De klantenzone van Scarlet steekt vanaf vandaag in een nieuw jasje!
Best een leuke interface, ook al was de vorige no-nonsense-interface ook niet slecht, naar mijn mening.
Ook hun administratie- en facturatiesysteem werd vernieuwd - wat nog een beetje een zootje is: als je de klantendienst belt, hoor je gewoon de telefoon overgaan, waarna de verbinding verbreekt.
Maar waar ik nu wel wat van sta te kijken in mijn klantenzone, is dit:
Met de "€0" die aan de rechterbalk staat, laten ze blijken dat er overage charges zouden zijn? Dat is niet echt hoe ik de mail had geïnterpreteerd...
Vind toch dat ze dat iets beter hadden kunnen weergeven, trouwens. Nu lijkt er echt een limiet van 500 GB te zijn, i.p.v. aan te geven dat de eerste 500 GB aan de volle snelheid van het abonnement zijn. Tenzij dit echt wijzigt, of de meter gewoon op €0 blijft staan bij meer verbruik, en enkel het bedrag aangeeft van een optie die de klant activeert, o.i.d.
Op de website noemt het nog altijd 'onbeperkt* surfen'.
Maar misschien ook interessant nieuws: onder internetinstellingen vind je 'inloggegevens voor je internetverbinding'. Zou Scarlet nu eindelijk haar klanten toegang tot hun PPPoE-gegevens geven?! Ga ik straks even uitproberen.
Nieuwe klantenzone Scarlet
Het lijkt er inderdaad op dat Scarlet de PPPOE-gegevens vrij heeft gegeven, op zich goed nieuws.
Afgelopen vrijdagavond was ik aan het prutsen met een Pi Hole. Omdat ik de DHCP-instellingen niet juist doorvoerde, leidde dit tot een IP-conflict.
Geen enkel toestel raakte nog ingelogd op m'n netwerk, dus deed ik een fabrieksreset. Sindsdien geen internetverbinding meer. Mijn PPPOE-gegevens zijn opeens leeg in m'n modem (BBOX 3).
Zaterdag zeiden ze aan de lijn dat het intern system plat lag door vernieuwing. Toen ik deze ochtend tot m'n verbazing de gegevens zag staan in hun nieuwe systeem, dacht ik dat m'n probleem verholpen was. Helaas. Modem kan geen verbinding maken. Klantendienst zegt dat het een gekend probleem is, ze slagen er niet meer in de configuratiegegevens naar de modems te pushen. Ik zou niet de enige zijn. Proximus is op de hoogte en dit zou tot 48 uur kunnen duren...
Afgelopen vrijdagavond was ik aan het prutsen met een Pi Hole. Omdat ik de DHCP-instellingen niet juist doorvoerde, leidde dit tot een IP-conflict.
Geen enkel toestel raakte nog ingelogd op m'n netwerk, dus deed ik een fabrieksreset. Sindsdien geen internetverbinding meer. Mijn PPPOE-gegevens zijn opeens leeg in m'n modem (BBOX 3).
Zaterdag zeiden ze aan de lijn dat het intern system plat lag door vernieuwing. Toen ik deze ochtend tot m'n verbazing de gegevens zag staan in hun nieuwe systeem, dacht ik dat m'n probleem verholpen was. Helaas. Modem kan geen verbinding maken. Klantendienst zegt dat het een gekend probleem is, ze slagen er niet meer in de configuratiegegevens naar de modems te pushen. Ik zou niet de enige zijn. Proximus is op de hoogte en dit zou tot 48 uur kunnen duren...
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Nog niet alles werkt precies op de website
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 12 keer
Pas op, we weten nog niet of er ècht wordt aangerekend voor te veel verbruik. Ik geef enkel aan dat het, op eerste zicht, voor mij zo overkomt. De meeste Trio-klanten zijn misschien minder geïnteresseerd in zo'n zaken, en dus ook sneller in de war.zaf schreef:Het is me niet duidelijk. Wat verstaat men onder de overage charges?
Misschien blijft het balkje op '€0' staan, en vult het zich gewoon terwijl je aan 3 Mbps verdersurft.
Of misschien vult het balkje zich enkel als je 1TB datavolume bijkoopt, en komt er '€5' te staan?
