Voor onze nieuwe auto zoek ik een OBD2 app waarmee ik enkele kleine tweaks kan uitvoeren.
Ik vond Carly, maar die vragen 45 euro als een jaarabonnement. Die 45 euro, daar zou ik mee kunnen leven, dat jaarabonnement niet.
Bij voorkeur voor iOS, maar voor Android mag het ook.
Heeft iemand zo iets in gebruik?
Skoda OBD2 app
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Van waar ben je?
Heb wel een VAG-COM die wel even gemist kan worden.
Heb wel een VAG-COM die wel even gemist kan worden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Arendonk
Al kan ik die VAG-COM wel niet bedienen denk ik.
Ik zoek dan ook iets wat ik kan aanpassen als ik zin heb.
Het voordeel van zo'n app zoals Carly (of de Bimmer App voor mijn BMW) is dat wat je kan aanpassen redelijk duidelijk in menu's zit, en je er relatief weigig mee kan mis doen.
Eén keer heb ik mijn BMW wel even weten te immobiliseren, al was daar een backup van Bimmer gelukkig de oplossing.
Iets te enthousiast geweest met instellingen wijzigen en hij wilde niet meer starten.
Al kan ik die VAG-COM wel niet bedienen denk ik.
Ik zoek dan ook iets wat ik kan aanpassen als ik zin heb.
Het voordeel van zo'n app zoals Carly (of de Bimmer App voor mijn BMW) is dat wat je kan aanpassen redelijk duidelijk in menu's zit, en je er relatief weigig mee kan mis doen.
Eén keer heb ik mijn BMW wel even weten te immobiliseren, al was daar een backup van Bimmer gelukkig de oplossing.
Iets te enthousiast geweest met instellingen wijzigen en hij wilde niet meer starten.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Dure plug (die voor mijn BMW was 17 euro), en het werkt met credits, dus elke druk op de knop kost geld.
Even iets testen, "neen ik wil het niet". Kost je dubbel voor niets...
En nergens dat je kan zien wat een credit waard is, en wat die een feature kost.
Daar voel ik me niet helemaal goed bij.
Even iets testen, "neen ik wil het niet". Kost je dubbel voor niets...
En nergens dat je kan zien wat een credit waard is, en wat die een feature kost.
Daar voel ik me niet helemaal goed bij.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Ik heb de goedkoopste versie, enfin bij de aankoop toen hadden ze enkel de 1st gen en werkt enkel op Android. Credits zijn enkel nodig voor de voorgeprogrammeerde knoppen. Zelf aanpassen is gratis.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
https://www.youtube.com/watch?v=dWBBYivpLFs
Daar zie ik dat een voorgeprogrammeerde knop je 10 credits kost, en 500 credits een 30 euro zijn ongeveer.
Die Long Coding, tja, alles in hexadecimale code ingeven zodat het gratis is, en dan moet je precies goed weten waar je moet zijn. Of bestaan er lijsten van ? (welk adres en wat er moet weggeschreven worden om iets te bereiken) ?
Risky business precies... (of niet ?)
Daar zie ik dat een voorgeprogrammeerde knop je 10 credits kost, en 500 credits een 30 euro zijn ongeveer.
Die Long Coding, tja, alles in hexadecimale code ingeven zodat het gratis is, en dan moet je precies goed weten waar je moet zijn. Of bestaan er lijsten van ? (welk adres en wat er moet weggeschreven worden om iets te bereiken) ?
Risky business precies... (of niet ?)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Genoeg mogelijkheden waar ik hier verder niet op in kan gaan
Maar je verwacht er te veel van... Het is minder uitgebreid en spectaculair dan je denkt (of toch de nuttige features).
Ga je de garage weer binnen voor een update en je kan weer opnieuw beginnen functies te activeren.
Zo had ik de mistlampen aangezet in de bochten... Bijna verloren moeite met LED koplampen (duidelijk waarom deze optie niet aanstond).
