Corona & vaccinatie

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Neen, je mag je ook laten besmetten met Corona, het is tenslotte toch maar een griepje :roll: :angel:
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Dan kan je toch gewoon proberen gaan voor de niet mRNA vaccins zoals AstraZeneca of Janssen? Of is daar weer iets anders mis mee?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Los daarvan vraag ik me af wat ze ermee willen bereiken - het idee dat je 'veilig' bent, wat denk ik niet gegarandeerd is door de vele varianten (als je dan dat ene aspect gaat vergelijken met de griep - de vele varianten die nog gaan komen). Als je dan al op een event / .. zou komen waar alleen veilige mensen zijn, en je geraakt toch geinfecteerd... leuke puzzel op juridisch vlak qua verantwoordelijkheden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

bollewolle schreef:Dan kan je toch gewoon proberen gaan voor de niet mRNA vaccins zoals AstraZeneca of Janssen? Of is daar weer iets anders mis mee?
Je kan zelf niet kiezen ... en dokters mogen het niet toedienen buiten dan in die centra. Als het niet anders kan zeker geen mRNA gentherapie (wat valselijk een vaccin wordt genoemd).
Je weet op voorhand ook niet wat je krijgt, je moet al eerst je afspraak bevestigen en dan krijg je dit te zien.

Schending van de informed consent en patiëntenrechten
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

ub4b schreef:Als het niet anders kan zeker geen mRNA gentherapie (wat valselijk een vaccin wordt genoemd).
Ik voel een belangrijk leermoment aankomen.

Wat is het dan wel?
En wat is het grote gevaar van dit vergif?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

cadsite schreef: Ik voel een belangrijk leermoment aankomen.
Het spel wordt smerig gespeeld

Doe je niet mee:



Doe je wel mee, dan doe je voorlopig wel nog mee (tenzij de oudjes die nu als bosjes omvallen na vaxxinatie, met de nadruk op voorlopig tot de 2e fase van het vaccin in actie schiet:



Als dit ding bijft kopiëren en op een bepaald moment komt er dan een griepje langs, dan valt je immuunsysteem je lichaam aan.
Je kan je dan afvragen waarom het zo snel moet gaan, fase 2 is met een paar maand ertussen.

mRNA is een roekeloos experiment
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Volgens mij hoort dit in het covid-topic, maar goed.

Waarom is een vaccinatiepaspoort plots een gigantisch probleem en eisen we al jàren dat mensen die op reis gaan naar Afrika ingeënt zijn tegen alles wat in de doos van Pandora zit? Ik vind dat niet zo absurd.
Waarom zou uw egoïsme mijn vrijheid moeten beperken? Wil je de egoïst uithangen, doe dat dan in uwen hof, maar laat de rest van de bevolking met rust.

Ik heb ergens in maart vorig jaar al gezegd dat het er ooit zit aan te komen, niet per sé als stigma (zoals de jodenster, nog niet zo gek lang geleden), wel als een "veiligheidsmaatregel" om terug te kunnen opstarten.

Als de EU snel is, neemt de rest van de wereld onze modus operandi (en dus voorwaarden) gewoon over.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

2 mogelijke problemen die gemeld zijn:

* Het zal al verplicht worden bij bepaalde gelegenheden voor iedereen een kans gekregen heeft om gevaccineerd te worden, en dus gaan we opnieuw naar een ongelijke verdeling van maatregelen/lasten zonder dat zij die aan het korte eind trekken er iets aan kunnen doen, een beetje het thema sinds september bij ons. In extenso daarvan: dat zou ook het geval zijn als bv pakweg [insert EU land] de vaccinering rond heeft en wij nog aan 50% oid zitten, en [insert EU land] het paspoort oplegt voor iedereen die binnenkomt.
=> Vergeet niet, enkel Letland doet het relatief slechter dan wij in de EU als het op vaccinaties aankomt. En Letland heeft geen vaccinfabriek.

