt niets uit, oneerlijk is oneerlijk!
Iedereen weet ervan, maar niemand doet er iets aan!
Jullie betalen misschien graag meer voor dezelfde producten, ik heb persoonlijk geen geld teveel.
Have a nice day.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Ik moet hierbij wel gewoon akkoord gaan met de eerste reply die je kreeg. Dit noemen ze "onderhandelen".alphalpha schreef:Tja, 1 jaar of levenslang, het maakt niets uit, oneerlijk is oneerlijk!
Iedereen weet ervan, maar niemand doet er iets aan!
Er zijn zoveel dingen die "niet eerlijk" zijn. En hier een paar postjes zetten gaat niet opeens druk op Telenet zetten... Verre van.
Of ga je echt niet rusten voordat die persoon "moet betalen" voor dat abbo? Dan ga je nog lang wakker mogen blijven denk ik.
Hoe weet je trouwens dat deze persoon zogezegd "levenslang" niet moet betalen voor z'n speedboost?
Als je echt denkt dat Telenet je dit gaat geven nudat je deze "crime against humanity" hier hebt blootgelegd, nope.
Zie het zo, als je het al zo ver kan krijgen, wat stopt de volgende persoon van te bellen en te eisen van het te krijgen "omdat jij het wel kreeg?"?
- alphalpha
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Hierbij bevestig ik dat "levenslang" er nergens op de factuur bij staat, maar er staat wel "Permanente vergoeding".
Dit was dus een verkeerde verwoording van mijn part.
Mijn excuses.
Dit was dus een verkeerde verwoording van mijn part.
Mijn excuses.
Laatst gewijzigd door alphalpha 10 jul 2021, 15:24, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Neen, wij hebben er al lang iets aan gedaan, wij hebben Telenet al lang buiten gesmeten.alphalpha schreef: Tja, 1 jaar of levenslang, het maakt niets uit, oneerlijk is oneerlijk!
Iedereen weet ervan, maar niemand doet er iets aan!
Jullie betalen misschien graag meer voor dezelfde producten, ik heb persoonlijk geen geld teveel.
Wij hebben nu geld teveel omdat we het niet meer aan Telenet moeten geven
De enige die er niets aan doet ben jezelf, want je blijft gewoon braaf Telenet maandelijks betalen.
Zeg vandaag heel het boeltje op en maak bij je opzeg duidelijk dat je terugkomt aan de voorwaarden die je wil.
Maar eerst opzeggen hè, en dan pas voorwaarden stellen.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
alphalpha schreef:Enige laatste woorden,
Tja, 1 jaar of levenslang, het maakt niets uit, oneerlijk is oneerlijk!
Iedereen weet ervan, maar niemand doet er iets aan!
Jullie betalen misschien graag meer voor dezelfde producten, ik heb persoonlijk geen geld teveel.
Have a nice day.
nee daarvoor moet ge dan bij u stad of gemeente zijn en zeggen dat ze uw boost voor hun rekening moeten nemen en betalen aan telenet.
Want dit is een overeenkomst met de stad leuven en telenet, waar leuven voor betaald en bijgevolg de ganse gemeenschap. want je moet niet denken dat telenet dit cadeau heeft gedaan
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Tegen dat fiber hier is, of orange ook iets deftig op coax aanbiedt ga ik ook eens bellen naar telenet om op te zeggen en eens kijken wat ze dan aanbieden, maar zolang dit niet is, is al de rest minderwaardig op deze lokatie dan wat ik nu heb van abbo: 1000 down en 50 up, en echte unlimited. (dat het in de praktijk wat minder dan 1000 is, is een ander verhaal.)
Dus ik blijf maar "braaf" betalen aan telenet tenzij er intussentijd een andere reden zou komen ik genoegen neem met minder bij de concurrentie.
Dus ik blijf maar "braaf" betalen aan telenet tenzij er intussentijd een andere reden zou komen ik genoegen neem met minder bij de concurrentie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Je kan je ook de vraag stellen of je zo'n abo echt wel nodig hebt of dat je ook genoegen kan nemen met iets minder maar ook minder duur. Dat is voor iedereen persoonlijk maar veel mensen staren zich blind op snelheid terwijl ze deze niet of maar zelden gebruiken. Als je absoluut het snelste wilt dan zal je daar ook voor betalen, zeker als er amper concurrentie is.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Plus Member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
Je moet zelf vragen voor een korting bij Telenet.
Ik heb 1 jaar 50% korting op streamz en ja dat is eigenlijk nog 50% teveel
En ook nog permanent 50% korting op mijn abonnement van mijn vakantiehuis.
Als je niets vraagt kan je ook niets krijgen, vanzelf gaan ze het je niet geven
Ik heb 1 jaar 50% korting op streamz en ja dat is eigenlijk nog 50% teveel
En ook nog permanent 50% korting op mijn abonnement van mijn vakantiehuis.
Als je niets vraagt kan je ook niets krijgen, vanzelf gaan ze het je niet geven
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
???
Ik heb in heel mijn leven bij Telenet of BGC nog nooit "special privileges" gezien of gekregen.
Hun prijzen zijn vast, nooit korting, wel promo's (die voor iedereen hetzelfde zijn).
Proof me wrong en post een factuur als bewijs. Onderhandelen heeft dus geen enkel nut
halve prijs aan zee = https://www2.telenet.be/nl/business/lan ... s-aan-zee/
Ik heb in heel mijn leven bij Telenet of BGC nog nooit "special privileges" gezien of gekregen.
Hun prijzen zijn vast, nooit korting, wel promo's (die voor iedereen hetzelfde zijn).
Proof me wrong en post een factuur als bewijs. Onderhandelen heeft dus geen enkel nut
halve prijs aan zee = https://www2.telenet.be/nl/business/lan ... s-aan-zee/
-
- Starter
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 04 jul 2021, 12:17
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Korting op 2de verblijf is voor iedereen beschikbaar aan zeeiceke schreef:???
Ik heb in heel mijn leven bij Telenet of BGC nog nooit "special privileges" gezien of gekregen.
Hun prijzen zijn vast, nooit korting, wel promo's (die voor iedereen hetzelfde zijn).
Proof me wrong en post een factuur als bewijs. Onderhandelen heeft dus geen enkel nut
halve prijs aan zee = https://www2.telenet.be/nl/business/lan ... s-aan-zee/
Maar na klacht ook op andere locaties.
Bij proximus kan je, na klagen over promo voor nieuwe klant en niet voor bestaande en melding dat je zal opzeggen, gedurende 12 maanden een extra korting krijgen van 3 , 5 of 7 euro (bedrag varieerde per jaar, maar kan je terug vinden op de proximus fora)
Het moment dat proximus deze korting niet meer verlengde zijn we er ook effectief vertrokken