Draaiende spiegels in achteruit activeren toch ook maar een halve oplossing met niet de juiste spiegel(motoren).
Uitschakelen start-stop is ook maar een halve oplossing via een omweg afhankelijk van het model. (Ipv. De stand van de knop te onthouden / led te inverteren), ...
Zaken zoals needle sweep, stand verlichting in auto, ... Carbon look op display, ... Nice to have maar weinig echte meerwaarde.
Wel voor bijvoorbeeld activeren trekhaakmodule of bijvoorbeeld ooit zelf eens nieuwe batterij te plaatsen, storing, ...
Welke opties had je in gedachte?
Maar je verwacht er te veel van... Het is minder uitgebreid en spectaculair dan je denkt (of toch de nuttige features).
Ga je de garage weer binnen voor een update en je kan weer opnieuw beginnen functies te activeren.
Zo had ik de mistlampen aangezet in de bochten... Bijna verloren moeite met LED koplampen (duidelijk waarom deze optie niet aanstond).
Draaiende spiegels in achteruit activeren toch ook maar een halve oplossing met niet de juiste spiegel(motoren).
Uitschakelen start-stop is ook maar een halve oplossing via een omweg afhankelijk van het model. (Ipv. De stand van de knop te onthouden / led te inverteren), ...
Zaken zoals needle sweep, stand verlichting in auto, ... Carbon look op display, ... Nice to have maar weinig echte meerwaarde.
Wel voor bijvoorbeeld activeren trekhaakmodule of bijvoorbeeld ooit zelf eens nieuwe batterij te plaatsen, storing, ...
Welke opties had je in gedachte?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
1° Achteruit de spiegel kantelen, welke je zelf aanhaalde.
2° Zetelverwarming stand onthouden.
3° Refuel indicator (hoeveel kan er in als ik ga tanken).
4° Hill Hold Control verlengen.
5° Lane assist, maar ik vrees dat daar een camera voorin (aan de spiegel) moet worden bijgeplaatst.
6° Idem voor de verkeersbordenherkenning.
En zeker niet te vergeten, een uitklapbare trekhaak (just kiddin')
Wat het resetten betreft na een onderhoudsbeurt, daar had ik niet aan gedacht. Bij m'n BMW is dat niet het geval. Die bewaart alles netjes.
Ondertussen vond ik Carista voor iOS (https://apps.apple.com/us/app/carista-obd2/id954363569)
7 dagen gratis, daarna 45 euro/ jaar. Ik heb een reminder in m'n agenda gezet
1°, 2°, 3° geactiveerd maar nog niet getest
4° nog niet aangepast
5° en 6° nog niet gevonden in de app
De app bevat wel veel nutteloze dingen, al is dat uiteraard persoonlijk, maar veel is reeds gewoon via het menu in de auto aan te passen.
Volgens mij moeten er meer dingen zijn die kunnen, maar die zitten niet in de app (als ik de lijst hier bekijk: https://chiptuningexpert.com/vag-com-vcds-aanpassingen/)
2° Zetelverwarming stand onthouden.
3° Refuel indicator (hoeveel kan er in als ik ga tanken).
4° Hill Hold Control verlengen.
5° Lane assist, maar ik vrees dat daar een camera voorin (aan de spiegel) moet worden bijgeplaatst.
6° Idem voor de verkeersbordenherkenning.
En zeker niet te vergeten, een uitklapbare trekhaak (just kiddin')
Wat het resetten betreft na een onderhoudsbeurt, daar had ik niet aan gedacht. Bij m'n BMW is dat niet het geval. Die bewaart alles netjes.
Ondertussen vond ik Carista voor iOS (https://apps.apple.com/us/app/carista-obd2/id954363569)
7 dagen gratis, daarna 45 euro/ jaar. Ik heb een reminder in m'n agenda gezet
1°, 2°, 3° geactiveerd maar nog niet getest
4° nog niet aangepast
5° en 6° nog niet gevonden in de app
De app bevat wel veel nutteloze dingen, al is dat uiteraard persoonlijk, maar veel is reeds gewoon via het menu in de auto aan te passen.
