Skoda OBD2 app

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Voor onze nieuwe auto zoek ik een OBD2 app waarmee ik enkele kleine tweaks kan uitvoeren.

Ik vond Carly, maar die vragen 45 euro als een jaarabonnement. Die 45 euro, daar zou ik mee kunnen leven, dat jaarabonnement niet.

Bij voorkeur voor iOS, maar voor Android mag het ook.
Heeft iemand zo iets in gebruik?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Van waar ben je?
Heb wel een VAG-COM die wel even gemist kan worden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

Arendonk

Al kan ik die VAG-COM wel niet bedienen denk ik.
Ik zoek dan ook iets wat ik kan aanpassen als ik zin heb.

Het voordeel van zo'n app zoals Carly (of de Bimmer App voor mijn BMW) is dat wat je kan aanpassen redelijk duidelijk in menu's zit, en je er relatief weigig mee kan mis doen.
Eén keer heb ik mijn BMW wel even weten te immobiliseren, al was daar een backup van Bimmer gelukkig de oplossing.
Iets te enthousiast geweest met instellingen wijzigen en hij wilde niet meer starten.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

Dure plug (die voor mijn BMW was 17 euro), en het werkt met credits, dus elke druk op de knop kost geld.
Even iets testen, "neen ik wil het niet". Kost je dubbel voor niets...
En nergens dat je kan zien wat een credit waard is, en wat die een feature kost.

Daar voel ik me niet helemaal goed bij.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb de goedkoopste versie, enfin bij de aankoop toen hadden ze enkel de 1st gen en werkt enkel op Android. Credits zijn enkel nodig voor de voorgeprogrammeerde knoppen. Zelf aanpassen is gratis.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

https://www.youtube.com/watch?v=dWBBYivpLFs

Daar zie ik dat een voorgeprogrammeerde knop je 10 credits kost, en 500 credits een 30 euro zijn ongeveer.

Die Long Coding, tja, alles in hexadecimale code ingeven zodat het gratis is, en dan moet je precies goed weten waar je moet zijn. Of bestaan er lijsten van ? (welk adres en wat er moet weggeschreven worden om iets te bereiken) ?
Risky business precies... (of niet ?)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Die bits die je moet aan/uitzetten vindt je online (op fora). Althans daar ben ik ze al tegen gekomen.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Genoeg mogelijkheden waar ik hier verder niet op in kan gaan ;-)
Maar je verwacht er te veel van... Het is minder uitgebreid en spectaculair dan je denkt (of toch de nuttige features).

Ga je de garage weer binnen voor een update en je kan weer opnieuw beginnen functies te activeren.
Zo had ik de mistlampen aangezet in de bochten... Bijna verloren moeite met LED koplampen (duidelijk waarom deze optie niet aanstond).
Draaiende spiegels in achteruit activeren toch ook maar een halve oplossing met niet de juiste spiegel(motoren).
Uitschakelen start-stop is ook maar een halve oplossing via een omweg afhankelijk van het model. (Ipv. De stand van de knop te onthouden / led te inverteren), ...

Zaken zoals needle sweep, stand verlichting in auto, ... Carbon look op display, ... Nice to have maar weinig echte meerwaarde.

Wel voor bijvoorbeeld activeren trekhaakmodule of bijvoorbeeld ooit zelf eens nieuwe batterij te plaatsen, storing, ...

Welke opties had je in gedachte?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

1° Achteruit de spiegel kantelen, welke je zelf aanhaalde.
2° Zetelverwarming stand onthouden.
3° Refuel indicator (hoeveel kan er in als ik ga tanken).
4° Hill Hold Control verlengen.
5° Lane assist, maar ik vrees dat daar een camera voorin (aan de spiegel) moet worden bijgeplaatst.
6° Idem voor de verkeersbordenherkenning.

En zeker niet te vergeten, een uitklapbare trekhaak (just kiddin')

Wat het resetten betreft na een onderhoudsbeurt, daar had ik niet aan gedacht. Bij m'n BMW is dat niet het geval. Die bewaart alles netjes.