In het tweede geval zou het ook kunnen betekenen dat je, bij het activeren van een extra bundel, het volledige volume van die bundel kan gebruiken. Tot voordien vergrootte dat enkel je limiet. Als je dus al 200 GB op 'smallband' had verbruikt, kreeg je nog maar 800 GB aan volle snelheid, i.p.v. 1TB, zodat je 500 GB + 1 TB kon verbruiken in totaal.
Dat zou misschien een logischere verklaring kunnen zijn!
Klopt, gelukkig al een stuk beter dan daarnet, maar facturen geven nog een serverfout bij mij.honda4life schreef:Nog niet alles werkt precies op de website
Bij de klantendienst loopt ook nog niet alles op rolletjes: de creditnota voor mijn verkeerde factuur kunnen ze al een week lang niet opmaken, zelf vandaag nog niet...
Het is precies een moeilijke migratie, als je zoals @verf hierboven al een paar dagen met een modem zit die geen verbinding kan maken... amai!
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar
Zijn er toevallig hier nog klanten met hetzelfde probleem als ik? Namelijk dat de modem weigert verbinding te maken, het DSL-lampje brand wel. TV werkt ook.
Scarlet zegt dat Proximus er mee bezig is, maar ik word er stilaan gek van.
Scarlet zegt dat Proximus er mee bezig is, maar ik word er stilaan gek van.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 15:55
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Probeer anders eens je PPPOE-gegevens manueel in de modem in te geven. De gebruikersnaam op de klantenzone is wel niet helemaal juist.verf schreef:Scarlet zegt dat Proximus er mee bezig is, maar ik word er stilaan gek van.
Het is niet [email protected], maar wel gebruikersnaam@SCARLET (enkel scarlet in hoofdletters, zonder .be).
Dat probeerde ik al, ook op de manier waarop je het zegt. Maar tevergeefs..masked schreef:Probeer anders eens je PPPOE-gegevens manueel in de modem in te geven. De gebruikersnaam op de klantenzone is wel niet helemaal juist.verf schreef:Scarlet zegt dat Proximus er mee bezig is, maar ik word er stilaan gek van.
Het is niet [email protected], maar wel gebruikersnaam@SCARLET (enkel scarlet in hoofdletters, zonder .be).
-
- Member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 12 keer
Het deel 'buiten de bundel', zeg maar. Je kan nu overigens ook het verbruik van je vaste diensten in hun mobiele app bekijken, waar het je nog ietsje verwarrender wordt voorgeschoteld.franjo schreef:Wat is overage?
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Raar, bij men pa staat er al 23 cent overage, maar hij heeft nog 0 berichten gestuurd, 40 minuten maar gebeld en 0MB verbruik want geen gsm met bruikbaar internet. Te hopen dat op factuur staat wat het is dan.
Het was ook wel een gedoe om te registreren opnieuw, de S van de klamtennummer is een 1 plots, standaard komen facturen weer niet meer met de post zonder verwittigen dus men ouders waren er op aan het wachten, etc...
Het was ook wel een gedoe om te registreren opnieuw, de S van de klamtennummer is een 1 plots, standaard komen facturen weer niet meer met de post zonder verwittigen dus men ouders waren er op aan het wachten, etc...
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
wou nudat het telefoon-fraude verhaal weer hip is even kijken om oproepen naar het buitenland te blokkeren op de gsm van mijn moeder...
kan dus blijkbaar nergens ingesteld worden in de (nieuwe) klantenzone...
verder zou ze ook al een goede 5mb data verbruikt hebben.... op een gsm waar data niet actief is.
kan dus blijkbaar nergens ingesteld worden in de (nieuwe) klantenzone...
verder zou ze ook al een goede 5mb data verbruikt hebben.... op een gsm waar data niet actief is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Scarlet schreef:Vanaf nu zal het abonnement voor vaste producten op het einde van je facturatieperiode aangerekend worden in plaats van in het begin. Op deze manier zijn je abonnementskosten en je verbruikskosten van een bepaalde periode altijd op dezelfde factuur.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ha, goed dat ik hier nog eens keek, ik moest van men pa ook bellen naar Scarlet voor de factuur maar dus niet nodig . Die van november hebben ze trouwens wel ontvangen zoals altijd maar staat niet zichtbaar in de klantenzone om een of andere reden (die van de rest van het jaar dan weer wel).