![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
Je kan zelf niet kiezen ... en dokters mogen het niet toedienen buiten dan in die centra. Als het niet anders kan zeker geen mRNA gentherapie (wat valselijk een vaccin wordt genoemd).bollewolle schreef:Dan kan je toch gewoon proberen gaan voor de niet mRNA vaccins zoals AstraZeneca of Janssen? Of is daar weer iets anders mis mee?
Ik voel een belangrijk leermoment aankomen.ub4b schreef:Als het niet anders kan zeker geen mRNA gentherapie (wat valselijk een vaccin wordt genoemd).
Het spel wordt smerig gespeeldcadsite schreef: Ik voel een belangrijk leermoment aankomen.
Dat staat los van het feit of een vaccin wel of geen vaccin is en is ook geen reden om het te weigeren in mijn ogen.ub4b schreef:Het spel wordt smerig gespeeldcadsite schreef: Ik voel een belangrijk leermoment aankomen.
Doe je niet mee:
Klopt, maar het is ook geweten dat de mRNA vaccins die momenteel beschikaar zijn vooral voor de zorg sector gebruikt worden. En dat het AstraZenica en Janssen vaccin (dat niet mRNA is) vooral voor de bredere populatie gaat ingezet worden. Dus waarom nu als erover klagen als je nog niet weet welk je gaat krijgen? De kans is namelijk klein dat het een mRNA vaccin gaat zijn.ub4b schreef: Je kan zelf niet kiezen ... en dokters mogen het niet toedienen buiten dan in die centra.
Je gaat toch eens je wat meer moeten inlezen in de mRNA en andere vaccin technieken hoor. Dit is compleet geen gentherapie. Er wordt geen genetische code aangepast. mRNA is niets anders dan een blauwdruk van een eiwit. Dit wordt gelezen in je cel en vervolgens gaat die het eiwit aanmaken, net zoals het dat doet me lichaamseigen mRNA om eiwitten te maken. Compleet niets te maken met gentherapie. Het enige dat er gebeurd is dat men een systeem dat reeds in ons lichaam bestaat gebruiken. En laten we eerlijk zijn, is het niet beter om het op deze "lichaamseigen" manier te doen ipv een stuk levend of dood virus te injecteren? Dit is gewoon veel efficienter en gaat de toekomst van de vaccins zijn. Ze zijn hier trouwens als jaren aan bezig aan dit soort vaccins, tis niet dat dit ineens uit de lucht is komen vallen.ub4b schreef: Als het niet anders kan zeker geen mRNA gentherapie (wat valselijk een vaccin wordt genoemd).
Kan iemand me aanduiden welk ander vaccin nu al (breed) uitgedeeld wordt op deze techniek?bollewolle schreef: Ze zijn hier trouwens als jaren aan bezig aan dit soort vaccins, tis niet dat dit ineens uit de lucht is komen vallen.
Als je er interesse in hebt, en net zoals ik niet veel kaas van hebt gegeten, dan is het interessant om hier eens naar te luisteren:profke schreef:Kan iemand me aanduiden welk ander vaccin nu al (breed) uitgedeeld wordt op deze techniek?
Niet iedereen kan tegelijk een vaccin krijgen dus probleem 1 is onvermijdelijk en anderzijds tijdelijk. Ik heb al eens gezegd dat het leven niet altijd eerlijk is, dit is er een vorm van. Het is wat het is.CCatalyst schreef:2 mogelijke problemen die gemeld zijn:
* Het zal al verplicht worden bij bepaalde gelegenheden voor iedereen een kans gekregen heeft om gevaccineerd te worden, en dus gaan we opnieuw naar een ongelijke verdeling van maatregelen/lasten zonder dat zij die aan het korte eind trekken er iets aan kunnen doen, een beetje het thema sinds september bij ons. In extenso daarvan: dat zou ook het geval zijn als bv pakweg [insert EU land] de vaccinering rond heeft en wij nog aan 50% oid zitten, en [insert EU land] het paspoort oplegt voor iedereen die binnenkomt.
=> Vergeet niet, enkel Letland doet het relatief slechter dan wij in de EU als het op vaccinaties aankomt. En Letland heeft geen vaccinfabriek.
* Zo'n (digitaal) document zou een vrijgeleide kunnen worden om meer informatie, van alle soort, op te bewaren naargelang de grilletjes van de landen wereldwijd, voor je het weet wordt reizen heel wat moeilijker. Bv: reishistoriek, iets wat je nu nog gemakkelijk kan "wissen" door een nieuw paspoort aan te vragen. Het risico is groot dat dit document nooit meer weg gaat, ook als de originele reden al lang verdwenen is.
Er zullen nog wel issues zijn. Maar als het er even snel komt als de coronawet, hoeven we ons voorlopig nog weinig zorgen te maken.
Klopt, die zijn er nog niet, maar dat was ook niet wat ik gezegd heb. Er wordt hier al bijna 15-20 jaar onderzoek naar gedaan, zij het met wisselend succes. Conclusie was vooral dat het een technologie is die vooral voor vaccins zeer geschikt is. Ondertussen is Moderna bijvoorbeeld ook al begonnen aan onderzoek naar een mRNA vaccin om HIV te voorkomen, wat extreem baanbrekend zou zijn.profke schreef:Kan iemand me aanduiden welk ander vaccin nu al (breed) uitgedeeld wordt op deze techniek?