Ondertussen vond ik Carista voor iOS (https://apps.apple.com/us/app/carista-obd2/id954363569)
7 dagen gratis, daarna 45 euro/ jaar. Ik heb een reminder in m'n agenda gezet :-)
1°, 2°, 3° geactiveerd maar nog niet getest
4° nog niet aangepast
5° en 6° nog niet gevonden in de app

De app bevat wel veel nutteloze dingen, al is dat uiteraard persoonlijk, maar veel is reeds gewoon via het menu in de auto aan te passen.
Volgens mij moeten er meer dingen zijn die kunnen, maar die zitten niet in de app (als ik de lijst hier bekijk: https://chiptuningexpert.com/vag-com-vcds-aanpassingen/)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

ygeffens schreef:1° Achteruit de spiegel kantelen, welke je zelf aanhaalde.
2° Zetelverwarming stand onthouden.
3° Refuel indicator (hoeveel kan er in als ik ga tanken).
4° Hill Hold Control verlengen.
5° Lane assist, maar ik vrees dat daar een camera voorin (aan de spiegel) moet worden bijgeplaatst.
6° Idem voor de verkeersbordenherkenning.

En zeker niet te vergeten, een uitklapbare trekhaak (just kiddin')

Wat het resetten betreft na een onderhoudsbeurt, daar had ik niet aan gedacht. Bij m'n BMW is dat niet het geval. Die bewaart alles netjes.

Ondertussen vond ik Carista voor iOS (https://apps.apple.com/us/app/carista-obd2/id954363569)
7 dagen gratis, daarna 45 euro/ jaar. Ik heb een reminder in m'n agenda gezet :-)
1°, 2°, 3° geactiveerd maar nog niet getest
4° nog niet aangepast
5° en 6° nog niet gevonden in de app

De app bevat wel veel nutteloze dingen, al is dat uiteraard persoonlijk, maar veel is reeds gewoon via het menu in de auto aan te passen.
Volgens mij moeten er meer dingen zijn die kunnen, maar die zitten niet in de app (als ik de lijst hier bekijk: https://chiptuningexpert.com/vag-com-vcds-aanpassingen/)
1° Spiegel klapt niet steeds terug tot in originele positie, bedienknop spiegel moet op rechtse spiegel blijven staan.
Ook klappen de standaard spiegels niet ver genoeg om 100% nuttig / perfect te zijn maar het is beter dan niks.
2° Geen ervaring mee.
3° "Nauwkeurig" tot op 10L, heb ik zelf terug uit gezet, is overbodige ballast bij door de rijgegevens te scrollen, brandstofmeter is nauwkeuriger zou ik bijna durven zeggen.
4° Best standaard tevreden mee (rijd met een DSG automaat).
5° Los van de camera, komt er vaak nog andere troep bij kijken, dit zijn best uitgebreide aanpassingen die misschien andere fouten veroorzaken (zo denk ik maar aan tweaks zoals de gasrespons van een Audi te activeren, wordt toch als sportiever/vinniger ervaren maar cruise control werkt dan niet meer zoals voorheen etc.).
Sandroo
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

honda4life schreef: Uitschakelen start-stop is ook maar een halve oplossing via een omweg afhankelijk van het model. (Ipv. De stand van de knop te onthouden / led te inverteren), ...
Hier is een voorwaarde voor startstop zo hoog gezet dat die nooit actief kan worden

Welke andere oplossing gebruikt u?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Die truuc ken ik, toch hou ik niet van het permanente uitschakelen.
Sommige modellen kennen nu eenmaal meer vrijheid om het gedrag van de knop in te stellen naar wens.

Wie defensief en anticiperend rijdt slaagt er ook wel in te stoppen zonder de motor stilvalt en waarbij eenmaal stilstaand een goede duw op het rempedaal dan nog de motor stillegt indien gewenst als dat een tip kan zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”