* Zo'n (digitaal) document zou een vrijgeleide kunnen worden om meer informatie, van alle soort, op te bewaren naargelang de grilletjes van de landen wereldwijd, voor je het weet wordt reizen heel wat moeilijker. Bv: reishistoriek, iets wat je nu nog gemakkelijk kan "wissen" door een nieuw paspoort aan te vragen. Het risico is groot dat dit document nooit meer weg gaat, ook als de originele reden al lang verdwenen is.

Er zullen nog wel issues zijn. Maar als het er even snel komt als de coronawet, hoeven we ons voorlopig nog weinig zorgen te maken.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

ub4b schreef:
cadsite schreef: Ik voel een belangrijk leermoment aankomen.
Het spel wordt smerig gespeeld

Doe je niet mee:

Dat staat los van het feit of een vaccin wel of geen vaccin is en is ook geen reden om het te weigeren in mijn ogen.

Dat zo'n groene kaart een brug te ver is, daar ben ik het absoluut mee eens. Ik heb hier ook gigantische problemen mee. Wat is het volgende? Een armbandje voor aids-patiënten?
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

ub4b schreef: Je kan zelf niet kiezen ... en dokters mogen het niet toedienen buiten dan in die centra.
Klopt, maar het is ook geweten dat de mRNA vaccins die momenteel beschikaar zijn vooral voor de zorg sector gebruikt worden. En dat het AstraZenica en Janssen vaccin (dat niet mRNA is) vooral voor de bredere populatie gaat ingezet worden. Dus waarom nu als erover klagen als je nog niet weet welk je gaat krijgen? De kans is namelijk klein dat het een mRNA vaccin gaat zijn.
ub4b schreef: Als het niet anders kan zeker geen mRNA gentherapie (wat valselijk een vaccin wordt genoemd).
Je gaat toch eens je wat meer moeten inlezen in de mRNA en andere vaccin technieken hoor. Dit is compleet geen gentherapie. Er wordt geen genetische code aangepast. mRNA is niets anders dan een blauwdruk van een eiwit. Dit wordt gelezen in je cel en vervolgens gaat die het eiwit aanmaken, net zoals het dat doet me lichaamseigen mRNA om eiwitten te maken. Compleet niets te maken met gentherapie. Het enige dat er gebeurd is dat men een systeem dat reeds in ons lichaam bestaat gebruiken. En laten we eerlijk zijn, is het niet beter om het op deze "lichaamseigen" manier te doen ipv een stuk levend of dood virus te injecteren? Dit is gewoon veel efficienter en gaat de toekomst van de vaccins zijn. Ze zijn hier trouwens als jaren aan bezig aan dit soort vaccins, tis niet dat dit ineens uit de lucht is komen vallen.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

bollewolle schreef: Ze zijn hier trouwens als jaren aan bezig aan dit soort vaccins, tis niet dat dit ineens uit de lucht is komen vallen.
Kan iemand me aanduiden welk ander vaccin nu al (breed) uitgedeeld wordt op deze techniek?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

profke schreef:Kan iemand me aanduiden welk ander vaccin nu al (breed) uitgedeeld wordt op deze techniek?
Als je er interesse in hebt, en net zoals ik niet veel kaas van hebt gegeten, dan is het interessant om hier eens naar te luisteren:
https://maandoverzicht.nerdland.be/nerd ... l-vaccins/
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

CCatalyst schreef:2 mogelijke problemen die gemeld zijn:

* Het zal al verplicht worden bij bepaalde gelegenheden voor iedereen een kans gekregen heeft om gevaccineerd te worden, en dus gaan we opnieuw naar een ongelijke verdeling van maatregelen/lasten zonder dat zij die aan het korte eind trekken er iets aan kunnen doen, een beetje het thema sinds september bij ons. In extenso daarvan: dat zou ook het geval zijn als bv pakweg [insert EU land] de vaccinering rond heeft en wij nog aan 50% oid zitten, en [insert EU land] het paspoort oplegt voor iedereen die binnenkomt.
=> Vergeet niet, enkel Letland doet het relatief slechter dan wij in de EU als het op vaccinaties aankomt. En Letland heeft geen vaccinfabriek.