Volgens mij moeten er meer dingen zijn die kunnen, maar die zitten niet in de app (als ik de lijst hier bekijk: https://chiptuningexpert.com/vag-com-vcds-aanpassingen/)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
1° Spiegel klapt niet steeds terug tot in originele positie, bedienknop spiegel moet op rechtse spiegel blijven staan.ygeffens schreef:1° Achteruit de spiegel kantelen, welke je zelf aanhaalde.
2° Zetelverwarming stand onthouden.
3° Refuel indicator (hoeveel kan er in als ik ga tanken).
4° Hill Hold Control verlengen.
5° Lane assist, maar ik vrees dat daar een camera voorin (aan de spiegel) moet worden bijgeplaatst.
6° Idem voor de verkeersbordenherkenning.
En zeker niet te vergeten, een uitklapbare trekhaak (just kiddin')
Wat het resetten betreft na een onderhoudsbeurt, daar had ik niet aan gedacht. Bij m'n BMW is dat niet het geval. Die bewaart alles netjes.
Ondertussen vond ik Carista voor iOS (https://apps.apple.com/us/app/carista-obd2/id954363569)
7 dagen gratis, daarna 45 euro/ jaar. Ik heb een reminder in m'n agenda gezet
1°, 2°, 3° geactiveerd maar nog niet getest
4° nog niet aangepast
5° en 6° nog niet gevonden in de app
De app bevat wel veel nutteloze dingen, al is dat uiteraard persoonlijk, maar veel is reeds gewoon via het menu in de auto aan te passen.
Volgens mij moeten er meer dingen zijn die kunnen, maar die zitten niet in de app (als ik de lijst hier bekijk: https://chiptuningexpert.com/vag-com-vcds-aanpassingen/)
Ook klappen de standaard spiegels niet ver genoeg om 100% nuttig / perfect te zijn maar het is beter dan niks.
2° Geen ervaring mee.
3° "Nauwkeurig" tot op 10L, heb ik zelf terug uit gezet, is overbodige ballast bij door de rijgegevens te scrollen, brandstofmeter is nauwkeuriger zou ik bijna durven zeggen.
4° Best standaard tevreden mee (rijd met een DSG automaat).
5° Los van de camera, komt er vaak nog andere troep bij kijken, dit zijn best uitgebreide aanpassingen die misschien andere fouten veroorzaken (zo denk ik maar aan tweaks zoals de gasrespons van een Audi te activeren, wordt toch als sportiever/vinniger ervaren maar cruise control werkt dan niet meer zoals voorheen etc.).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 19:15
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Hier is een voorwaarde voor startstop zo hoog gezet dat die nooit actief kan wordenhonda4life schreef: Uitschakelen start-stop is ook maar een halve oplossing via een omweg afhankelijk van het model. (Ipv. De stand van de knop te onthouden / led te inverteren), ...
Welke andere oplossing gebruikt u?
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Die truuc ken ik, toch hou ik niet van het permanente uitschakelen.
Sommige modellen kennen nu eenmaal meer vrijheid om het gedrag van de knop in te stellen naar wens.
Wie defensief en anticiperend rijdt slaagt er ook wel in te stoppen zonder de motor stilvalt en waarbij eenmaal stilstaand een goede duw op het rempedaal dan nog de motor stillegt indien gewenst als dat een tip kan zijn.
Sommige modellen kennen nu eenmaal meer vrijheid om het gedrag van de knop in te stellen naar wens.
Wie defensief en anticiperend rijdt slaagt er ook wel in te stoppen zonder de motor stilvalt en waarbij eenmaal stilstaand een goede duw op het rempedaal dan nog de motor stillegt indien gewenst als dat een tip kan zijn.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –