USG & BBOX MODEM (zonder IPTV)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
xieem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 sep 2014, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Beste Userbasers,

Ik had graag mijn bestaande netwerk een upgrade gegeven om over te stappen naar iets stabieler dan wat ik nu heb.

Ik heb een BBOX3 (zoals velen hier waarschijnlijk) die zou verbonden moeten worden met de USG. Als ik het goed begrijp moet dit gebeuren via PORT1 van de BBOX naar de wan van de USG? en dan van de LAN naar de switch. Moet de BBOX modem in DMZ gezet worden?

Er is geen IPTV, gewoon puur internet, maar ik had graag de 192.168.1.X willen blijven gebruiken.

Alvast bedankt,
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Van de wan van de usg naar eender welke lan poort op de bbox3. Je zal via je unifi controller een PPPoE sessie moeten opzetten met je login en wachtwoord van proximus. Je usg zal hierdoor een extern ip adres krijgen. DMZ heeft hier totaal geen nut.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Toch maar oppassen voor IP conflicten, gezien zowel de Bbox3 als de USG 192.168.1.0/24 gebruiken op hun LAN (en de TS die range wil behouden voor zijn lokaal netwerk.

Van zodra de USG WAN poort ingesteld is op PPoE zou dat geen probleem mogen geven. Eventueel DHCP op Bbox3 uitschakelen?

De USG WAN poort staat origineel ingesteld op DHCP cliënt, de LAN poort op DHCP server.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Ik heb hier mijn Unifi + b-box setup uitgeschreven, eigenlijk is dit hetzelfde maar dan zonder de decoders die rechtstreeks op de b-box worden aangesloten. B-box DHCP range heb ik zelf naar 192.168.0.0/24 gezet, en op de Unifi gebruik ik 192.168.1.0/24 .
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”