* Zo'n (digitaal) document zou een vrijgeleide kunnen worden om meer informatie, van alle soort, op te bewaren naargelang de grilletjes van de landen wereldwijd, voor je het weet wordt reizen heel wat moeilijker. Bv: reishistoriek, iets wat je nu nog gemakkelijk kan "wissen" door een nieuw paspoort aan te vragen. Het risico is groot dat dit document nooit meer weg gaat, ook als de originele reden al lang verdwenen is.

Er zullen nog wel issues zijn. Maar als het er even snel komt als de coronawet, hoeven we ons voorlopig nog weinig zorgen te maken.
Niet iedereen kan tegelijk een vaccin krijgen dus probleem 1 is onvermijdelijk en anderzijds tijdelijk. Ik heb al eens gezegd dat het leven niet altijd eerlijk is, dit is er een vorm van. Het is wat het is.

Het probleem van paspoorten is niet nieuw en bestaat al. Bepaalde bestemmingen kom je zomaar niet binnen. Wat ik heb moeten doen om in Rusland binnen te geraken :lol:

Overheden en bedrijven verzamelen al langer gegevens, voor sommigen is dat zelfs hun business. What's new? Naar Cuba kon je als Amerikaan ook niet zomaar zonder enige truken van de foor.

Punt is wat is het alternatief? het enige is iedereen in toom houden, ook zij die al (lang) gevaccineerd zijn. Je moet geen Einstein zijn om in te zien dat dit niet lang houdbaar is.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

profke schreef:Kan iemand me aanduiden welk ander vaccin nu al (breed) uitgedeeld wordt op deze techniek?
Klopt, die zijn er nog niet, maar dat was ook niet wat ik gezegd heb. Er wordt hier al bijna 15-20 jaar onderzoek naar gedaan, zij het met wisselend succes. Conclusie was vooral dat het een technologie is die vooral voor vaccins zeer geschikt is. Ondertussen is Moderna bijvoorbeeld ook al begonnen aan onderzoek naar een mRNA vaccin om HIV te voorkomen, wat extreem baanbrekend zou zijn.
Mijn punt is vooral dat dit geen compleet nieuwe techniek is zoals er eerder geclaimd werd. Is alles er al rond bekend? Zeker niet. Maar het risico is miniem gezien de hoeveelheid tests er al gebeurd zijn, de hoeveelheid mRNA vaccins die het afgelopen jaar (test fases + huidige vaccinatie fases) al gebeurd zijn en de beperkte hoeveelheid issues die er tot nu toe uitgekomen zijn (en al zeker de enorm beperkte hoeveelheid ernstige issues). Vaccins zijn ook GEEN medicatie eh, dus als er problemen mee zouden zijn vallen die normaal in de eerste weken/maanden na de vaccinatie, niet jaren erna (hetgeen bij medicatie wel voor kan komen).

Dit is natuurlijk voor een groot deel een persoonlijke mening en iedereen mag natuurlijk zijn oordeel vellen over het al dan niet vertrouwen van een mRNA vaccin, maar laat het dan vooral goed onderbouwd zijn denk ik dan altijd :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Waarom kan ik nog steeds niet deze site posten op FB?

http://www.adrreports.eu/nl/
suikerberg-censuur.png
Hoe kan ik een foutieve classificatie doorgeven aan FB?
Op hun URL debugger komt de aap uit de ...

https://developers.facebook.com/tools/d ... eu%2Fnl%2F

Facebook Blocks
To help keep Facebook safe, we sometimes block certain content and actions. If you think we’ve made a mistake, please let us know. While we aren’t able to review individual reports, the feedback you provide will help us improve the ways we keep Facebook safe.