Nee het past gewoon in de FB censuur. Alles wat twijfel veroorzaakt over de vaccinaties wordt door FB gecensureerd. Al wie kritische vragen durft stellen over de veiligheid krijgt trouwens de standaard onderschrift dat WHO het veilig acht, en dit dan onder posts van mensen die familie verloren hebben net na vaccinatie.MClaeys schreef:Een officiële site maar een certificaat kon er niet vanaf... En dan die disclaimers, de eerste zegt al dat er niks van bevestigd is, dus daarom zal dat op hun lijst staan.
Zonder zulke sites (zoals ook https://vaers.hhs.gov/data.html ) moeten we maar de MSM geloven, dat er NIEMAND aan het vaccin sterft, maar toevallig altijd aan iets anders?JamesEarlGray schreef:@ub4b: welke geldige claim die die website maakt moet worden onderzocht, misschien?
Als je enkel MSM leest wat in jouw "fake news show" past althans...ub4b schreef:moeten we maar de MSM geloven, dat er NIEMAND aan het vaccin sterft, maar toevallig altijd aan iets anders?
Misschien zegt dat meer over de media die jij raadpleegt, dan over "media" in het algemeen?ub4b schreef:moeten we maar de MSM geloven, dat er NIEMAND aan het vaccin sterft, maar toevallig altijd aan iets anders?
Google eens "dood na vaccin" en kijk naar de mainstream sites.heist_175 schreef:Misschien zegt dat meer over de media die jij raadpleegt, dan over "media" in het algemeen?
In 2020 zijn er zowat 18.000 extra doden gevallen tov de vorige jaren(en die zaten al 2% hoger tov het gemiddelde)ub4b schreef: Coronadoden worden artificieel opgeklopt dus, en vaccinatiedoden die bestaan niet?
En toevallig zijn er heel wat coronauitbraken waar oudjes als bosjes omver vallen, net na vaccinatie.
Lol die disclaimer ... die stelt al duidelijk dat de data/info op de site het resultaat is van observatie door een 'reporter' (wat dus gewoon evengoed ub4b kan zijn ...MClaeys schreef:Een officiële site maar een certificaat kon er niet vanaf... En dan die disclaimers, de eerste zegt al dat er niks van bevestigd is, dus daarom zal dat op hun lijst staan.
sja, er zijn toch ook flat-earthers die met wetenschap proberen te bewijzen dat de aarde plat is?Sasuke schreef: Mijn god man ... ik blijf erbij, hoe kan een volwassene die zelfstandig is zulke prietpraat/raaskalderij/zeverinpakskes gaan beginnen geloven. Generation Y(outube) ?
So funny, ben de laatste tijd op YT op flat earthers debunking videos gestoten (oa van Scimandan)... hilarische toestanden soms !Splitter schreef:sja, er zijn toch ook flat-earthers die met wetenschap proberen te bewijzen dat de aarde plat is?Sasuke schreef: Mijn god man ... ik blijf erbij, hoe kan een volwassene die zelfstandig is zulke prietpraat/raaskalderij/zeverinpakskes gaan beginnen geloven. Generation Y(outube) ?
De aarde is dan ook gewoon vlak.Splitter schreef:sja, er zijn toch ook flat-earthers die met wetenschap proberen te bewijzen dat de aarde plat is?
Je hebt volledig gelijk dat het een absurd idee is en een zware beperking van vrijheden. Maar good luck met het niet aanvaarden zou ik zeggen..NuKeM schreef:Tegen vaccineren heb ik niets, al zal het deze keer wel met een iets banger hart zijn. Wel hoop ik dat zo'n vaccinatie certificaat etc. een halt wordt toegeroepen, want dat lijkt me (naast een inperking van de vrijheden) dikke zever. Een vaccin geeft je niet meer vrijheden, het moet (beter woord is eigenlijk 'kan') jou (en onrechtstreeks anderen) alleen beschermen, maar je moet niet denken dat je dan immuun bent en ongevaarlijk. Wie zegt trouwens dat het vaccin is aangeslagen (antilichamen in bloed aanwezig ofzo?), dus een prikje is lang geen garantie. Verder is zo'n certificaat een aanfluiting van onze vrijheden (+ discriminerend + mogelijke schending privacy).
Dus, ja ik zal mij laten vaccineren (maakt niet uit met welk van de huidige Europese vaccins) en nee, ik zal nooit aanvaarden dat men dit gaat eisen of controleren.
Het is heel egoïstisch om geen verantwoordelijkheid te nemen voor de eigen gezondheid, maar die verantwoordelijkheid bij anderen te leggen. "Waarschijnlijk krijg ik geen mazelen, want de rest is ingeënt". En zo krijg je plots dodelijke opflakkeringen.In Nederland zijn de laatste twee decennia enige kinderen overleden aan mazelen, twee van hen waren, voor zover bekend, voordien kerngezond. Het is een akelige dood.