Unifi Access point voor buiten

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Hallo, ik heb momenteel al 3 unifi ap ac in gebruik voor binnen, en 2 unifi mesh, de konijnen zoals ik ze noem. Alle op poe bekabeld.

Ik wil graag nog eentje bekabeld bijhangen buiten in weer en wind, en vooral constant zon.

Echter, die konijnen zijn van een oudere generatie had ik begrepen. En de ap ac mag alleen buiten als ie onder een afdak hangt.

Welke raden jullie aan tegenwoordig? Nano HD voor buiten?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik volg dit effe, maar: hoe groot woon je dan ? ik heb hier 1 AP voor heel het huis en toch wel wat ontvangst buiten :)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Één van de Ap's hangt in een betonnen kelder. Dus 2 voor binnen. Valt mee toch ?

Er hangt ook 1 ap vooraan en eentje achteraan, maar blijkbaar te hoog of achter een hoek waardoor je geen ontvangst hebt als je het ding niet meer zelf kunt zien.

Ik lees dat HD en Flex HD geschikt zijn voor buiten. De Flex HD zou 300 mbps zijn ipv 800.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik heb op 4 ap's hanger hier :lol:

De huidige mesh is geschikt voor buiten en volgens mij de goedkoopste oplossing voor een IP access point:
https://tweakers.net/pricewatch/668029/ ... -pack.html
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

In actie:

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Ik denk dat ik mijn ene konijn (een ac mesh dus) maar elders ga hangen. Kan het dat zo een ding te hoog hangt (6 meter) en daardoor beneden weinig receptie biedt?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

https://help.ui.com/hc/en-us/articles/1 ... n-Patterns

Daar kan je terugvinden hoe hun radiation pattern is, en waar je het beste zit qua ontvangst.... als je er aan uit geraakt ;)
(which I don't)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb hetzelfde konijn als u. Hangt hier 7 meter hoog tegen de regenpijp. Ik zit (horizontaal) ongeveer 5 meter van de regenpijp af, maar dus wel 7 meter lager.

Heb eens een download gestart en ik haal ongeveer 450MBit/sec (5Ghz). Frequentie hier in de buurt is volledig vrij (geen enkel AP op 5Ghz in de buurt, behalve die van mezelf die uiteraard elkaar niet verstoren).

Unifi geeft als netwerksterkte -56dBm aan voor mijn laptop (ingebouwde 5ghz), tablet -59dBm (5Ghz), echtgenote haar laptop -57dBm (2.4Ghz) en -79dBm (cheap USB-5Ghz-stickie)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

OK bedankt voor de meting. Dan is de hoogte niet het probleem maar eerder het hoekje om. Ik zit net achter het hoekje, 6 meter lager en ongeveer 5m horizontaal, maar wel uit het zicht van het konijn, zeg maar, omdat het huis een knikje maakt.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”