Facebook veilig houden = de mensen bepaalde content over de veiligheid weerhouden? Dan nog een officiële EU site.

Ik haat censuur
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Een officiële site maar een certificaat kon er niet vanaf... En dan die disclaimers, de eerste zegt al dat er niks van bevestigd is, dus daarom zal dat op hun lijst staan.
Bijlagen
Screenshot_20210227_111718_com.brave.browser.jpg
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

MClaeys schreef:Een officiële site maar een certificaat kon er niet vanaf... En dan die disclaimers, de eerste zegt al dat er niks van bevestigd is, dus daarom zal dat op hun lijst staan.
Nee het past gewoon in de FB censuur. Alles wat twijfel veroorzaakt over de vaccinaties wordt door FB gecensureerd. Al wie kritische vragen durft stellen over de veiligheid krijgt trouwens de standaard onderschrift dat WHO het veilig acht, en dit dan onder posts van mensen die familie verloren hebben net na vaccinatie.

Als je sterft aan je onderliggende aandoening met corona de druppel of bij vermoeden zonder bewijs: corona dode
Als je sterft aan je onderliggende aandoening met vaccinatie de druppel: geen verband, geen bewijs dat vaccin reden was, onverklaarbare doodsoorzaak

Een vast patroon van de huidige valse MSM berichtgeving.

En dan zijn ze verwonderd dat sciensano op haar data zit.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

@ub4b: welke geldige claim die die website maakt moet worden onderzocht, misschien? Een kritische mening is iets dat iedereen kan hebben. Een geldige, intelligente mening helaas niet. Ik ben blij dat ze enkel ingaan op de tweede soort, want waarom zouden ze bakken tijd, geld en moeite moeten verspillen aan mensen die eens een brainfart hebben gehad, maar verder de moeite niet willen doen om de wetenschap erachter te begrijpen?

We gaan toch ook geen vragen stellen of het wel een goed idee is om een raket te bouwen op een bepaalde manier? Laat het over aan de experts, of word zelf expert. Gewoon eisen dat ze tijd vrijmaken om u als leek volledig gerust te stellen en in te gaan op allerlei absurde vragen, dat gaat er voor mij over.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

JamesEarlGray schreef:@ub4b: welke geldige claim die die website maakt moet worden onderzocht, misschien?
Zonder zulke sites (zoals ook https://vaers.hhs.gov/data.html ) moeten we maar de MSM geloven, dat er NIEMAND aan het vaccin sterft, maar toevallig altijd aan iets anders?

Kan journalistiek nog dommer:
Bijlagen
rapportering.png
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

ub4b schreef:moeten we maar de MSM geloven, dat er NIEMAND aan het vaccin sterft, maar toevallig altijd aan iets anders?
Als je enkel MSM leest wat in jouw "fake news show" past althans...

Ik heb anders wel al gelezen in een gewone Vlaamse krant dat er weldegelijk mensen gestorven zijn na het krijgen van een vaccin en dat de kans zeer groot is dat het vaccin de laatste duw heeft gegeven.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ub4b schreef:moeten we maar de MSM geloven, dat er NIEMAND aan het vaccin sterft, maar toevallig altijd aan iets anders?
Misschien zegt dat meer over de media die jij raadpleegt, dan over "media" in het algemeen?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

heist_175 schreef:Misschien zegt dat meer over de media die jij raadpleegt, dan over "media" in het algemeen?
Google eens "dood na vaccin" en kijk naar de mainstream sites.

Er gaat zogezegd niemand dood aan het vaccin ...

VRT: laat weten geen "duidelijke link" te vinden met het vaccin
NB: maar geen oorzakelijk verband vastgesteld
RIVM: volgens Lareb vooralsnog geen reden om aan te nemen dat het overlijden gerelateerd is aan het ontvangen van de vaccinatie

en dit gaat nog een eindje zo door ...

Wie echter sterft met (onderliggende aandoeningen) of door covid is een coronadode. Zelfs bij vermoeden zonder bewijs: coronadode.
Coronadoden worden artificieel opgeklopt dus, en vaccinatiedoden die bestaan niet?
En toevallig zijn er heel wat coronauitbraken waar oudjes als bosjes omver vallen, net na vaccinatie.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ub4b schreef: Coronadoden worden artificieel opgeklopt dus, en vaccinatiedoden die bestaan niet?
En toevallig zijn er heel wat coronauitbraken waar oudjes als bosjes omver vallen, net na vaccinatie.
In 2020 zijn er zowat 18.000 extra doden gevallen tov de vorige jaren(en die zaten al 2% hoger tov het gemiddelde)
De extra hittegolven in de zomer zitten daar voor iets tussen...maar feit blijft dat er 18.000 meer gestorven zijn dan normaal.
Gelukkig (voor ons ?) zit het overgrote deel in de categorie 65+ en krijgen die nu eerst een(en hopelijk 2) spuit. En ja, daar gaan er ook nog van dood vallen, maar laat ons hopen dit jaar geen 18.000 extra meer.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ach, geef het op
Buikgevoel en youtube zijn veel betrouwbaarder.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

MClaeys schreef:Een officiële site maar een certificaat kon er niet vanaf... En dan die disclaimers, de eerste zegt al dat er niks van bevestigd is, dus daarom zal dat op hun lijst staan.
Lol die disclaimer ... die stelt al duidelijk dat de data/info op de site het resultaat is van observatie door een 'reporter' (wat dus gewoon evengoed ub4b kan zijn ... :p) en dat dit dus géén wetenschappelijke studie is.

Mijn god man ... ik blijf erbij, hoe kan een volwassene die zelfstandig is zulke prietpraat/raaskalderij/zeverinpakskes gaan beginnen geloven. Generation Y(outube) ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Sasuke schreef: Mijn god man ... ik blijf erbij, hoe kan een volwassene die zelfstandig is zulke prietpraat/raaskalderij/zeverinpakskes gaan beginnen geloven. Generation Y(outube) ?
sja, er zijn toch ook flat-earthers die met wetenschap proberen te bewijzen dat de aarde plat is?
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Splitter schreef:
Sasuke schreef: Mijn god man ... ik blijf erbij, hoe kan een volwassene die zelfstandig is zulke prietpraat/raaskalderij/zeverinpakskes gaan beginnen geloven. Generation Y(outube) ?
sja, er zijn toch ook flat-earthers die met wetenschap proberen te bewijzen dat de aarde plat is?
So funny, ben de laatste tijd op YT op flat earthers debunking videos gestoten (oa van Scimandan)... hilarische toestanden soms !
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Hele tijd geleden ook scimandan effen gevolgd nadat hij in mijn suggesties voorkwam. Echt respect voor die man om keer op keer de meest idiote theorieën van die flat-earthers te gaan debunken. Ik vond het na een tijd gewoon te frustrerend om naar te kijken, dat er dus echt mensen zijn die zo hopeloos diep in hun eigen overtuigingen zitten dat ze zelfs de nood voelen om zelf, meestal zonder enige wetenschappelijke bagage, te gaan bewijzen dat de aarde plat is. :bang:

Want op dat vlak kan ik de conspiracy-denkers over CoViD of vaccins nog wel begrijpen. Want het gaat dan over iets dat compleet onzichtbaar is, en waar ook de wetenschap zelf nog met heel veel vraagtekens zit. Maar ervan overtuigd zijn dat de aarde plat is, met alles wat je vandaag zelf met je eigen ogen/verstand kan waarnemen, daarvoor moet je toch wel echt een vijs los hebben.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

De betogen van de flat earthers doen me toch vaak denken aan die van fundamentele religieuzen.
Maar erg verwonderlijk is dat niet blijkbaar, want voor veel flat earthers is hoe ze de aarde zien zelfs gewoon hun interpretatie van wat in hun bijbel staat (whatever bijbel that may be).
M.a.w. die mensen blijven in hun eigen gemaakte waarheden vastzitten...

Idd respect voor het doorzettingsvermogen van scimandan, ik zou het niet kunnen volhouden...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Splitter schreef:sja, er zijn toch ook flat-earthers die met wetenschap proberen te bewijzen dat de aarde plat is?
De aarde is dan ook gewoon vlak. :roll:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Wat de userbaser niet eens weet, is dat ik nog een groep heb opgericht 'flat earth debunked'

https://www.facebook.com/groups/920340924778267

Ik heb een klein kapitaal aan camera bodies en lenzen, en ben zelf op onderzoek gegaan.
De aarde is uiteraard niet plat, en het bewijs daarvan vastleggen is niet eens zo lastig.

Een appartement in Knokke met zicht op Walcheren helpt wel ;)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Wel pijnlijk, een groep oprichten om mensen die onzin geloven te debunken... en dan zelf andere onzin tot het belachelijke toe verdedigen :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Het is nochtans makkelijk te verklaren: hetgeen hij begrijpt kan hij debunken, het ander begrijpt hij niet dus kiest hij de kant van de non-believers. We zijn uiteindelijk allemaal maar mens.

Wat wel goed zou zijn is het inzicht dat analogieën tussen flatearthers en antivaxxers misschien minder ver te zoeken zijn dan initieel vermoed.

Ub4b, heb je aan deze reacties voldoende om het, net zoals indertijd met je fototoestel, zelf grondig en correct uit te zoeken ipv zonder voldoende kritisch na te denken de kant van de dogmatici te kiezen?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Toch even nuanceren ... mijn vrouw is geen anti-vaxxer, maar heeft wel de geïnformeerde beslissing genomen (na overleg huisarts) om enkel de verplichte vaccins te geven aan onze kinderen en dat zelfs met uitstel (dus niet niks z geboorte in het ziekenhuis).

Onze kinderen hebben dus effectief minder vaccinaties dan de meeste andere kinderen. Corona vaccin doen we dan weer wel, niet zozeer voor onszelf eigenlijk, eerder omwille van de maatschappelijke/groeps bescherming.

Maar soit .. zelfs zij vindt het onzin wat ub4b verkondigd dus, terwijl ze toch een heel kritische kijk op vaccins heeft.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Waarom als ik vragen mag? Je (en je kinderen) wint daar toch absoluut niets mee? In tegendeel..
En vergeet niet dat die andere vaccins ook nodig zijn voor de maatschappelijke/groeps bescherming...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Als je maar lang genoeg met een grote groep mensen dezelfde onzin blijft verkopen, begint de 'on' te vervagen. Uiteindelijk is een waarheid ook maar wat uw hersenen er van maken.
Zie maar mensen in een psychose, die hebben een andere waarheid. Als je lang genoeg met genoeg mensen naar een blauwe muur staat te kijken en iedereen blijft herhalen dat hij geel is, ga je ook beginnen twijfelen, en uiteindelijk opgeven en verkondigen dat hij geel is.
Zie na de oorlog, de 'Duitsers', die nochtans in grote getallen hun systeem toegejuicht hadden, begrepen ook niet wat er gebeurd was en hoe ze zo ver hebben kunnen gaan.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Tegen vaccineren heb ik niets, al zal het deze keer wel met een iets banger hart zijn. Wel hoop ik dat zo'n vaccinatie certificaat etc. een halt wordt toegeroepen, want dat lijkt me (naast een inperking van de vrijheden) dikke zever. Een vaccin geeft je niet meer vrijheden, het moet (beter woord is eigenlijk 'kan') jou (en onrechtstreeks anderen) alleen beschermen, maar je moet niet denken dat je dan immuun bent en ongevaarlijk. Wie zegt trouwens dat het vaccin is aangeslagen (antilichamen in bloed aanwezig ofzo?), dus een prikje is lang geen garantie. Verder is zo'n certificaat een aanfluiting van onze vrijheden (+ discriminerend + mogelijke schending privacy).
Dus, ja ik zal mij laten vaccineren (maakt niet uit met welk van de huidige Europese vaccins) en nee, ik zal nooit aanvaarden dat men dit gaat eisen of controleren.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

NuKeM schreef:Tegen vaccineren heb ik niets, al zal het deze keer wel met een iets banger hart zijn. Wel hoop ik dat zo'n vaccinatie certificaat etc. een halt wordt toegeroepen, want dat lijkt me (naast een inperking van de vrijheden) dikke zever. Een vaccin geeft je niet meer vrijheden, het moet (beter woord is eigenlijk 'kan') jou (en onrechtstreeks anderen) alleen beschermen, maar je moet niet denken dat je dan immuun bent en ongevaarlijk. Wie zegt trouwens dat het vaccin is aangeslagen (antilichamen in bloed aanwezig ofzo?), dus een prikje is lang geen garantie. Verder is zo'n certificaat een aanfluiting van onze vrijheden (+ discriminerend + mogelijke schending privacy).
Dus, ja ik zal mij laten vaccineren (maakt niet uit met welk van de huidige Europese vaccins) en nee, ik zal nooit aanvaarden dat men dit gaat eisen of controleren.
Je hebt volledig gelijk dat het een absurd idee is en een zware beperking van vrijheden. Maar good luck met het niet aanvaarden zou ik zeggen..
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Allemaal goed en wel die bezwaren voor het vaccinatieattest maar kom dan af met een beter systeem als alternatief. Het is net door de antivaxers dat zo'n attest nodig gaat zijn omdat er daardoor veel mensen niet gevaccineerd zijn. Zelf ben ik pro-privacy en ik zie zo'n attest dan ook liefst zo beperkt en tijdelijk MAAR ik zie niet direct een alternatief.

Het lijkt me logisch dat zowat elk evenement of plaats voor het publiek dit gaat eisen. Mensen die zich buiten de maatschappij plaatsen door niet te vaccineren doen dat dan indirect voor heel wat andere zaken, ik denk dat velen hun "principes" snel zullen laten varen. Je kiest voor jezelf en uw persoonlijke overtuigingen als je niet wil meedoen maar dan moet je ook maar de gevolgen van die keuze dragen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Polio is ook verplicht, tot zelfs rechtszaken van de overheid tegen doldwaze ouders die het weigeren toe.
https://www.standaard.be/cnt/ghcqg2mk
https://www.hln.be/waregem/800-euro-boe ... ~abaaa8af/

Elk jaar vallen er doden in de bible belt in Nederland, omdat er ook daar doldwaze ouders zijn die vaccinaties tegenhouden en als gevolg daarvan hun kinderen verliezen (overlijden dus).
https://www.standaard.be/cnt/dmf20180821_03676663
In Nederland zijn de laatste twee decennia enige kinderen overleden aan mazelen, twee van hen waren, voor zover bekend, voordien kerngezond. Het is een akelige dood.
Het is heel egoïstisch om geen verantwoordelijkheid te nemen voor de eigen gezondheid, maar die verantwoordelijkheid bij anderen te leggen. "Waarschijnlijk krijg ik geen mazelen, want de rest is ingeënt". En zo krijg je plots dodelijke opflakkeringen.

En opnieuw: om te vliegen naar "exotische" landen eisen vliegtuigmaatschappijen nu al dat je vaccincertificaten kan voorleggen.
Dus: laat dat vaccinattest maar komen, maar pas eens iedereen (in BE) de kans gehad heeft om gevaccineerd te worden.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”